Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 1,782 total)
  • Author
    Jimmy124 wrote:
    Ser bra ut gober! :emo-thumb

tack

Magnus Larsson wrote:
    Ajfan ;)

Angående det här med bälte eller inte, det tycks mig vara gött PK att inte använda bälte. Personligen använder jag bälte av och till beroende på. Inga problem med det. Av alla kommentarer här kan man nästan få uppfattningen att folk tror att bälte är nåt jävligt magiskt som bara drar upp skiten av sig själv. 8)

hehe, jadu lite så är det kanske. Det jag absolut kan hålla med om är att man inte ska missbruka ett bälte. Finns ju folk som kör cablecross med bälte ;-)

Sluta med bälte helt kommer jag inte att göra och kommer köpa mig ett Wahlander. Men som sagt, man behöver ju inte använda det hela tiden.

Delar din uppfattning helt där. So, det var det enda jag ville tillföra om den lilla saken.

Alltid kul läsa din journal gober. Fräscha mark var det också.

Tjena dårfinkar och dönikar!

Ännu ett gött pass.

Bänkpress, +2,5kg
    75×6 Mycket lätt
    67,5×8 Mycket lätt
    61×8 Mycket lätt
    50×20 mycket lätt

Overhead press, +2,5kg
    48×6
    43×7
    39×8
    32×10

Chins sup, tungt
    KV+20kg x 5
    KV+15kg x 5
    KVx9

Dips
    KV+20kg x 10
    KV+15kg x 14
    KVx17

Sidlyft
    12,5×15
    12,5×11
    9×12
    6×14 tokpump

Kände mig lite dampig så vi körde en till övning

Incline bänk
    50×9
    40×12

Gött mos.

Hej! (Dårfink och dönik – jag tog åt mig direkt)
    Jag börjar vara smått avundsjuk på alla dina ökningar från gång till gång. Jag ska stjäla lite inspiration från din till synes framgångsrika träning och lägga upp ett för min del mer vinnande koncept.

Kul att se att träningen flyter på i rätt riktning för dig med Ober Gober.. :up:

waco3000 wrote:
    Hej! (Dårfink och dönik – jag tog åt mig direkt)
    Jag börjar vara smått avundsjuk på alla dina ökningar från gång till gång. Jag ska stjäla lite inspiration från din till synes framgångsrika träning och lägga upp ett för min del mer vinnande koncept.

Om du vill öka bra i styrka tror jag säkert något liknande program skulle vara något för dig, sno på du och komponera ihop ett program värdigt en sann galning.

Tommy Ivarsson wrote:
    Kul att se att träningen flyter på i rätt riktning för dig med Ober Gober.. :up:

Hallo OL-Tommy! det flyter på fint nu, har flera reps att ge i varje set bänk så det kommer nog flyta på ett bra tag hoppas jag. Ser redan fram emot nästa bänk/overhead-pass, då är det äntligen dags att ta sig över 50kg i overhead.

Det är bara chinsen som är redigt sega, kanske dags att plocka av vikter och börja om där snart…eller bara fortsätta fila på, får se.

I morgon är det lite böj och annat smått och gott. På återseende.

Hoppsan, vad sjutton hände idag då? Det gick ju helt åt skogen på böjen. Cykeln började om idag och det borde vara tio lätta rep, men redan första repet kändes som 4000 kilo. Kom inte ens ner till parallellt…wtf? efter när jag lyft av vikterna så blev jag lite förvirrad och det kan ha varit så att jag slängt på typ 10kg för mycket. Jag bestämde mig för att skita i RPT och lastade av till 60kg och satsade på riktigt djupa böj istället. Funderar på att verkligen gå tillbaka och börja om på riktigt lätt vikt och öva upp djupa fina böj för uppenbart så har jag inte bra form på denna övning även om jag må ha lastat på 10kg för mycket idag.

Nåja, resten av passet gick fint. Fick en jädra pump i armarna idag, skulle ta en bild efter passet i omklädningsrummet men just när jag skulle plocka upp mobilen dundrade Rabi Fakhro in i rummet, jag blev livrädd och gjorde en snabb manöver för att få det att se ut som jag masserade axeln istället för att ta bilder på min flickarm.

Jag tycker man borde ha ett speciellt rum för oss som ännu inte kommit över 40cm i bicepsmått, där vi kan stå och flexa våra sugrörsarmar utan att skämmas.

