Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Gober börjar om
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 maj, 2011 at 21:03 #240410Anonym anvandareMember
Då började nya upplägget idag, hoppade dock över böj då jag har träningsvärk i baksida lår till den grad att jag har svårt att gå.
Visste inte riktigt vilken vikt jag skulle lägga mig på så fick chansa lite.
Bänkpress
75×5
75×5
75×5
75×5
75×5Rodd Low Row
100×6
100×5
100×5
100×5
100×5Chins supinerade
KV+20kgx3
KV+20kgx3
KV+20kgx3
KV+20kgx3
KV+20kgx3Ja det kändes väll ganska bra, bänken var ganska tung idag igen, men styrkan är nog tillbaka snart.
Nu ska det göras hemmagjorda piroger.
14 maj, 2011 at 21:05 #240411Anonym anvandareMemberVackert Gober! Hur lång tid brukar dina pass ta? Kan tänka mig att det där går ganska fort nämligen?
14 maj, 2011 at 21:29 #240412Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Vackert Gober! Hur lång tid brukar dina pass ta? Kan tänka mig att det där går ganska fort nämligen?tackar! ja detta passet tog nog bara 40min eftersom det inte blev någon böj. Bänken tog längst tid då jag vilade lite extra mellan seten + några uppvärmningsset innan, resten var i bra tempo.
Annars brukar passen ligga på mellan 50-60min. Försöker ha 60min som gräns om jag inte tränar med någon polare då kan det ibland dra iväg till 90min
Gillar nog det här med 5×5, känns som runt 5-7rep verkligen är där jag gillar att ligga.
14 maj, 2011 at 23:21 #240413Anonym anvandareMemberHur kommer ökningarna att se ut framöver? Jag diggar också ett repsintrvall som slutar strax under 8 reps.
Beror självklart på övning och dagsform, men överlag är det något som passar mig iaf.15 maj, 2011 at 00:07 #240414Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Hur kommer ökningarna att se ut framöver? Jag diggar också ett repsintrvall som slutar strax under 8 reps.
Beror självklart på övning och dagsform, men överlag är det något som passar mig iaf.Det får bli lite på känn, men minst 1kg ska jag väll försöka slänga på varje pass. Räknar inte med några enorma ökningar nu under dietveckorna.
15 maj, 2011 at 12:01 #240415Anonym anvandareMemberGober wrote:Tänkte börja med stronglifts 5×5Det skulle då kunna se ut så här,
A. Böj 5×5, Bänk 5×5, någon form av rodd 5×5, något set viktade chins.
B. Böj 5×5, Overhead press 5×5, Marklyft 1×5, något set viktade dips.Verkar vara ett roligt upplägg, 1 set mark känns kanske lite klent? Borde man inte även lägga in raka mark för baksida eller räcker böjen. Tror iaf att jag kommer börja med detta upplägget nästa pass, vore kul att köra något nytt ett tag.
A och B alterneras så A kommer 2 gånger ena veckan och B 2 gånger nästa.
Basövningar! :buttrock:
15 maj, 2011 at 20:23 #240416Anonym anvandareMemberImponerande chins, Gober! Snyggt!
16 maj, 2011 at 15:08 #240417Anonym anvandareMemberSå! då har jag bestämt mig hur upplägget ska se ut, gjorde några justeringar.
Workout A
Böj 5×5
Bänk 5×5
Roddövning 3xf
dips 3xfWorkout B
Böj 5×5
overhead press 5×5
deadlift 1×5
chin supinerad 3xf eller 5xf
Curl 2xfDessa alterneras så pass A körs två gånger vecka 1, pass B två gånger vecka 2 osv.
Egentligen ska man ju slänga på 2,5kg varje pass men det är kanske mer för folk som precis börjat träna. Finns ju inte en chans att jag kommer klara att lägga på 2,5kg varje pass på bänk, overhead osv. SÅ jag kommer satsa på 1kg, egentligen kanske 0,5kg vore bättre men sådana plattor har vi inte. Men klipsen till stängerna väger kanske runt 0,5kg tillsammans.
Vet inte hur jag ska klara köra böj 3gånger i veckan 5×5 på diet så får se om jag kanske får gå ner till 2gånger beroende på hur det känns.
Dagens pass, fastande.
Knäböj
75×5
75×5
75×5
75×5
75×5Overhead press
45×5
45×5
45×5
45×5
45×5Marklyft, här gick det ju åt skogen…fan
120×2Chins supinerade
KV+20kg x 4
KV+20kg x 4
KV+20kg x 4
KV+20kg x 3
KV+20kg x 3EZ-Curl
42,5×6
42,5×6Återigen gick det helt åt skogen med marken, vet i sjutton varför. Absolut ingen kraft. Men det ska gå nästa gång.
Dagens postmeal blir nu ett stort lass kalops med lite ris.
HeAn wrote:Basövningar! :buttrock:Det är det som gäller : )
Wabban wrote:Imponerande chins, Gober! Snyggt!Tackar, försöker så gott det går.
