Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 1,782 total)
  • Author

Ser bra ut, ville bara säga det :)

Ditt lyft på 92.5kg såg ju alldeles för lätt ut däremot. Kollade lite extra därefter och insåg att faktiskt din kompanion inte hjälpte dig på den.

Fan du är snart uppe i 3 siffrigt, riktigt bra!

Riktigt snyggt pressat där! Såg ju faktiskt alldeles för lätt ut. Snart har du hundringen!

Gettodachoppa wrote:
    Riiiktigt nice att se den bänkserien. När man kör tvåsiffrigt med en nia som första siffra
    har man kommit en bra bit på väg. Grattis till ett bra pass!

Tack ska han ha, det känns rätt gött. blir ju lite att en mental spärr försvinner nu när man vet att man iaf lätt klarar 90.

LyftarBruden wrote:
    Ser bra ut, ville bara säga det :)

Tackar tackar.

Roligt wrote:
    Ditt lyft på 92.5kg såg ju alldeles för lätt ut däremot. Kollade lite extra därefter och insåg att faktiskt din kompanion inte hjälpte dig på den.

Fan du är snart uppe i 3 siffrigt, riktigt bra!

Ja det kändes inte allt för jäkligt, lätt var det kanske inte, tack ska du ha roligt.

Wabban wrote:
    Riktigt snyggt pressat där! Såg ju faktiskt alldeles för lätt ut. Snart har du hundringen!

Tackar, hoppas på att hunkan flyger upp snart.

Aaah va faan, du har ju 100kg i kroppen en bra dag… ;) Bra pressat!

Riktigt snyggt, Gober. Ha nu lite is i magen och följ backcyklingen ett tag till innan du maxar igen. Du kommer att tjäna på det, jag lovar.

Att OHP är tungt är ju inte så konstigt direkt efter en tung bänkserie, för övrigt.

Nice work, dude. :)

Tommy Ivarsson wrote:
    Aaah va faan, du har ju 100kg i kroppen en bra dag… ;) Bra pressat!

Tack herr Ivarsson, 100 finns där och lurar, den tar vi lite längre fram.

Jon Larsson wrote:
    Riktigt snyggt, Gober. Ha nu lite is i magen och följ backcyklingen ett tag till innan du maxar igen. Du kommer att tjäna på det, jag lovar.

Att OHP är tungt är ju inte så konstigt direkt efter en tung bänkserie, för övrigt.

Nice work, dude. :)

Tack ska du ha Jon!
    Im cooler than ice! nu gör jag på som vanligt igen, sen blir det max försök igen efter kanske två nya cykles, annars är jag ganska säker på att jag kan få problem om jag inte följer min plan. Men det är bra att du håller koll på mig så jag inte blir för exalterad hehe.

Riktigt nice jobbat!
    Såg före & efter bilden, från juni 2010 -> januari 2011.
    Hur har du lyckats? Några hemliga knep?

Du är verkligen en inspirationskälla för mig, mycket intressant!

agronberg wrote:
    Riktigt nice jobbat!
    Såg före & efter bilden, från juni 2010 -> januari 2011.
    Hur har du lyckats? Några hemliga knep?

Du är verkligen en inspirationskälla för mig, mycket intressant!

Inga hemligheter här inte, sex månaders diet och hård träning : ), nu är man på rätt väg, fattas det bara att bli stor och stark också, hehe.

Tack så mycket.

Gober wrote:
    Inga hemligheter här inte, sex månaders diet och hård träning : ), nu är man på rätt väg, fattas det bara att bli stor och stark också, hehe.

Tack så mycket.

Okej. Vad för slags diet har du följt?
    Är inte 6 månader ovanligt fort för den formen du nått? Men åter igen, bra jobbat!

Nej, idag borde jag stannat hemma. Lite sömn, arbete, ont i halsen och allmänt slö. På det sen träning. Första lyftet i mark som borde vara lätt kändes som sjutton ton. Fick hoppa över en massa övningar och det jag körde var halvdant och kasst.

