Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,576 through 1,590 (of 1,782 total)
  • Author

Stämmer in i kören, riktigt bra resultat, ett resultat som inte kommer av annat än hårt arbete och dedikation. Oberoende av armmått så ser dom bra ut armarna speciellt biceps är riktigt bra! Huden på magen har tunnats ut så till den grad att den minner lite om bakplåtspapper:)

räven wrote:
    Stämmer in i kören, riktigt bra resultat, ett resultat som inte kommer av annat än hårt arbete och dedikation. Oberoende av armmått så ser dom bra ut armarna speciellt biceps är riktigt bra! Huden på magen har tunnats ut så till den grad att den minner lite om bakplåtspapper:)

Tack ska du ha. Men njaaa bakplåtspapper vet i sjutton. Mitt mål var ju att få fram musklerna riktigt mycket, att se fibrer osv. Men det blir nog inget med det, då får jag nog svälta ner mig till ett skelett tyvärr. Men det ser väl okej ut efter träning i bra ljus iaf ;-)

Men det som är positivt är att jag trots allt tappat en jäkla massa fett, hittills är det ju faktiskt 26 paket smör. Och det ger ju ett riktigt bra utrymme för att lägga på mig 10kg under en lång tid.

Om vikten ligger där jag tänkt nästa måndag är planen att köra sista perioden med nästan enbart protein och lite fett, för att när jag är klar ladda med kolhydrater. Typ göra en liten amatör laddning bara för skojs skull. Men får se hur det känns och om det är något jag orkar göra.

I morgon är det dags för presspass nr1 om jag inte redan skrivit det.

Dagens intag
    P. 254
    K. 130
    F. 84

Ser fram emot att läsa om presspass 1!

Morsning korsning!

Det blev sovmorgon idag, ställde klockan på 8.30 och sedan låg jag kvar och surfade lite på telefonen i 40min. Fixade lite i köket och förberedde gymväskan. Drog i mig en pwo, lite extra koffein och 35g russin och drog till gymmet.

Blev ett riktigt bra ”dietpass”

Incline hantelpress, no fail
    32,5kg x 5
    27,5kg x 6
    27,5kg x 6
    27,5kg x 6
    27,5kg x 6

Axelpress hantlar
    25kg x 6
    25kg x 6
    19,5kg x 10
    19,5kg x 10

Sittande lateral raise
    10kg x 10
    10kg x 10
    10kg x 10

Floorpress
    80kg x 5
    80kg x 5
    80kg x 5
    60kg x 15

French press
    35kg x 8
    35kg x 8
    35kg x 8 + 8 pump

Pushdowns rep
    20kg x 10
    20kg x 10

Avslutade med ett dropset i maskinpress. Ja det är ju inte direkt några PB vi snackar om men man får ju glädjas åt att det blir bra pass nu i slutet på dieten.

Tog en liten märklig bild, avslappnad men utsträckt mage. Min navel har förvandlats från en inåtnavel till en sådan där utåt bebisnavel. Långt från hård men aldrig varit i så bra form som nu.
    [img=http://i43.tinypic.com/wuh5w8.jpg]Postmeal[img=http://i41.tinypic.com/3zerc.jpg]480g kycklingfilé stekt med paprika, vitlök och kryddor. 155g råstekt potatis med lök. 66g avokado och gjorde även en klick kall sås på turkyoghurt 3,5%.

Det satt som en smäck! Nu ska jag chilla lite sen blir det väl powerwalk i härligt regn och vind.

hahaha fan vad coolt med morfad navel!känner att det är nog lite väl långt fram för mej,men skall försöka jaga lite jag med:-)bra jobbat med press passet vettja:-)!

Det ser inte ut att var mycket fett kvar på magen nu! Har du någon aning om vad du ligger på för %?

Kämpade mig igenom ett cardiopass för att få ha lite mys med sambon.
    [img=http://i43.tinypic.com/jrv2n7.jpg]En 350g burgare, sesambröd, timjanbröd och paninibulle. Tillbehör bestod av röd och grön jalapeno, Cornichons, hemmagjord burgarsås, avokado med getost och balsamico, sallad med vinegrette. Det var så gott att jag nästan grät när det var slut.

Galten wrote:
    hahaha fan vad coolt med morfad navel!känner att det är nog lite väl långt fram för mej,men skall försöka jaga lite jag med:-)bra jobbat med press passet vettja:-)!

Jaga på du, och tack ska du ha!

faran wrote:
    Det ser inte ut att var mycket fett kvar på magen nu! Har du någon aning om vad du ligger på för %?

