Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 1,782 total)
  • Author

Men du skulle kunna köra på 8 timmars ätarfönster som alla andra kör.
    Eller har du en ny studie som säger att 6 timmar e bättre eller passar det dig bättre bara?

Eira wrote:
    Men du skulle kunna köra på 8 timmars ätarfönster som alla andra kör.
    Eller har du en ny studie som säger att 6 timmar e bättre eller passar det dig bättre bara?

Det är minst 16tim som gäller men jag ville nog mest testa 6 timmar för det skulle kunna passa bra in med jobb osv. Men det kommer förmodligen bli runt 8 timmar för det mesta.

Gober wrote:
    Det är minst 16tim som gäller men jag ville nog mest testa 6 timmar för det skulle kunna passa bra in med jobb osv. Men det kommer förmodligen bli runt 8 timmar för det mesta.

I c, jag har märkt att det är ganska svårt att vara minut precis på detta så att ha mindre fönster med större svängrum kanske är bättre sålänga man inte avlider av hunger :P Lycka till och jag kommer definitivt följa din kamp mot magtrollen nu i början!

Dina hungerkänslor kommer försvinna snart. Att fasta 16h kommer till slut vara en barnlek :)

Tommy Ivarsson wrote:
    Dina hungerkänslor kommer försvinna snart. Att fasta 16h kommer till slut vara en barnlek :)

+1.

Jag kommer faktiskt ihåg de första dagarna av IF i juli 2007. Hungern var vansinnig i början och jag undrade vad i helvete jag gett mig in på. Efter några dagar klingade det av och sedan dess har jag aldrig haft några problem. Jag äter oftast mellan 12:00-20:00 men ibland blir fastan längre, helt enkelt för att lusten att äta knappast känns akut.

Det fina med IF, eller PF som ni säger nu för tiden, är ju att det är så sjukt lätt att hålla formen. Att deffa är en picknick, underhåll är ännu lättare och att lägga sig på ett trevligt litet överskott är en fröjd.

Så länge man har en bas av vettiga livsmedel i grunden finns det ju utrymme för en hel del lattjolajban också, vilket är mer eller mindre omöjligt på en konventionell diet med minst 6 mål om dagen.

Att äta frukost känns i dagsläget som ett vansinnigt och perverst slöseri med kalorier.

Idag försökte jag mig på ett pass igen trots att jag inte känner mig helt hundra. Det var tungt som sjutton, men det hade jag väntat mig. Klarade målen på bänk och overhead. Bänken var ganska tung och svajig men satte de planerade backcykling-vikterna. När det var dags för Overhead satte jag mina sju rep men det var helt fruktansvärt tungt, tänkte att det enbart berodde på att jag fortfarande inte är helt frisk och svag som en daggmask tills jag såg viktplattorna….Det skulle vara 40,5kg inte 48kg :D Nåja då vet man att man klarar det ju.

Sen var krafterna slut, körde två set supinerade chins på kroppsvikt och två set dips, har gått från 11rep på 25kg till 6rep…:/

Efter passet blev jag yr, illamående och fick lite hjärtklappning. Troligtvis kombo av att jag som sagt inte är helt återställd plus att jag tog lite för mycket pwo efter någon veckas uppehåll.

Börjar bli något frustrerande att jag inte blir frisk.

Men men, dag 3 på dieten. Ännu en dag av enorm hunger och på väg hem från jobb såg jag bevingade hamburgare flyga runt i luften, små bakelser med ben dansade förbi osv. Har ännu inte börjar räkna så noga på kalorierna men ska börja med det på fredag.

Dagens lilla pass,

Bänkpress, +2,5kg
    77,5×7
    70×8
    62×10

Overheadpress, +10kg

Irritäjting att vara sjuk och inte bli helt hundra, trots att dagarna går. Hade en
    förkylningen en gång som inte släppte taget helt på en månad. Trögt.

Så min herre ska deffa nu? Hoppas det går bra och att du får behålla styrkan, eller t o m öka.

Gött, säkert tack vare att du skippade bälte som du ökade så kraftigt i overheadpressen… :P

Bra kämpat trots yrseln..

Gettodachoppa wrote:
    Irritäjting att vara sjuk och inte bli helt hundra, trots att dagarna går. Hade en
    förkylningen en gång som inte släppte taget helt på en månad. Trögt.

Så min herre ska deffa nu? Hoppas det går bra och att du får behålla styrkan, eller t o m öka.

Ja det närmar sig en månad nu men känns lite bättre dag för dag iaf. Ja det blir en liten deff nu, har tänkt mig 60-90dagar, minst 60 iaf. Sen blir det till att kötta på igen, men ska försöka hålla formen lite bättre iaf. Blev lite för mycket utav det goda.

