Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Gober börjar om
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 april, 2011 at 20:13 #240335Anonym anvandareMember
Formen ser riktigt bra ut tycker jag med! En minideff på det där ja så är du i grym beachform! :emo-thumb
7 april, 2011 at 20:13 #240336Anonym anvandareMemberBilder är lurigt, vikten skvallrar om att du helt klart blivit större. Hoppas du har gött tryck i bänken på lördag.
7 april, 2011 at 20:31 #240337Anonym anvandareMemberGober, vill man ha cred för vad man gör går det inte att komma in bulkig=) Jag har ju tidigare hållit mig någorlunda form sommartid men på senare år helt enkelt inte varit nog seriös för det. I sommar planerar jag dock att kunna sola bland folk och kanske även ta ett dopp därav mina deffplaner. Du gör ju framsteg tycker jag och då kan det kanske kännas bakvänt att deffa och därmed kanske backa lite volymmässigt. Det är dock upp till en själv vad man vill göra, man bör ju dock komma ihåg att det inte tar många veckor att bulka sig stark till hösten=)
7 april, 2011 at 20:43 #240338Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Formen ser riktigt bra ut tycker jag med! En minideff på det där ja så är du i grym beachform! :emo-thumbTack min gode herre, ja grymt vet ifan, men man lär väll se bättre ut än de flesta svenssons iaf.
Gettodachoppa wrote:Bilder är lurigt, vikten skvallrar om att du helt klart blivit större. Hoppas du har gött tryck i bänken på lördag.Lurigt är det, det ska gudarna veta. Lite större har jag nog blivit, det tycker jag vi kan bestämma här och nu. det blir nog ett gött pass på lördag. Och nästa vecka tar vi oss upp på 80kilos strecket.
räven wrote:Gober, vill man ha cred för vad man gör går det inte att komma in bulkig=) Jag har ju tidigare hållit mig någorlunda form sommartid men på senare år helt enkelt inte varit nog seriös för det. I sommar planerar jag dock att kunna sola bland folk och kanske även ta ett dopp därav mina deffplaner. Du gör ju framsteg tycker jag och då kan det kanske kännas bakvänt att deffa och därmed kanske backa lite volymmässigt. Det är dock upp till en själv vad man vill göra, man bör ju dock komma ihåg att det inte tar många veckor att bulka sig stark till hösten=)Cred är väll vad vi alla vill ha här i världen, och du har så klart rätt, man får ingen cred om man ser ut som svullo. Jag önskar dig lycka till med solformen, ska hålla ett öga på dig.
Får se hur det blir för egen del.
7 april, 2011 at 21:16 #240339Anonym anvandareMemberser bra ut Gober! Kommer se grym ut i sommar, inga tvivel om det
7 april, 2011 at 21:18 #240340Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:Härliga shrugs kompis!kör du med straps?
40+ kg hantlarna på friskis där jag tränar har ett löjligt tjockt ”handtag”. tappar fästet nästan direkt
Thanks buddy! Jag kör med straps ibland, men försöker bygga upp mitt grepp så ibland kör jag utan, kör dock alltid mark utan numera så där får man mycket för greppet.
Tjockt grepp är ju faktiskt bra om man vill öva upp greppet, finns specialstänger thickbar, just för det ändamålet : )
Men klarar man inte hålla greppet så är det ju ganska meningslöst att köra då det är trapz man vill träna : )
7 april, 2011 at 21:19 #240341Anonym anvandareMemberEizbear wrote:ser bra ut Gober! Kommer se grym ut i sommar, inga tvivel om detJa nästa sommar iaf hehe.
9 april, 2011 at 18:07 #240342Anonym anvandareMemberBävade lite inför dagens pass då jag har en fruktansvärd träningsvärk i hamstrings och insidan av låren. Förstår inte varför all värk sätter sig på insidan utav böjen. Men men gick ganska bra idag, bänken kändes som papper, hade många reps kvar att ge men höll mig. Overhead däremot fick jag verkligen kämpa med, där ligger jag på gränsen till fail på alla set.
Marken var superlätt men jag blev så ivrig att tekniken blev lidande och jag höll inte ryggen riktigt, men skit i det. Filmen producerades i Uzbekistan 92.
Dagens,
Bänkpress, +2,5kg Alla set var skitlätta och det fanns ett gäng rep till att ge men jag höll tillbaka.
77,5×6
69,5×7
63×10Overhead press, +2,5kgTungt som fan, ångest inför nästa pass.
51×6
46×7
41×8Marklyft, +2,5kg Lätt som attans, men lite ivrig och teknik blev lidande.
107,5×8
96×9
87×10Dips
KV+25kg x 8
KV+15kg x 15
KV+15kg x 11Chins supinerade helt slut, orkade bara KV, mina händer var helt uppslitna efter marken så klarade bara 2 set.
KVx12
KVx6Sidlyft
17,5×6
12,5×10
10×12
7×12Thats it.
Lite underground film, Uzbekstyle.
107,5×8
[youtube=yTTkF4RnJbc]
10 april, 2011 at 15:04 #240343Anonym anvandareMemberTekniken i marken blev lidande minst sagt! haha
Overhead press? Militärpress? Stark iaf!
10 april, 2011 at 15:10 #240344Anonym anvandareMemberSockerFabrik wrote:Tekniken i marken blev lidande minst sagt! hahaOverhead press? Militärpress? Stark iaf!
hehe, nja så farligt var det inte, höll ryggen även om svanken släppte lite så tror inte det var farligt. Men inte snyggt.
