Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Gober börjar om
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 april, 2012 at 14:32 #241655Anonym anvandareMember
Another day another träningspass. Blev ett lyckat pass även idag.
Incline hantelpress, liten lutning
30kg x 6
30kg x 6
30kg x 6
30kg x 6Axelpress hantlar
20kg x 10
20kg x 10
20kg x 10Sittande lateral raise
10kg x 10
10kg x 10
10kg x 10French Press
40kg x 5 lite för tungt idag
30kg x 8
30kg x 8
30kg x 8Floorpress, tungt att köra i slutet på passet
76kg x 6
76kg x 6
76kg x 6 + 66kg x 10Pushdowns rep
3 setAvslutade med lite flams och trams i maskiner.
En suddig liten dagsform slänger jag upp
[img=http://i44.tinypic.com/21abgag.jpg]Är som sagt nere på lägsta vikten igen, dock i lite sämre form vilket styrker min teori om att jag nog gått ner lite i fett på sistone men har mycket vatten.När jag kom hem blev dagens[img=http://i40.tinypic.com/4hwbgj.jpg]Fläskkotlett som fick yta i järnet och sedan gå vidare i ugn med lite tunt skivad vitlök, timjan, rosmarin och olivolja. Till det gjorde jag ett puré på blomkål och potatis, olivolja, vitlök och persilja. Mycket gott, härligt med ett mos/puré som är kalorisnålt, lågt på carbs men smakar mer än godkänt nu under dieten. Givetvis vore det godare med lite smör, grädde och riven parmesan i
18 april, 2012 at 18:04 #241656Anonym anvandareMemberMitt tips är att hopa på pf igen i en till en å en halv vecka.
Lägg dig ganska lågt på kalorierna och skippa cardion helt! men måste du p.g.a tomtar på loftet så max 20min under 110 i puls i fastande tillstånd, 1 gångUnderbara matbilder du levererar btw
18 april, 2012 at 19:24 #241657Anonym anvandareMemberGober wrote:Låg och analyserade lite igår angående viktnedgången. Massor utav att cardio, hårdstyrketräning, underskott, enorma mängder koffein för att palla både träning och cardio, vad får vi då? jo en stressad kropp vilket betyder kortisol dvs stresshormon som vidare betyder att kroppen drar på sig vatten och börjar bråka.Bra, ibland behöver man ta ett steg tillbaka och analysera vad man håller på med.
18 april, 2012 at 21:01 #241658Anonym anvandareMemberTack för feedback guys!
Dagens kost
1. EAA-XX, BCAA-XX (träning)
2. Fläskkotlett med blomkål/potatispuré
3. Fläskkotlett, grillad paprika, blomkål/potatispuré
4. ”Glass” gjord på BS Casein almond med en halv hackad proteinmeal kokos som ska avnjutas till Game of Thrones.P. 220g
K. 97g
F. 51g18 april, 2012 at 21:08 #241659Anonym anvandareMemberHar aldrig riktigt fattat vilka tider på dagen du äter, det är ju trots allt ”bara” 3 mål mat så det borde ju antingen va väldigt långt mellan målen eller så äter du allt på eftermiddan och kvällen?
18 april, 2012 at 21:19 #241660Anonym anvandareMemberRitchan wrote:Har aldrig riktigt fattat vilka tider på dagen du äter, det är ju trots allt ”bara” 3 mål mat så det borde ju antingen va väldigt långt mellan målen eller så äter du allt på eftermiddan och kvällen?Idag stack jag och tränade vid halv elva till halv tolv, där blev det EAA innan och BCAA under träningen. Sedan gick jag och handlade och sedan hem och lagade mat. Nästa mål blev nu för en timme sedan och sista målet blir nu klockan 22. Ungefär så ser det ofta ut, äter nästan aldrig innan träningen, gillar att träna på fastande mage med enbart PWO och aminosyror i magen. Sedan äter jag största målet efter träningen när jag kommer hem. Och därefter ett till mål på kvällen, ibland blir det ett mindre mål där emellan och ibland ett mindre mål innan sängdags. Kan variera lite och bero på om jag jobbar eller är ledig.