Dagens pass,

Knäböj
    87,5 eller 97,5?????? x 10
    60×10
    60×9
    60×7

Rumänska mark, +2,5kg
    87,5×8
    80×9
    70×10

Prone Row
    32×10
    32×8
    27×10

V-rodd
    68,2×12
    61,4×13

Hammer Lat-pulldown,kan vara en av de bästa maskiner jag testat.
    80×8
    70×10
    60×11

EZ-curl
    40×9
    40×6

Vader
    3 set

Jahaja det var det, 15 grader och sol ute, hade det inte varit för att CSN skickat ännu ett enormt jävla återkrav för att man var duktig och arbetade för mycket för några år sedan vore det en perfekt dag ;-)

Gober wrote:

Nåja, resten av passet gick fint. Fick en jädra pump i armarna idag, skulle ta en bild efter passet i omklädningsrummet men just när jag skulle plocka upp mobilen dundrade Rabi Fakhro in i rummet, jag blev livrädd och gjorde en snabb manöver för att få det att se ut som jag masserade axeln istället för att ta bilder på min flickarm.

Känner så väl igen den där manövern. Det kan kännas som om man blir
    påkommen med att göra någonting förbjudet och lite snuskigt när man
    står där och ska plåta sig själv.

Gettodachoppa wrote:
    Känner så väl igen den där manövern. Det kan kännas som om man blir
    påkommen med att göra någonting förbjudet och lite snuskigt när man
    står där och ska plåta sig själv.

Ja lite perverst är det allt. Sen var det väll också en bidragande faktor att det var just en elitbyggare i tungvikten som knallade in :D

Du får väl ta lite kort hemma i vardgsrummet i lugn och ro… ;)

Tommy Ivarsson wrote:
    Du får väl ta lite kort hemma i vardgsrummet i lugn och ro… ;)

Där har man ju varken optiljus eller pump ;-)

Men det finns ändå inget att visa så det kvittar hehe.

Ingen träning idag, träningsvärken från helvetet efter onsdagens misslyckade? böj…Tog visst ganska bra att köra djupt ;-)

Men i morgon kör vi, då blir det bänk, press, mark osv. La precis en order på grip lotion och grip spray från Powerzite efter Farsan Manges tips, så nu lär man väll snart dra 350 i mark.

Blev lite sugen på att köpa några fräcka skor, typ brottardojjer eller liknande att träna i. Men det är förmodligen bara onödigt. Mark kör jag numera i struplästen och i dom andra övningarna kan det väll kvitta vad man kör med.

[img=http://geeksofdoom.com/GoD/img/2010/10/hulk-1.jpg]Ungefär som den gröna mannan ovan kände jag mig idag. Ännu en gång när bänken kändes löjligt lätt, hade massor av rep att ge och jag fuskade till och med och gjorde några fler rep än programmet tillåter. Overhead pressen klev äntligen över 50kg idag, och visst var det tungt, men jag hade mycket god form och något rep kvar som jag tvingade mig att hålla inne.

Marklyften flög upp även dom idag, 112,5×5 var papper, jävligt många papper förvisso men hade nog kunnat dra av 10rep.

Plocka av 5kg på supinerade chinsen idag, men likväl var dom tunga som fan, men allt annat går så bra så det är skitsamma. Dipsen blev ett riktigt bra PB på alla set.

Blev ett riktigt fint pass överlag, om än lite väll långt då vi var tre stycken som körde ihop idag, men det var bara kul.

Nog tjatat och till dagens,Bänkpress, +2,5kg
    77,5×6 ett rep för mycket
    70×6 mycket lätt
    63,5×12 fyra rep för mycket, sjukt lätt

Overhead press, +2,5kg
    50,5×5
    45,5×6
    42×7

Marklyft, +2,5kg
    112,5×5 Lätt som sjutton
    101×6 lätt
    91×7 mycket lätt

Chins supinerade Missnöjd
    KV+15kg x 7
    KVx10
    kvx8

Dips +5kg på set två
    KV+20kgx13 PB
    KV+20kgx11 PB
    KVx18 PB

Sidlyft Fin form och kort vila
    12,5×17
    12,5×12
    10×10

Incline Shrugs
    35×10

Thats it folks!

Vader sittande, En liten rolig detalj, bytte ut träningsskorna mot ett par Vans (typ höga Converse) och det kändes bättre i böj och mark, men framförallt blev det en sjuk skillnad i vadträningen, kändes som satan.

Sett att en del börjat köra med skor med platt sula, tänkte pröva ett par slitna seglarskor från sommaren! För övrigt så är det en intressant journal, keep up the good work! :emo-thumb

Bjern wrote:
    Vader sittande, En liten rolig detalj, bytte ut träningsskorna mot ett par Vans (typ höga Converse) och det kändes bättre i böj och mark, men framförallt blev det en sjuk skillnad i vadträningen, kändes som satan.

Sett att en del börjat köra med skor med platt sula, tänkte pröva ett par slitna seglarskor från sommaren! För övrigt så är det en intressant journal, keep up the good work! :emo-thumb

Platta skor är bra grejer, kör dock numera i ett par billiga stumma/platta inneskor, och mark kör jag i strumpor.

Tack ska du ha.

Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.