Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Gober börjar om
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 april, 2012 at 14:16 #241640Anonym anvandareMember
Week 16
Ny vecka och nya tag. Idag blev det rygg och biceps, även denna gång blev det ett bra pass. Jag gör inga ökningar (förutom något rep ibland) men behåller vikter och rep utan problem. Körde på i rykande tempo idag, har riktigt mycket energi nu tycker jag men får väl se hur det går nu när jag drar ner på kolhydraterna.
Dagens
Chinup
kv+15kg x 6
kv+15kg x 6
kv x 10Pronerow hantlar
32,5kg x 6
32,5kg x 6
32,5kg x 6
32,5kg x 6Baksida axlar
15kg x 12
15kg x 12Shrugs
72kg x 10
92kg x 10Stångcurl ladder, osäker på vikten på stång. Körde extra strikt idag.
40kg?
30 sek vila
1,2,3,4,5,4,3,2,1,2,3,4,5,4,3,2,1
+
32kg x 10Latsdrag bakom nacke brett grepp, 30 sek vila
50kg x 10
50kg x 10Sittande rodd, 10 sek vila
60kg x 8
60kg x 8Avslutade med 10min crosstrainer.
Nu ligger en Pulled Pork i ugnen och gottar sig några timmar. Imorrn är tanken att köra lite ben.
16 april, 2012 at 19:13 #241641Anonym anvandareMemberDagens pass nr 2 avklat, 30min crosstrainer. När jag kom hem var det dags att ta ut min pulled pork ur ugnen, efter jag dragit den lät jag den puttra lite i en gryta och justerade smakerna lite. Serverades på rostat surdegsbröd och med en sås gjord på lätt turkyoghurt med citronskal och färsk timjan.
[img=http://i39.tinypic.com/2jsdk.jpg]Otroligt gott, gjord på hel bit fläskkotlett. Och ja det är perfekt deffmat.Ett litet cheatmeal som jag och tjejen delade på under en liten paus på söndagens promenad. Världens största gräddbulle?[img=http://i43.tinypic.com/2rhxtsx.jpg]Fläskkotletter stekta med färsk timjan, rosmarin och vända i tunt skivad vitlök. Till det Jamie Olivers ”världens bästa potatis”[img=http://i44.tinypic.com/344p9jl.jpg]Potatisen tar lite tid men det är det värt.
För den intresserade:
Mjölig potatis
ett gäng vitlöksklyftor
Rosmarinkvistar
smör
olivolja
flingsalt
peppar (nymalen givetvis)Skär potatisen i pingisboll size, koka tills dom är nästan klara och låt ånga av, skaka kastrullen så potatisen blir lite smulig i kanterna för extra krisp. Lägg potatisen i en form och häll över olivolja och strö över salt. Klicka i några klumpar smör här och där. In i 30min på 225grader. Ut med potatisen och vänd på dom och slå till potatisen så den blir lite halvt krossad på toppen. Vänd rosmarin och timjan i olivolja och lägg över potatisen, lite mer olivolja på potatisen skadar inte. In i ugnen 10min och ta sedan ut och strö tuuuunt skivad vitlök över potatisen, jag tog även lite riven parmesan av god kvalité.
Nu har man sjukt goda potatisar som är mjuka på insidan och krispiga och smöriga på utsidan.
16 april, 2012 at 19:20 #241642Anonym anvandareMemberJaha, här fanns i vanlig ordning väldigt mycket att kommentera. Jag väljer följande: Tack, Gober, för att du säger gräddbulle. Som det naturligtvis heter. Inte munkar, gräddmunkar, toppar, etc. Utan just gräddbulle. Tack för ordet.
16 april, 2012 at 21:43 #241643Anonym anvandareMemberGår som fina fisken här:) Vad ligger du på ungefär i kcla per dag? typ protein,fett och kolh? Vad ligger vikten på i dagsläget? Bra kämpat för övrigt:)
16 april, 2012 at 22:04 #241644Anonym anvandareMemberCarrera65 wrote:Jaha, här fanns i vanlig ordning väldigt mycket att kommentera. Jag väljer följande: Tack, Gober, för att du säger gräddbulle. Som det naturligtvis heter. Inte munkar, gräddmunkar, toppar, etc. Utan just gräddbulle. Tack för ordet.Rätt ska vara rätt
fettokissen wrote:Går som fina fisken här:) Vad ligger du på ungefär i kcla per dag? typ protein,fett och kolh? Vad ligger vikten på i dagsläget? Bra kämpat för övrigt:)Tjena!
