Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,681 through 1,695 (of 1,782 total)
  • Author
    Gettodachoppa wrote:
    Biccen-posen sitter som en smäck. Jag avundas dem som är begåvade med bra ådror.

När jag såg din bild kom jag att tänka på varm, lite tjockare tonfisksås med pasta.
    Det finns ett par pasta-ställen i stan som serverar sån sås. Borde ju inte vara svårt
    att fixa till själv?

Någon slags vitsås med tonfisk är det, men vad den bör innehålla har jag inte den
    blekaste om.

Vet faktiskt inte vad det kan vara för sås, men man kan ju göra samma som min sås fast byta ut krossade tomater mot creme fraiché eller grädde. Riva i lite ost, bara något som flyger upp sådär på rak arm. Jag får väl testa något sen efter dieten och återkomma :-)

Kan också vara en ostsås du tänker på, tonfisk med ostsås. Det är typ grundsås, bechamel med ost i.

Gober wrote:
    Vet faktiskt inte vad det kan vara för sås, men man kan ju göra samma som min sås fast byta ut krossade tomater mot creme fraiché eller grädde. Riva i lite ost, bara något som flyger upp sådär på rak arm. Jag får väl testa något sen efter dieten och återkomma :-)

Kan också vara en ostsås du tänker på, tonfisk med ostsås. Det är typ grundsås, bechamel med ost i.

Den är svårdefinierad, men har smak av någon redning. Kan det vara mjöl
    och mjölk kanske. Känns inte gräddig eller fet på det viset. Mer tjock.

Kan iofs fråga kocken hur han gör den… jäkligt god i alla fall.

Gettodachoppa wrote:
    Den är svårdefinierad, men har smak av någon redning. Kan det vara mjöl
    och mjölk kanske. Känns inte gräddig eller fet på det viset. Mer tjock.

Kan iofs fråga kocken hur han gör den… jäkligt god i alla fall.

Det är en grundsås/redning. Basen för en vit sås med andra ord. Sen vad man gör med denna kan ju variera. Men ja fråga kocken, jag gissar på ostsås.

Vi avrundar väl kvällen med en matbild.
    [img=http://i44.tinypic.com/fjfaxi.jpg]Gjorde min heta tomatsås med köttbullar på nötfärs. Till det ”ris” gjort på blomkål. Mycket gott men magen skriker numera hela tiden. Får bli en proteinpudding till Alcatraz i kväll, därefter blir det nog läggdags, trött och hungrig är vad som gäller nu.

Då hade vikten flugit upp ett kilo igen, förstår faktiskt inte vad det är frågan om. Det går så sjukt segt nu, trodde att jag var på rätt spår igen efter jag skippat cardion. Men det är väl bara att ha tålamod och hoppas på det bästa sista dagarna.

Har jämfört mig själv med andra på samma längd i de olika formtrådarna på nätet och man kan väl konstatera att vikten nu bara är löjlig och att jag inte borde fortsätta dieten utan bara bygga järnet. Kommer inga redovisningar utav detta när jag är klar, sorry men så får det bli. Kör på den tid jag nu sagt sen bygga järnet för detta går icke. Tyvärr blir det väl inga räfflor osv som jag hoppats men sådant äro livet på en pinne!

Dagens pass

Incline DB-press
    30kg x 6
    30kg x 6
    30kg x 6

Axlar DB-press
    25kg x 6
    25kg x 6 30 sek vila + 15kg x 10 30sek vila + 15kg x 10

Sittande Lateral raise
    10kg x 10
    10kg x 10
    10kg x 10

Floor press
    76kg x 6
    81kg x 6
    81kg x 6

Smalbänk
    66kg x 6
    66kg x 6 + 56kg x 8

Pushdowns
    3 set

Bra pass, träningen i sig kan jag inte klaga på för jag lyckas behålla den styrka jag haft senaste veckorna iaf.

Efter passet sneglade jag i maskinen på gymmet och fick syn på en ny flaska protein, blev sugen att testa och den innehöll bara 145kcal vilket var ok.
    [img=http://i41.tinypic.com/25032×3.jpg]Var riktigt god och krämig och påminde om en flaska jag köpte i NYC.

Väl hemma gjorde jag en fläskfilé i ugnen, till det svamp, broccoli och blomkål.[img=http://i41.tinypic.com/25rl5wn.jpg]satt som en fläskläpp, åt en portion nu och har en till senare.

Imorgon blir det antingen vila eller ben.

