Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 1,782 total)
  • Author

Riktigt saftiga supinerade chins! synd att det inte kändes bra idag dock, men efter regn kommer solsken ;)

Hey, lätt träning på 3-siffrigt iaf. Jag gillar det ;)

Håller med: bra chins och bra mark. Kör du utan studsande så är det riktigt bra!

Jimmy124 wrote:
    Riktigt saftiga supinerade chins! synd att det inte kändes bra idag dock, men efter regn kommer solsken ;)

Åh det är inget mot dina vikter din rackare.

Tommy Ivarsson wrote:
    Hey, lätt träning på 3-siffrigt iaf. Jag gillar det ;)

Äsch då, allt under 4-siffrigt är väll skit.

Magnus Larsson wrote:
    Håller med: bra chins och bra mark. Kör du utan studsande så är det riktigt bra!

Tack, menar du studs på mark? jag lägger stången på marken någon sekund innan jag lyfter igen. Fast mina vikter är ju inget jämfört mot många andra och dessutom lättare grabbar här på brädan.

Chinsen var ganska fula idag, sista repset var ganska långt i från bröstet. Försöker kompensera genom att hålla emot rejält på vägen ner.

Målet är KV+20kg x 10 med snygga rep.

Allt under 1ton per set i totalvikt är skit… ;)

Alla har vi skitpass mellan varven, det är en del av träningen på något sätt.

Man blir lite förbannad och sen kommer man tillbaka med eld sprutande ur arslet och uträttar stordåd. Även du.

Vänta bara till nästa pass.:emo-thumb

Slänger upp video på dagens skräckset. Har aldrig tagit så lång tid på mig att köra ett set, tog för fan 90min att bli klar. Men var som sagt osäker och stången hamna snett osv osv…
    krummade inte ryggen allt för mycket iaf? försökte tänka på det där med att trycka med hälarna men glömde bort det flera av repsen.
    bjuder inte på HD idag då jag inte orkade tanka upp några tunga filer.
    [youtube=ilH7_q5g8Bc]

Sista setet med lite bättre tempo iaf.
    [youtube=CxG5RfPJoz8]

Jon Larsson wrote:
    Alla har vi skitpass mellan varven, det är en del av träningen på något sätt.

Man blir lite förbannad och sen kommer man tillbaka med eld sprutande ur arslet och uträttar stordåd. Även du.

Vänta bara till nästa pass.:emo-thumb

Jag hoppas det, hoppas också att det är eld och inget annat som sprutar ut!

Det såg väl bra ut? Varför har du blivit rädd för marklyft?

Gober wrote:

Hade något slags tonårskomplex idag, kände mig som världens tunnaste och klenaste människa.

Det är väl ingen tröst, men det vara ungefär på samma sätt när man
    väger 116 pannor. Själv känner jag av en smygande megarexi för varje
    nytt hekto på vågen. Underbart.

Appropå pissiga pass. Det som är positivt med dem är att de glöms bort
    ganska snabbt. Behövs oftast bara ett nytt, bra pass för man ska tycka
    att träningen är underbar och att allt flyter på så jäkla bra. Det är det
    som är det fina, hehe.

Tycker att dina marklyft ser bättre ut än sist. Du krummar inte ryggen och kan du bara få fart på din hip drive när stången är strax under knähöjd så kommer det här att bli riktigt bra. Som det är nu ser det nästan tyngst ut den sista biten fram till lockout. Vanligtvis är det ju att slita loss vikten från golvet som brukar vara problemet men där har du bra fart, tycker jag.

Du går från klarhet till klarhet, Gober. Good work.

Nykropp wrote:
    Det såg väl bra ut? Varför har du blivit rädd för marklyft?

Det är bättre men inte bra, jag var lite tjurig igår. Trött kass i magen och led utav allmänt dåligt självförtroende. Jag återkommer med ett dunderpass nästa vecka.

Gettodachoppa wrote:
    Det är väl ingen tröst, men det vara ungefär på samma sätt när man
    väger 116 pannor. Själv känner jag av en smygande megarexi för varje
    nytt hekto på vågen. Underbart.

Appropå pissiga pass. Det som är positivt med dem är att de glöms bort
    ganska snabbt. Behövs oftast bara ett nytt, bra pass för man ska tycka
    att träningen är underbar och att allt flyter på så jäkla bra. Det är det
    som är det fina, hehe.

Hehe, vad härligt. Ser fram emot kraftig megarexi i takt med kilo ökar då.