Har inget särskilt upplägg men oftast ligger jag på runt 3g protein per kg kroppsvikt. fett kan ligga på allt från 0,5-2g per kilo kroppsvikt. Och därefter justerar jag kolhydraterna. Har legat lite högre på kolhydrater nu när jag börjat med mycket cardio men ska dra ner på kolhydraterna mer och mer nu.Kaloriintaget kan variera enormt, ibland har jag bränt 1500kcal på träning och cardio så det finns inget givet tal där. Men jag ligger på allt från 500 till 1000 i underskott.
Vikten, ja den är alldeles för låg, flugvikt
16 april, 2012 at 22:20 #241645Anonym anvandareMemberskall vara ärlig nu!dina matbilder gör helt enkelt livet liiiite lättare att leva!tack för det Gober:-)
16 april, 2012 at 22:23 #241646Anonym anvandareMemberhehehe mmm vikten är aldrig kul att prata om när man deffar:( man kan ju inte fatta att man har så mycket fett på kroppen tills man börjar deffa, man ser ingen skillnad efter man gått när 5kg sen 5kg till och då kanske man ser lite resultat men tror man stirrar sig blind så att ta mått är ett måste:emo-thumb Hur är det egentligen angående förlust av muskelmassa om man klarar av att köra på samma vikte man gjorde innan deff och orkar hålla samma vikt under? Själv har man precis startat sin deff får se hur det går:)
17 april, 2012 at 19:12 #241647Anonym anvandareMemberHouston we have a……
Det går inte enligt planerna med vikten. har inte gjort framsteg på ett bra tag nu trots att jag (tror) ligger på stort underskott. Tidigare har det varit vätska som legat kvar någon dag och sen släppt så vikten trillat ner rejält. Men nu har jag inte gått ner något på typ en vecka. Vad är felet, är det cardion som lägger på vätska? vet ej men cardio har jag ju kört massor i flera veckor. Är det så att jag inte bränner så mycket kalorier på cardion som mina uträkningar ger? Är det så att jag blivit känsligare för ätardagarna och håller vätska väldigt länge nu?
Inte vet jag men justeringen jag gör är mindre kolhydrater och att jag inte kommer lägga in styrketräningen i kaloriberäkningen så får vi se va som händer.
Idag tjöt larmet 04:50, med halvslutna ögon drog jag i mig lite PWO och koffein för att sedan dra ut på 9.5km promenad. Jädrar vad kallt det var i morse. Efter jobb åt jag två underbara kotletter och till det mos, moset gjorde jag på 140g potatis, en liten skvätt olivolja och en liten gnutta mjölk. Hällde sedan över skyn från kotletterna som stekts med vitlök och färska örter. Och jädrar vad gott det var, men mätt blev man ju knappast.
Sedan kollade jag lite på Masterchef Australia. Tog en liten tupplur som skulle vara 20min lång men blev över en timme då jag väcktes av sambon som frågade om jag var på väg till gymmet där vi skulle mötas. Yrvaken och på riktigt dåligt humör som jag alltid blir efter en tupplur öste jag i mig en dos PWO och gick ner för att köra ben.
Benpress
150kg x 6
150kg x 6
150kg x 6
150kg x 6
150kg x 6Raka mark i smith
60kg x 10
80kg x 10
80kg x 10Lårcurl
25kg x 8
25kg x 8
25kg x 8
25kg x 8
25kg x 8Benspark dropset
80kg x 5
65kg x 7
50kg x 8
40kg x 9Vader i smith
80kg x 15
110kg x10
110kg x 10Sedan lite ryggres och mage.
Har fått någon konstig grej i hälsenan, knäpper liksom när jag går och väldigt mycket vid vadpress. Gör ej ont men är obehagligt. Läst lite på nätet och bla hälsenainflamation kommer upp. Får köra lite stretch och inga tunga reps för vader och se vad som händer.
