Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 436 through 450 (of 1,782 total)
  • Author
    Gettodachoppa wrote:
    Roligt! Stark, pers och pump, en bra kombo.

Ja det kallar vi den heliga fyrligheten.

J.v.K wrote:
    stark jävel :) keep it up!

Tack ska du ha, jag är ju svag som sjutton jämfört med de flesta, men jämfört med mig själv för inte allt för längesedan är jag ju stark ;-)

Magnus Larsson wrote:
    Riktigt bra Gober youre a mean fuckin baztad 8)

/Mr Magoo

Thanks Magoo!

Dagens pass avklarat. Gav mig på böjen igen och återigen får jag väll konstatera att jag nog aldrig kommer bli en bra böjare. Filmade lite dag för att se hur det såg ut. På riktigt lätta vikter som 60kg kan jag gå ner lagom djupt utan problem men så fort jag kommer upp i runt 80kg vilket egentligen är en väldigt lätt vikt så börjar det mer likna hockeyböj. Men jag kommer fortsätta kämpa på dock med benpress som komplement.

Tänkte sätta PB på overhead idag men var inte riktigt på hugget så tyvärr blev det fail på 60kg, men det tar jag nästa gång om jag så ska skita i brallan på köpet.

Nu börjar man se lite seperationer och ådror när man fått upp lite pump, trevligt. Denna diet känns faktiskt riktigt bra trots att jag slarvat lite med kosten så går det bra. Mindre träning och noll cardio är väll det som gör att det fungerar bättre för mig. Kör en stack på bs testo booster + bs fatburner non stim och det är såklart väldigt svårt att veta hur stor effekt detta har, men jag tycker mig bli hårdare och minska midjemåtten utan att vikten går ner speciellt snabbt. Detta beror självklart på hur jag lagt upp träning osv med.

Dagens redovisning ser ut på detta viss,

Böj
    70×6
    80×6
    60×12 atg

Overhead press
    60×0 fail
    55×4
    50×6
    45×6
    40×6

Chin up
    kv+25kg x 4
    kv+20kg x 5
    kv+10kg x 6
    kv x 8

Benpress
    200×10
    200×8

Curl med rak stång
    40×6 strikta
    40×6 myoreps

Avslutade med några lateral raise och ett set shrugs.

Helt okej pass trots besvikelsen på press.

Nu blir det ett postmeal som skulle göra varje äkta rapare grön av avund, nämligen grillad kyckling och vattenmelon : )

Aah, synd där med maxningen på 60 kg. Men efter det gör du ändå en fyra på 55, det är bra.

Hallo systrar och bröder från andra eh…möder.

Dagens pass gick överlag bra, men bänkhelvetet är ju segare än colombiansk kola. blev iaf ett rep extra på 85, men 85 var ju som sagt papper för inte så längesedan. Nåja.

Bänkpress
    85×4
    80×5
    70×8
    60×10

Roddmaskin en skum variant.
    80×12
    100×8
    100×9
    90×10

Dips
    kv+25kg x 11
    kv+25kg x 8

Smalbänk
    60×8
    50×10

Pushdowns
    25×15
    30×8

Ja sådant såg det ut idag, passet får ett medelbetyg. Nästa pass blir förmodligen på fredag och då ska jag ge mig på 60kg i overhead igen.

Ok, du ska inte börja med poesi… ;)

Det skiljer inte mycket mellan dina smalbänkar och bänkpressarna ser jag, någon aning om varför?

Tommy Ivarsson wrote:
    Ok, du ska inte börja med poesi… ;)

Det skiljer inte mycket mellan dina smalbänkar och bänkpressarna ser jag, någon aning om varför?

Nja, nu körde jag ju smalbänken efter både bänk och dips så jag var ju ganska trött i triceps och det var långt från failure på smalbänken. Längesedan jag kört den övningen så jag vet inte hur nära jag ligger vanlig bänk.

Men om det är på det viset så kan jag inte svara på varför det är så, det ska väll du kunna svara på TOMMY!!!!

Har nu återigen hittat ett nytt upplägg, blev sjukt sugen på MM2K, verkar ju vara perfekt för mig som stannat upp i bänken. Frågan är bara om man ska våga sig på detta redan nu eller vänta tills dieten är klar.

Nej fy fan, idag gick det käpp rätt åt helvete. Tror jag är lite övertränad. Skulle väntat att böja med MMK2 till på måndag då jag körde bröst i onsdags, men taggad som man var så sket man i det.

Bänken kändes allt för tung på de superlätta vikter jag började pass 1 med, så redan där anade jag oråd.

Sen var det overhead press och set 1 fail, set 2 fail. Sänkte vikten och körde två set på lätt vikt som var tunga som as.

Marklyft, fail på 130, fail på 120!!!!!! tog 130 sist och reppade på 120.
    Sen var jag sur som fan, hade ju med mig kamera och skulle filma lite olika PB, istället blev det bara bloppers.

Tänker inte ens skriva ner passet förutom MMK2 så ni iaf kan se hur det såg ut.

Bänkpress, MMK2
    65×6
    70×5
    70×5
    72,5×4
    72,5×4

Pressade även snett på overhead och båda axlarna känns överansträngda. På måndag kör jag på med MMK2 igen och jag kommer dra ner på träningen för allt annat än bänkpress resten av dieten (4-5veckor).

Avslutar med en bild när jag står och gråter i ett hörn efter fail på marken.

[img=http://i53.tinypic.com/1znscyb.png]

Jag kan svara på mycket men vill inte alltid…. :)

Är det samma flashiga tröja som du hade när du failade i boxböjen och det började blixtra och regna. I såna fall tror jag det är tröjans fel att passet gick dåligt :D

Well, ibland går det åt helvete helt enkelt. Vila upp dig och återkom till veckan och förinta vikterna då istället. Live to fight another day och så vidare.