18 april, 2012 at 21:24 #241661Anonym anvandareMemberOkej, lite annorlunda upplägg måste jag säga men det funkar ju uppenbarligen mycket bra Syns att det inte är mycket fett kvar på kroppen nu men huden ser ganska tjock ut så du håller nog en del vätska som du säger, antar att du inte ska tömma och ladda nåt men skulle säkert bli rätt fränt resultat
18 april, 2012 at 21:39 #241662Anonym anvandareMemberRitchan wrote:Okej, lite annorlunda upplägg måste jag säga men det funkar ju uppenbarligen mycket bra Syns att det inte är mycket fett kvar på kroppen nu men huden ser ganska tjock ut så du håller nog en del vätska som du säger, antar att du inte ska tömma och ladda nåt men skulle säkert bli rätt fränt resultatDet är väl egentligen Periodisk fasta..typ. Bara att jag på sistone ofta struntat i att det ska vara 16timmar fasta och ätit när det passat mig.
När jag går på överskott kommer jag nog fortsätta att skippa frukost och äta det mesta efter träningen. Men får se när den dagen kommer.
Får se om jag gör någon liten amatörladdning för skojs skull. Nu ska jag först och främst bli av med det sista.
18 april, 2012 at 23:09 #241663Anonym anvandareMemberBrösten ser ut att va mycket tajta o bra! Problemområde för mig
19 april, 2012 at 10:16 #241664Anonym anvandareMemberBig H, det är nog mest en synvilla har som du också det kämpigt med bröst…eller ja med alla muskler egentligen hehe,
Jaha! Vad hände idag då? Jo vikten började släppa efter över en vecka. En dag utan cardio och lite sovmorgon var medicinen hehe. Kul att se hur kroppen reagerar på små justeringar. Idag vilar jag helt från träning och cardio låter jag som sagt bli nästan helt nu.
Går på PF idag och är nu på väg till jobb för ett litet pass fram till 4, vilket betyder mat först vid 5…redan hungrig så idag får kollegorna passa sig, dom är redan ganska trötta på mig då allt jag snackar om är mat och köksutrustning.
Här kommer även en liten tankenöt. Jag funderar smått på att fortsätta utan bänkpressen på överskott. Efter läst lite om andras erfarenheter och spekulerat lite har jag kommit fram till denna lilla spekulation. Jag tror att för att få bra utveckling i bröstmuskulaturen så måste man kunna hantera stora vikter med god teknik vilket inte alla klarar. Med hantlar kommer man lättare åt muskeln för att få just bröst och inte allt annat att arbeta. Nu är dock bänk roligt men det är just muskelbygge jag vill åt, inte att imponera med stora vikter. Jag kommer aldrig kunna komma upp i vikter som Getto, räven, Magnus osv som klarar att pressa dessa vikter och få bra utveckling. Däremot känner jag när jag kör med hantlar att rätt muskel får jobba.
Likaså i bänk men bara på väldigt lätta vikter och det tror jag inte ger något för massan.Lite spekulationer bara, vad tror ni,
19 april, 2012 at 10:40 #241665Anonym anvandareMembertror du för din del kan vara inne på rätt spår med just hantlarna istället för bänkpressen!när jag var i tonåren och hade lite problem med just muskelkontakten i bröst,gjorde jag exakt samma sak,jag slopade bänkpressen i ca 1 år.
innan låg jag på 90kg i bänken och gjorde 3-4rep utan mycket till pump alls i tissarna,började sedan köra lutande hantelpress som första övning och fick kalas resultat muskelkontaktmässigt ökade under det året från 30kgs hantlarna till 40kg,det är kanske inte så mycket,men när sedan bänken provades igen dvs efter mindre än 1 år ungefär så kunde jag reppa på 105kg+att jag fick kanon kontakt i brösten…med andra ord så funkade just det du nu är inne på galant för en annan galt;-)så gört vettja:-)19 april, 2012 at 11:00 #241666Anonym anvandareMemberEn annan får kontakt och pump hur jag än kör just bröst. Fått kämpa mer med andra muskelgrupper. Ryggen tog sin lilla tid att hitta rätt med tex.