Det var som sagt piss igår, men nästa vecka, då jädrar.

Jon Larsson wrote:
    Tycker att dina marklyft ser bättre ut än sist. Du krummar inte ryggen och kan du bara få fart på din hip drive när stången är strax under knähöjd så kommer det här att bli riktigt bra. Som det är nu ser det nästan tyngst ut den sista biten fram till lockout. Vanligtvis är det ju att slita loss vikten från golvet som brukar vara problemet men där har du bra fart, tycker jag.

Du går från klarhet till klarhet, Gober. Good work.

Ja, absolut är det sista biten som är segast. Har inte riktigt fattat det där med hipdrive men ska läsa runt lite och se om jag kan göra något för att få rätt på det. Testade det där med att dra ihop tårna, ska testa det igen.

Kul att du tycker jag gör framsteg, det värmer :-)

Skit i tårna.

Kolla in följande i stället:

[http://stronglifts.com/how-to-optimize-posterior-chain-power-glute-activation/]

Bra skit.:up:

Tjaba! nu var det kul att träna igen, vilken dramaqueen man är. Idag började backcykling om på Bänk och Overhead press. En sak kan man ju konstatera, jag är mycket svagare på högre rep. Så fort jag kommer över 7 rep så börjar det bli tungt som fan, fick kämpa lite speciellt med Overhead press idag. Men det gick iaf bra. Om jag lyckas klara 10 stycken backcykling perioder innan detta året är slut kommer jag ha ökat 25kg på Bänk och Overhead press, vilket betyder 100×5 på bänk, och 73×5 på Overhead press! kan detta vara möjligt? inte vet jag det får vi väll se. Det vore ett helt fantastiskt mål att uppnå för lille Gober iaf.

Har upptäckt att det är riktigt bra att filma mycket, dels för att man ser sin teknik på ett helt annat sett och även för det känns lite som man har publik även om man inte har för avseende att publicera och därmed presterar lite bättre.

Filmade iaf lite idag, bara bebisvikter men för att checka tekniken, passade på att leka lite i redigeringen då mina kunskaper var riktigt avdankade, men det blev en liten film där ni kan få se mig kämpa med silverhantlarna.

Dagens,

Bänkpress lätt
    67,5×10
    61×11
    55×12
    50×12

Overhead press småtungt faktiskt
    40,5×10
    36,5×11
    33×12
    25×13

Chins supinerade sista repset var fult
    KV+20kg x 5
    KV+15kg x 5
    KVx8

Dips sjukt tungt idag så körde bara ett sett vikt och två KV, sparar mig till nästa pass.
    KV+20kgx6
    KVx16
    KVx10

Sidlyft sittande
    10×18
    10×12
    7×15

Rotator cuff
    5×12

Lite film bara för skojs skull, snart blir det väll med riktiga vikter ;-)
    [youtube=lgpGP_MkcNs]

Jon Larsson wrote:
    Skit i tårna.

Kolla in följande i stället:

[http://stronglifts.com/how-to-optimize-posterior-chain-power-glute-activation/]

Bra skit.:up:

Här kämpas det på med hardcore a´la lilla Gober. Rap, keps och linne. Kan helt enkelt inte bli så mycket mer macho! Ska nu också iväg till gymmet. Men det blir discoträning för min del. Ska ha din video som PWO.

Ps. Skulle gärna se dig börja Arne Perssons högsets-träning ett tag och se vart det leder dig Ds.

Bra Chins! :up:

Ser att det inte skiljer så värst mycket mellen pressarna över huvudet och bänkpressarna (även om bänken var lätt och pressarna tunga). För egen del så skiljer det betydligt mer mellan dessa övningar kan jag direkt säga, mycket är troligtvis en teknikfråga.

Måste få inflika att det är underbart att se att du har långtidsmål! :up: Delmål är viktigast för träningen i sig och att den ska gå framåt lite lättare, men delmålen måste ju basera sig på ett långtidsmål så har du det klart för dig så tror jag att du snart är där ;)

Många psykologiska coacher som hjälper lag/personer med träning ser till att målsättningen är korrekt. Ett långtidsmål nedbrutet i säsongsmål, nedbrutet i månadsmål, nedbrutet i veckomål och hux flux har du ett mål för varje pass. Det är i det här läget väldigt enkelt att se att man följer planen och så länge man gör det behålls motivationen för att nå sitt slutmål! :up:

Sorry för lite för mycket coachsnack men jag kunde inte låta bli.. ;)

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.