Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 586 through 600 (of 1,782 total)
  • Author
    Posts
  • #240605
    Quote:
    Megaanabolicmassbuildertestopower 3000

    Jag förstår ju att det givetvis måste vara jag som är din förebild, därav den fräcka slutklämmen på namnvalet;). Det gör ingenting, du får avguda mig hur mycket du vill:D.

    Sedan måste jag bara tillägga att det är inget fel med att vara begåvad med en tjurnacke…

    #240606
    waco3000 wrote:
    Sedan måste jag bara tillägga att det är inget fel med att vara begåvad med en tjurnacke…

    haha, ja Henry är ju verkligen synonymt med tjurnacke, den har dock blivit lite mindre på senare dagar. Man kanske skulle träna enbart nacke, det vore väll något.

    #240607
    Gober wrote:
    hehe njaa på armar och axlar men inte på bröstet, det måste vara någon skugga du ser ;-)

    Hahaha nu ser jag, det var visst en skugga. Tänkte ”Fan va sjuka ådror han har på sitt bröst” Aj då :D

    #240608
    Gober wrote:
    Gått upp 1,5kg redan, hoppas det bara är vatten annars är man väll tjock snart igen vilket jag skulle försöka att inte bli.

    En liten sista bild innan magrutorna försvinner helt. Verkar som det enda som växer på min klena kropp är nacke/hals vilket inte ens är snyggt
    :-D

    [img=http://i56.tinypic.com/5vswue.jpg]Ser inte ut att ha hänt något nämnvärt tycker jag, men jag väger 3-5kg mer än i januari i ungefär samma form så några gram borde man lagt på sig i muskler.

    Du kommer mer till din rätt på bilder än fullt påklädd i träningsfilmerna, ser bra ut Gober! Det föranleder också min fråga, hur tacklar du psyket när du börjar lägga på dig vätska/fett igen? Personligen klarar jag inte av att se mig i spegeln om jag vet att en formförsämring infunnit sig.. Vet att man inte behöver bulka 10pannor men bara nåt kg plus känns verkligen i själen…:(

    #240609
    räven wrote:
    Du kommer mer till din rätt på bilder än fullt påklädd i träningsfilmerna, ser bra ut Gober! Det föranleder också min fråga, hur tacklar du psyket när du börjar lägga på dig vätska/fett igen? Personligen klarar jag inte av att se mig i spegeln om jag vet att en formförsämring infunnit sig.. Vet att man inte behöver bulka 10pannor men bara nåt kg plus känns verkligen i själen…:(

    haha, ja den dagen man kan se stor ut med kläder på film så har jag nog nått mitt mål. Man ser ju ännu tanigare ut på film.

    Man blir lite dietskadad det måste jag erkänna. Speciellt efter som jag inte blev riktigt nöjd med formen och har en hel del fett kvar på magen även om det inte syns så mycket när man står och spänner sig i det där toa-ljuset. Och eftersom man inte börjar sin bulk i perfekt form ligger man ju ännu närmare att bli ”tjock” igen.

    Samtidigt så orkar jag inte räkna på maten varje dag, och jag tänker inte köra någon leangain där man får leva på kycklingfilé och kvarg och därmed är det svårt att hålla sig till 1kg ökning i månaden. Men tanken är att försöka ligga där omkring.

    Det borde vara mycket lättare när man ligger i din viktklass då man har större kaloribudget och kan äta mer godsaker utan att lägga på sig för snabbt.

    Men för att återgå till din fråga så är det inte så att jag mår dåligt av att se mig i spegeln om jag lagt på mig lite extra, det är mer ett litet gnagande, störande problem ;-)

    Mitt mål är att bli mycket starkare och större än vad jag är nu och då kan jag inte hålla på och tramsa och nojja över att inte ha perfekt form för då kommer jag ingenstans.

    Tycker du räven ska ta dig en funderare på om det är värt att få sådan ångest över något extra kg, dels är det ju ganska lätt att bli av med i ett senare skede och för övrigt är det ju onödigt att slösa energi på att ha ångest över något som säkert enbart du själv ser i spegeln. Det ska ju för fan vara kul att träna : )

    Satan vilket långt inlägg, hoppas min poäng gick fram.

    #240610

    Trött idag, satt uppe och följde nyheterna i natt. Upp klockan sex till jobb där jag kollade nyheterna och fick reda på det fruktansvärda antalet människor som brutalt mördats vilket lämnat en äcklig bismak under hela dagen. Människor dör hela tiden men det blir mer än ännu en nyhet när det är så nära och man har många norska kamrater.

    Men dagens göromål ska genomföras som ännu ett träningspass tex, och det såg ut såhär,

    Marklyft, teknikträning
    80×3
    90×3
    110×1
    130 kände lite försiktigt men kändes skit i ryggen så det blev inget.
    110×1
    90×5
    90×5

    Chin-up, superstrikt
    8
    8
    8

    Shrugs hantlar
    41,5×15
    41,5×12

    Lowrow hantlar
    25×10
    25×11
    25×11

    Chins med v-handtag
    6
    6

    Stångcurl
    40×6
    40×6

    Hammercurl
    16,5×8
    15×10

    On another note,

    R.I.P Amy Winehouse

    [youtube=w1evzhSast8]

    #240611

    Bitter är bara förnamnet. Med ålder kommer inte visdom, egentligen skulle jag följa MMK2 och köra en vecka med enbart ett pass bänk på mycket lätta vikter och inget annat den veckan för att sedan köra maxningen. Dum i huvudet som man är gjorde man inte det och fick betala priset. Efter en mycket hård dag på jobb drog vi ner för att köra och redan på uppvärmningen kände jag att det var helt otroligt tungt. Och mycket riktigt blev det totalfiasko och det blev inte ens en fuling på 100kg. Lika dåligt gick det för träningspartnern och resten av passet blev det massa disco där vi svor och klagade passet igenom som blev tyngre och tyngre för varje set på riktigt löjliga vikter.

