Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 1,782 total)
  • Author
    Wabban wrote:
    Haha! Bengtpress.. avsiktligt?

Ja, din förberedelse var väl inte av den högsta kalibern direkt. Dipsen gjorde du snyggt dock!

Jag har sett dom tuffa grabbarna skriva bengtpress så därför gör jag med det ibland.

Ja dipsen börjar iaf komma tillbaka till samma styrka som när jag var på topp för x-antal veckor sedan. Snart ska man väll kunna höja vikten där lite.

Förberedelserna var inte på topp, men är man i Danmark är det faktiskt tradition att ät lite KÄÄÄJEEE (kaka).

Gober wrote:
    Jag har sett dom tuffa grabbarna skriva bengtpress så därför gör jag med det ibland.

Ja dipsen börjar iaf komma tillbaka till samma styrka som när jag var på topp för x-antal veckor sedan. Snart ska man väll kunna höja vikten där lite.

Förberedelserna var inte på topp, men är man i Danmark är det faktiskt tradition att ät lite KÄÄÄJEEE (kaka).

hahaha tuffa grapparna !

Bra bänkat!

Jaha då var ännu ett pass avklarat. PF/IF har inte fungerat 100% för mig, detta beror på att jag jobbar väldigt varierat just nu, ibland slutar jag 12 och ibland 19, detta gör att det blir väldigt olika tidpunkter då jag tränar och därmed bryts fastan ibland några timmar förtidigt. Men jag kör på med fastan de dagar det fungerar och även de dagar det inte gör det håller jag mig till att äta inom en 8-timmars period och ca 3 måltider.

Jag är lite orolig över min form, tycker jag är fetare på den vikt jag har nu än när jag var på samma vikt förra dieten?!!! Jag borde ju vara i minst lika bra form om jag inte tappat massa muskler under min bulk vilket vore helt bisarrt…men jag inbillar mig kanske bara. För övrigt har jag tappat runt 4kg nu och tänker väll droppa runt 5kg till. Tror jag behöver minska fett och höja protein.

Nåja, jag har justerat mitt upplägg och kör nu alltså böj och mark en gång i veckan och på separata dagar.

Idag var det dags för mark igen som gick väldigt dåligt sist. Redan på uppvärmningen 100kg kändes det inte helt okej, har tappat tekniken lite. Till viss del kanske för jag nu kör utan bälte och behöver bygga upp bålen lite mer.

Tanken var att idag göra 115×5, jag gjorde 1 rep men det kändes sjukt tungt så jag slutade där. Då såg jag att det visst var 125kg ;-) så det blev ett ofrivilligt PB där om än med dålig teknik.

Sänkte vikten till 110 och det kändes ganska ok så det blev två set men höll mig en bra bit ifrån failure vilket känns extra viktigt nu när marken inte känns 100%.

Dagens,

Overhead press,Tungt på sista setet.
    46×5
    46×5
    46×5
    46×5
    46×4+1

Marklyft
    100×5
    125×1 PB
    110×6
    110×5

Chins supinerade , Ganska nöjd med chinsen idag.
    KV+20kg x 6
    KV+20kg x 4
    KV+20kg x 4
    KV+20kg x 3

EZ stångcurl
    43×8
    43×6
    43×6 lite svingcurl där

Helt okej pass.

Dagens kost ser ut såhär,

1. 340g kalops, 70g (okokt) ris

2. 200g nötfärs, 40g (okokt) ris, liten klick beasås

3. 200g Entrecoté, färskpotatis, gräddfil. Några bitar godis kanske slinker ner.

4. Blir nog en Caseinshake.

Vila i helgen och bänkpräääs på måndag.

Hahah, kul med ett oväntat 1RM PB där :D

Kommer det upp bilder på formen nu under din viktnedgång? :)

Tommy Ivarsson wrote:
    Hahah, kul med ett oväntat 1RM PB där :D

Kommer det upp bilder på formen nu under din viktnedgång? :)

Ja det var väll trevligt, 125kg är ju dock en jävla tramsvikt men men man tar vad man får sa den fula.

Mja det finns ju inte ett skit att visa upp just nu, skulle inte förvåna mig om jag ligger runt 20% hur fan nu det kunde gå till. Men när jag droppat dom där 5-6kilona kanske man kan slänga upp en bild, ska bara injicera lite synthol jag köpte av en snubbe på polenfärjan först (skojar bara lite)[/b].

