Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 616 through 630 (of 1,782 total)
  • Author
    Posts
  • #240635
    Martin_Matti wrote:
    Brukar läsa journalen och tänkte lämna ett spår.
    Angående böjen så känner jag igen mig, man vill men tekniken suger
    och tankekraften under seten går till att ”hitta” tekniken.
    Därför har jag under en period (typ ett halvår) lagt böjen åt sidan
    och kört benpress och framförallt hacklift och fått mycket goda resultat!

    Hacklift med röven i botten bränner ordentligt! Testa det;)

    Hej Martin, kul att du tittar in! Trevligt att höra att du klarat dig fint utan böj : )

    Hur går det med vägen mot fotostudion? du har ju inte journaliserat på länge.

    #240636

    Lusten att journalisera försvann tyvärr, därför slutade jag:)
    Träningen däremot flyter på väldigt bra och formen är okej,
    men inte mer…;)

    Tanken var att deffa 8-12 veckor och vara ”färdig” kring jul,
    men just nu lutar det nog åt att jag fortsätter att träna (när det går så bra)
    på underhåll/litet överskott och lägger deffen i vår istället…

    men men mycket kan hända och förändras, allt beror på hur livet artar sig..
    just nu är jag någonstans mellan plugget och arbetslivet och om jag rent
    hypotetiskt får ett jobb som bara tillåter 2-3 pass i veckan kan
    det mycket väl bli en deff redan i höst då jag personligen
    behöver en högre träningsfrekvens för att utvecklas…
    (deff styrs som du själv vet med maten,
    och träningen kan ses som underhåll av de surt förvärvade muskelgramen)

    Såå här slutar denna novell:D

    #240637

    Ok, kul att höra vad du pysslar med. Tråkigt med journal ibland, men det har bivit lite tvångsbeteende för mig att föra journal ; )

    Men du får väll ploppa in med lite bilder i dagsformstråden ibland och visa livstecken.

    #240638

    Gaaanska positivt besked angående armen va? Förhoppningsvis behöver du ”bara” ta det
    lugnt ett tag framöver och inte köra det som gör ont.

    Målen är också bra! Det är viktigt med sånt där för skallen och motivationen.

    Jag håller, som du säkert förstår, tummarna för att det rullar på nu över hösten och
    vintern för din del.

    #240639
    Gettodachoppa wrote:
    Gaaanska positivt besked angående armen va? Förhoppningsvis behöver du ”bara” ta det
    lugnt ett tag framöver och inte köra det som gör ont.

    Målen är också bra! Det är viktigt med sånt där för skallen och motivationen.

    Jag håller, som du säkert förstår, tummarna för att det rullar på nu över hösten och
    vintern för din del.

    Ja det är nog lugnt med armen, är nog bara chins och pullups som jag får utesluta ett tag, så släpper det snart får man hoppas.

    Det kommer nog rulla på fint i höst tror jag så även för dig självfallet.

    #240640

    CALCUUUTA TAXI TAXI! jag sitter instängd i sovrummet medan tjejen har fest och lyssnar på ”ironisk” musik. Nåja dagens ungdom.

    Vi börjar med dåliga nyheter, armen är sämre och nu har en lätt rodnad uppstått. Nåja inte konstigt när man sliter elvatimmarspass på jobb och lyftar massa skit.

    Goda nyheterna är att det var ännu ett riktigt härligt pass idag trots att det var 454 grader på gymmet. Skivstängerna bockades av värmen.

    Gick och sippade på en Pepsi max när en snubbe på gymmet frågade ”är det cola eller!?” japp det är det, killen skakar på huvudet och suckar ”inte bra när du tränar, inte bra alls”, okeeeej, nej nej hehe….

    Nåja så här såg dagens bravader ut,

    Bänkpress
    70×3
    80×3
    90×4 har fått någon mental låsning när jag kommer upp i denna vikt och stannar 5cm ovan bröstet trots att jag vet att jag klarar gå ner med denna vikt. Måste bli av med denna lilla blockering.
    80×5
    60×12 FU

    Lutande bänkpress i smith, superstrikt utan stopp
    70×8
    60×10
    60×8

    Hantelpress axlar
    24×6
    19×10
    19×10

    Sittande sidlyft
    9×10
    9×10
    9×10

    Smalbänk smith, höll emot på vägen ner alla rep
    60×10
    60×8

    Pushdowns
    25×12
    30×13

    Baksida axlar
    2 set

    Avslutade med ett set lutande hantelpressar och ett set dips kroppsvikt för att få lite extra pump idag.

    Fick rejält med pump i brösten idag och det såg coolt ut i spegeln, fick dock inte till det bra på bild trots en riktig fuskvinkel.

    [img=http://i53.tinypic.com/2h64yea.jpg]I morgon blir det vila, om man bortser från ett elvatimmars pass på jobb, herregud vad jag längtar efter semester nu, både i kropp och själ.

