Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 421 through 435 (of 1,782 total)
  • Author
    Tommy Ivarsson wrote:
    Ja skicka upp en film bara så kan vi analysera! ;)

Bröllop betyder ett jävla tryck i kroppen dagen efter, passa på att träna då! :)

Tryck blev det, mest i skallen 😥 så någon träning blev det inte. Idag blir det sista stora utsvävningen tills dieten är klar. Ser ut såhär,

1. whoppermeal med chokladshake.
    2. godis.
    3. donut, brieost och kex.
    4. pizza.
    5. godis och choklad.

En riktigt snuskig bakfylledag alltså.

Blev lite lekpass idag då vi var fyra som körde. Men det var riktigt kul, blev Lemmeltåg på dipsen. Jag kom delad 2a med 106rep. Vinnaren fick 156rep tror jag, dock väger han 17kg mindre än mig och den andra 2an väger väll 10kg mindre än mig.

Blev lite väll högt tempo med fyra pers och han som kom sist åkte ur ganska tidigt och höjde tempot. I morgon börjar dieten på fullt allvar så jag ska försöka köra hårt nu.

Dagens,

Bänkpress, dålig teknik och bryggan kändes i ryggen
    82,5×5
    75×6
    67,5×7

Stångrodd, Kändes inte bra i ryggen
    80×8
    65×12
    65×12

Dips lemmeltåg fyra personer Sjuk pump och mjölksyra.
    106 rep

Triceps pushdown
    3 set

Sned bänkpress
    50kg två set så många reps jag orkade

V-rodd
    två set

Så var det med det, nästa pass är det tillbaka till det normala. Hoppas det inte blir något allvarligt med vridningen efter bänken.

Fyfan vilka dips!! :D Jag kan tänka mig pumpen efter det där.

Jag tycker du kan strunta i att brygga i bänken. Koncentrera dig hellre på att ligga hårt
    och stabilt och att trycka bak axlarna. Jag får själv ont i korsryggen då jag försöker
    (försöker, för jag får ingen brygga egentligen) brygga upp mig.

Träna i sådana fall mer på att få med dig benen i pressen…

Gober, går bra här ser jag. Dipsen måste varit ett jävla pump efteråt! Kul att se =D

Jimmy124 wrote:
    Fyfan vilka dips!! :D Jag kan tänka mig pumpen efter det där.

Det var ganska jobbigt, sjukt mycket folk på gymmet och riktigt varmt var det, svetten flödade.

Gettodachoppa wrote:
    Jag tycker du kan strunta i att brygga i bänken. Koncentrera dig hellre på att ligga hårt
    och stabilt och att trycka bak axlarna. Jag får själv ont i korsryggen då jag försöker
    (försöker, för jag får ingen brygga egentligen) brygga upp mig.

Träna i sådana fall mer på att få med dig benen i pressen…

Jag tror du har rätt, det har inte känts bra dom senaste gångerna så jag ska nog börja ligga plant och bara skjuta upp bröstet så mycket jag kan och bak med axlarna. benen ska bak också även om jag inte bryggar.

Roligt wrote:
    Gober, går bra här ser jag. Dipsen måste varit ett jävla pump efteråt! Kul att se =D

Ja jag hade en lite dålig period ett tag, men jag börja få rättsida på det igen.

Hur känns ryggen nu några dagar efter passet?

Gettodachoppa wrote:
    Hur känns ryggen nu några dagar efter passet?

Den känns okej men inte 100%. Har dock varit några hårda dagar på jobb med många tunga lyft hela dagarna. Ska köra ett pass idag men kommer nog köra benpress istället för böj för att låta ryggen vila lite till.

Kan väll passa på att avslöja hur min träning kommer se ut när dieten är klar. Min modifierade lågvolymsträning har fungerat bra för att öka i styrka så det är jag ganska nöjd med. Men efter dieten kommer fokus ligga på att bygga muskler ett par månader.

Jag kommer då att köra Lyle McDonald Generic Bulking Routine. Lyle McDonald är ingen lågvolymsfanatiker som Stuart McRobert (beyond Brawn) men dom har ganska lika synset på träning och är helt emot bodybuilding splits med högvolym osv. Lyle menar att det optimala är att träna igenom kroppen 2 x i veckan och det gjorde jag innan min förra diet med ganska bra resultat, då körde jag dock 5 gånger i veckan med låg volym. Nu kommer jag köra 4 dagar i veckan splitat på över och underkropp.

