Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 1,782 total)
  • Author
    Jon Larsson wrote:
    Kör pressarna utan ryggstöd, tycker jag. Du blir tvungen att sitta rakare då och kan inte hjälpa till med pecsen på samma sätt. Tyngre blir det också.

Ryggstöd, check.

Träningsbälte, check.

Handledslindor, check.

Är du säker på att du inte behöver böjdräkt också för att vara på den säkra sidan? :) :D

haha, ojoj vilken jäkla diss! :D Jag kör med ryggstöd efter rekommendationer från Beyond Brawn, ryggstöd med lätt svank för att förhindra skador i ryggen. Jag är så jävla nojjig över att pajja ryggen då jag haft en hel del trubbel. Men jag ska testa och se hur det känns utan. Jag har testat hantelpressar utan stöd och det kändes väl sisådär för ryggen.

Bältet kan jag hålla med om är lite tramsigt och det är mest av vana jag har det, jag ska skita i det nästa gång för din skull ; )
    Lindorna har jag för mina flickhandleder krånglar, men jag borde kanske vänja mig av med dom också.

Gober wrote:
    haha, ojoj vilken jäkla diss! :D Jag kör med ryggstöd efter rekommendationer från Beyond Brawn, ryggstöd med lätt svank för att förhindra skador i ryggen. Jag är så jävla nojjig över att pajja ryggen då jag haft en hel del trubbel. Men jag ska testa och se hur det känns utan. Jag har testat hantelpressar utan stöd och det kändes väl sisådär för ryggen.

Bältet kan jag hålla med om är lite tramsigt och det är mest av vana jag har det, jag ska skita i det nästa gång för din skull ; )
    Lindorna har jag för mina flickhandleder krånglar, men jag borde kanske vänja mig av med dom också.

Haha, du gick på det. :D

Tänkte att jag skulle jävlas lite eftersom du verkar vara en snubbe som kan ta det på rätt sätt – vilket visade sig stämma. :)

Jag skulle aldrig dissa en annan macanvändare, för övrigt. Vi är i minoritet och måste hålla ihop. Vi är felfria, vackra och begåvade och det sticker så klart i ögonen på andra människor. :D

Jag var alltså inte seriös, inte egentligen. Inte fan behöver man köra sittande press utan ryggstöd, dock tycker jag nog ändå att du kan testa att ha ryggstödet lite rakare och att pressa stången mer rakt uppåt. Anekdotiskt ger detta bättre fräs i axlarna som helhet än att köra med lite bakåtlut och pressa uppåt framåt. Anekdotiskt, som sagt.

Bara ett tips som du absolut inte behöver bry dig om, om du tycker att jag pratar skit. Det går säkert alldeles utmärkt att köra på som du gör nu också.

Fast bältet känns lite overkill faktiskt, där var jag faktiskt allvarlig. Ryggstöd + lite fokus på buktryck borde vara mer än tillräckligt skydd för ryggen.

Sorry för ”dissningen”, för övrigt. Ironi över internet = funkar en gång på tio, högst. :D

hehe, allvar eller ej så kan jag hantera kritik ;-)

Jag kommer nog att testa utan stöd någon dag för att prova. Men jag ska absolut höja upp stödet så det blir rakt. Vet faktiskt inte varför jag kört med lutningen, har ju till och med ifrågasatt några andra jag sett köra med lutning. Rent logiskt borde axlarna få jobba lite mer utan hjälp utav bröst så något skitsnack tror jag absolut inte det är. Ska testa redan nästa gång. Men fan ta dig om min progression blir lidande och jag måste plocka av vikt ; )

Bältet åker av, men böjdräkten är redan köpt så den kommer jag köra med.

Åååh kul att du köpt en böjdräkt! Har du någon på gymmet som kan visa teknik och så med dräkt?

Eller blir det lite learning by doing? Ska bli riktigt roligt att se hur mycker dräkten ger iaf :)

Tommy Ivarsson wrote:
    Åååh kul att du köpt en böjdräkt! Har du någon på gymmet som kan visa teknik och så med dräkt?

Eller blir det lite learning by doing? Ska bli riktigt roligt att se hur mycker dräkten ger iaf :)

ojoj, jag trodde faktiskt att man förstod att det var Jons skämt jag drog vidare på. Tyvärr får du inte se mig i en böjardräkt körandes overheadpress Tommy :D

Förlåt att jag gjorde dig uppspelt.

Hahaha, nä de förstod ju inte lilla jag. Jag tyckte det verkade lite konstigt iofs men samtidigt roligt! Nåja, du får väl böja på utan dräkt då, men jag tycker fan det vore sjukt coolt om du köpte en dräkt bara för att… :D

Gober wrote:
    hehe, allvar eller ej så kan jag hantera kritik ;-)

Jag kommer nog att testa utan stöd någon dag för att prova. Men jag ska absolut höja upp stödet så det blir rakt. Vet faktiskt inte varför jag kört med lutningen, har ju till och med ifrågasatt några andra jag sett köra med lutning. Rent logiskt borde axlarna få jobba lite mer utan hjälp utav bröst så något skitsnack tror jag absolut inte det är. Ska testa redan nästa gång. Men fan ta dig om min progression blir lidande och jag måste plocka av vikt ; )

Varför inte bara köra stående militärpress? Kopplar ur bröst helt.

Tommy Ivarsson wrote:
    Hahaha, nä de förstod ju inte lilla jag. Jag tyckte det verkade lite konstigt iofs men samtidigt roligt! Nåja, du får väl böja på utan dräkt då, men jag tycker fan det vore sjukt coolt om du köpte en dräkt bara för att… :D

Det vore väldigt kul, men så roligt ska vi inte ha……ännu.