    #240641

    Med tanke på din mentala blockering skulle jag Biffen råda dig till att träna halvreps från från bröstet och upp till halva ROM. Fördelaktigt med en passare då du kan prova träna på lite tyngre vikt än du normalt skulle träna på för att ”bli av med rädslan” inför själva vikten.

    #240642
    biffen669 wrote:
    Med tanke på din mentala blockering skulle jag Biffen råda dig till att träna halvreps från från bröstet och upp till halva ROM. Fördelaktigt med en passare då du kan prova träna på lite tyngre vikt än du normalt skulle träna på för att ”bli av med rädslan” inför själva vikten.

    Bra tips Biffen, det ska jag testa nästa pass jag kör med passare.

    #240643

    Rygg/biceps,

    Lowrow hantlar
    29×8
    29×8
    29×8
    29×8

    Pulldown
    92,5×10
    92,5×10
    92,5×10

    Shrugs stång
    100×15
    100×12
    60×20

    Bicepscurl stång
    35×10
    35×10
    35×10

    Bicepscurl stång negativa
    40×5
    40×5
    40×5

    Hammercurl
    17,5×7
    17,5×6

    Bra pass, skön pump i både rygg och armar. Var lite krokig i ryggen efter gårdagens jakt på några tjuvar, för gammal för sådan skit.

    Kvällen avslutades med en härlig middag, lovat tjejen att fixa något gott. Gjorde grillad ciabatta med kantareller stekta i smör och grädde. Efter det en Penne primavera och till mig själv 300g oxfilé (måste ju ha protein).

    Blir väll lite ben och vader i morgon om jag inte är allt för trött.

    #240644

    Sjukt värd mat!

    Tjuvjakt? Blev du av med nåt?

    #240645
    Magnus Larsson wrote:
    Sjukt värd mat!

    Tjuvjakt? Blev du av med nåt?

    Det satt som en smäck.

    Det var på jobb (butik), jag hoppade över en bänk och kände hur det knäckte till i ryggen haha. Fick överlämna brottningsmatchen på parkeringen till två kolleger.

    #240646

    Har varit sliten som satan från jobb, ont i benen och trött i fötterna osv (gnäll, gnäll) och har då discobyggare som man prioriterat bort benträningen. Men nu fick det vara nog så jag drog ner och körde lite. Borde förmodligen tagit det lite lugnare för träningsvärken lär säkert bli dryg i morgon.

    Benpress
    130×10
    160×10
    160×10
    160×10
    160×10

    Rumänska mark
    80×8
    80×8
    80×8

    Leg curl
    20×10
    30×6
    30×6

    Vader stående
    50×10
    65×10
    85×10
    90×10

    Svetten rann i pannan idag. I morgon är det dags för bröst/axlar/triceps igen. Förhoppningsvis har jag då fått BS nya Gakkic som jag tidigare testat två doser av och gillade som satan.

    Avslutar med dagens jobblunch,

    [img=http://i53.tinypic.com/2vhvukl.jpg]Spätta med mos och rämouladeesåus!

    #240647

    Aj aj, vilken nice måltid. Remouladsåsen gör hela rätten…

    Men du, när har du semester så att du kan vila upp dig? Läser jag mellan raderna (eller
    bara läser det jag ser) så verkar du sliten rätt så ofta?

    #240648
    Gettodachoppa wrote:
    Aj aj, vilken nice måltid. Remouladsåsen gör hela rätten…

    Men du, när har du semester så att du kan vila upp dig? Läser jag mellan raderna (eller
    bara läser det jag ser) så verkar du sliten rätt så ofta?

    Spätta och mos är fin fint!

    Jag är sliten som fan, har arbetat otroligt mycket denna sommar och arbetar med massa sommarjobbare som jag dels ska lära upp och dessutom får man jobba för tre pers när man arbetar med lata ungdomar, och det blir mycket fysiskt tungt arbete plus stressande ansvarsuppgifter osv. Dessutom vantrivs man där men får stå ut ett tag till då pengarna måste rulla in. Så sliten är jag men det beror alltså på jobb. Och det är klart att detta i kombination med tung träning tar ut sin rätt på en gammal mans kropp.

    Jag jobbar nästa vecka också sedan är det semester och därefter kommer det bli mindre arbetstimmar och förhoppningsvis fixar jag något bättre jobb inom snar framtid.

    På semestern blir det minst 9 dagars vila då jag är I New York, om jag nu inte hittar något riktigt häftigt gym där man kan köra ett pass för skojs skull : )

    #240649

    Låter som det kommer bli en nice resa. Om du vill får du mer än gärna lägga ut några bilder sen.

    Den där armskadan kanske uppkom genom trötthet/mycket jobb och mycket gymmande?
    Ibland säger kroppen stopp på de mest lustiga sätt (även om skadan inte alls är lustig i sig).

Viewing 15 posts - 616 through 630 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.