Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 1,782 total)
  • Author

Gaaah vad sugen jag blev på Sushi nu! Jag får dock nöja mig med tacosen jag redan förberett. :(

Ska du över till Köpenhamn?

faran wrote:
    Gaaah vad sugen jag blev på Sushi nu! Jag får dock nöja mig med tacosen jag redan förberett. :(

Ska du över till Köpenhamn?

Sushi är nog ett av de bästa postmealen, blir dock inte så många kalorier av det.

Yes, blir en sväng till Köpenhamn, chilla lite och kanske shoppa ett och annat, eller iaf bära sambons påsar ;-)

Gober wrote:
    Sushi är nog ett av de bästa postmealen, blir dock inte så många kalorier av det.

Yes, blir en sväng till Köpenhamn, chilla lite och kanske shoppa ett och annat, eller iaf bära sambons påsar ;-)

Hoppas att det är bra väder så att du kan sitta på en uteservering på ströget och dricka en kall öl medan du vaktar påsarna. Det skulle nog gynna både dig och din sambo. :emo-thumb

Såg ut som ett bra pass med några nya erfarenheter. Och sushi är så skumt. Det ser så
    fruktansvärt gott och fräscht ut, men jag har inte lärt mig tycka om det. Jag vill, men det går inte.

Gettodachoppa wrote:
    Såg ut som ett bra pass med några nya erfarenheter. Och sushi är så skumt. Det ser så
    fruktansvärt gott och fräscht ut, men jag har inte lärt mig tycka om det. Jag vill, men det går inte.

Jadå det var ett härligt pass. Raka mark kommer jag mycket bra överens med och resten gick också bra förutom böjen, men den björnen får man brottas med ett tag innan den ger med sig misstänker jag.

Jag äter enbart Nigiri lax och räkor, hatar sjögräs och bläckfisk mm. Men Lax och räkor är mycket aptitligt, gillar man räkor och lax på tex julbordet så gillar man Nigiri, tror jag.

Gober wrote:
    Viktgast är väll dock att man gör några framsteg och att man är lycklig i och utanför gymmet :)

Jo, egentligen har väl inte den långa vägen till framgång några negativa effekter förutom just tiden. Man lär av sina misstag och det har väl sin tjusning. Då man inte tävlingstränar har det ingen betydelse. Då det primära är tjusningen och glädjen i just träningen och det sekundära volym och massa. Att man gjort ett härligt pass som känts underbart men fullkomligheten när det kommer till progression, hormonella och inflammatoriska svar är undermåligt. Man kan vara lika lycklig ändå som lilla Gober nämner.

Det är resan gång som är intressantare än själva målet. Ungefär som när jag lagar mat för mina vänner när jag är hungrig. Man plockar åt sig allt möjligt i affären. Komponerar rätterna i sitt sinne. Stressar ihop maten medans magen kurrar. Man serverar gästerna men när man sätter sig själv till bords får man knappt i sig något alls! Lyckan har varit vägen i köket och gästernas nöjda miner. Maten man själv förtär blir sekundärt fast man var dödshungrig precis innan….

Vandra du din väg som får dig lycklig. Träningen skall vara för just ens egna välbefinnande. Nu ska jag nog sluta pladdra och äta min kvarg sedan bums i säng. Men jag följer dig under luppen och väntar på dig vid korset:p!

Det var ett tag sedan nu, jobbat ett par långa dagar plus att jag hade en sådan tokig träningsvärk i benen sedan i tisdags. Men idag blev det äntligen träning igen, träningsvärken satt fortfarande kvar men det var ingen större fara.

Det gick bra idag, bänken kändes mycket lätt, lite för lätt. Overhead kändes lätt. Chinsen och dipsen var dock riktigt tunga, kan vara så enkelt att de två extra seten jag lagt till på bänk och overhead påverkar. Marken var riktigt tung idag, tekniken var långt från perfekt på första och tyngsta setet, men upp flög vikten. Blev lite för mycket vila på marken idag så passet drog över tiden, men det kan det väll få göra ibland.