Tycker du att styrkan går käpprätt åt helvete så kan jag tipsa om att cykla kalorierna en aning. Mer carbs efter träning och kanske pusha upp kalorierna till underhållsintag eller strax över på träningsdagarna, beroende på hur bråttom du har med dieten.

Tommy Ivarsson wrote:
    Jag kan svara på mycket men vill inte alltid…. :)

Är det samma flashiga tröja som du hade när du failade i boxböjen och det började blixtra och regna. I såna fall tror jag det är tröjans fel att passet gick dåligt :D

Kan vara tröjan, jag har dock 4-5 gråa munkjackor så det kanske är färgen det är fel på.

Jon Larsson wrote:
    Well, ibland går det åt helvete helt enkelt. Vila upp dig och återkom till veckan och förinta vikterna då istället. Live to fight another day och så vidare.

Tycker du att styrkan går käpprätt åt helvete så kan jag tipsa om att cykla kalorierna en aning. Mer carbs efter träning och kanske pusha upp kalorierna till underhållsintag eller strax över på träningsdagarna, beroende på hur bråttom du har med dieten.

Jag försöker ligga lite högre på träningsdagar och tvärtom på vilodagarna. Men ska mixtra lite till och kanske sänka lite mer vilodag och äta lite mer på träningsdagen.

Men ska göra lite småändringar och dra ner något set på någon övning så ska det nog gå fint. MMK2 är säkert bäst på överskott men jag har gett mig fan på att testa detta nu.

Hade jag inte bott så inihelvete långt ifrån dig (dvs mer än 4 mil) så hade jag kommit
    förbi och peppat dig på måndag.

Att det gick åt pipsvängen den här gången säger inte mer än att det gick åt pipsvängen
    den här gången.

Markera. Högerklick. Töm Papperskorgen. Nya friska tag nästa vecka, right?

Gettodachoppa wrote:
    Hade jag inte bott så inihelvete långt ifrån dig (dvs mer än 4 mil) så hade jag kommit

Att det gick åt pipsvängen den här gången säger inte mer än att det gick åt pipsvängen
    den här gången.

Du talar i sanning, broder.

Ett skitpass ska behandlas som skit, d v s spolas ner i toaletten direkt och sedan förpassas in i glömska.

Hallo systrar och bönor!

Jag börjar med att rapportera att vikten nu ligger på ca -6kg, det skrev jag kanske sist också? nåja startade ju på en bit över 78 och nu ligger jag på 72,2. Det är jävligt tråkigt att deffa när man inte har tillräckligt med muskler, det är väll ungefär så jag känner. Men kaggen ska väck. Men nästa diet ska jag ha lagt på mig minst 2-3kg muskler innan jag börjar deffa igen.

Nåja nog om detta, förra passet gick ju åt skogen men idag var man på rätt väg igen. Pass nummer 2 av MMK2 avklarad. Känns nästan lite tramsigt med de vikter och låga rep man gör nu men det lär ju bli ändring på det senare i programmet så man får väll ha tålamod, det är ett ganska roligt upplägg tycker jag.

Alla som kört detta verkar ha gjort en ökning på 7,5-12,5kg. Lyckas jag hamna på tresiffrigt så är ingen gladare än jag, det är ju för mig lite magiskt även om alla finniga småglin trycker på 100kg efter två veckors träning these days.

Idag fanns det ingen plats att köra min sittande overhead press så jag fick köra stående militärpress. Det var ingen höjdare för ryggen, speciellt inte då jag varit på massage innan träningen. Det var kul att testa på men kommer återgå till sittande med ryggstöd igen.

Dagens pass,

Bänkpress, MMK2
    72,5×3
    72,5×3
    77,5×2
    77,5×2
    95×1 negativ
    95×1 negativ

Stående militär
    40×10
    45×6
    40×7

Dips Inget dipsbälte så fick göra hemmagjord variant med bälte och rep och därmed kunde vi bara ha 25kg.
    kv+25kg x 11
    kv+25kg x 9
    kv+25kg x 7

Lateral raise
    12,5×12
    15×8
    10x?

Pushdowns
    30×10
    35×7
    35×5

Thats it folks!

Dagens kost såg ut såhär,

1. EAA-XX
    2. 150g Entrecote, 150g Biff, sallad med lite fetaost
    3. 200g halvfabrikats plättar
    4. BCAA-XX + EAA-XX
    5. Asiatiskt i form av wok med kyckling, biff och ris
    6. Melon och keso

Blir lite överskott idag skulle jag tro.

Gettodachoppa wrote:

den här gången.

Tack för uppmuntran kompis, papperskorgen är tömd. Ett peppande dunderpass med mr Getto himself hade ju varit fantastiskt. Då hade vi ju dessutom fått gott om cardio när vi hade plockat på och av alla vikskivor mellan våra set ;-)

Jon Larsson wrote:
    Du talar i sanning, broder.

Ett skitpass ska behandlas som skit, d v s spolas ner i toaletten direkt och sedan förpassas in i glömska.

Skiten är spolad my man!

Ska bli intressant att följa utvecklingen här. Innan du vet ordet av så följer du Mr Choppa som ett plåster och lägger fokus på bröstträningen ;)

Tommy Ivarsson wrote:
    Ska bli intressant att följa utvecklingen här. Innan du vet ordet av så följer du Mr Choppa som ett plåster och lägger fokus på bröstträningen ;)

Om det går bra med detta upplägg kommer jag fortsätta med det även när dieten är över och det är dags för lite mer hypertrofi. Just bröst är ju något jag vill bli starkare i och som man brukar säga, tyngre vikter större pattar.

Viewing 15 posts - 436 through 450 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.