Nej har faktiskt ingen aning. Pallar inte leta upp något ställe där man kan mäta, vore ju kul att veta men inget man har användning för. Men 12% kanske?

12%? Nog är det där under 10 alltid, skulle säga 8-10. Skulle du vätsketömma så skulle du bli smått chockad över hur lite det är kvar..

räven wrote:
    12%? Nog är det där under 10 alltid, skulle säga 8-10. Skulle du vätsketömma så skulle du bli smått chockad över hur lite det är kvar..

oj 8 kan jag verkligen inte tänka mig, ser ju inte bra ut förutom runt träning. Men du har nog rätt i att det är mkt vätska. Ligger ju högre på carbs nu pga av cardion. Vi får se efter mitt experiment i slutfasen då jag tar bort carbs helt :-) hoppas på en glad överraskning.

Men det kan vara under 12% ju mindre muskler ju hårdare måste man ju vara för att det ska se bra ut.

Om jag får göra min röst hörd så tror jag att din uppskattning är ganska rimlig.
    Tror också att du ligger kring 12%.

Keep up the good work!
    Både deffen och journalen; mycket läsvärd journal!

Farbror börjar bli hård på riktigt. Inte långt kvar nu. :-)

Tror inte du ligger på 8%, men 10 skulle jag gissa på.

Runt 10-12% skulle jag också tippa att du ligger på baserat på magbilden. Du har gjort en riktigt fin deff, planerad, strukturerad och väl genomförd så jag hoppas du är nöjd (även om du nu inte är helt nöjd själv ännu)? :)

Tjena! kul med alla gissningar, jag tror jag ligger på de högsta siffrorna som nämnts här. Nöjd är jag absolut inte, fortfarande inte i den form jag tänkt, krympt och blivit ännu mindre och klenare osv ;-D

Men farbror Gober kämpar på in i det sista. Idag blev det cardio i form utav rask promenad i 3 timmar och 2 mil exakt blev det.

När jag kom hem gjorde jag grillade kycklingfilér med timjan. Till det gjorde jag den godaste tomat/chilisås jag någonsin ätit. Vi kan kalla den triple color sauce, till det stora vita bönor och röda kidneybönor som jag la på innan servering så dom inte blir mjöliga. Lite parmesan Regiano och avokado till det. Ingredienser för den som är intresserad
    [img=http://i43.tinypic.com/ilf89l.jpg]2 burkar krossad tomat
    1 gul finhackad paprika
    1 röd finhackad paprika
    1 rödlök finhackad
    2 gröna jalapenos (starka) finhackade
    1 msk tomatpure
    1/2 tsk colemans senapspulver
    1/2 tsk malen nejlika
    1/2 tsk 7 kryddor (bla fänkål och muskotnöt)
    2 tsk paprikapulver
    1/2 matsked salt
    1 msk råsocker
    2 msk rödvinsvinäger
    3 msk olja

Fräs lök och chili tills det blir mjukt. Släng i kryddor och tomatpure och fräs någon minut till och släng sedan i tomaterna och salt, socker och vinäger. Låt puttra minst 30min. Oh Yeah!

Jag drar nu ner kolhydraterna rejält förutom på lördag då jag ska ha en pizza, annars blir det riktigt tufft nu, lite carbs mycket träning och cardio. Om jag lackar ur och tex dödshotar någon här på brädan beror det på detta

Gober wrote:
    Tjena! kul med alla gissningar, jag tror jag ligger på de högsta siffrorna som nämnts här. Nöjd är jag absolut inte, fortfarande inte i den form jag tänkt, krympt och blivit ännu mindre och klenare osv ;-D

Men farbror Gober kämpar på in i det sista. Idag blev det cardio i form utav rask promenad i 3 timmar och 2 mil exakt blev det.

Jag drar nu ner kolhydraterna rejält förutom på lördag då jag ska ha en pizza, annars blir det riktigt tufft nu, lite carbs mycket träning och cardio. Om jag lackar ur och tex dödshotar någon här på brädan beror det på detta :-D

Hur länge har du hållit på och deffa nu? Utifrån ser det ut som en väl genomförd deff, en deff som man borde vara nöjd med. Och även om du blivit svagare så har du nog inte blivit så svag som du tror, och inte så liten heller. När du fått fylla på dina lager riktigt efter att du slutat deffa kommer du nog vara bra mycket starkare än vad du är nu. Och så har du nog fått rätt bra kondition av all cardio. :emo-thumb

Skär ner på all salt också fram till pizzan så ska du nog se på kalasform om du tränar några timmar efter att du ätit. :)

Viewing 15 posts - 1,576 through 1,590 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.