Ja det är ju tradition att langa upp en liten matbild så här på kvällskvisten. Hittade några potatisar i skafferiet, ägg och lök har man ju alltid hemma så varför inte göra en riktigt husmansklassiker, nämligen Råraka. Jag använder inte potatismjöl utan kör med ägg för det blir nämligen jäkligt gott. Denna åt jag till resterna av fläskfilén.
    [img=http://i43.tinypic.com/69p1ko.jpg]Gott om kalorier kvar så det blir proteinpudding med 20% vispgrädde smaksatt med äkta vaniljpulver senare i kväll till Game of Thrones.

Jag tycker om din journal med alla bilder hela tiden. Speciellt alla intressanta matbilder.
    Råraka har inte jag käkat på evigheter. Men vet att jag tycker om det så det kanske får bli lite råraka frampver. Tack för tipset :emo-thumb

Denna dagbok har gått från klarhet till klarhet. Kan inte annat än hålla med Tommy! Från en ganska blygsam liten Gober till rena kokboks bilder. Gasspis har du också hemma. Det är ren kärlek det! Kände en schweizare förut. De gör Rösti som det heter på deras språk. Inget potaismjöl där heller och ägg är bindningsmedlet. Himmelskt gott till en köttbit!

Gober sluta nu oroa dig för vikten! Din överkropp står sig bra och det är vad som i slutändan spelar roll. Sett till dina lyft i gymmet så har du ingenting att skämmas över och vem bryr sig om vad vågen i badrummet visar? Du har en väl genomförd diet bakom dig, tänk inte att du nu måste ”få tillbaks volym” det får du ändå i sinom tid..:)

Morgonpass

crosstrainer 5min

Benpress
    150kg x 8
    150kg x 8
    150kg x 8

Raka mark i smith
    70kg x 10
    90kg x 6
    90kg x 6

Legcurl
    30kg x 8
    30kg x 8
    30kg x 8

Vader i smith
    100kg x 10
    100kg x 10 + 70kg x 15

Benspark, 10-20sek vila
    65kg x 10
    65kg x 8
    65kg x 6 + 45kg x 6

Avslutade med ryggres och mage. Ganska skönt med lite morgonträning.

Händer inte mycket mer med formen men jag gnetar på.
    [img=http://i46.tinypic.com/1otzl1.jpg]

Tommy Ivarsson wrote:
    Jag tycker om din journal med alla bilder hela tiden. Speciellt alla intressanta matbilder.
    Råraka har inte jag käkat på evigheter. Men vet att jag tycker om det så det kanske får bli lite råraka frampver. Tack för tipset :emo-thumb

Varsågod, laga på för det är fina grejer :-)

biffen669 wrote:
    Denna dagbok har gått från klarhet till klarhet. Kan inte annat än hålla med Tommy! Från en ganska blygsam liten Gober till rena kokboks bilder. Gasspis har du också hemma. Det är ren kärlek det! Kände en schweizare förut. De gör Rösti som det heter på deras språk. Inget potaismjöl där heller och ägg är bindningsmedlet. Himmelskt gott till en köttbit!

Tjena biffen, du smyger i skuggan ja. Gasspis är underbart, vill dock i framtiden ha en rejäl rackare ala Per Morberg style ;-)

räven wrote:
    Gober sluta nu oroa dig för vikten! Din överkropp står sig bra och det är vad som i slutändan spelar roll. Sett till dina lyft i gymmet så har du ingenting att skämmas över och vem bryr sig om vad vågen i badrummet visar? Du har en väl genomförd diet bakom dig, tänk inte att du nu måste ”få tillbaks volym” det får du ändå i sinom tid..:)

Tack för din uppmuntran, jag ska försöka hålla humöret uppe och köra lite till.

Är du avslappnad eller trycker du till magen din? Testa att blåsa ut luften och spänna
    till i annat fall. Kommer se kanon ut.

Angående din vikt och diet so far så tror jag du gjort det mesta rätt. Till skillnad från
    mig så har du gjort en tidigare viktnedång, och säkert lärt dig att inte trampa på de
    största nybörjar-minorna.

Gettodachoppa wrote:
    Är du avslappnad eller trycker du till magen din? Testa att blåsa ut luften och spänna
    till i annat fall. Kommer se kanon ut.

Angående din vikt och diet so far så tror jag du gjort det mesta rätt. Till skillnad från
    mig så har du gjort en tidigare viktnedång, och säkert lärt dig att inte trampa på de
    största nybörjar-minorna.

