Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Gober börjar om
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 mars, 2011 at 13:10 #240185Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Eeeey, det där såg riktigt gott ut!
Faktiskt riktigt smarrig
Gettodachoppa wrote:Uj, det var ett fint bidrag. Bra bild också!Edit: +6,5 kg på 2 månader. Det kan vara endast muskler. Jag säger inte att det är det. Men det kan vara.
Njaaaa, det vore ju för bra för att vara sant. Men lite muskler är det nog, blev lite chockad över att jag plusat på 4cm på benen, varav 2cm på senaste månaden. Kan vara så jävligt att alla basövningar ger resultat
Västkustarn wrote:6,5 kg upp och bara 2cm på midjan, de e brajag är ganska nöjd men ska försöka skärpa till mig lite mer med kosten.
1 mars, 2011 at 13:29 #240186Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Uj, det var ett fint bidrag. Bra bild också!Edit: +6,5 kg på 2 månader. Det kan vara endast muskler. Jag säger inte att det är det. Men det kan vara.
Svårt att vara subtilt underfundig på det här internetet. De där 6,5 kilona
är såklart lite av varje, men en del kvalitet är det ju.Hur ser styrkeökningarna ut under den här tiden? Bytte du schema mitt i,
eller har du kört på med ditt upplägg sedan dess? Kommer inte ihåg hur det var.1 mars, 2011 at 13:44 #240187Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Svårt att vara subtilt underfundig på det här internetet. De där 6,5 kilona
är såklart lite av varje, men en del kvalitet är det ju.Hur ser styrkeökningarna ut under den här tiden? Bytte du schema mitt i,
eller har du kört på med ditt upplägg sedan dess? Kommer inte ihåg hur det var.Jag fattade, det är inte lätt för oss gamlingar och internet.
Jag började detta nya schema 3/1 så ca två månader sedan. Började smyga in böj och mark lite tidigare.
Jag ska göra en ordentlig jämförelse på styrkeökningar längre fram. Men generellt så har jag ju ökat på alla basövningar med ca 2,5kg varje pass, så det blir ju en del kilon med tiden. ska göra en en jämförelse om 4-6 veckor så får vi på papper hur det ser ut
1 mars, 2011 at 13:46 #240188Anonym anvandareMemberWarrior: Vi försöker hålla off-topic till ett minimum i den här journalen, därav raderandet av ditt senaste inlägg.
Vill du flumma lös rejält så finns ju alltid Repan.
1 mars, 2011 at 13:50 #240189Anonym anvandareMemberVacker skapelse lilla Gober! Alltid trevligt skapa skikt i glas. Går framåt överallt verkar det som också. Kommer bli en liten discobyggare av dig också en vacker dag, hehehe!
2 mars, 2011 at 18:38 #240190Anonym anvandareMemberOJ! jaha undrar ni, varför slänger han ur sig ett sådant utryck som ”OJ!”, jo det ska jag berätta, det gör jag för att det gick så bra idag.
Jag var riktigt pumped inför passet idag som blev med träningspartner. Jag tror faktiskt att jag börjat få till tekniken avsevärt i bänken som kändes löjligt lätt idag…eller så var det bara en ovanligt bra dag idag, eller både och, hur som helst kändes vikterna som papper och jag hade fler reps att ge men höll tillbaka lite och körde myyycket långsamt i den negativa fasen. Overhead pressen var löjligt lätt trots att jag börjat komma upp i nästan respektabla vikter ( i min värld då alltså, en värld jag kallar lilleputland).
Ska man gnälla lite så mådde jag lite illa efter passet och kebabtallriken (jaja jag vet jag skulle skärpa mig med kosten) smakade apa och jag åt bara en tredjedel, nu har jag hällt i mig en specialshake och ska försöka trycka i mig potatisklyftor och kyckling senare.
Idag fick jag ett riktigt tryck i pattarna och fick till och med en sån där tight springa mellan pattarna, roligt roligt, skröt lite för min kusin om min vikt som går stadigt upp och fick till svar ”auuu de e bara fitt (fett på skånska)”..men det tror jag faktiskt inte på.
I övrigt har jag en jävlig ledvärk, har köpt animal flex som består av ca 900 tabletter per dagsdos, hoppas det hjälper.
Dagens redovisning,
Bänkpress, +2,5kg
75×5 lätt
67,5×6 lätt som papper
61×9 la till två rep + sjukt långsamt i negativa fasen för det va så satans lätt.
55×12Over headpress, +2,5kg
48×5 lätt som fan
43×6 lätt som sjutton
39×7 lätt som i red light district
31,5×12Chins supinerade,+6,4kg (viktplatta + kätting)
KV+21,4kg x 3
KV+16,4kg x 4
KV+11,4kg x 6Dips, +1,4kg
KV+21,4kg x 9 YES!
