Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 1,782 total)
  • Author
    Jon Larsson wrote:
    Jag tänker gå mot strömmen och helt enkelt föreslå att du skippar bältet totalt.

Du vänjer dig fort och kommer snabbt att bygga upp bålstyrkan.

Jag är givevis helt för att köra utan bälte med! Min fröklaring var dock helt inriktad mot att OM man kör med bälte av någon speciell anledning så bör det sitta enligt mina anvisningar (tycker jag iaf). Eller om man tävlar, då det kan hjälpa till lite kanske.

Annars är väl bälte något man klarar sig bra utan. För ett halvår sedan körde jag med bälte på alla vikter över 180kg men lade ner det helt och reppar nu på 200kg utan bälte och båltrycket klarar det (dock är det fortfarande båltrycket som sviker innan ryggen, men det är på väg att inte bli den svaga länken) :up:

Lite väl mycket självhistorik här kanske, men det är enkelt och trovärdigt att utgå från sig själv i såna här historier tycker jag! Hoppas det ger lite klarhet i det hela!

Tommy Ivarsson wrote:
    Jag är givevis helt för att köra utan bälte med! Min fröklaring var dock helt inriktad mot att OM man kör med bälte av någon speciell anledning så bör det sitta enligt mina anvisningar (tycker jag iaf). Eller om man tävlar, då det kan hjälpa till lite kanske.

Annars är väl bälte något man klarar sig bra utan. För ett halvår sedan körde jag med bälte på alla vikter över 180kg men lade ner det helt och reppar nu på 200kg utan bälte och båltrycket klarar det (dock är det fortfarande båltrycket som sviker innan ryggen, men det är på väg att inte bli den svaga länken) :up:

Lite väl mycket självhistorik här kanske, men det är enkelt och trovärdigt att utgå från sig själv i såna här historier tycker jag! Hoppas det ger lite klarhet i det hela!

Mycket bra förklarat, Tommy.

Håller med till fullo. :)

Tack för feedback angående bälte, får se hur det blir sen.

Ja fy attans, idag gjorde jag misstaget att träna på ett annat gym pga att jag var ute efter ett powerrack. Det var helt fullpackat, precis ALLT var upptaget och massor av idioter som tyckte att man tex kan köra situps på golvet inne i ett rack, gangstas som stod och svingade för tunga hantlar och snackade 10min mellan varje set. Men efter 15min väntan och nära ett sammanbrott gick jag bort till gangstakillarna som snackade engelska med varandra och sa med min grövsta röst, ARRR UUU DAN VIT DE RACK!? och han svarade fo shizzle ma dizzle let me clear da space foh ya!, och jag bah foh sueeeee foool, it aint nuttin but a g-thang!

Sen var det bara att köra, börjar komma upp i lite tyngre vikter på böjen, testade att stå mycket bredare och det verkar passa mig bättre. Fortfarande problem med att jag får någon skum sträckning i axeln när jag böjer, vet i sjutton varför.

Efter böj och rumänska mark var det tight att hitta lediga bänkar osv så jag fick dra ner lite på övningarna då det lilla jag kört redan tagit en jävla tid.

Massakrerade även mina händer idag, valkar och skinnflikar får händerna att se ut som tallkottar.

Förutom dessa missöden så är jag ganska nöjd, nu är cykel 1 klar även på raka mark och böj och börjar om nästa pass.

Dagens,

Knäböj, +2,5kg
    95×5
    85×6
    76×7
    60x?

Rumänska mark, +2,5kg
    92,5×5
    83×6
    75×7
    60×10

Chins sup, tungt idag igen
    KV+20kgx4
    KVx8

Prone Row
    25×15
    25×10
    25×8

Shrugs hantlar
    40×8
    40×8

Thats it, litet men naggande pass.

PS, ett av gymmen jag kör på ibland (24/7) har satt upp en lapp att dom inte köper in powerrack pga att dom vill hålla borta doping. Gråta eller skratta?

Man kan bara skaka på huvudet. Skulle börja träna på World Class för många år sen, men
    såg att de bara hade upp till 30 kgs-hantlar. Anledningen var samma som du nämnde.

Känns som det där gymet du tränade på idag var väldigt mycket gangster. Ta med
    pickadollen nästa gång.

Gober wrote:
    PS, ett av gymmen jag kör på ibland (24/7) har satt upp en lapp att dom inte köper in powerrack pga att dom vill hålla borta doping. Gråta eller skratta?

Jag skulle säga att allt det där är kontraproduktivt. Om folk inte ges möjlighet att köra dom övningar som är dom mest effektiva och massabyggande kommer också deras resultat att bli något sämre än vad dom hade kunnat bli. Det i sin tur föder lättare tanken på att det krävs nåt mer för att det ska bli ”nåt”.

Gettodachoppa wrote:
    Man kan bara skaka på huvudet. Skulle börja träna på World Class för många år sen, men
    såg att de bara hade upp till 30 kgs-hantlar. Anledningen var samma som du nämnde.

Känns som det där gymet du tränade på idag var väldigt mycket gangster. Ta med
    pickadollen nästa gång.

Just det där med Hantlar kör man också på 24/7, 40kg är det tyngsta pga doping. Som tur är har man lite tyngre hantlar än så länge på källargymmet (också 24/7) jag brukar köra på. Det finns powerrack på en del 24/7 så jag fattar inte hur vissa av gymmen kan hitta på egna regler. Sen har jag ju även kort på AA-elit och där finns det gott om hantlar mm. Men det är själva grejen som gör mig riktigt irriterad, man blir nästan sugen på att köra en mr Olympiamegakur under ett år och sedan komma in som ett riktigt jävla freak och köra hantelpress med silverhantlarna.

räven wrote:
    Jag skulle säga att allt det där är kontraproduktivt. Om folk inte ges möjlighet att köra dom övningar som är dom mest effektiva och massabyggande kommer också deras resultat att bli något sämre än vad dom hade kunnat bli. Det i sin tur föder lättare tanken på att det krävs nåt mer för att det ska bli ”nåt”.