Ja styrkan ska behållas allt annat är icke godtagbart. Men självfallet är målet att fortsätta öka vilket jag tror jag kan göra med mitt nuvarande upplägg.

Tommy Ivarsson wrote:
    Gött, säkert tack vare att du skippade bälte som du ökade så kraftigt i overheadpressen… :P

Bra kämpat trots yrseln..

Ja det måste vara pga att jag uteslöt bältet, kan väll inte finnas några andra anledningar ;-)

[img=http://andreea.se/wp-content/uploads/monkey-thinking.jpg]Nu har jag funderat lite. Mina förra diet tog ganska lång tid även om jag gick ner väldigt många kilo. Tyvärr förlorade jag nog ganska mycket muskler då jag blev rejält smal, tappade tex väldigt många cm runt armar osv. Vad gjorde jag då för fel? allt egentligen, inte när det gäller kost, högt proteinintag osv. Men jag tränade helt för mycket dvs 5-6dagar i veckan plus cardio, ganska mycket cardio dessutom. Jag visste egentligen att man inte ska göra så men eftersom jag faktiskt ökade i styrka så trodde jag att det var lugnt.

Nu när jag börjat på min andra diet så tänker jag göra en del ändringar. Dessa är följande,

1. Lågrep, kommer hålla mig mellan 3-7 rep, med fokus runt 5 rep.

2. Endast basövningar. Det gör jag redan men kommer plocka bort tex sidlyft då isolationsövningar inte gör mycket nytta under diet.

3. mellan 2-3 set på alla övningar.

4. Ingen cardio.

5. Periodisk fasta med lågt på kolhydrater hela vägen.

Jag kommer alltså att lägga det nuvarande programmet med backcykling på hyllan under dieten men återgå till det när dieten är klar.

Så ser det alltså ut under de närmaste veckorna, om någon har invändningar mot detta låt mig höra.

Nu till dagens pass. Styrkan har sakta börjat krypa tillbaka och det känns som förkylningen är borta, har dock lite små känningar utav allergi. Det är dock fortfarande tungt och 80kg i bänk som för några veckor sedan kändes som papper fick jag kämpa med idag.Bänkpress Sjukt tungt, men inte så konstigt med den långa sjukperioden plus att jag nu ligger på underskott.
    70×5
    80×5
    70×7

Overheadpress, Rejält tungt här med.
    50×5
    50×5
    50×4

Marklyft, Tungt och dålig teknik så jag vågade inte fortsätta efter 3 rep.
    100×6
    120×3

Pull Downs
    100×6
    100×6
    100×6

Rodd Vertical
    70×7
    70×7
    70×7

Hantelcurls
    21,5×6
    19×8
    19×6

Nästa vecka kommer jag börja på nytt program, vet inte riktigt hur det kommer se ut men kommer förmodligen bli något hel eller halvkroppsprogram och då 3 x veckan.

J.v.K wrote:
    Syftade du med högintensiv cardio?

mig veterligen är inte promenader direkt katabola

All cardio kommer uteslutas, promenader kommer förmodligen inte få dig att förlora muskler, men å andra sidan kan man lika gärna ligga lite lägre på kalorierna istället för att gå dom där 60minuterna om man nu inte tar en promenad för att det är trevligt, vilken man såklart gör ibland.

Jag följer bla Berkhans råd om att ligga lågt med cardion.

Hur många kilo planerar du att gå ner? :)

Tommy Ivarsson wrote:
    Hur många kilo planerar du att gå ner? :)

Jag vet inte, gick ner 3kg första 4 dagarna vilket förvånade mig. Jävla massa vätska. Jag vill absolut inte väga under 70kg och nu ligger jag runt 76. Kommer köra 8veckor och se hur det ser ut då. Men som sagt absolut inte under 70.

Blev lite sur att jag hamnade på så lite vikt efter jag tagit bort kolhydraterna då jag faktiskt trodde jag skulle väga lite mer nu när jag trots allt blivit lite småtjock.

J.v.K wrote:
    I see :)

Önskar dig all lycka :) får man se lite före-bilder?

Ja det blir det nog sen (före och efter) om jag tycker att resultatet är lönt att visa upp ;)

Ungefär hur jag ser ut nu finns någon sida bak. [http://forum.body.se/showpost.php?p=1117583&postcount=321 http://forum.body.se/showpost.php?p=1117583&postcount=321%5D en månad sen, så lite fetare är jag nu.

J.v.K wrote:
    Ser riktigt stabilt ut! :) blir snyggt sen när du är klar

Tack, men man ser alltid snyggare ut på gymtoan som alla vet :D Var inte lika roligt när man var i ett provrum med speglar på alla väggar och i taket plus lampor överallt ;-)

Men iaf, jag vill bara bli av med lite späck, handlar inte om att bli hård då jag som sagt inte vill väga för lite och bli för tunn.

Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.