Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 556 through 570 (of 1,782 total)
  • Author

Oj oj! Tungt idag, hård dag på jobb och lite sömn i natt. Somnade i soffan hos polarn och blev väckt när det var dags att och träna. Svepa en jacked plus en koffeintab sen var det åka av.

Bänkpress, MMK2 pass 11
    77,5×5
    77,5×5
    85×3
    85×3
    85×3 failtest
    FU 60×12

Lutande hantelpress
    30×6
    25×10
    25×8

Overhead press
    42×10
    52×7
    52×5

Dips
    kvx30 dåligt!
    kvx16

Pushdowns/sidlyft, superset
    25×12/10×12
    25×12/10×12
    25×12/10×12

Jag har lagt dieten på hyllan, behöver mat för att orka med bänkschemat, dessutom är jag ganska nöjd med formen. Får se om jag skalar av dom där sista 1-2 kilona efter bänkschemat är klart.

Kändes tungt som fan på bänken idag, besviken på failtestet. Kanske ska sänka 2,5kg till nästa pass då tanken är 1rep på 100kg.

Kosten idag såg ut som såhär,

1. Caseinshake
    2. Två knackwurst med vikingsenap, två mackor med rostbiff
    3. Dagens på jobb, falukorv och mos (äckligt tyvärr)
    4. Chili concarne

Efter bänkschemat är klart kommer jag börja projekt muskelbygge och har då funderat på lite olika upplägg, bla fyra pass i veckan ala halvkropp, bartoll-schemat från senaste Body, eller 3-split 6dagar i veckan med låg volym. Det senaste har jag testat innan med goda resultat så det lutar mot det då köra igenom kroppen två gånger per vecka fungerar bäst för mig. Ska dock dra ner volymen mer än jag gjorde sist och hålla mig till få övningar och runt 40min per pass. Blir det för mycket trots allt får jag planera om.

Tommy Ivarsson wrote:
    Ser bra ut Gober! Även om det är små små skillnader så tyckte även jag att tekniken såg bättre ut när du körde med död start!

Thanks mate! Jag ska kämpa på.

Tycker också det såg bättre ut. Bra att ta ned volym lite

Kladdat ihop ett schema, blir säkert någon ändring då jag inte riktigt räknat så noga på volym osv. Men blir nog ganska likt detta schema.

Quote:
    Måndag Rygg/Biceps
    Marklyft RPT 3 set
    Chin-ups RPT 3 set sista set kroppsvikt
    Rodd 4×5-6
    Shrugs 1-2 set
    Stångcurl RPT 3 set
    Underarmar 1-2 set

Tisdag Ben/Mage
    Rumänska marklyft RPT 3 set
    Benpress RPT 3 set
    Lårcurl 3×12
    Vadpress 3×12
    Mage

Onsdag Bröst/Axlar/Triceps
    Bänkpress RPT 3 set
    Lutande hantelpress RPT 3 set
    Overhead press RPT 3 set
    Dips 2 set
    Pushdowns/Sidlyft superset 3+3 set

Torsdag Rygg/Biceps
    Chin-up 3 set
    Rodd 3×6-8
    Pulldown 2×10
    Shrugs 1-2 set
    Hantelcurl 3×8

Fredag Ben/Mage
    Knäböj RPT 3 set
    Benpress 3×8
    Vadpress 3×8
    Mage

Lördag Bröst/Axlar/triceps
    Bänkpress 4×6
    Overhead press 4×6
    Snedbänk 3×8
    Frenchpress 2-3×10
    Sidlyft 2-3×10

Söndag Vila

Har skrivit in mage men lär inte köra det om jag känner mig själv rätt. Fler vilodagar läggs in om jag känner behov. Kommer köra detta så länge jag ökar, stannar jag upp efter x-antal veckor, känner mig övertränad osv lägger jag in en period med träning 3 gånger i veckan igen.

Magnus Larsson wrote:
    Tycker också det såg bättre ut. Bra att ta ned volym lite

Tack, drar ner volymen ju tyngre det blir. Går snart in på nytt upplägg som ovan och då blir det bara tre set.

Nja, sleten som fan idag. Upptäckte också vilken tillskottsjunkie man är, skulle dra i mig mitt EAA och upptäckte till min fasa att jag tagit med en tom shaker! whata faaack, kommer ju vara katabol like a maddafakka! Kallsvettig letade jag igenom väskan och hittade en laddad shaker, phew….Close call, nära man tappade flera hekto muskler.

Som sagt sleten så körde inte så hårt, kroppsvikt på chin-ups osv.

Marklyft
    80×5
    90×5
    110×4 kändes inte så bra så jag la av där.

Chin-up
    kvx13
    kvx9
    kvx8

Lowrow hantlar
    27,5×7
    27,5×7
    27,5×7
    27,5×7

Pull-ups, pronerat
    kvx5
    kvx5
    kvx5

Shrugs hantlar
    41,5×12
    41,5×10

Stångcurl/hammercurl, superset
    35×12/15×10
    35×10/15×8
    35×6/15×6
    30×8

Sved satan i armarna.