Hallo räven, så du smyger här din rackare. Jag håller med dig till fullo, och att ta bort möjligheten att köra en av de bästa och mest effektiva övningarna för styrka och massa på ett säkert sätt är ju vansinne. Dessutom går det ju för dem som vill att köra i smithmaskin, varför är inte smithmaskin inkörsport till doping?

Gober wrote:
    Hallo räven, så du smyger här din rackare. Jag håller med dig till fullo, och att ta bort möjligheten att köra en av de bästa och mest effektiva övningarna för styrka och massa på ett säkert sätt är ju vansinne. Dessutom går det ju för dem som vill att köra i smithmaskin, varför är inte smithmaskin inkörsport till doping?

Jag håller mig oftast i bakrunden men allt som oftast hänger jag med, forumskadad som man är;)

Prisa Gud! muskelåterbäringen är här!

Vilket dunderpass det blev idag. Bänken känns ju tramsigt lätt nu, jag småskrattade medan jag lyfte vikterna och hade flera rep kvar varje set. Jaha, varför gjorde du inte fler rep då? nej du käre flicka jag håller mig till programmet med fasta rep och progressiv ökning för att kunna fortsätta öka och öka och öka.

Chinsen var tunga som vanligt men allt annat gick riktigt bra, tror min kroppsvikt som ökat en hel del spökar i chinsen (ganska logiskt va).

Dagens,

Bänkpress, +2,5kg
    72,5×7 lätt
    65,5×8 löjligt lätt
    59×9 tramsigt lätt
    50×20 läbbigt lätt

Overhead press, +2,5kg
    45,5×7 lite, lite små tungt
    41,5×8
    37×9
    32×10

Chins sup ökade 1 rep på varje set, men snyggt var det inte.
    KV+20kg x 5
    KV+15kg x 6
    KVx9

Dips bra ökning här.
    KV+20kg x 9,5 sista var fult och räknas som halvt.
    KV+15kg x 14 PUH!
    KVx15

Sidlyft sittande
    12,5×16
    12,5×10
    10×11

Rotatorcuff
    5×12
    5×10

Oj vad härligt det är när det går bra. Nu ska det stekas vällhängd biff.

Gött Gober! Ta var på din framgång och njut av den ;) Se även till att den inte avtar utan fortsätt i ett förbestämt spår och klanta nu inte till något…

Bra jobbat :up:

Bra bänkat bäste broder. Du kryper närmare de 80, inte många kilon kvar nu. Smart
    också att inte förhasta dig och smacka på mer och mer vikt bara för att.

Upplyftande läsning på alla vis, inte minst för att chinsen inte går av för hackor!

Tommy Ivarsson wrote:
    Gött Gober! Ta var på din framgång och njut av den ;) Se även till att den inte avtar utan fortsätt i ett förbestämt spår och klanta nu inte till något…

Tack Tommy! ja nu kör vi i gräddfilen, förhoppningsvis avtar inte ökningarna utan fortsätter tuffa på. Jag ska göra mitt bästa för att inte klanta mig ;-)

Gettodachoppa wrote:
    Bra bänkat bäste broder. Du kryper närmare de 80, inte många kilon kvar nu. Smart

Tack ska du hulken, denna cykel kommer avslutas på 77,5×5, nästa cykel avslutas på 80×5…osv, så det tresiffriga ligger inte allt för långt fram i tiden om inga obehagliga överraskningar väntar runt knuten. Men jag kör ju på i lagom tempo för att inte råka ut för en skada eller så.

Magnus Larsson wrote:
    Upplyftande läsning på alla vis, inte minst för att chinsen inte går av för hackor!

Tack ska du ha, själv tycker jag det går väldigt segt med chinsen, min kusin som jag körde detta pass med klarar dubbelt så många som mig, han väger förvisso typ 57kg ;-), själv blir jag ju fetare för varje dag.

Tommy Ivarsson wrote:

+1.

Gettodachoppa wrote:

+2.

Fortsätt enligt planen, som sagt. De saktmodiga skola ärva jorden. :nerd:

Godafton gott folk, dagens pass avklarat. Det gick bra idag, marken kändes ganska lätt, greppet var på väg att släppa hela tiden dock, trots att jag körde mixat grepp. Får kanske fixa något skit att smöra in händerna med, talk är dock uteslutet då det inte är så poppis på gymmet.

Testa lite curls idag och handleden höll faktiskt, hade inte blivit helt svag heller, men det är väll tack care supinerade chinsen. Slänger nog in ett pass curls i veckan mest för det är kul, om handleden inte trilskas.

Dagens,

Marklyft, +2,5kg
    110×6
    100×7
    89×8

Rumänska mark, +2,5kg
    85×10
    76,5×11
    70×12

Prone Row
    32,5×8
    21,5×11
    21,5×10

Incline Shrugs
    27,5×13
    27,5×12

V-Rodd
    80×7
    70×8
    50×16

Pulldowns
    90×9
    90×9

Curls EZ
    30×12
    40×8
    45×4

Vader
    2 set

Bjuder på en liten film, fantastiskt vad klen man ser ut, i kommande filmer blir det 3 hoodies och 4 tshirts.

[youtube=yFiE0ObwPBc]

Nu ska jag besegra ett diskberg och sedan laga mat.

Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.