Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Gober börjar om
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 april, 2012 at 19:19 #241610Anonym anvandareMember
Nu börjar formen bli riktigt bra! Håll i nu in i det sista.
11 april, 2012 at 20:19 #241611Anonym anvandareMemberKollar in på tråd så ofta jag kan och är grymt imponerad av dina framsteg. Även om jag är dålig på att kommentera de så ofta. Kan kalla det ett fan i de dolda Din diet ser otroligt smaskig ut, ett föredömme. Men hur lägger du upp din måltider under dagen? Fördelning, tidpunkter, mängder, före och efter träning???
11 april, 2012 at 20:38 #241612Anonym anvandareMemberfaran wrote:Hur länge har du hållit på och deffa nu? Utifrån ser det ut som en väl genomförd deff, en deff som man borde vara nöjd med. Och även om du blivit svagare så har du nog inte blivit så svag som du tror, och inte så liten heller. När du fått fylla på dina lager riktigt efter att du slutat deffa kommer du nog vara bra mycket starkare än vad du är nu. Och så har du nog fått rätt bra kondition av all cardio. :emo-thumbSkär ner på all salt också fram till pizzan så ska du nog se på kalasform om du tränar några timmar efter att du ätit.
Är inne på v.15 nu. Visst har det gått bra men är missnöjd med massan, men vem är inte det. Det är ju en långsiktigt hobby detta så man får ta ett steg i taget. Jag tänkte börja köra utan salt och kolhydrater på söndag och testa det för att se vad dom händer
Eller så kanske jag gör ett litet minitest fram till pizzan från och med i morgon, men hur sjutton ska det gå att äta utan salt som är livets krydda :p
maskin wrote:Nu börjar formen bli riktigt bra! Håll i nu in i det sista.Tack
Mcqueen77 wrote:Kollar in på tråd så ofta jag kan och är grymt imponerad av dina framsteg. Även om jag är dålig på att kommentera de så ofta. Kan kalla det ett fan i de dolda Din diet ser otroligt smaskig ut, ett föredömme. Men hur lägger du upp din måltider under dagen? Fördelning, tidpunkter, mängder, före och efter träning???Tjena! Kul att du tittar in. Jag har inget upplägg direkt, körde periodisk fasta första tiden men nu kör jag lite som jag känner för. Men tränar nästan alltid fastande med aminosyror före och efter träning sen äter jag alla mål efter vilket brukar bli två stora och ibland en shake. Största målet efter träningen. Om jag äter kolhydrater blir det oftast inpå träningen. Håller det simpelt
12 april, 2012 at 12:34 #241613Anonym anvandareMemberIdag var det ben på schemat. Blev ett morgonpass. Fick hem två nya smaker på aminosyror igår, BCAA-XX Mango och en med Lime, båda var goda och intogs före och under träningen.
Passet såg ut såhär
Knäböj
70kg x 10
70kg x 10Raka Mark
70kg x 10
70kg x 10Benpress
140kg x 8
140kg x 8
140kg x 8Lårcurl
25kg x 8
25kg x 8Vader i smith
80kg x 12
100kg x 12
100kg x 12Benspark
dropset från 75kg ner till 35kgAvslutade med lite mage och ryggresningar.
Har ju varit ledig hela veckan och är så fram till lördag. Fokus har legat på träning, cardio och matlagning och man har jo känt saj som han dar Jai Kuttler!
Dagens postmeal blev
[img=http://i43.tinypic.com/1zpsm03.jpg]En lätt variant på tonfiskröra med ägg. En bild i sann 80-tals anda.Nu blir det snart att snöra på sig skorna och dra ut på en rask promenad, minst 1,5mil.
12 april, 2012 at 12:37 #241614Anonym anvandareMemberMmm, jag gillar dina matbilder
Märker du om du blir vattnigare kring låren av alla promenader? Mycket cardio har ju förmågan att släta ut separationerna kring låren om man nu lyckats skaffa sådana
12 april, 2012 at 12:48 #241615Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Mmm, jag gillar dina matbilderMärker du om du blir vattnigare kring låren av alla promenader? Mycket cardio har ju förmågan att släta ut separationerna kring låren om man nu lyckats skaffa sådana
Jag tycker inte jag blivit hårdare på benen senaste veckorna trots mindre vikt så det kanske stämmer det du säger. Min vikt har också pendlat enormt nu på sistone, ett kilo upp och ett ner hela tiden. Men nu drar jag som sagt ner på kolhydraterna tills jag är klar (förutom lördag) därefter kommer jag för skojs skull när jag börjar bli klar att dra ner på på salt, har fått tips om JOZO mineralsalt, kanske öka på tex broccoli med mkt kalium i så får vi se om vätskan släpper och man kan se skillnad.