KV+16,4kg x 8
KVx14Lateral raises sittande
12,5×14
12,5×10
10×11Rotatorcuff
4x?Ja nu är alltså cykel 1 slut på backcykling-programmet på bänkpress och overheadpress, och jag börjar alltså om med vikten från pass 2 med 10reps på toppsetet. Sweet!
Fredag blir det lite mark och annat gott, känner mig lite krasslig i korset men hoppas det släppt till dess.
biffen669 wrote:Vacker skapelse lilla Gober! Alltid trevligt skapa skikt i glas. Går framåt överallt verkar det som också. Kommer bli en liten discobyggare av dig också en vacker dag, hehehe!Tack Biffen, kallar du mig lilla för att psyka mig ur spel? din rackare. Nejdå liten är jag men förhoppningsvis blir det som du säger nog en liten discobyggare av mig någon gång i framtiden. Blir väll dock inte så mycket disco då jag sällan visar mig på disco numera, those days are over my friend.
2 mars, 2011 at 18:51 #240191Anonym anvandareMemberKul att det går framåt! Vad ligger dagsvikten på?
2 mars, 2011 at 19:03 #240192Anonym anvandareMemberfaran wrote:Kul att det går framåt! Vad ligger dagsvikten på?Tack, det är riktigt kul nu. Vikten är Lightweight! 74,5kg
2 mars, 2011 at 19:09 #240193Anonym anvandareMemberSkön läsning, jättebra ökningar. Verkar som känslan var perfekt under passet. Det kunde
helt enkelt vara jag som skrev det där.Men vad är det för ledvärk vi pratar om? Något att oroa sig över?
2 mars, 2011 at 19:14 #240194Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Skön läsning, jättebra ökningar. Verkar som känslan var perfekt under passet. Det kunde
helt enkelt vara jag som skrev det där.Men vad är det för ledvärk vi pratar om? Något att oroa sig över?
Ja idag var det bara en redig skepparkrans som fattades så hade det varit en liten minigetto som sprang runt på gymmet.
Ledvärken är inget farligt, överdrev lite när jag skrev det där, men en irriterande känsla, får det ibland under hårda perioder, lite som växtvärk. Beror säkert också lite på några kosttillskott man stoppar i sig just nu (inget olagligt alltså )
2 mars, 2011 at 19:19 #240195Anonym anvandareMemberAh, okej, Då så. Even the legal stuff (onion juice f.e.) can be pretty potent I guess.
2 mars, 2011 at 19:23 #240196Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Ah, okej, Då så. Even the legal stuff (onion juice f.e.) can be pretty potent I guess.Tycker det är kul att testa lite olika tillskott även om det bara ger några få % extra, inom RIMLIGA gränser. Sen finns det ju dom som Warrior också hehe (no offence krigaren
Det bästa tillskotten jag testat är dock att få till ett ganska rejält överskott på käket, vilket du säkert håller med om. Lite prima pasta bolognese sen flyger pressarna upp.
2 mars, 2011 at 21:10 #240197Anonym anvandareMember900 tabletter per dagsdos, inte illa:D
Bra pass och gött med lite tryck i rattarna som vi säger här i skååååuune!
3 mars, 2011 at 06:58 #240198Anonym anvandareMemberDet verkar som att backcyklingen fungerar bra för dig, Gober. I like it!
Bra chins också, kanon.
4 mars, 2011 at 18:28 #240199Anonym anvandareMemberBahhh, fy fan. Inget bra idag. Hade något slags tonårskomplex idag, kände mig som världens tunnaste och klenaste människa. Har dessutom blivit rädd för marklyftet, gick inte bra alls. Bättre än förra gången, speciellt när jag körde mixat grepp. Men fortfarande styltigt och jävligt med allt för lång paus mellan repsen. Blev lite knäckt resten av passet. Huvudvärk fick jag med, och nu sitter jag med ett jävla illamående. Nej fy fan. Hoppas det bara var en dålig dag.
Marklyft
105×8
94×9
84×10Rumänska marklyft, +2,5kg
87,5×7
78×9
70×10Chins supinerade riktigt fula reps idag
KV+20kg x 4
KV+15kg x 4
KVx8Rodd low row
70×8
60×10
50×11Benpress
160×15
180×15
200×12Jon Larsson wrote:Det verkar som att backcyklingen fungerar bra för dig, Gober. I like it!Bra chins också, kanon.
Tack, det går ganska bra, dock inte idag.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.