Jag blev så jäkla deprimerad så jag straffade mig genom att gå och köpa en jävla tub spagetti med köttfärsås, den ska jag nu gråtandes äta.

Redovisar endast Marklyften, resten är inte ens lönt att skriva ner.

Marklyft, +2,5kg
    110×7
    90×8
    80×9

För att det inte ska bli allt för torftigt bjuder jag på en liten video från dagens mark, trots att tekniken sög och det var tyngre ön någonsin på en mesig vikt. Men jag gjorde klippet svart vit, hoppas det gör det lite mer hardcore.

[youtube=MHYQs45pyLI]
    Tappar svanken igen.

agronberg wrote:
    Är inte 6 månader ovanligt fort för den formen du nått? Men åter igen, bra jobbat!

Ingen speciell diet, låg på underskott mellan 500-1000kalorier. Låg ganska lågt på kolhydrater, mycket protein och fett. Blev mycket hemmagjorda burgare med klyftpotatis och beasås.

gick ner ca 17kg. Det är 2,8kg i månaden, dvs inget märkvärdigt.

Usch ja, så där skulle jag känt mig om jag kört bröst idag. Avskyr såna där pass. Jag vet
    PRECIS hur man mår.

Nu satsar vi helhjärtat på nästa pass, Gobbe.

Det svart/vita satte obskyrt nog färg i din annars ack så svarta dag. Tråkigt när det blir så, men det är bara att blicka framåt å fullständigt skita i dagen samt din spagetti&köttfärsås-tub!

agronberg wrote:

Att nå bra resultat är egentligen mycket simplare än man kan tro. (Simplare, inte nödvändigtvis lättare) Det finns liksom inga hemliga tricks som folk tar till, även om man lätt kan tro det om man inte lyckats lika bra själv.

Det som avgör är kontinuiteten: Det du gör varje dag över en längre tid på ett konsekvent sätt ger resultat. Det är därför det är så viktigt att man hittar ett dietupplägg man trivs med. Trivs man inte så kan man inte hålla dieten i några längre omgångar och då blir resultaten därefter. Gober hittade sin grej och höll sig till den. Dagarna rullade på och formen förbättrades, lite i taget men ändå taktfast i rätt riktning.

Att han sedan är smart nog att anamma ett simpelt träningsupplägg med en klar plan för ökningar och dessutom bokför sin träning för att kunna följa upp och justera vid behov gör ju att det egentligen inte finns några hinder alls för honom inom en överskådlig framtid.

Keep it simple och ha tålamod. Bättre råd än så kan man nog inte ge någon.

Jon Larsson wrote:
    Att nå bra resultat är egentligen mycket simplare än man kan tro. (Simplare, inte nödvändigtvis lättare) Det finns liksom inga hemliga tricks som folk tar till, även om man lätt kan tro det om man inte lyckats lika bra själv.

Det som avgör är kontinuiteten: Det du gör varje dag över en längre tid på ett konsekvent sätt ger resultat. Det är därför det är så viktigt att man hittar ett dietupplägg man trivs med. Trivs man inte så kan man inte hålla dieten i några längre omgångar och då blir resultaten därefter. Gober hittade sin grej och höll sig till den. Dagarna rullade på och formen förbättrades, lite i taget men ändå taktfast i rätt riktning.

Att han sedan är smart nog att anamma ett simpelt träningsupplägg med en klar plan för ökningar och dessutom bokför sin träning för att kunna följa upp och justera vid behov gör ju att det egentligen inte finns några hinder alls för honom inom en överskådlig framtid.

Keep it simple och ha tålamod. Bättre råd än så kan man nog inte ge någon.

Väldigt intressant och välformulerat svar, tack!
    Jag har inte lagt upp något speciellt mål ännu, bara det att jag vill bygga mer muskelmassa. Hade iallafall tänkt bulka upp under sommaren och försöker ligga på ett överskott på ca 500 kcal.
    Sen är då frågan, är det något man inte bör äta om man bulkar upp?
    Ex. onyttigheter osv.

Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.