BEHOLD! my huge arm! 18cm omkrets, snart kan man väll byta upp sig från XXS tröjan.

[img=http://i55.tinypic.com/al14dk.jpg]

Haha, din lille EAA-pundare där.

ps. armen SER iaf ut att vara större än 18 cm. ds.

Gober wrote:
    Ja det känns bättre, såhär sa Pepz om tekniken

Så jag ska tänka på att låta vikten vila på marken. Annars kommer jag fortsätta 5×5 och öka vikten sakta så får vi se var det landar.

Håll inte emot vikten så mycket på nedvägen..

[youtube=st8FEFHlInk]

Då har man varit och sett sista Harry Popper filmen, helt okej söndagsfilm. Klämde precis en inbakad pizza och nu står sambon och bakar en chokladkaka, måste ju ladda ordentligt inför morgondagens bänkpress där det är tänkt att jag ska lyfta helt orimliga vikter : )

För övrigt ska det nog beställas en resa till NYC, en drömresa både jag och sambon haft länge.

mysglenn wrote:
    Håll inte emot vikten så mycket på nedvägen..

Tjena mysglenn, du har säkert rätt jag håller faktiskt emot ganska mycket på vägen ner, tar ju på krafterna det med.

Inatt sov jag 15min, seriösa sömnproblem. Kan ha varit lite speedad efter att ha bokat en resa till NYC. upp klockan fem och åka till jobb. Arbete till halv tre, tog mig en liten powernapp i en massagestol. Chillade i kusinens soffa. Riktigt sliten och trött. Ner till gymet och såhär blev resultatet.

Bänkpress, MMK2 pass 12
    85×1
    95×1, PB
    100×1, PB

107,5x 1 negativ
    107,5x 1 negativ
    71,5×11 platt mot bänk stop på bröst.

Det blev alltså idag PB på 7,5kg i bänk, det trodde jag fan aldrig. Ska dock sägas att jag dumt nog stannade 4-cm ovan bröst. Hade nog klarat det även om jag gått hela vägen. Men det känns sjukt fint att äntligen ha klarat tre siffror. Detta har jag dessutom klarat under dieten även om jag nu avslutande den i helgen. Känns gött mentalt framförallt att ha klarat detta. Nu ska jag bara göra om det med lite bättre teknik.

Efter blev det mest lite latjolajban, hängde på lite när polarna körde fitness 5. Det gick ju helt åt helvete så jag var bara med på bänk, curls och dips där jag fick ihop pinsamma 62 rep, dock var jag helt slut efter bänkandet.

Skriver inte ner resten av passet idag då det som sagt var lite blandat trams.

Jag bifogar nu en liten film på dagens bänkspektakel på kroppsvikten 71,5,

[youtube=QDAZ7Pe0qXw]

Blir nog lite rygg i morgon.

Grattis! Det där måste väl ändå ha känts bra med den magiska 100kg gränsen.

Gratulerar, jag antar att du är rätt nöjd med att ha knäckt den magiska 100kg gränsen.

OOOps, ja, ja dubbelt grattis är väl kanske också på sin plats…

Riktigt bra jobbat Gober, en milstolpe i allas träningskarriär är ju 100kg i bänk, ingen gräns efter det är lika skön att passera, nu siktar vi på 2ggr kroppsvikten tycker jag!=)

Var filmen på 100-lyftet Gober? Såg jobbigt ut. Lite grunt och så hjälpte passaren en del? Man kan lura sig lite på att inte gå hela vägen ned till bröstet.

waco3000 wrote:
    Grattis! Det där måste väl ändå ha känts bra med den magiska 100kg gränsen.

tackar!

räven wrote:
    Riktigt bra jobbat Gober, en milstolpe i allas träningskarriär är ju 100kg i bänk, ingen gräns efter det är lika skön att passera, nu siktar vi på 2ggr kroppsvikten tycker jag!=)

Tack, nu är det 300 raw som gäller : )

Magnus Larsson wrote:
    Var filmen på 100-lyftet Gober? Såg jobbigt ut. Lite grunt och så hjälpte passaren en del? Man kan lura sig lite på att inte gå hela vägen ned till bröstet.

Ja det var grunt, passaren hjälpte inte höll bara fingrarna löst på stången för säkerhet. Han vet att han inte får pilla på den eller lyfta minsta lilla. Men som sagt så gäller det inte på riktigt fören jag landat på bröstet, var ju som sagt 4-5cm ovan. 95kg tog jag dock ganska lätt.

Edit, kollade på filmen och jag förstår att det ser ut som att han drar upp stången till mig. Får säga till han att hålla händerna helt under stången nästa gång så man ser att jag lyfter : )

Grattis grattis till tresiffrigt:up:!! Härlig gräns att klättra över va:)? Men var va de för Hmmm sång till filmen?!?!

Bra jobbat :D

Viewing 15 posts - 556 through 570 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.