Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 1,782 total)
  • Author

Vackert kämpat Gober, dock fungerar inte din video pga upphovsrättsskäl för musiken :(

Tommy Ivarsson wrote:
    Vackert kämpat Gober, dock fungerar inte din video pga upphovsrättsskäl för musiken :(

Håller på att fixa det, jävla Dolly Parton.

[youtube=2UfvsPZPLw8]

Bra jobbat!
    Det verkar vara fint utförande på marklyften med,
    försök filma mer från sidan och lägg kameran högre upp nästa gång.
    Blir lättare att njuta av mästerträningen då;)

Martin_Matti wrote:
    Bra jobbat!
    Det verkar vara fint utförande på marklyften med,
    försök filma mer från sidan och lägg kameran högre upp nästa gång.
    Blir lättare att njuta av mästerträningen då;)

Jo det var en dålig vinkel, ville bara filma lite ”fräcka vinklar” hehe. Ska filma ordentligt nästa gång, detta var mest på sköj. Tekniken blir nog bättre varje gång tror jag. 105kg var helt sinnesjukt tungt för något pass sedan, medan 110 nu kändes ganska lätt. Det är mest hållningen i ryggen som jag tappar lite lite ibland, men börjar få styr på det med tror jag.

Stark som en björn! :)

Ok, men kör du alltid med bälte!?
    Min rekommendation är att du bara kör med bälte när det absolut behövs. Helst aldrig.
    Jag körde med bälte (och andra ”hjälpmedel” som handledskydd, armbågskydd o.s.v.) tidigare i alla möjliga övningar och man blir lätt beroende av det.
    Numer försöker jag att i största möjliga mån undvika bältet och buktrycket och bålstabiliteten är grymt mycket bättre.

Jag upplever att det ”hjälpt” mig i massa andra övningar på gymet med.

Nykropp wrote:
    Stark som en björn! :)

hehe, nja en jävligt liten björn kanske.

Martin_Matti wrote:
    Ok, men kör du alltid med bälte!?
    Min rekommendation är att du bara kör med bälte när det absolut behövs. Helst aldrig.
    Jag körde med bälte (och andra ”hjälpmedel” som handledskydd, armbågskydd o.s.v.) tidigare i alla möjliga övningar och man blir lätt beroende av det.
    Numer försöker jag att i största möjliga mån undvika bältet och buktrycket och bålstabiliteten är grymt mycket bättre.

Jag upplever att det ”hjälpt” mig i massa andra övningar på gymet med.

Kör med bälte de tyngsta seten, har börjat köra iaf ett av tre set utan. Det är garanterat bäst att köra utan, men min korsrygg är inte helt tiptop har haft en del strul genom åren. Men jag ska försöka hålla mig till att enbart köra bälte på toppsetet. Kanske slänger bältet helt senare, får se.

Angående greppet: du hittar Grrrip på [http://www.powerzite.se/] under Grepp –> magnesium

Har använt det ibland, ger bra friktion.

Har själv haft/har problem med ländryggen, med ryggskott och skit.
    Men jag fick släppa egot i början och sänka vikterna rejält,
    mjag vann mycket på det genom att bygga upp en genuin grundstyrka i bålpartiet.

Trots allt bra att du börjat köra vissa set utan bälte:emo-thumb
    Men du har helt rätt, problem med korsryggen är inte att leka med…

Magnus Larsson wrote:
    Angående greppet: du hittar Grrrip på [powerzite] under Grepp –> magnesium

Har använt det ibland, ger bra friktion.

Tack, precis vad jag letar efter, hoppas det är ok att länka annars får du snabbt redigera ditt inlägg ;-)

Martin_Matti wrote:
    Har själv haft/har problem med ländryggen, med ryggskott och skit.
    Men jag fick släppa egot i början och sänka vikterna rejält,
    mjag vann mycket på det genom att bygga upp en genuin grundstyrka i bålpartiet.

Trots allt bra att du börjat köra vissa set utan bälte:emo-thumb
    Men du har helt rätt, problem med korsryggen är inte att leka med…

Ja du har säkerligen rätt, jag skulle nog kunna fortsätta köra på samma vikter och öka utan bälte. Det är mer att det känns skönt. vi får se hur det blir med bälteshistorien.

Jag har ju också haft en rutten rygg. Men jag har gett mig fan på att bälte skall inte användas för egen del. Jag vill att ryggen skall klara vikterna själv innan jag ökar. Vet inte när ett bälte skulle kunna bli aktuellt för egen del. Men känns som hardcore raw passar mig bättre.

Om ryggen har tänkt gå åt helvete så känns det som att det gör den vilket som om den bestämt sig.

Ser bra ut gober! :emo-thumb

Gober wrote:
    Tack, precis vad jag letar efter, hoppas det är ok att länka annars får du snabbt redigera ditt inlägg ;-)

Ajfan ;)

Angående det här med bälte eller inte, det tycks mig vara gött PK att inte använda bälte. Personligen använder jag bälte av och till beroende på. Inga problem med det. Av alla kommentarer här kan man nästan få uppfattningen att folk tror att bälte är nåt jävligt magiskt som bara drar upp skiten av sig själv. 8)

Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.