Overhead press=militärpress ja : )
10 april, 2011 at 22:50 #240345Anonym anvandareMemberNajs Sir. Du borde väl maxa en bit över 90 kg i bänken nu då?
Åh vilket skön kvalitet på filmen, får mig att minnas mina egna bidrag innan Canon-kameran.11 april, 2011 at 09:43 #240346Anonym anvandareMemberSom du själv skrev så ser inte ryggen allt för bra ut i marken där men jag vet att det lätt blir så när man kör för lätt, känns liksom onödigt att koppla på för högt buktryck..
Kul film iaf, påminner om kvaliteten på mina mobiltelefonsfilmer (Nej, jag har ingen smartphone)
11 april, 2011 at 14:13 #240347Anonym anvandareMemberJag har nu haft träningsvärk i benen mer eller mindre konstant i säkert två månader. Nog för att det är gött med lite träningsvärk men någon måtta får det vara, man tycker ju att det borde lägga sig snart.
Dagens pass var helt klart godkänt, har dock blivit lite handikappad pga mina valkar som nu tagit omänskliga former. Vägrar dock köra med handskar.
Dagens,
Knäböj
72,5×8
65×9
60×10Rumänska mark, +2,5kg Väldigt lätt
95×5
85×6
80×7Prone Row
36×9
30×10
19×13V-rodd
75×8
68,2×9Pulldown Hammer
90×6
80×7
50×13Curl EZ
40×10
35×8
30×12Vader
3 setNästa pass blir på onsdag, då ska jag om jag känner mig stark och frisk i kropp och knopp testa en lite högre vikt på bänk.
Avslutar med dagens postmeal
[img=http://i55.tinypic.com/dvbk2.jpg]Gettodachoppa wrote:Najs Sir. Du borde väl maxa en bit över 90 kg i bänken nu då?
Åh vilket skön kvalitet på filmen, får mig att minnas mina egna bidrag innan Canon-kameran.Det finns sidor som tex [http://www.joeskopec.com/repmax.html http://www.joeskopec.com/repmax.html%5D Nu är ju detta självfallet inget man kan gå efter, men kanske ett lite halvdant ett hum om var man ligger. Jag är ganska säker på att jag tar 80×5 ganska lätt på onsdag. Enligt uträkningen ska jag då kunna ta 93kg. Finns ju dock bättre uträkningar som dessutom delar upp över och underkropp. Dessutom har ju bänken alltid varit lite av min nemesis.
Men om jag känner mig stark och fresh på Onsdag kommer jag nog göra ett försök på 90 faktiskt : O
Ja filmen var ju helt klart inspirerad av Gettoproductions.
Tommy Ivarsson wrote:Som du själv skrev så ser inte ryggen allt för bra ut i marken där men jag vet att det lätt blir så när man kör för lätt, känns liksom onödigt att koppla på för högt buktryck..Kul film iaf, påminner om kvaliteten på mina mobiltelefonsfilmer (Nej, jag har ingen smartphone)
haha, ne det var inte snyggt, blev ingen ostbåge av ryggen iaf. Ska skärpa till mig nästa gång. Funderar faktiskt på att fortsätta backcyklingen men att fuska lite och lägga på extra vikt. Eller köra något helt annat, vet i sjutton. Backcykling fungerar perfekt för vissa övningar men kanske inte lika bra för andra (som mark).
Det blev lite skillnad på denna film gjord med en 499:- mobil och HD-kameran jag annars kört med
13 april, 2011 at 17:58 #240348Anonym anvandareMemberMed rätta attityden så går det, som mannen här under
[img=http://i260.photobucket.com/albums/ii37/stlkar/gif_02-1.gif]Idag var alltså tanken att känna mig lite för hur jag nu ligger till i bänkpress, kände mig inte helt på topp idag, risig i kistan och kände mig lite yr och svag. Men tankade på med några pannkakor innan träningen så kändes det genast lite bättre. Jag hade ingen aning om hur jag låg till men det visade sig att jag låg ungefär där jag hade hoppats vilken gjorde mig väldigt glad. började med den planerade 85×5 som kändes relativt lätt. Sen testade jag på 90kg vilket kändes lätt så jag gjorde en 2a, kanske hade jag klarat 1 rep till. Höjde till 92,5 som flög upp även om den var ganska tung. Gick på 95kg men där blev det fail, hade jag gått direkt på 95 efter uppvärmning är jag ganska säker på att jag hade klarat det. Vilket betyder att det magiska tresiffriga inte är så jädra långt bortaOverhead var djävulskt tung på 53,5, men upp flög dom iaf. Dipsen gick riktigt bra med ett härligt nytt PB.
Så idag var ett mycket lyckat pass. blev en liten film på bänken idag.
Dagens,Bänkpress, +2,5kg och sedan lite maxning
80×5
90×2
92,5×1
65,5×12Overhead press, +2,5kg
53,5×5
48×6
42,5×7Dips
KV+25kg x 11 PB
KV+25kg x 9
KV x 21Chins sup mesar vidare på KV.
KVx11
KVx8
KVx6Sidlyft
15×12
12,5×12
9×13Shrugs
40×11
25×18Rotatorcuff
4×20Lite film
[youtube=flEqCRpknLQ]13 april, 2011 at 18:04 #240349Anonym anvandareMemberRiiiktigt nice att se den bänkserien. När man kör tvåsiffrigt med en nia som första siffra
har man kommit en bra bit på väg. Grattis till ett bra pass! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.