Programmet ser ut såhär,

Quote:
    Mon: Lower
    Squat: 3-4X6-8/3′ (3-4 sets of 6-8 with a 3′ rest)
    SLDL or leg curl: 3-4X6-8/3′
    Leg press: 2-3X10-12/2′
    Another leg curl: 2-3X10-12/2′
    Calf raise: 3-4X6-8/3′
    Seated calf: 2-3X10-12/2′
    Tue: Upper
    Flat bench: 3-4X6-8/3′
    Row: 3-4X6-8/3′
    Incline bench or shoulder press: 2-3X10-12/2′
    Pulldown/chin: 2-3X10-12/2′
    Triceps: 1-2X12-15/1.5′
    Biceps: 1-2X12-15/1.5

For the thu/Fri workouts either repeat the first two or make some slight exercise substitutions. Can
    do deadlift/leg press combo on Thu, switch incline/pulldown to first exercises on upper body
    day. A lot depends on volume tolerance, if the above is too much, go to 2-3X6-8 and 1-2X10-12

Ungefär så kommer det se ut, kommer köra dips ena överkroppsdagen och pushdowns den andra. Starta med bänk ena dagen och overheadpress andra dagen. Lägga till lateral raise och lite andra ändringar. Men kommer utgå från detta upplägg. Sen får man ju känna sig fram om man behöver ändra något under tiden.

Så ser det ut kamrater. Men det är ju ett tag tills jag kör igång detta då jag är mitt uppe i en diet.

Jag återkommer senare med dagens pass.

Jaha! vågen står nu på -6kg : )

Dagens lilla pass,

Benpress
    200×8
    200×8
    200×8

Overhead press
    55×4
    50×5
    40×8
    40×7

Chin sup
    kv+25kg x 3
    kv+20kg x 4
    kv+10kg x 6
    kv x 8

Curls EZ
    45×6
    40×6

Avslutade med lite lateral raises och shrugs.

Ska snart försöka liva upp med lite filmer och sådant, orkar bara inte just nu.

ps, kör nu med nya BCAA-XX innan träning och nya EAA-XX berry efter träning. Sjukt goda : )

Nu vankas det snart lövbiff och några kilo grönsaker.

Gött som faen :)

Vad jobbar du med (tunga lyft)?

Oj, minus 6 kg? Blev lite överraskad faktiskt. Hyfsad form då gissar jag?

Magnus Larsson wrote:
    Gött som faen :)

Vad jobbar du med (tunga lyft)?

Gött mos! jag har en lång jäkla paus från det jag tidigare arbetat med (konst), nu arbetar jag i butik och det kan bli rediga lyft där. Jäkla skitjobb men kulorna måste in tills jag gör något annat :D

Gettodachoppa wrote:
    Oj, minus 6 kg? Blev lite överraskad faktiskt. Hyfsad form då gissar jag?

Det är väll en del vätska också. Men det är ingen hyfsad form enligt träningsforumstandard. Men kaggen börjar försvinna och man kan återigen börja ana triceps mm.

Längtar mest tills det är klart så jag kan börja mitt nya muskelbyggarupplägg :-)

Det blev ju ingen lång byggarperiod egentligen, förra dieten avslutades ju i januari. Nu ska det bli en långsam fin byggarperiod som varar länge och förhoppningsvis ska man kunna packa på sig lite goa MUKLER!

[img=http://javlarondellhund.blogg.se/images/2010/yes_78842906.jpg]Äntligen ett riktigt göttigt pass. Jag har arbetat mycket och varit riktigt jäkla sleten. Ryggen har inte varit helt okej. Idag var jag trött och sliten efter jobb men väll på gymmet tänkte jag att nej nu jädrar i taket. Började med marklyft som trots sliten rygg blev till ett PB om än med dålig teknik.

Det enda som inte gick helt okej var första setet på bänk där jag blev lite psykad och gav upp snabbt då det kändes helt svajjigt. Men sen rullade det på fint igen.Marklyft
    100×5
    120×4 PB
    130×1 PB

Bänkpress
    85×3 attans!
    80×5 kan ha varit 6, tappade räkningen
    70×7
    60×10

Rodd low row
    127,5×6 Armarna trillade nästan av
    110×9
    100×10

Dips
    kv+32,5kg x 5 PB
    kv+30kg x 5
    kv+20kg x 7

Pushdowns med rep
    20×10
    20×10

Fick århundradets pump, såg ju för sjutton ut som jag hade muskler idag. Ja det var det, nästa vecka har jag en hel del ledighet vilket kan betyda några riktigt heta pass.

Roligt! Stark, pers och pump, en bra kombo.

Riktigt bra Gober youre a mean fuckin baztad 8)

/Mr Magoo

Viewing 15 posts - 421 through 435 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.