Nu ska jag äta resterna av min Pulled Pork. Imorrn är det presspass, det blir nog trevligt.
Galten wrote:skall vara ärlig nu!dina matbilder gör helt enkelt livet liiiite lättare att leva!tack för det Gober:-)hehe, oj det var stora ord. Då får jag fortsätta med matbilder då och då så du inte tappar livsgnistan
fettokissen wrote:hehehe mmm vikten är aldrig kul att prata om när man deffar:( man kan ju inte fatta att man har så mycket fett på kroppen tills man börjar deffa, man ser ingen skillnad efter man gått när 5kg sen 5kg till och då kanske man ser lite resultat men tror man stirrar sig blind så att ta mått är ett måste:emo-thumb Hur är det egentligen angående förlust av muskelmassa om man klarar av att köra på samma vikte man gjorde innan deff och orkar hålla samma vikt under? Själv har man precis startat sin deff får se hur det går:)Svårt att säga om det där med att tappa muskler, men ju större underskott desto större är vikten. Man får försöka öka i vikter så länge det går och när det inte går längre så får man försöka stanna kvar på samma vikter och tvinga sig att inte sänka. Jag är ganska övertygad om att jag tappat lite massa och har tappat en del styrka nu på slutet. Men orkar inte dieta i ett halvår eller mer. Tar hellre smällen och tappar lite och övertygar mig själv att jag snabbt bygger upp det igen på överskott.
17 april, 2012 at 19:29 #241648Anonym anvandareMemberTror du snarare ska ta ett steg tillbaka än att pressa dig ännu hårdare om vikten börjar stanna av, lägg dig runt energibalans i någon vecka och se vad som händer. Personligen skulle jag även skära ner på promenaderna en aning.
17 april, 2012 at 19:51 #241649Anonym anvandareMemberHar faktiskt samma problem som dig! Jag har alltid haft superlätt för att gå ner i vikt och brukade tappa flera kilon de första dietveckorna. Alltid 4-5kg första två veckorna. Nu har jag gått ner ca 3kg på 5 veckor och jag börjar få panik haha.
Antar det bara är att köra på! Kanske vila från promenader och köra intervaller en vecka? Ta bort det helt?
17 april, 2012 at 20:12 #241650Anonym anvandareMemberVar lite kall nu, och avvakta. Du har kommit en så pass bra bit på vägen gällande fett-%
att det kanske går långsammare mot slutet. Alltid svårt att veta hur kroppen reagerar.17 april, 2012 at 20:52 #241651Anonym anvandareMembermaskin wrote:Tror du snarare ska ta ett steg tillbaka än att pressa dig ännu hårdare om vikten börjar stanna av, lägg dig runt energibalans i någon vecka och se vad som händer. Personligen skulle jag även skära ner på promenaderna en aning.Jag ska experimentera lite med lite lägre intag men ta det lite lugnare med promenaderna denna vecka och sedan se vad som händer. Att liga runt balans några veckor nu klarar jag nog inte då sugen att bli klar med dieten och börja bygga är helt enormt. Men fungerar inte det jag gör nu så kan jag testa att höja lite och plocka bort promenader helt.
Gustaf Lindberg wrote:Har faktiskt samma problem som dig! Jag har alltid haft superlätt för att gå ner i vikt och brukade tappa flera kilon de första dietveckorna. Alltid 4-5kg första två veckorna. Nu har jag gått ner ca 3kg på 5 veckor och jag börjar få panik haha.Antar det bara är att köra på! Kanske vila från promenader och köra intervaller en vecka? Ta bort det helt?
Min vikt rasade i början och har varit stabilt ner hela tiden tills nu, antar det är den berömda platån. Ska som jag skriver ovan ändra lite.
Gettodachoppa wrote:Var lite kall nu, och avvakta. Du har kommit en så pass bra bit på vägen gällande fett-%
att det kanske går långsammare mot slutet. Alltid svårt att veta hur kroppen reagerar.Ja det blir inga drastiska galenskaper så det ska ni inte oroa er för, jag gör små ändringar nu och ser vad som händer
Dagens kost.
