Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 511 through 525 (of 1,782 total)
  • Author
    Jon Larsson wrote:
    Utveckla.

Och där någonstans tror jag Jon började fingra på sin internet-Glock och en digital strypsnara, hehe.

Gettodachoppa wrote:
    Och där någonstans tror jag Jon började fingra på sin internet-Glock och en digital strypsnara, hehe.

Ja det är tur vi har Jon som kan styra upp när det blir för mycket trams. Jag tror X-men är riktigt bra. Man går ju djupare in i karaktärerna. Får se om jag kan lyckas se den nästa vecka.

Och gubbarna var riktigt fina, smakade sommar precis som dom ska.

Gober, om du dansar/hoppar runt midsommarstången imorgon till smågrodorna så kan du ju passa på att tänka på rövpistolen, träning ger färdighet:emo-thumb! Glad midsommar!

waco3000 wrote:
    Gober, om du dansar/hoppar runt midsommarstången imorgon till smågrodorna så kan du ju passa på att tänka på rövpistolen, träning ger färdighet:emo-thumb! Glad midsommar!

Bra ide : ), tackar jag önskar dig samma!

Nykropp wrote:
    Tycker det börjar bli lite väl analt här.

…gick spårlöst förbi…

Nykropp wrote:
    Vågar inte, rädd att trassla in mig i ett tarmvred. :D

…fast här insåg jag att doften av Sten-Åke Cederhök inte var inbillning. I lol’d. :D

Gober wrote:
    Hängde du verkligen inte med på Nykropps göteborgsskämt?

Jag har sextio mil ner till Göteborg. Jag är blott en enkel semi-norrlänning vars vitsradar inte är lika utvecklad som hos er med större geografisk närhet till sveriges framstjärt. Jag ska bättra mig. Gör ett försök:

– Vad är det du har i påsen?

– Det är lim.

– Jaså, ska du FÄSTA mitt i veckan då eller? *raggadish*

Gettodachoppa wrote:

Inte då. Jag är modkårens Ghandi. Antalet varningar jag delat ut genom åren ryms på ena handens fingrar. Lackar jag så raderar jag inlägg och sen är det bra med det, typ.

Gober wrote:
    Ja det är tur vi har Jon som kan styra upp när det blir för mycket trams.

Say what? Jag själv är ju oftast upphovet till diverse trams i olika trådar men tydligen kan man inte varna sig själv, annars skulle jag ha varit bannad för länge sen. :D

J.v.K wrote:
    Jävla tjöt det var här inne då

Japp. All work and no play makes Gober a very dull boy och så vill vi ju inte ha det.

Midsommardag, gårdagen ägnade jag åt att rulla 3kg köttbullar, hade lite familj hemma och vi skippade traditionell midsommarmat och åt lite härlig husman istället, nämligen Gobers köttbullar gjorda på massor av vispgrädde och annat gott, stekta i enorma mängder smör, till det nypotatis och gräddsås. Efterrätten stod sambon för och det blev en Pavlovatårta gjord på hemgjord seg chockladmaräng, smet av vispgrädde och grekiskyoghurt + florsocker. Skapelsen täcktes sedan utav tonvis av jordgubbar, hallon, björnbär och körsbär. Sjukligt gott.

Idag fortsatte ätandet och laddade inför passet med massor av rostade brödskivor med sylt och ost, till det pucko och några meloner.

Passet gick riktigt bra idag. När man får till ett sådant pass blir man så jävla sugen på att skita i deffen och börja bygga dom där svårfångade grammen muskler igen. Men jag måste ner något kilo till först.

Såhär såg det ut idag,

Bänkpress, MMK2, pass nr 5
    70×6
    72,5×5
    72,5×5
    77,5×6 hade ingen passare, hade nog kunnat klämma av en eller två till om jag haft det.

Knäböj Hade tänkt köra 5×5 men kände av ryggen :/
    70×5
    80×5
    90×8

Overhead press
    40×5
    50×5
    50×6
    30×12

Dips
    kv+40kg x 4 PB, inte snygga men nöjd iaf.
    kv+20kg x 10
    kv+20kg x 6

Snedbänk i smith, stannade 5cm ovan bröst och sträckte ej ut fullt.
    40×10
    50×10
    55×10

Pushdowns rakstång, superset med sidlyft
    60×10
    70×10
    70×6

Sidlyft, superset med pushdowns
    10×10
    10×12
    10×12

Blev mer än planerat på mina ”dietpass” men det va så gött så de skiter ja typ bah iiiii!!!

en liten formbild, många kg kvar för att få till en bra form som synes, men återigen vill jag inte väga för lite och saknar tillräcklig massa för att bli ”hård”, men några kg till ska av iaf.

[img=http://i54.tinypic.com/25k2y4l.jpg]Avslutar med en bild på gårdagens tårta,[img=http://i52.tinypic.com/2u7oopt.jpg]

Det var positiv läsning buddy. Stabil bänk! Och roligt med en bild på fysiken, det är vi
    inte bortskämda med.

Vilken orgie i bär på den där tårtan. Och körsbär som är så fint, ajaj… man blir sugen.

Vilodag idag…HA! trodde ni. Var så sugen att jag drog ner och körde rygg och biceps.

