Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Gober börjar om
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 april, 2012 at 23:32 #241565Anonym anvandareMember
Alkohol till maten? Mjölk ska det vara!
5 april, 2012 at 23:47 #241566Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Alkohol till maten? Mjölk ska det vara!Nja, du vet väl vad Arnold sa om det där med mjölk och vuxna män.
6 april, 2012 at 06:10 #241567Anonym anvandareMemberHehe ett stort kallt glas mjölk till maten är inte alls fel. En stor kall öl där man drar fingret på den immiga ytan och sedan tar en rejäl klunk av den kylda härligheten är inte dumt det heller
Idag tjöt larmet 04:15, tre koffeintabs och en vattenkammning senare så var man ute på powerwalk. Det var bara jag, Malmös numera mycket synliga poliser och en och annan tjyv ute.
Kan inte låta bli att känna mig lite duktig och självgod av detta dietliv. Hoppar om en stund av bussen någon hållplats tidigare och kör ytterligare en liten powerwalk längst havet innan jobb.
6 april, 2012 at 06:31 #241568Anonym anvandareMemberbiff rydberg….mmmm…..ser verkligen fin fint ut!!!
vad duktig du är gober,power walka å så där….
funderade på det också,men regnar ,så tar en frulle istället nu,sen får det bli …kanske rygg idag då….6 april, 2012 at 08:18 #241569Anonym anvandareMemberDonTom wrote:En konnässör verkar ha talat; i min förvillade värld blandades dock senapscremen i ”pytten”? Den kalla ölen, och den ännu kallare snapsen intages dock separat, även i min version.Jag gillar när man lägger upp allt var för sig: potatis, oxfilebitar (inte små som i en pyttipanna) och lök. Senapscremen på sidan. Sen är äggulan och ett drag med svartpepparkvarnen viktig. Lyxhusmanskost när den är som bäst!
6 april, 2012 at 08:41 #241570Anonym anvandareMemberBiff Rydberg är en riktig favorit, själv föredrar jag faktiskt crème fraiche med dijonsenap framför den klassiska varianten med grädde och pulver+frö.
6 april, 2012 at 09:35 #241571Anonym anvandareMemberMatpoesi av rang gober
6 april, 2012 at 13:15 #241572Anonym anvandareMemberjaaa!!….Man blir nog matpoetiskt lagd när man kör diet!!!……….lol.
men vackert är det, , , att läsa..faaan va hungrig jag blev nu då!!……..lol.
lagar de vanliga matlådorna idag,typ 6-8 st.fast kyckling pasta å sås.smakar bra ,men ser inte mycket ut för världen!! Men då har jag ett annat förhållnings sätt till maten…det ska stoppas in i munnen,å de ska helst smaka bra,dvs,vara bra kryddat osv.det ska inte bara vara bukfylla heller,protein kolhydrater osv.det kroppen behöver! vitaminer /mineraler blir det ibland någon buffe med frukt å grönt,men oftast blir det piller!! men på alla luncher så käkar jag bra på sallads buffén!! ja ja ….påsk på er nu……………6 april, 2012 at 13:34 #241573Anonym anvandareMemberGrejen med Gober är ju att han gör näringsriktig mat som dessutom ser jäkligt fin ut.
Och smaken går nog hand i hand med the looks.En annan struntar helt i smaken just nu. Skiten ska ned!
6 april, 2012 at 17:07 #241574Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Grejen med Gober är ju att han gör näringsriktig mat som dessutom ser jäkligt fin ut.
Och smaken går nog hand i hand med the looks.En annan struntar helt i smaken just nu. Skiten ska ned!
Aa det är riktigt imponerande faktiskt Gober !
Hehe jag är inne på din melodi Gettodachoppa nu under diet går jag ändå inte och fantiserar om god mat utan snarare STORA portioner
6 april, 2012 at 20:56 #241575Anonym anvandareMemberHar floorpressen fått stryka på foten? Har inte sett den på ett tag nu:)
6 april, 2012 at 22:13 #241576Anonym anvandareMemberLa mig 11.30 igår, upp vid 4.00 för powerwalk. Jobb hela dagen sedan träning, var så trött att jag var helt dimmig på ögonen. Passet var okej under omständigheterna men mycket svag.
Böj
70×8
70×8
70×8Raka mark
70×8
70×8
70×8Chins breda
8
8
8Prone row
32,5×6
32,5×6
32,5×6
32,5×6Stångcurl
40×6
40×6
40×6
40×6Sedan lite hammer i kabel och lite maskinrodd. Väl hemma blev det en god sallad och oxfilé. Fick påskägg av tjejen med lyxlakrits och lyxpraliner som jag nog kommer smaka lite på nu när det är påsk. Presspass imorrn sen hem till morsan och äta lamm, köttbullar, ostar osv. Söndag verkligheten igen med en hård vecka framför mig, dietmässigt alltså.
räven wrote:Har floorpressen fått stryka på foten? Har inte sett den på ett tag nu:)Bara hoppat över den två pass pga smärta i underarmarna. Tänkte köra imorrn.
7 april, 2012 at 12:29 #241577Anonym anvandareMemberRåkade bli typ 10 lyxpraliner från Peter Bier igår så blev inget bra underskott. Därmed fick klockan idag tjuta 6.45 för att dra ut på 1.5mil powerwalk i snövädret. Sedan hem och drog i mig en liten proteinshake, två kavring med lite ost och 3 marshmallows. Därefter ner till gymmet för att köra ett pass som faktiskt gick riktigt bra.
Floorpress
100kg x 2
90kg x 5
80kg x 8Incline hantelpress
27,5kg x 8
27,5kg x 8
27,5kg x 8Axelpress hantlar, kort vila
19,5kg x 10
19,5kg x 10
19,5kg x 10Sittande Lateral Raise
10kg x 10
10kg x 10
10kg x 10French Press
35kg x 8
35kg x 8 + 8 pumpPushdowns
25kg x 10
25kg x 10Avslutade med lite incline bänk i smith bara för att…
Jaha trots att man tryckt i sig en 500kcal så har jag tack vara cardion 2200kcal kvar (om jag vill ligga på typ 800kcal i underskott). Detta betyder att jag hemma hos mamma kommer att kunna njuta av lammstek, köttbullar, sill osv utan problem. Kommer nog dessutom att hoppa av bussen 5km från mor och promenera med tjejen den biten. Allt för att kunna äta lite extra. Så går det till nu när man har fullt utvecklad ätstörning
Såg faktiskt riktigt bra ut i spegeln efter träningen idag, magen blir bättre och bättre. ådror börja ploppa upp på nedre delen osv. Jag börjar nästan tro att målvikten jag satt upp kommer att ge ett resultat som jag kommer vara ganska nöjd med.
Nu ska jag göra mig i ordning för att sedan hinna med att köpa ännu ett par träningsbrallor på Stadium innan rean är över, därefter lite påskpresenter till min kära mor och ett gott bröd till middagen.
Jag önskar er en glad påsk!
7 april, 2012 at 13:44 #241578Anonym anvandareMemberGlad påsk på dig också Gober!
7 april, 2012 at 17:58 #241579Anonym anvandareMemberGober wrote:Råkade bli typ 10 lyxpraliner från Peter Bier igår så blev inget bra underskott.Det får bli en tur till Malmö någon helg framöver för inköp av lite god choklad och Olof Viktors glass .
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.