    På bussen hem satt jag och tjurade och svor för mig själv tills en liten äcklig gnom hoppade upp på min axel och skrek, hörru du din smalfeta jävel, sitter du där och gnäller över ett misslyckat pass din patetiska i-landstönt……jooooo jag gör väll det sa jag med huvudet hängandes…[/b]. Nej skit i detta nu, men något mer maxförsök blir det inte på ett bra tag. Får tyvärr lägga det perfekta lyftet på hyllan nu ett tag då jag känner att hela min kropp skriker efter återhämtning just nu.

    Jag går nu på mitt nya upplägg men kommer försöka köra väldigt lätt i en vecka, blir nog en del FU-bänk osv.

    Dagens pass,

    Bänkpress
    100xfail
    vikterna därefter får ni fan inte se men körde några set FU.

    Lutande hantelpress
    tre patetiska set

    Hantelpress axlar
    3 set

    Pushdowns+sidlyft, superset
    3 set

    Nu ska jag späka mig själv med gymbältet och sen sätta mig naken i ett hörn och äta torr grillad kyckling…gråtandes.

    #240612

    Låter som en perfekt dag det där!

    Hoppas det är ok med ett skämt så här i bedrövelsen.

    #240613
    Gettodachoppa wrote:
    Låter som en perfekt dag det där!

    Hoppas det är ok med ett skämt så här i bedrövelsen.

    Jodå självfallet, synd du inte bor i söder då kunde vi tagit ett pass med silverhantlarna idag ;-)

    #240614

    Ääh ta en s.k grunk på toaletten så känns allt bättre sen.

    … Ursäkta mitt ekivoka uttryck :|

    #240615
    Magnus Larsson wrote:
    Ääh ta en s.k grunk på toaletten så känns allt bättre sen.

    … Ursäkta mitt ekivoka uttryck :|

    Kändes lite bättre, ska pröva fler gånger när jag är hemma själv.

    #240616

    En mycket målande beskrivning Gober! Gillar ditt skrivande :)

    Lyssnar man inte på kroppen och pushar den får hårt (oftast pga att man är otålig) så blir det så gott som alltid så här. Tråkigt men sant. Ta en vilovecka eller en lugnare vecka och återgå sen så ska du se att det kommer flyga vikter :)

    #240617

    Imo så har ju Tommy rätt. Alt så kör du en deload med Max 60% av maxrm och kör ca 5 reps bara per set

    #240618
    Tommy Ivarsson wrote:
    En mycket målande beskrivning Gober! Gillar ditt skrivande :)

    Lyssnar man inte på kroppen och pushar den får hårt (oftast pga att man är otålig) så blir det så gott som alltid så här. Tråkigt men sant. Ta en vilovecka eller en lugnare vecka och återgå sen så ska du se att det kommer flyga vikter :)

    Magnus Larsson wrote:
    Imo så har ju Tommy rätt. Alt så kör du en deload med Max 60% av maxrm och kör ca 5 reps bara per set

    Kommer köra en deload denna veckan. Idag blir det dock vila : )

    #240619

    Skadad? jag har varit lite öm i biceps på senaste tiden, i morse när jag skulle vara lite lustig och dra min trötta sambo ur sängen med en arm sträckte det till och jag fick ont i biceps (insidan) och ner i underarmen (insidan). Jag kunde i morse se två strängar som ligger spända ytligt nästan som att de ligger utanpå en ådra, det verkar som dessa två strängar går hela vägen ner i underarmen och ömmar hela vägen. Jag kan inte längre se strängarna men smärtar sitter kvar. Det känns inte så allvarligt men lite konstigt och inte som något jag tidigare varit med om.

    Idag körde jag alltså ett återhämtningspass ala deload. Körde på ca 60% av 1rm och höll mig en bra bit från failure. Det är fan riktigt svårt att köra så lätt, man får kämpa emot begäret att lasta på mer vikt och göra fler rep.

    Men faktiskt ett riktigt skönt pass, man hittar verkligen kontakt och får en skön pump av att köra med superlätta vikter i superstrikt form. Något man borde lägga in då och då.

    Har också nu efter att i många månader då jag enbart kört med stång upptäckt att jag är väldigt ojämn i lyften, särskilt på axelpressar med hantlar känner jag att jag lyfter snett och nästan lutar hela kroppen och får pressa mer med vänster sida.

    nu i nya upplägget kör jag ju alla pass två ggr i veckan och tänker att ena presspasset får vara dominerat utav hantlar med superstrikt utförande för att bli jämnare i styrkan.

    Så här såg det ut idag, håll i hatten för de massiva vikterna,

    Bänkpress FU
    50×5
    60×5
    60×5
    60×5
    60×5

    Lutande bänk FU
    40×10
    40×10
    40×10
    40×10
    40×10

    Hantelpress axlar
    15×5
    15×5
    15×5
    15×5
    15×10

    Sidlyft sittande
    6×10
    6×10
    6×10
    6×10

    Pushdowns
    20×10
    20×10
    20×10
    30×10

    Bröstpress frivikt
    50×5
    50×5
    50×12

    Axelpress frivikt
    30×10
    30×10
    30×12

    Kan tyckas många set/rep för återhämtning men det var som sagt mycket lätta vikter och långt från failure på alla set. Kändes skönt, ska försöka köra vidare såhär resten av veckan.

Viewing 15 posts - 586 through 600 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.