Härligt pass, så här såg det ut,

Chin-up
    kv+25kg x 4
    kv+15kg x 8
    kv+10kg x 6
    kv x 8

Lat pulldown
    110×5
    90×8
    80×10
    70×12

Rodd Low Row
    130×6
    110×9
    80×12

Vader stående ett ben med dipbälte
    3 set

Stångcurl
    40×8
    40×6
    30×13
    30×11

Hammercurl
    15×11
    15×11

före 2010-10 efter 2011-06. Inget att tappa hakan över, lite besviken är man väll. Men lite skillnad (några gram muskler) hoppas jag att det är, det var ju trots allt en enda lång diet förra året. Men mycket har jag lärt mig under 2011 och när denna diet är över hoppas jag att lägga på mig några kg.

Olika storlek så kanske inte bästa jämförelsen.

[img=http://img709.imageshack.us/img709/5553/shrimpb.jpg][img=http://i55.tinypic.com/f0u9mf.jpg]Btw, mitt nya mål är att se ut som Wolverine inom 2-5år, det borde man väll klara

Gettodachoppa wrote:
    Det var positiv läsning buddy. Stabil bänk! Och roligt med en bild på fysiken, det är vi
    inte bortskämda med.

Vilken orgie i bär på den där tårtan. Och körsbär som är så fint, ajaj… man blir sugen.

Thanks mate! Man hoppas ju det rullar på så man kan få upp tre siffror snart.

Är man ett sugrör som mig är det inte så kul att slänga upp bilder, men idag blev det ju en liten bild.

Ser bra ut och visst fan har det hänt ett och annat med fysiken det senaste året. Good work. :up:

Vad ligger kroppsvikten på för närvarande?

Jon Larsson wrote:
    Ser bra ut och visst fan har det hänt ett och annat med fysiken det senaste året. Good work. :up:

Vad ligger kroppsvikten på för närvarande?

pendlar lite mellan 71-73 just nu då det varit lite festligheter osv vet jag inte riktigt vad jag väger exakt. Ska ner max till 67, dvs samma som förra dieten fast nu med lite mer muskler. Sen börjar bulken igen, men denna gång ska jag fan köra på lite försiktigare med bulken……får se hur det nu går med det 😮

Hatar egentligen att väga under 70, känns bara helt sjukt och allt för klent.

Är ingen ”bildbedömningsexpert” men jag tycker det ser ut som att armen är grövre liksom att du ser ”bystigare” ut om man nu får säga så. Är själv lite skeptisk till att lägga upp bilder till allmän beskådan, samtidigt tittar man ju på andras. Jag tycker det är helt OK att du inte kastar ut bilder till höger och vänster, utan bjurra bara de gånger du verkligen vill. Däremot kan du glömma wolverinelooken, du har för lite hår på bringan Gober!

waco3000 wrote:
    Däremot kan du glömma wolverinelooken, du har för lite hår på bringan Gober!

Man kan faktiskt köpa löshår!

Ser bra ut Gober, visst syns det att det har blivit lite muskler av allt tränande :)

Ännu ett riktigt göttigt pass idag, får gärna fortsätta så. Dock jävligt sliten i ryggen, både i korsryggen och i nedre fästet på ena latissimus, minsta lilla svank på bänkpressen så känns det.

Vikten i morse låg på 72,4.

Blev lite tokigt på bänken idag, efter fyra set märkte jag att jag kört på nästa kommande pass, hoppas det inte fuckar upp programmet men tror inte det är någon större fara.

Så här såg det ut,

Bänkpress, MMK2
    72,5×5
    72,5×5
    80×3
    80×3
    100x 1 negativ (i smith pga att jag inte hade passare)
    100x 1 negativ (i smith pga att jag inte hade passare)

Overhead press
    40×5
    50×8
    55×3
    35×10

Dips
    kv+40kg x 5 PB
    kv+20kg x 10
    kv+20kg x 8

Snedbänk i smith, stop 5cm ovan bröst, ej utlåsning
    50×10
    60×7
    50×9

Sidlyft
    10×12
    12,5×10

Pushdowns rak stång
    70×10
    80×4 sträckte mig i höger trapz

Sådant såg det ut. Väntar på ett paket med lite kosttillskott och framförallt ett Harbinger Dips bälte. Bältet på gymmet går sönder, bygeln töjs ut och ramlar av så det blir gött med ett eget rejält bälte.

Tommy Ivarsson wrote:
    Ser bra ut Gober, visst syns det att det har blivit lite muskler av allt tränande :)

Tack mannen. Hoppas att mina planer efter dieten ska ge lite mer muskler kommande bulk.

Sliten, det är vad jag är. Ont i ryggen, ont i biceps…osv. Sover ungefär 4-5timmar per natt nu. Smart? nej verkligen inte, måste börja lägga mig tidigt för jag tror just detta är ett stort skäl till att små skador börjar krypa fram.

Tungt var det idag, kände mig svag. Detta var dagens pass,

Böj, körde lätt då det kändes i ryggen.
    70×5
    80×5
    80×5

Marklyft, börjat om på lätt vikt här för att få till tekniken.
    80×5
    80×5
    80×5
    90×5
    90×5

Chin-up, fy sjutton vad tungt idag.
    kv+20kg x 5
    kv+10kg x 8
    kvx8

Pullups, åhhh vad jobbigt.
    kv x 5
    kv x 5
    kv x 5

Rodd low row, åhhhhh vad jobbigt
    100×6
    100×8
    70×12
    70×12

Stångcurl
    42,5×6
    40×6
    30×14
    30×10

Hammercurl + omvänd curl
    15×12/20×10
    15×8/20×8

Jaja, ännu ett pass att lägga ner i källaren och slänga nyckeln i dass. Nya tag på Lördag.

Viewing 15 posts - 511 through 525 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.