19 april, 2012 at 11:07 #241667Anonym anvandareMemberVarför inte köra en period och utvärdera. Det kan passa bra nu när du går på
programmet. Ett alternativ kan vara att köra 6 set hantlar och sedan avsluta med 2 set bänk,
och eventuellt bara när du kör de lätta tiorna på pumpdagen. På så sätt
koncentrerar du dig på hantlarna, men smyger ändå vidare med bänken så där på ett hörn.Även om du inte får någon vidare kontakt (det får inte jag heller på tyngre vikter), tror
jag att bänk är en bra övning för hela överkroppen. Det är ändå den i särklass lättaste
övningen att överbelasta rejält i om vi pratar pressar.Minns Oldenmark som skrev några rader om bänkpress i någon gammal Body-tidning.
Han menade att bänken var mer eller mindre verkningslös för hans del. Det han lade
krut på var just hantelpressarna, vilket förvånade många eftersom han pecs inte på
något sätt var dåliga.Som sagt, gör en ärlig utvärdering under en lite längre period.
19 april, 2012 at 11:49 #241668Anonym anvandareMemberTror gobbe är inne på rätt spår!!
olika saker,att bygga,samt att köra,som jag ,för att kunna lyfta mkt vikt på stången.
jag danar mkt teknik osv,,,medans om man vill bygga,så är muskelkontakt a å o!!!
och då är ju verkligen hantlar på sin plats!!! fritt rörelse mönster osv…
samt även mkt cc,såsom flyes osv,dvs,kontakt bärande övningar.vikterna är ju oväsentliga i fallet,muskelkontakt det viktiga!!!håller med getto,gör en utvärdering under längre period,typ 3 månader.så vet du sedan!!!!!…..
Anekdot:kom ihåg på ett gym i ektorp i nacka, typ,-99 tror jag det var.jag pluggade ovanför då på den tiden.sedan ner till gymet å köra.mötte på en kort snubbe då,det var oldenmark det!!….he he he .
han kollade på mig…jag kollade på honom.sedan ett kort snack om något program av någe slag,som han skulle vara med i.de var intresserade av långa stora snubbar då.Ja,kanske man skulle ha hoppat på det då.men men,mkt jobb med det hela också.Det var ett program som heter Gladiotatorerna!!Sen även förra veckan,så ringde det,det var någon tjej från ett bolag som hette ,Baluba.de hade sett mitt namn å hört att jag var en intresant person…ha ha ha .stämmer nog inte riktigt!!!
Jag satt på en längre intervju,men sen såg jag vartåt det barkade,tydligen skulle de spela in nån pilot,på någe som liknar,bonde söker fru!!!…..lol.sen så var det så väldigt kränkande frågor och att jag var tvungen att lämmna ut hela mitt liv osv….Aldrig!!!!…så jag tackade vänligt men bestämmt nej!!!…efter över 1 timmas intervju…..lol.Men å andra sidan så lämnar jag ut mkt här ju ,också…..hmmmm…..på denna sight.antagligen för mycket för att det ska vara bra!!!…kan ju skylla det på min skrivkramp då….lol.samt att jag på äldre dar jobbar mkt hemifrån också,inte bara ute å kör lastbil hela tiden….lol.så är det att vara egen….
19 april, 2012 at 16:39 #241669Anonym anvandareMemberJag kör Lutande hantelpressar,Flat hammerpress och hantelflyes och pecsen är de som växt bäst senaste året eller så . Tror folk har lite övertro på bänkpressen.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.