Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,561 through 1,575 (of 1,782 total)
  • Author
    Gober wrote:
    Jaha trots att man tryckt i sig en 500kcal så har jag tack vara cardion 2200kcal kvar (om jag vill ligga på typ 800kcal i underskott). Detta betyder att jag hemma hos mamma kommer att kunna njuta av lammstek, köttbullar, sill osv utan problem. Kommer nog dessutom att hoppa av bussen 5km från mor och promenera med tjejen den biten. Allt för att kunna äta lite extra.

Fan så härlig inställning! Ser fram emot formbilder sen när du når målvikten :)

Jaha så var det med den där disciplinen jag påstått att jag haft. Jag gick till överdrift igår. Det började med tre tallrikar fyllda med köttbullar, korv, sill, ugnspotatis, Janson, ugnsstekt rostbiff, ägg, Såser och bröd. Därefter lite ost med kex. Redan här var jag så mätt att jag knappt kunde gå. Hade jag stannat här så hade jag nog varit på underskott fortfarande. Men nej sen åkte en chokladtårta fram, en stor bit där, sedan godiset och där var jag spyfärdig. Väl hemma blev det en macka med ost och sedan lite glass med frukt. Nu var magen så spänd att det gjorde ont i skinnet.

Det enda pluset är att jag sket i alkoholen och höll mig till pepsi Max. Gick och la mig med magont och lite ångest. Nu kör vi hårt igen, cardio efter jobb.

Tråkigt att höra, kan känna igen mig i det där. Dieten sätter onekligen sina spår på psyket men i allmänhet kan det ju vara svårt att hantera sådana situationer om man har en tendens att balla ur.
    Det är en lång process att lära sig hantera det där. Jag tror att det bästa är att utsätta sig för frestelsen och sakta men säkert ta steg i rätt riktning och visa för sig själv att man kan äta med måtta trots att man står inför en stor buffé av godsaker. Man kommer säkert falla dit igen men försöker man bara göra något litet annorlunda varje gång och göra små framsteg så kommer man nog kunna hantera det tillslut.

samtidigt Gober så är det ju inte alltför ofta man står inför sådana här jul/påsk/midsommar buffebord,och dessa i mina ögon få gånger borde man väl kunna släppa lite på ens egna förhållningsregler och bara NJUTA nu gick jag antagligen dubbelt så långt som dej när det gällde påsksvullandet,och visst ångest har jag..men det kanske man kan se på som när man vaknar upp med en måttlig bakfylla efter man haft en underbar kväll med nära vänner dagen innan!?visst man har en hyfsat naggande ångest för att man drack något glas för mycket,men man hade ju trots allt jäkligt kul ändå:-)

Jag tycker att det är mer sunt att festa loss sådär vid vissa tillfällen, än att jämt tänka på dieten och gå från ett festbord fullt av god mat utan att vara helt mätt och tillfredsställd.

Jo självfallet måste man njuta ibland på dieten. Det är inte ångest över dieten, överskottet igår försvinner på cardio idag. Det var mer att jag åt så mycket att jag mådde dåligt tillslut och är helt slut idag, men det hör till. Då visst ska man få vräka i sig av det goda ibland även på diet :-)

precis min åsikt också!! ät å va glad,då det bjuds!..men man kan ändå tänka lite vad man tar osv,men först å främst njuta=balsam för själen!!!…det behövs det också!!
    för att orka med det vanliga livet=mkt jobb både i privat livet å annat.då behöver man ladda upp den psykiska energin ibland,inte hela tiden tänka!!!……;)

Tjena! dags för lite uppdates.

Vikt: -12.9kg
    Midja: -14cm, nästan 74cm!

Igår skulle jag köra lite powerwalk men hade sådan skoskav att det enda som funkade var att jogga i lugnt tempo. Fint väder som sjutton så slutade med att jag avverkade 2mil och fick en sträckning i ljumsken på köpet. När jag kom hem vrålade magen och vad passar då bättre än att lägga in en rostbiff i ugnen. Rostbiffen har dåligt rykte pga alla torra skivor man fått på olika bjudningar med någon äcklig potatissallad. Jag gjorde min som så att jag gned in den i paprikapulver, salt och peppar. Sen brynte jag den i en panna och la den i en form som var knappt större än själva steken (detta är viktigt annars ångar all vätska bort). Därefter kokade jag upp skyn som låg kvar i pannan med vatten och kalvfond. Detta hällde jag över rostbiffen som åkte in i ugnen på 125grader. Steken östes lite då och då med fonden.

Tog ut den när den hade en innertemperatur på 57grader och lät den vila i folie så att den gick upp till 60grader för att sedan svalna lite medan jag förberedde en god sallad och en god kall sås.

Och ja herregud vilken god rostbiff det blev, skar den i så tunna skivor att smaken inte hade någonstans att ta vägen. Till detta blev det då en god sallad, ett fantastiskt levainbröd och en sås gjord på turkisk lättyoghurt, citronskal, färsk timjan, lite honung, olivolja och salt och peppar.

669g vägde rostbiffen och det slank ner utan problem.

[img=http://i42.tinypic.com/2vtqus1.jpg]Tjejen som är vegetarian åt en paj med fetaost i.

