Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,651 through 1,665 (of 1,782 total)
  • Author

Tjena allihop!

Jo som sagt jag kommer att lägga fokus på hantelpressar och fortsätta med det några månader in på bulken minst. Sedan utvärdera så får vi se Om det blir någon större BH-storlek eller ej. Är också nyfiken på hur min nya träning för biceps kommer ta sig när jag går på överskott, tror på det faktiskt. Armar och bröst är ju viktigast det vet vi alla ;-)

Dagens första mål är precis uppätit, bröt fastan på vägen hem med aminosyror och sedan lagade jag 430g fläskkotlett, 300g blomkåls”ris” och massa broccoli. Satt fint efter så många timmar utan mat, knorrar dock fortfarande. Nästa mål baseras på nötfärs 5% då jag fick med några packet med kort datum från butiken.

Imorrn är det dags för rygg och biceps.

Hallå gober! Snygga bilder. Ang hantelpress vs bänk, mina fifty cents: jag strävar efter att prioritera de övningar där man kan lasta mest vikt. Självfallet behövs assistansövningar i varierande grad, men inte som primär övning. Jag tror dina pecs kommer växa snabbast med en kombo av övningar, men testa hypotesen och känn efter.

^^ yes Magnus det blir kanske någon härlig mix.

Dagens

Chinups
    +15kg x 6
    +15kg x 6
    Kv x 10

Pronerow
    32,5kg x 6
    32,5kg x 6
    32,5kg x 6
    + 21.5kg x 12

Shrugs hantlar
    42kg x 8
    42kg x 8

Axlar bak
    12,5kg x 15
    12,5kg x 15

BB-curl ladder
    42,5kg 30sek vila
    12345432123454321

Hammer rep
    Dropset x 3

Latsdrag
    70kg x 8
    70kg x 8
    70kg x 8
    70kg x 8

Seg idag men kom igång bra på gymmet. Nu ska jag ladda med lite pasta till min köttfärsröra. Imorrn promenad, simning och en redig jävla gyrospizza med tzatziki!!!!

Måste erkänna att jag varje dag funderar på att avsluta dieten nu. Inte för att det är jobbigt men jag känner mig på tok för liten…men men vad är två veckor när man kämpat i fyra månader.

Avrundar med två matbilder.
    [img=http://i39.tinypic.com/f0q3pd.jpg][img=http://i41.tinypic.com/34fl2qp.jpg]Ragu med bla blandsvamp i.

Jag tycker du har gjort en strålande diet med mycket bra resultat! Ditt upplevda tapp i volym är troligen något som kommer på köpet om man dietar utan olagliga tillskott, jag minns det själv från ifjol att slutfasen innebar ett synbart volymbortfall. Om du avslutar dieten tycker jag du stabiliserar fettprocenten innan du öser på med käk igen, mest för att inte få en reboundeffekt men också för att få njuta av resultatet som du så väl förtjänar!:)

räven wrote:
    Jag tycker du har gjort en strålande diet med mycket bra resultat! Ditt upplevda tapp i volym är troligen något som kommer på köpet om man dietar utan olagliga tillskott, jag minns det själv från ifjol att slutfasen innebar ett synbart volymbortfall. Om du avslutar dieten tycker jag du stabiliserar fettprocenten innan du öser på med käk igen, mest för att inte få en reboundeffekt men också för att få njuta av resultatet som du så väl förtjänar!:)

Vad menar du med att stabilisera fettprocenten? :-)

Det som jag bestämt är att jag kommer köra på nästa vecka också, sen får jag se om jag orkar med (mentalt) en sista vecka, då har jag kört 18 veckor och det låter jämt och fint. Sen får det bli som det blir. Mer än så varken orkar eller vill jag köra då jag faktiskt saknar massa att gå ner mer. Har krupit ner under 70kg på mina 178cm och det är galet lite.

Men om jag kan pressa ner mig 1-2kg till på dessa två veckor så kan jag utan problem sedan öka 10kg under en lång tid utan att bli fet snabbt. 1kg i månaden är då målet.

Gober wrote:
    Vad menar du med att stabilisera fettprocenten? :-)

Det som jag bestämt är att jag kommer köra på nästa vecka också, sen får jag se om jag orkar med (mentalt) en sista vecka, då har jag kört 18 veckor och det låter jämt och fint. Sen får det bli som det blir. Mer än så varken orkar eller vill jag köra då jag faktiskt saknar massa att gå ner mer. Har krupit ner under 70kg på mina 178cm och det är galet lite.

Men om jag kan pressa ner mig 1-2kg till på dessa två veckor så kan jag utan problem sedan öka 10kg under en lång tid utan att bli fet snabbt. 1kg i månaden är då målet.