Filmade återigen lite för skojs skull, alla rep kom inte med på första setet pga att minneskortet tog slut men men.

Dagens,

Bengtpress, +2,5kg Lätt, hoppas denna trend håller i sig.
    70×8
    63×9
    58×10
    50×12

Overhead press, +2,5kg Ganska lätt.
    43×8
    39×9
    35×10
    30×11

Chins supinerade Tungt idag.
    KV+20kg x 4
    KV+15kg x 6
    KVx9

Dips Tungt här med.
    KV+20kg x 7
    KV+15kg x 11
    KVx17

Marklyft+2,5kg Film.
    107,5×7
    96×8
    87×9

Sidlyft sittande
    15×6
    10×15
    10×10

Lite film tillägnad köttfärsås och 80-talet.

[youtube=u89mdcKZBmk]
    Det är ju inga imponerade lyft, men livar ju alltid upp med lite film och musik ;-)

Jag tänkte säga att film livar upp annars blir journalen tråkigt svartvit. Men det passade inte riktigt in med den här filmen… :D

Bra pass iaf, längre vila brukar resultera i ökningar så det är inte allt för förvånande.

Jag rekommenderar att du försöker få ner bältet lite, som du kanske själv ser nu så sitter ju bältet över själva ländryggen som är det område där bältet ska hjälpa. Kan vara jag som luras av en lång t-shirt också iofs.. :)

Tommy Ivarsson wrote:
    Jag rekommenderar att du försöker få ner bältet lite, som du kanske själv ser nu så sitter ju bältet över själva ländryggen som är det område där bältet ska hjälpa. Kan vara jag som luras av en lång t-shirt också iofs.. :)

Det var Pepz som sa att jag skulle ha bältet ovan midjan för buktryck, därför jag börjat ha det så högt ;)

Gober wrote:
    Det var Pepz som sa att jag skulle ha bältet ovan midjan för buktryck, därför jag börjat ha det så högt ;)

Ok! Jag hade dock ändå gett rådet att sätta bältet över det område där du inte vill ha kurvaturen i första hand.

Set bör sträcka sig runt kroppen i springan mellan höft och revben då det är där som du är som mest instabil och har mest nytta av stödet.
    Transverus samt inre obliquer ihop med erector spinae och gluteus maximus är de muskler som färmst bygger trycket. Samtliga ansluter gemensamt i en fascia (fascia thoracolumbalis) som är en bindväv som förenar alla muskler och agerar som ett stödbälte kring midjan.
    Fascian sträcker sig förvisso uppåt och ansluter med latsen också men jag misstänker och det känns som att du bör ha bältet där det är som mest instabilt, dvs längre ner.

Reserverar mig för fel, me ur skadeförebyggande ögon sett så hade jag satt det längre ner!

[img=http://magmuskler.com/magmuskler.jpg]

Tack för den förklaringen, får flytta ner bältet lite. Tror jag ska satsa på ett bättre bälte som är lika brett hela vägen, typ wahlanders.

Gober wrote:
    Tack för den förklaringen, får flytta ner bältet lite. Tror jag ska satsa på ett bättre bälte som är lika brett hela vägen, typ wahlanders.

Wahlanders, eller powerzites egna. Kolla det. Jag är mkt nöjd.

Sen håller jag med om att du skall flytta ned bältet. Personligen tycker jag det sitter bra när det ”tar i” vid böj.

Jag tänker gå mot strömmen och helt enkelt föreslå att du skippar bältet totalt.

Du vänjer dig fort och kommer snabbt att bygga upp bålstyrkan.

Jag litar på jon. Vill bli stark som en häst utan bälte. ;)

Tycker att dina chins och dips är starka trots att du själv inte tyckte att det gick så bra!
    Tror garanterat att det påverkar att du lagt in fler set i övningarna innan.

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.