Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Gober börjar om
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 april, 2012 at 20:10 #241550Anonym anvandareMember
Dagens
hantelpress
32,5×6
32,5×6Incline hantelpress
27,5×6
27,5×6
27,5×6
27,5×6Hantelpress axlar
25×4
25×4
25×4 + 15×15Sittande lateral raise
10×8
10×8
10×8French Press
40×5
40×5Smalbänk
70×6
70×6
70×6Pushdown rep
25×8
25×8Helt okej pass förutom raka hantelpressarna där jag snart är nere på halverad vikt
Jag tar tillbaka det där med att dieten avslutas v.17. Vet nämligen inte om jag hinner till dess. Har fortfarande lite lovehandles osv som fladdrar i vinden.
Dagens kost
1. BCAA
2. 166g kycklingspett med bladspenat
3. Träning, EAA innan, BCAA under tiden
4. 30g dietfuel och 2dl mjölk
5. 550g helstekt fläskfilé med färska örter, vitlök och lite getost, till det en bladspenatsallad med vinegrette, lite parmesan och salladsost.
6. får se om det blir något mer ?Nu blir det två långa arbetsdagar och vila från gymmet.
3 april, 2012 at 20:22 #241551Anonym anvandareMemberFladdrande lovehandles, säger mannen som har 25 cm runt midjan.
JAG däremot har fortfarande en rest kvar av mina tidigare ganska mustiga
kärlekshandtag.Tycker du gör rätt i att checka formen och bestämma dig när det är dags att bygga.
Kommer kännas gött att träna i superform och veta att du kommit så långt du bara kan
gällande denna resa.3 april, 2012 at 20:27 #241552Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Fladdrande lovehandles, säger mannen som har 25 cm runt midjan.JAG däremot har fortfarande en rest kvar av mina tidigare ganska mustiga
kärlekshandtag.Tycker du gör rätt i att checka formen och bestämma dig när det är dags att bygga.
Kommer kännas gött att träna i superform och veta att du kommit så långt du bara kan
gällande denna resa.Jo men det är en hel del runt midjan faktiskt, efter man tränat som på de bilder jag lagt upp så är man lite tightare men jo lite handles är det faktiskt. Kanske räcker ca 2kg till som planerat, kanske inte. Men det är allt eller inget, riktigt bra ska formen vara för bästa utgångsläge för byggandet
Frågan är ju då vad midjan kommer mäta när jag är klar..? haha
3 april, 2012 at 21:58 #241553Anonym anvandareMemberGober wrote:Jo men det är en hel del runt midjan faktiskt, efter man tränat som på de bilder jag lagt upp så är man lite tightare men jo lite handles är det faktiskt. Kanske räcker ca 2kg till som planerat, kanske inte. Men det är allt eller inget, riktigt bra ska formen vara för bästa utgångsläge för byggandetFrågan är ju då vad midjan kommer mäta när jag är klar..? haha
Vågar inte tänka på det. Den kommer i alla fall vara smal. En tunn midja
är ju visuellt en fördel. Mått är bara mått, och det ögat ser är det enda
som gäller.3 april, 2012 at 22:18 #241554Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Vågar inte tänka på det. Den kommer i alla fall vara smal. En tunn midja
är ju visuellt en fördel. Mått är bara mått, och det ögat ser är det enda
som gäller.Så sant så sant. Kvällen avslutades med två stekta ägg serverade på en bädd av spenat och rödlök. Dagens intag ser därmed ut på detta vis
P 260
K 16
F 69Två styck kycklingspett à 332g och en påse spenat med olivolja och balsamvinäger är förberett till morgondagens lunchlåda.
Och nu ska jag lägga mig och läsa i kokboken jag köpte på rea idag, husmanskost av Tore Wretman. Tore är Sverige kung och gudfadern inom svensk matlagning, och inspiration för de flesta duktiga kockar.
4 april, 2012 at 09:23 #241555Anonym anvandareMemberGör inget tokigt nu på slutet av dieten bara så att du kör dig själv i botten och ballar ur när du ska återgå till normalt ätande. Vet av egen erfarenhet att det är lätt att ”övergöra” saker framåt slutet av en diet. Du har ju ett bra utgångsläge att lägga på dig lite muskler nu i lagom takt med ett sansat upplägg.
4 april, 2012 at 09:24 #241556Anonym anvandareMemberHur är det med magen förresten?
4 april, 2012 at 09:32 #241557Anonym anvandareMembermaskin wrote:Gör inget tokigt nu på slutet av dieten bara så att du kör dig själv i botten och ballar ur när du ska återgå till normalt ätande. Vet av egen erfarenhet att det är lätt att ”övergöra” saker framåt slutet av en diet. Du har ju ett bra utgångsläge att lägga på dig lite muskler nu i lagom takt med ett sansat upplägg.maskin wrote:Hur är det med magen förresten?Tjena Maskinen, jag gör inga konstigheter utan kör på som vanligt till jag är klar. Jag har ganska bra disciplin men kommer behöva fortsätta räkna på kalorierna när dieten är över. Annars vet jag av erfarenhet att det kommer gå för snabbt upp. Fast du syftade kanske på något annat?