Hehe Gober inte misstolka nu:) Vad jag tänkte med att stabilisera är helt enkelt bara följande:
    Slutdag diet 31 April 8-9%
    31 Maj 9-10%
    31 Juni ~10%
    31 Juli ~10-11%
    Sen släppa på lite mer maaaaaaat:)

Jag vet med mig vad som händer om du sticker upp mot 12-13% direkt då jag själv gjorde det efter min ”peak”, du känner dig helt enkelt mentalt för svullen för att ta av dig t-shirten utomhus… Detta pga att du vant dig vid att vara hårdare.. Kan tyckas sjukt men vet att det är så det ofta blir.
    Jag menar verkligen inget negativt och jag tycker du uppnått ett superbra resultat!

Nej jag tolka det inte som något negativt, undrade bara vad du menade :-)

Din plan ser bra ut och det vore gött om man kunde hålla formen i sommar och ligga på minimalt överskott. Ska försöka med det. Ta av tröjan gör jag helst inte endå, helt för klen. Aaa vilken härlig och frisk hobby detta är ;-)

Gober wrote:
    Ta av tröjan gör jag helst inte endå, helt för klen. Aaa vilken härlig och frisk hobby detta är ;-)

Hahahahaa
    Så himla klockrent!
    Man dietar och kommer i bättre form någonsin och ändå känner man sig som en påse skit.
    Man blir kanske ”lite” blind för det man åstadkommit och glömmer av att njuta :)

Kämpa på in i det sista nu och njut av pizzan i morgon.

Hehe tonårstjejer med ätstörningar är en lätt match jämfört med de här gubbarna :D

Larv åsido, fullfölj planen gober.

Vikten har RASAT, 0,8hg ner från igår, +2hg ner från 2 dagar tillbaka. Dvs -1kg på några dagar och jag har inte gjort några drastiska ändringar i kosten förutom att jag faktiskt höjt intaget med ca 100kcal. Det är alltså att jag skippat cardion och sovit lite mer. Nu är det inte mycket vikt kvar och såhär på morgonen så ser magen relativt bra ut nu när det inte är så mycket vätska.

Dagens plan ser ut såhär:

Lång promenad till simhallen -> Simma -> Lång promenad till pizzerian -> Sula in en pizza -> Chilla -> Träna

En bra dag i mina ögon.

Magnus Larsson wrote:
    Hehe tonårstjejer med ätstörningar är en lätt match jämfört med de här gubbarna :D

Larv åsido, fullfölj planen gober.

haha, ja usch…:-)

YO!

[img=http://i42.tinypic.com/168d3b7.jpg]Gyrospizza med extra kött och Tzatziki vid sidan om. Bacon också givetvis…oj oj! blir nog lite tryck på träningen nu

Återkommer med uppdateringar senare.

Skönt att du har hunnit trycka hela innan tjejen ens har ätit halva :D.

^^hehe ja det tog inte lång tid, tjejen slutade där och tog med resten i doggybag :-)

Märks att man inte är riktigt van vid sådana kaloribomber, borde väntat någon timme till att träna men då hade det blivit försent. GIck och rapade pizza hela passet, hehe.

Annars gick passet helt okej, inte riktigt lika stark som förra presspasset men blev absolut godkänt. Sänkte vikterna men höjde tempot.

Nu märks det dock att jag tappat rejält med volym, tappat mycket på bröst, armar osv :/ tur denna diet snart är slut så man åtminstone kan lägga sig på ett litet överskott och inte förfalla mer.

Incline Hantelpress
    27,5kg x 8
    27,5kg x 8
    27,5kg x 8

Axlar Hantelpress
    25kg x 5
    21,5kg x 8
    17,5kg x 10

Sittande Lateral raise
    10kg x 10
    10kg x 10
    10kg x 10

Plan Hantelpress
    25kg x 10
    25kg x 10

French Press
    30kg x 8
    30kg x 8
    30kg x 8
    30kg x 8

Pushdowns
    3 set

Avslutade med lite maskinpress och magmaskin bara för att…

Fortfarande lite mätt efter pizzan jag åt klockan fyra. Blir en proteinshake sedan en lätt sallad med getost och några skivor gott bröd med lagrad ost. Köpte 900g!!!!! lösgodis på en lite bättre godisaffär men kommer inte äta överdrivit mycket av det. Blir nog ett mindre överskott idag men inget vulgärt.

Imorrn är det arbete och förmodligen vilodag från gymmet. Kommer istället ägna dagen åt storkok så man har lite dietmat i veckan.

Ja söndagar brukar vara lite av en matlagningsdag här med, perfekt å bara plocka fram färdig mat ur frysen med rätt kalorimängd på stressiga arbetsveckor. :)

Imorgon är min sista dietdag och jag delar dina tankar kan jag lova, jag känner mig också liten och ”volymlös” men det är nog mest ens egna aldelesförlängepåunderskottspöken som dansar bugg i hövvet.

Känns bra att ha en bra form soppas tidigt inför sommarn, eller hur? Man blir liksom tvungen att lean bulka för å se ok ut om tre månader :)

Lycka till sista veckan nu

Viewing 15 posts - 1,651 through 1,665 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.