Till efterrätt blev det lite vaniljglass med krossade kokoscookie, färsk mango och jordgubbar. Och jo jag låg på ett rejält överskott trots det.

Dagens pass såg ut på detta sättChinups
    kv+15kg x 6
    kv+15kg x 6
    kv+15kg x 6

Pronerow hantlar
    32,5kg x 6
    32,5kg x 6
    32,5kg x 6
    32,5kg x 6

Stångcurl Ladder
    42kg 30sek vila
    1,2,3,4,5,4,3,2,1,2,3,4,5,4,3,2,1

+ 30kg x 12

Shrugs
    100×8
    100×8
    100×8

Chins brett grepp
    kv x 8
    kv x 8

Avslutade med lite hammer i rep och lite sittande rodd. Ett godkänt pass helt klart även om inte gnistan finns där trots ohälsosamma mängder pwo.

Bjuder på en liten formbild efter påskmiddagen i lördags
    [img=http://i44.tinypic.com/5jwsp3.jpg]Och en liten fånig bild på armen som nu krympt 3,5cm.[img=http://i43.tinypic.com/3009rgl.jpg]Inga kläder passar längre, byxorna sitter skitfult, skjortan fladdrar skitfult. Folk börjar fråga varför jag ska ner mer i vikt och jag undrar nästan lite själv. Redigt klen är man nu och jag har som jag tidigare sagt helt för lite muskler för att deffa ner mig såhär. Men nu är det typ 1.6kg kvar till mitt mål varken mer eller mindre. Är nog klar om ca 2 veckor och det ska bli så skönt så skönt.

Dagens postmeal[img=http://i40.tinypic.com/2q3n1gh.jpg]En fläskfilé med pressad potatis, såsen gjorde jag på skyn som blev över från rostbiffen igår, i med lite milda 4% och en liten klick gele som blev det bra.

Nu drar jag ut på en powerwalk sedan blir det middag igen.

Gober wrote:
    Till efterrätt blev det lite vaniljglass med krossade kokoscookie, färsk mango och jordgubbar. Och jo jag låg på ett rejält överskott trots det.

Menade du inte underskott :| ?

Tycker din arm ser riktigt grym ut! Du behöver nog inte oroa dig om de där 3,5cm, den ser väl trots allt större ut i förhållande till resten av kroppen nu :emo-thumb ?

Jävlar vilken arm! Vad mäter den?
    Maten såg riktig god ut också.
    Kul journal!

Som vanligt ser allt som du stoppar i dig fruktansvärt gott ut!
    Haha vad sjukt att du fick i dig hela rostbiffen! Meat sweats? :)
    Vad jag sett av dina bilder så tycker jag att du verkar vara i riktigt bra form och tycker att det är bra att du slutar om 1,6 kg.

helt ärligt mr Gober,öppna resturang gott dammit!maten din ser helt absurt god ut!!bra jobbat där med 74cm!!det märks att löpningen börjat bita

Se där ja, den armen ser inte ut som man ska leka med:). Tycker armen ser bred ut, kommer ju fram lite mer konturer så de där -3,5cm är inget negativt:up: Sett de andra bilderna oxå ser ut att bli riktigt bra det här. Kul att se de sista bilderna när dieten är slut

Fan så smaaaal midja du har, grattis till den! ;)

kuulan wrote:
    Menade du inte underskott :| ?

Tycker din arm ser riktigt grym ut! Du behöver nog inte oroa dig om de där 3,5cm, den ser väl trots allt större ut i förhållande till resten av kroppen nu :emo-thumb ?

Jo just det ja, underskott :-) tack.

hhhenke wrote:
    Jävlar vilken arm! Vad mäter den?
    Maten såg riktig god ut också.
    Kul journal!

Den är väldigt liten. Började på typ 41cm innan dieten.

faran wrote:
    Som vanligt ser allt som du stoppar i dig fruktansvärt gott ut!
    Haha vad sjukt att du fick i dig hela rostbiffen! Meat sweats? :)
    Vad jag sett av dina bilder så tycker jag att du verkar vara i riktigt bra form och tycker att det är bra att du slutar om 1,6 kg.

Nje konstigt nog inga sweats. Och ja dom där kilona kör jag sen får det vara bra :-)

Galten wrote:
    helt ärligt mr Gober,öppna resturang gott dammit!maten din ser helt absurt god ut!!bra jobbat där med 74cm!!det märks att löpningen börjat bita

hehe ja det vore något. kul att maten uppskattas, nästa journal kommer jag lägga i dagböcker och kommer handla om mat och träning.

Hence wrote:
    Se där ja, den armen ser inte ut som man ska leka med: ). Tycker armen ser bred ut, kommer ju fram lite mer konturer så de där -3,5cm är inget negativt:up: Sett de andra bilderna oxå ser ut att bli riktigt bra det här. Kul att se de sista bilderna när dieten är slut

Tack ska du ha.

BigH wrote:
    Fan så smaaaal midja du har, grattis till den! ;)

hehe, ja snart kan man kalla sig getingen ;-)

Viewing 15 posts - 1,561 through 1,575 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.