Magen funkar fint nu. Spenat, broccoli och lite sviskon håller magen i trim
4 april, 2012 at 17:28 #241558Anonym anvandareMemberKanonbra bilder du postat Gober, verkligen mycket bra resultat! Tycker du har gjort det jäkligt bra:)
4 april, 2012 at 19:07 #241559Anonym anvandareMemberGober wrote:Tjena Maskinen, jag gör inga konstigheter utan kör på som vanligt till jag är klar. Jag har ganska bra disciplin men kommer behöva fortsätta räkna på kalorierna när dieten är över. Annars vet jag av erfarenhet att det kommer gå för snabbt upp. Fast du syftade kanske på något annat?Ne det var maten jag menade .
5 april, 2012 at 20:34 #241560Anonym anvandareMemberTrots hårdkörning och fortsatt viktnedgång så finns det plats för ätbar mat.
[img=http://i40.tinypic.com/2nq8l5y.jpg]Helstekt fläskfilé rullad i färska örter och vitlök, lite getost på toppen och till det sallad med lite salladsost.[img=http://i41.tinypic.com/2lialo5.jpg]Biff Rydberg avnöts precis. Har hela dagen haft denna rätt i huvudet på jobb (som för övrigt varit riktigt hård). För dem som inte vet vad Biff Rydberg är så är det en lyxig pytt. Råstekt potatis med oxfilé. Till det fransk senapskräm och en äggula. Det var så gott så jag slog armarna rakt ut i luften och skrek HALLELUJA!
Övriga kosten idag såg ut så här
1. EAA före och efter morgoncardion
2. Lunch på jobb, nötfärs med grönsaker, spenat och lite getost i.
3. Biff Rydberg.
4. Fyller nog ut det sista med kokta ägg.Även i morgon är det jobb sedan blir det träning. På lördag har jag äntligen en ledig dag (tyvärr ej på söndag) och då bär det av till morsan för att äta gott. Kommer väl också få ett påskägg av sambon och det måste ju också ätas upp. Sedan är det tillbaka till det hårda livet.
5 april, 2012 at 20:58 #241561Anonym anvandareMemberPytt… jag vet inte vad jag ska säga. Mer än att jag är sugen. Blev köttet bra?
5 april, 2012 at 20:58 #241562Anonym anvandareMemberBiff Rydberg! En av mina absoluta favoriter. På Prinsen i Sthlm gör dem den riktigt bra. Senapscremen ska egentligen vara vispad grädde med Colemans senapspulver (nej inte den Coleman) och lite socker. Så tar man en kall öl till det och en iskall 6:a Skåne.
5 april, 2012 at 21:27 #241563Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Pytt… jag vet inte vad jag ska säga. Mer än att jag är sugen. Blev köttet bra?Visst blev det bra, svårt att misslyckas med hängmörad oxfilé. Riktigt varmt järn oljat med rapsolja. I med köttet och stek hastigt tills det fått fin färg, precis innan man tar av järnet åker en liten klimp smör i för smakens skull. Potatisen gör man i förväg, tärnas och avsköljes för att bli av med stärkelsen. Sen steks den tills den har härlig färg med salt och peppar, steks i lite smör och olja. Löken ska också stekas separat tills den blir mjuk. Sen ställer blandar man lök och potatis och sätter in i varm ugn medans man fixar köttet. Det får du testa någon gång.
Carrera65 wrote:Biff Rydberg! En av mina absoluta favoriter. På Prinsen i Sthlm gör dem den riktigt bra. Senapscremen ska egentligen vara vispad grädde med Colemans senapspulver (nej inte den Coleman) och lite socker. Så tar man en kall öl till det och en iskall 6:a Skåne.Ja visst är det gott, och jo jag vet att orginalet är med vispgrädde, colemans och senapsfrö, fick bli en lättare variant fransk senap och turkyoghurt. Öl och snaps ska det ju självfallet vara till…men gott likväl.
Nu är lunchlådan även den lagad, blev en tager vad man hager köttfärsröra. Och kvällen avslutas med 4 kokta ägg.
5 april, 2012 at 22:44 #241564Anonym anvandareMemberCarrera65 wrote:Biff Rydberg! En av mina absoluta favoriter. På Prinsen i Sthlm gör dem den riktigt bra. Senapscremen ska egentligen vara vispad grädde med Colemans senapspulver (nej inte den Coleman) och lite socker. Så tar man en kall öl till det och en iskall 6:a Skåne.En konnässör verkar ha talat; i min förvillade värld blandades dock senapscremen i ”pytten”? Den kalla ölen, och den ännu kallare snapsen intages dock separat, även i min version.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.