Avslappnad och sträcker ut bröstkorgen. Spänner jag till magen ser man ännu mer att där finns mer fett kvar. Det envisa fettet :-)

Jo jag har nog gjort det mesta rätt men har ju aldrig varit i bättre form än nu så det är ju nu prövningen visar sig.

Men det är fan jobbigt mentalt nu, tidigare har man ju mest gnällt lite med glimten i ögat, men nu är humöret riktigt dåligt och känner mig ganska trött och fumlig, tappar grejer och har mig.

Dagens prövning blev en tur in på hemmakväll, tjejen plockade lite godis men jag köpte några pepsi max och några sockerfria koffeindrycker som ska bäljas innan passet i morgon.

Gjorde en sjukt god dessert ikväll. Gjorde proteinpudding på BS Casein (choklate almond) vispade upp lite vispgrädde 20% med äkta vaniljpulver i puddingen, tog en marshmallow och klippte ner i små bitar och vände ner sedan in i frysen. Blev som en härlig glass. Kändes otroligt syndigt men jag ligger på 1600kcal och 230g protein idag.

Resten av kosten för dagen:

1. BCAA-XX och PWO runt träningen
    2. Proteinshake med lite vaniljpulver i
    3. 450g kycklingfilé och en råraka
    4. 225g wokad kyckling med grönsaker
    5. Puddingen jag beskrev ovan

Beställde lite kosttillskott idag, inget särskilt. En Vip-extreme, varvar den med Jacked-Extreme (utan DMAA). En Juggernaut, aldrig testat men var rea på den så kan vara kul att testa. Lite koffeinpiller måste man också ha, lite grrrip lotion så man inte tappar hantlarna och slutligen två färdigblandade shakes från Oh Yeah! mest för att komma upp i fraktfritt.

Beställde även en semiproffsig fritös och en riktigt kraftig stavmixer inför kommande uppbyggnad ;-)

I morgon är det dags för rygg och biceps, det blir kul.

Dagens pass!

Chinups
    +15kg x 6
    +15kg x 6
    kv x 10

Pronerow hantlar
    32,5kg x 6
    32,5kg x 6
    32,5kg x 6

Shrugs
    35kg x 10
    35kg x 10

BB-Curl
    37,5kg x 8
    37,5kg x 8
    37,5kg x 8

Latsdrag nacke
    2 set

Sittande rodd
    2 set

Avsluta med att pumpa lite i curlmaskin.

Jag godkänner detta pass men chinups var mycket tungt idag.

Dagens klipp!
    [img=http://i50.tinypic.com/25zrma8.jpg]X-antal kilo kött.

Dagens frestelser blev att återigen stå och stirra på menyn till ett lunchhak som serverar dagens husmanskost på väg till gymmet. Idag var det ärtsoppa med fläsk och pannkakor alternativt kålpudding med lingon
    Istället blev det en sådan här![img=http://i50.tinypic.com/25q96yv.jpg]Mycket god.

Efter träningen och matshopping stack jag hem och lagade till 400g nötfärs (5%) med grönsaker. Därefter stack jag ut på lite mer shopping, blev ett nytt stekjärn i teflon då mitt Jamie Oliver fick åka i soptunnan idag. Ett grilljärn i gjutjärn blev det också. Passade på att köpa ICAs nya grillkött America style, körde på en rejäl bit Chunk Role. Högrev med andra ord fast i biff. Blir nog att inviga järnet imorrn med den biffen.

Handlade också på mig lite olika energidrycker, Celsius och massa billiga powerade sugarfree. Det får bli mitt godis numera.

I övrigt tänkte jag försöka skita i vågen tills på, tisdag kanske så får man se vad som hänt då. Tänkte försöka att inte göra några galna utsvävningar i helgen som består av riktigt långa sura arbetsdagar.

I morgon blir det antingen vila eller presspass.

gör väl som vanligt och avrundar kvällen.

[img=http://i47.tinypic.com/2u7409z.jpg]Fläskkotlett med svamp, en reducerad sky med kalvfond och rödvinsvinäger, lite chili för hetta och runda av med lite lätt creme fraiche. Till det mosad potatis med lite olivolja och en gnutta lättmjölk.

Dessert blev pudding på BS Casein, sista portionen *gah!*

Snärtiga chins!:emo-thumb

Viewing 15 posts - 1,681 through 1,695 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.