1. BCAA-XX
2. 2st fläskkotletter (246g) och 140g potatis.
3. EAA-XX och BCAA-XX (träning)
4. Pulled pork (ca 425g fläskkotlett) 200g broccoli, lite yoghurtdressing och sallad.
5. Pudding på 50g BS Casein, 244g lättmjölk. En näve Omega-3P. 231
K. 64
F. 4017 april, 2012 at 23:00 #241652Anonym anvandareMemberQuote:Det går inte enligt planerna med vikten. har inte gjort framsteg på ett bra tag nu trots att jag (tror) ligger på stort underskott. Tidigare har det varit vätska som legat kvar någon dag och sen släppt så vikten trillat ner rejält. Men nu har jag inte gått ner något på typ en vecka. Vad är felet, är det cardion som lägger på vätska?Jag brukade också ha grymma(För psyket) långa platåer men har börjat med att periodisera kalorimängden. 2-3 veckor äter jag mycket mer än vanligt kör cardio för att få bort de extra kalorierna. Sen 2-3 veckor äter jag mycket mindre kalorier men ingen cardio alls fortsätter med styrketräningen givetvis och har inga platåer alls längre. Kaloribalansen ligger alltså på samma i båda perioderna fast i ena perioden äter man mer mat helt enkelt tror du förstår. Några vetenskapliga bevis för att det funkar har jag inte men det funkar för mig Iaf
Rätt skönt för psyket att få äta lite mer halva tiden på dieten också om man inte är hatiskt inställd till cardio vill säga
17 april, 2012 at 23:09 #241653Anonym anvandareMemberKan ju säga att deffa är precis som att bygga muskler, känns skitjobbigt när man kommit en bit på rättväg och sen står det still:( Men testa att slänga på dig en ryggsäck när du är ute och tar promenaderna och börja lägga i ca 5-10kg sen nästa vecka öka succesivt. Kämpa på:emo-thumb
18 april, 2012 at 08:28 #241654Anonym anvandareMemberLåg och analyserade lite igår angående viktnedgången. Massor utav att cardio, hårdstyrketräning, underskott, enorma mängder koffein för att palla både träning och cardio, vad får vi då? jo en stressad kropp vilket betyder kortisol dvs stresshormon som vidare betyder att kroppen drar på sig vatten och börjar bråka.
Så enkelt kan det ju vara. Idag var jag iaf nere på samma vikt som för en vecka sen igen så nu får vi se vad mina små ändringar kommer att göra. Blir nog lite svårt att hålla mig från cardion som blivit lite av ett gift nu. Men ska låta bli fram till lördag då det blir promenad och simning med tjejen för att vi ska kunna trycka i oss en pizza sen.
Återkommer senare med dagens pass osv.
HcBB wrote:Jag brukade också ha grymma(För psyket) långa platåer men har börjat med att periodisera kalorimängden. 2-3 veckor äter jag mycket mer än vanligt kör cardio för att få bort de extra kalorierna. Sen 2-3 veckor äter jag mycket mindre kalorier men ingen cardio alls fortsätter med styrketräningen givetvis och har inga platåer alls längre. Kaloribalansen ligger alltså på samma i båda perioderna fast i ena perioden äter man mer mat helt enkelt tror du förstår. Några vetenskapliga bevis för att det funkar har jag inte men det funkar för mig IafRätt skönt för psyket att få äta lite mer halva tiden på dieten också om man inte är hatiskt inställd till cardio vill säga
Jo det är just detta jag gjort nu på senaste, kört massor av cardio. Vi snackar minst 5mil promenad och löpning i veckan. Och då har jag ju kunnat äta mycket mer. Första 8 veckorna körde jag ingen cardio alls. Och nu börjar jag om igen så får vi se om det lossnar : ).
fettokissen wrote:Kan ju säga att deffa är precis som att bygga muskler, känns skitjobbigt när man kommit en bit på rättväg och sen står det still:( Men testa att slänga på dig en ryggsäck när du är ute och tar promenaderna och börja lägga i ca 5-10kg sen nästa vecka öka succesivt. Kämpa på:emo-thumbHehe, ja där har vi sista alternativet. Fylla en ryggsäck med alla mina grytor, hehe.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.