Gober wrote:
    -Text-
    Dagens

Har gjort en liknande sak…
    Min kompis gick på toa efter sitt set i knäböjen. Jag genomförde mitt set och lyfte på hans vikter när jag var klar. Han kom tillbaka, laddade inför settet, drog in en massa luft, spände sig hela kroppen, böjde på benen, shortsen sprack och han kom med nöd och näppe upp till slut. Och sen så sa han: ”Jävlar vad tungt det va! Tror jag bara kör ett rep på den här vikten…”
    Det visade sig att jag hade glömt att ta av en platta med 10 kg på vadera sida efter mitt set.
    Killen slog sitt gamla PB med 10 kg. xD

Gober wrote:
    Mja det finns ju inte ett skit att visa upp just nu, skulle inte förvåna mig om jag ligger runt 20% hur fan nu det kunde gå till. Men när jag droppat dom där 5-6kilona kanske man kan slänga upp en bild, ska bara injicera lite synthol jag köpte av en snubbe på polenfärjan först (skojar bara lite)[/b].

Snälla, Gobbe, gör det inte. Dels är det farligt, och dels kan biceps
    spricka. Har sett det på bild. Ingen rolig historia.

Men annars så ser det bra ut, tror din okulära besiktning av fördelningen
    fett/muskler sitter i huvudet.

Kör hårt på måndag!

Haha! Bra sätt att göra PB på faktiskt! :D Grattis!

Började dagen med massage, har alltid mer knutor och mer öm på höger sida. Jag är svagare på höger sida men min massör säger jag har mer muskelmassa på höger sida….:what:

Får inte till bänkfan, får kanske snart börja med backcykling igen då det verkar vara det enda som fungerar för mig när det kommer till bänken.

Dipsen är jag dock nöjd med, höjde för första gången till 30kg.

Bänkpräss
    77×5
    80×5
    70×8
    70×6
    70×6

Rodd love row

Dagens,

Knäböj
    76×5
    76×5
    76×5
    76×5
    76×5

Overhead press
    47×5
    47×5
    47×5
    47×5
    47×4

Chins supinerat
    kv+20kg x 6
    kv+20kg x 5
    kv+20kg x 4
    kv+20kg x 2

EZ Curl
    44×8
    44×6
    44×6 fulcurls

Snabbt litet pass. Kändes väll helt okej.

Hur går det med formen?

Västkustarn wrote:
    Hur går det med formen?

Njaaaa! sådär, går åt rätt håll iaf. Har gått ner ca 4-5kg. Tänker gå ner ca5-6kg till för ännu är det inga stora förändringar.

Men det går neråt och denna gång har tex inte måtten på armarna minskat, förra dieten gick jag ut så hårt i slutet med för mycket träning, cardio och för stort underskott. Slutade med att armarna minskade 5cm!!! Så det kanske blir lite bättre denna gång.

Tyvärr har inte PF/IF fungerat så bra för mig pga att jag har så olika arbetstider just nu. Men jag försöker fasta 16 timmar när det går och på vilodagarna är det lättare att fasta.

går vikten neråt så funkar det du gör iaf :)
    Har du något slutdatum eller går du efter vågen?
    Har samma problem som dig med arbetstider.
    Denna gången har jag tullat lite på timmarna vissa dagar fastar jag 14h andra 18.

Har det gått bättre med hungern på sistonde?

Morgonträning!

Fruktansvärd träningsvärk i ben och rygg, alltså inte så optimalt att köra mark idag. Men det gjorde jag. Gick inte bra alls. Har helt tappat drivet i övningen. Dags att filma igen för kritik. Bänken har jag också tappat tekniken i för tillfälligt….>: (

stronglift var kul men som man kunde misstänka ingen höjdare på diet (för mig). Så jag återgår till mindre set som fungerar bättre för mig.

Marklyft
    110×1
    130×0 Fail :/
    120×1 tungt
    110×1
    90×8

Bänkpress
    80×5
    75×6
    70×8

Rodd low row
    125×6 tungt
    110×8
    110×9

Dips Gick bra idag
    kv+30kg x 8
    kv+30kg x 5
    kv+20kg x 7

I morgon bröllop och på söndag må lite dåligt kanske ;-)

Västkustarn wrote:
    går vikten neråt så funkar det du gör iaf :)
    Har du något slutdatum eller går du efter vågen?
    Har samma problem som dig med arbetstider.
    Denna gången har jag tullat lite på timmarna vissa dagar fastar jag 14h andra 18.

Har det gått bättre med hungern på sistonde?

Inget slutdatum, men kommer väll iaf köra juni ut. Hungrig är jag alltid på morgonen fram till första målet. Men det kvittar nog hur jag gör, hungrig är jag alltid på underskott hehe.

Ja skicka upp en film bara så kan vi analysera! ;)

Bröllop betyder ett jävla tryck i kroppen dagen efter, passa på att träna då! :)

Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.