16 maj, 2011 at 15:44 #240418Anonym anvandareMemberStronglifts? Kör ju ungefär likadant, fast jag kör det bara på de tre stora + pushpress.
Lycka till fan!
16 maj, 2011 at 16:29 #240419Anonym anvandareMemberInte undra på att marken gick åt helvete när du kört 5 set böj före. De två övningarna tar ju ut varandra ganska rejält.
Personligen är jag rätt skeptisk till ditt upplägg, det känns som att det blir alldeles för mycket träning, speciellt under diet.
Men: Du gör det för att det är kul, right? Det är viktigt att ha kul och att trivas så tro nu för fan inte att jag sågar dig med fotknölarna, för det gör jag inte.
Antingen går det kanonbra – och då har du lärt dig något.
Eller också går det åt helvete och då har du också lärt dig något.
Win-win, anyone?
Lycka till nu, mannen.
16 maj, 2011 at 16:37 #240420Anonym anvandareMemberYaldish wrote:Stronglifts? Kör ju ungefär likadant, fast jag kör det bara på de tre stora + pushpress.Lycka till fan!
Japp, sugen på att testa något nytt får se hur det går!
Jon Larsson wrote:Inte undra på att marken gick åt helvete när du kört 5 set böj före. De två övningarna tar ju ut varandra ganska rejält.Personligen är jag rätt skeptisk till ditt upplägg, det känns som att det blir alldeles för mycket träning, speciellt under diet.
Men: Du gör det för att det är kul, right? Det är viktigt att ha kul och att trivas så tro nu för fan inte att jag sågar dig med fotknölarna, för det gör jag inte.
Antingen går det kanonbra – och då har du lärt dig något.
Eller också går det åt helvete och då har du också lärt dig något.
Win-win, anyone?
Lycka till nu, mannen.
Ja jag vet ifan, jag tror detta kan bli riktigt bra på överskott men det är lite mycket nu, speciellt med böj
Men jag tror jag ska byta ut böjen helt på ena passet mot mark och tvärtom nästa pass, annars kommer jag omöjligt klara att öka i mark.
Annars tror jag inte det är några problem med 5×5, det blir ju tex ungefär samma som att köra 3×8. och mindre än 10,11,12 som man kör på backcykling första passet.
Jag får fila lite på hur jag ska fortsätta under resten av dieten.
Finns det något göttigt träningsupplägg rek under diet på med IF? Leangains kanske har något färdigt program?
16 maj, 2011 at 16:57 #240421Anonym anvandareMemberKan inte annat än hålla med Gandalf (Jon) här! Marklyft och knäböj under samma pass är rena galenskapen.
Visst går de att träna tillsammans, men chansen att man kan ge 110 % i den andra övningen är så gott som obefintlig.
Vill du nu köra de båda övningarna samma pass så hade jag skiftat ordning mellan övningarna varje gång så att du startar med den ena övningen ena passet och den andra under andra passet (fan va flummigt det lät men du fattar nog)
16 maj, 2011 at 17:07 #240422Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Kan inte annat än hålla med Gandalf (Jon) här! Marklyft och knäböj under samma pass är rena galenskapen.Visst går de att träna tillsammans, men chansen att man kan ge 110 % i den andra övningen är så gott som obefintlig.
Vill du nu köra de båda övningarna samma pass så hade jag skiftat ordning mellan övningarna varje gång så att du startar med den ena övningen ena passet och den andra under andra passet (fan va flummigt det lät men du fattar nog)
Gandalf
Jo jag var kanske lite snabb med att sätta ihop detta programmet. Jag tror dock att helt skippa att köra övningarna på samma dag om detta ska gå vägen. Jag kan ju inte svika pappa Stuart Mcdonalds regler om att helst inte göra just såhär
18 maj, 2011 at 21:47 #240423Anonym anvandareMemberHallo kära bönder!
Idag var inte optimal. Jobbade till 12, stressade hem och slängde i mig 2 ägg och en liten klick älgfärs, därefter drog jag till köpenhamn för att köpa mig en kostym. Hungern fick mig att tänka fula tankar och på vägen till tåget köpte jag några danska bakverk. Väll hemma i Malmoe fick det bli en doubble cheeseburger från BK. Sen hem och byta och och dra i mig lite pwo. Blev ett sent pass med riktigt dålig kost under dagen.
Men men, kände mig ganska peppad och gjorde det bästa av situationen. Bänken var otroligt tung. 76kg borde vara lätt som papper men är just nu tungt som bly, tekniken dålig och svajjig. ATTANS!
Bengtpress
76×5
76×5
76×5
76×5
70×8Rodd Low row
120×6
100×8
90×9Dips
KV+25kgx10
KV+25kgx6
KV+25kgx5Höll ett jäkla tempo på rodd och dips, svetten rann vilket är ovanligt för Gober.
Nu blir det snart kycklingklubbor och broccoli.
18 maj, 2011 at 22:02 #240424Anonym anvandareMemberHaha! Bengtpress.. avsiktligt?
Ja, din förberedelse var väl inte av den högsta kalibern direkt. Dipsen gjorde du snyggt dock!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.