Bjern wrote:
    Varför inte bara köra stående militärpress? Kopplar ur bröst helt.

Samma anledning som att jag inte kör sittande utan stöd, nämligen ryggen. Men det händer att jag kör stående, dock inte på det gym jag vanligtvis tränar på då takhöjden är ungefär 2,30 om ens det. Nu kopplas väll iofs inte bröst ur helt bara för att man står upp, så länge ryggen är rak kan ju inte aktivering av bröst påverkas nämnvärt om man står eller sitter. Eller har jag fel här?

Däremot är det ju lättare att fuska och stöta upp vikten lite när man står upp. Stående pressar är dock en riktigt trevlig övning.

Gober wrote:
    Samma anledning som att jag inte kör sittande utan stöd, nämligen ryggen. Men det händer att jag kör stående, dock inte på det gym jag vanligtvis tränar på då takhöjden är ungefär 2,30 om ens det. Nu kopplas väll iofs inte bröst ur helt bara för att man står upp, så länge ryggen är rak kan ju inte aktivering av bröst påverkas nämnvärt om man står eller sitter. Eller har jag fel här?

Däremot är det ju lättare att fuska och stöta upp vikten lite när man står upp. Stående pressar är dock en riktigt trevlig övning.

Jag tycker att det är svårt att hålla ryggen rak när man ska köra de sista pressarna när man har bänk med ryggstöd, vill gärna svanka.

Håller man däremot inte ryggen rak när man kör stående blir det väldigt vingligt så man har inte så mycket val :emo-thumb

Bjern wrote:
    Jag tycker att det är svårt att hålla ryggen rak när man ska köra de sista pressarna när man har bänk med ryggstöd, vill gärna svanka.

Håller man däremot inte ryggen rak när man kör stående blir det väldigt vingligt så man har inte så mycket val :emo-thumb

Nja, det är ju inte ovanligt att man ser folk köra militärpressar med viss lutning på överkroppen. Så länge inte stången hamnar framför kroppens lodlinje så verkar det som att folk kommer undan med detta. Dock håller jag med dig om att stående pressar generellt åtgärdar en del av problemet med att luta sig bakåt, åtminstone om man tänker lite på det.

Fast har man problem med ryggen så ska man ju ge fan i stående pressar helt och köra något som känns säkert och stabilt i stället, tycker jag.

Bara att välja en övning man trivs med och sedan lägga krutet på progressionen.

Du kan det där med dips! Bra jobbat:emo-thumb

Det blåser idag, oj oj oj! Trött som attans efter jobb idag, helt slut i benen innan passet ens börjat. Men det är bara att bita ihop. Det där med knäböj ja, tror fan inte det kommer bli någon redig böjare utav av mig. Men har gett mig fan på att bli en medelmåtta iaf, sen får Marklyftet bli mitt ess i rockärmen. Fortsätter på låga vikter på böjen för att få ordning på skiten, det känns dock i dom små benen trots dom mesiga vikterna ska ni veta.

Dagens,

Knäböj
    70×10
    70×8
    60×10

Rumänska mark, +2,5kg
    92,5×6 Lätt
    85×7 Lätt
    75×8 Lätt

Prone Row
    37,5×10 oj oj!
    30×9
    22,5×12

Pulldowns supinerat
    70×12
    65×13
    60×8

Vader ett ben
    2 set

EZ-Curls
    51×6 Fulcurls
    31×13
    31×10

Shrugs hantlar
    40×12
    40×8

Det var det, nästa pass blir på lördag med bänkpress och annat gött.

Tog en (som vanligt) kass bild på dagsformen, har gått upp ca 9-10kg sedan jag avslutade dieten i början på Januari. I spegeln såg det ut som jag lagt på mig lite muskler och resten fett, på bilden såg det visst ut som jag är lika spinkig som vanligt, men men det kommer väll ;-), beror väll också lite på att jag är slät som en säl och utan någon go pump.

[img=http://i53.tinypic.com/2v8pt78.jpg]

Martin_Matti wrote:
    Du kan det där med dips! Bra jobbat:emo-thumb

Tack, det är väll en av de övningar jag är någorlunda nöjd med.

Ser kalas bra ut tycker jag ^^

Gober den formen är helt ok utanför badsäsongen=) Jag bävar själv inför om jag kommer klara av att nå representativ form detta år, jag vill så gärna men fruktar för att tappa för mycket massa…=/

LyftarBruden wrote:
    Ser kalas bra ut tycker jag ^^

Tack ska du ha, men det är en lång väg till mitt mål : )

räven wrote:
    Gober den formen är helt ok utanför badsäsongen=) Jag bävar själv inför om jag kommer klara av att nå representativ form detta år, jag vill så gärna men fruktar för att tappa för mycket massa…=/

Formen är väll okej, jag har inget behov av att gå runt som en anatomikarta, speciellt inte med min blygsamma massa ;-)

Men eftersom det går så bra med träningen så vill jag inte ge mig på någon seriös diet fören nästa sommar, så risken är väll att det blir linne och tshirt hela sommaren. Brukar iofs arbeta för det mesta på sommaren så man slipper visa sig på stranden. Men det blir kanske någon minideff på 8veckor senare i sommar om jag blir allt för fläskig.

Den bild jag sett på dig var helt okej form så det borde väll räcka med en liten minideff. Dessutom är du ju biffig då kommer man undan med att vara lite bulkig.

Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.