12 april, 2012 at 15:45 #241616Anonym anvandareMemberOftast undviker man ju cardio sista veckan inför tävling just för att vattnet i låren ska släppa. En muskel som du använder hela tiden kommer bli lite vattnigare pga glykogenomsättningen. Men men, vatten är ett flyktigt substrat som jag inte tycker man ska ägna någon tankå åt direkt, såvida man inte ska tävla.
12 april, 2012 at 19:54 #241617Anonym anvandareMemberVad innehåller tonfiskröran? Och hur skulle du göra den om det inte var ”lätt”?
Sedan antar jag att du kommer avslöja kroppsvikten, när du väl är i hamn här framöver.
Om inte offentligt, så i alla fall i PM-form. Det blir väl ett respektabelt antal kilon minus.12 april, 2012 at 20:32 #241618Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Vad innehåller tonfiskröran? Och hur skulle du göra den om det inte var ”lätt”?Sedan antar jag att du kommer avslöja kroppsvikten, när du väl är i hamn här framöver.
Om inte offentligt, så i alla fall i PM-form. Det blir väl ett respektabelt antal kilon minus.Den innehöll
3 kokta ägg
1 burk tonfisk i vatten
1/2 liten purjolök strimlad
100g turkisk yoghurt 3.5%
20g lättmajonnäs
Salt
peppar
lite caynnepepparPressad citron på det. Om jag inte varit på diet hade jag lika gärna kunnat äta den som nu då den blir väldigt god. Men förmodligen hade jag bytt ut yoghurten mot gräddfil.
Jo en hel del kilon har det blivit men nu går det riktigt sakta faktiskt, och som sagt så flyger jag upp och ner lite.
Dagens kost.
1. BCAA-XX innan och under träning
2. Tonfiskröra med avokado och sallad
3. 600g grillad kycklingfilé med samma tomatchili som igår (utan bönor)
4. Tonfiskomellet gjord på
1 burk tonfisk
3 ägg
purjolök
1 liten skvätt mjölk
kryddortoppades med 30g fetaost, lite parmesan, röda och gröna jalapenos (inlagda), avokado, lite turkisk yoghurt och en skvätt citron över hela alltet. Mycket gott.
dagens intag
P 288
k 62
f 106I morgon blir det presspass. Köpte mig en franssyska på kort datum som jag tänkte trolla fram något med, kanske biff stroganoff?
12 april, 2012 at 20:40 #241619Anonym anvandareMemberOk, det lät riktigt gott*. Kan tänka mig den där röran med extra tonfisk i
tunnbröd t ex. Kanske adda lite majs och något mer.* Klistrar in receptet i min receptsamling för sommaren 2012.[/b]
12 april, 2012 at 20:42 #241620Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Ok, det lät riktigt gott*. Kan tänka mig den där röran med extra tonfisk i
tunnbröd t ex. Kanske adda lite majs och något mer.* Klistrar in receptet i min receptsamling för sommaren 2012.[/b]
Jo det glömde jag nämna, ett gott bröd till självfallet
12 april, 2012 at 20:47 #241621Anonym anvandareMemberGober wrote:Jo det glömde jag nämna, ett gott bröd till självfalletHelst ska man ha bakat det själv, färskt direkt ur ugnen
12 april, 2012 at 20:52 #241622Anonym anvandareMemberi0janki wrote:Helst ska man ha bakat det själv, färskt direkt ur ugnen“Man känner sig aldrig så rik som när man plockar ut färskt bröd ur ugnen”
/Ernst Kirchsteiger
12 april, 2012 at 21:25 #241623Anonym anvandareMemberBlev även en shake med lite färska jordgubbar i och därmed blev det idag 320g protein, ojoj!
Skrev även fel, det är rygg och biceps imorrn inte presspass.
12 april, 2012 at 23:06 #241624Anonym anvandareMemberKul att se att dieten rullar på fortfarande gobbe!
Keep up the good work :up: -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.