Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 646 through 660 (of 1,782 total)
  • Author
    Posts
  • #240665
    Gober wrote:
    En lite annorlunda update idag, har bestämt mig för att lägga ner träningen. Kommer dock fortsätta träna trapz någon gång i veckan då det är något jag har nytta av i mitt arbete.

    F*n, gick på det där en stund, sen fattade min något tröga hjärna hur det låg till. :-D

    Fortfarande en schyst form på bilden.

    #240666

    Ledig idag och lika härligt som vanligt.

    Fortfarande lite trasslig i ryggen så Marklyften är mest underhåll då jag inte vill öka så länge jag inte känner mig 100% i ryggen. Ökar i allt annat så det gör inget just nu. Men efter mark gick det bra och jag kände mig så här,

    [youtube=IkTw7J-hGmg]

    Marklyft
    90×5
    110×3
    110×3
    60×15

    Low Row hantlar
    32,5×6
    32,5×6
    32,5×6
    32,5×6
    25×10

    Pulldown
    97,5×10
    97,5×10
    97,5×8
    70×12 Sjuk pump

    Shrugs
    100×15
    70×20

    Stångcurl
    37×10
    37×10
    37×10

    Enorm pump i armarna, avslutade med ett set hammer sen fick det vara bra.

    Såg på vågen att vikten plusat på två kg på fyra veckor vilket är lite för snabbt så får vara slut med kakor och skit på vardagarna nu (försöka iaf).

    Tycker också det är lite skumt att jag inte droppar vikt när jag dumpat kreatinet. Kan det vara så att jag är non-responder och har slösat bort en jäkla massa kilo kreatin i onödan….

    I morgon blir det lite benträning, har verkligen bestämt mig för att inte slarva och hoppa över ben/vadpass så man slipper skämmas i skjortsen nästa sommar.

    Jimmy124 wrote:
    hahah jag vart lite WTF!! :D
    Formen ser bra ut! kötta på nu gobbe.

    Tack ska du ha, köttas ska det göras.

    CinaP wrote:
    Formen ser riktigt bra ut8)!! Snyggt!!!!

    Tack ska du ha, kul att höra : )

    Gettodachoppa wrote:
    F*n, gick på det där en stund, sen fattade min något tröga hjärna hur det låg till. :-D

    Fortfarande en schyst form på bilden.

    Man får ju skoja till det lite ibland, hö hö. Tack ska du ha, snart är väll formen long gone.

    #240667
    Gober wrote:
    En lite annorlunda update idag, har bestämt mig för att lägga ner träningen. Kommer dock fortsätta träna trapz någon gång i veckan då det är något jag har nytta av i mitt arbete.

    Haha, å här sitter jag å tänker ”får se hur det går för Gober efter min frånvaro å läser detta! Skam! Haha

    För att upprepa vad alla säger; Ser förbannat bra ut!

    #240668

    Lite ben idag, trappar ju ner lite med pwo så idag blev det bara 200mg koffein trots att jag var trött som ett lik.

    Benpress
    170×8
    190×8
    190×8
    190×8
    100×12 smalare ställning och djupare
    100×12

    Leg curl
    27,5×6
    27,5×6
    27,5×6
    27,5×6
    27,5×6
    27,5×6

    Vadpress stående
    85×6
    85×6
    85×6
    85×6
    85×6
    60×16
    60x? pumpade ut totalt, AJ AJ AJ!!!!

    Avslutade med två set benspark, onödig övning har jag fått för mig så jag vet inte varför jag kör den.

    Blev många set idag men det kändes gött att pumpa på ordentligt.

    Har fått massor av tips på ställen att äta på i NYC, en del finare restauranger osv, men också burgerjoints mm, tex

    [http://www.luckysfamousburgers.com/ http://www.luckysfamousburgers.com/%5D

    Och lite donuts,
    [http://www.doughnutplant.com/ http://www.doughnutplant.com/%5D
    :P

    I morgon blir det presspass med några polare, kommer nog blir kul.

    Wabban wrote:
    Haha, å här sitter jag å tänker ”får se hur det går för Gober efter min frånvaro å läser detta! Skam! Haha

    För att upprepa vad alla säger; Ser förbannat bra ut!

    Men hallo Wabban! back from the dead. Välkommen åter.

    #240669

    Tjena! Herregud vad segt det är när semestern närmar sig. Härligt pass idag, körde med partners så idag la jag stången på bröstet i bänken på 90kg, blev några rep färre men det gör ingenting.

    Bänkpress
    90×4
    80×6
    60×16 FU haha!

    Lutande Hantelpress
    32,5×7 Kändes lite skumt i axeln.
    25×9
    25×8

    Hantelpress axlar
    20×10
    20×7
    17,5×9

    Sittande sidlyft, 10 sekunders vila
    9×12
    9×10
    9×8

    Smalbänk smith, slowmotion i negativa fasen.
    68×8
    58×10
    48x? många rep i ultraslowmotion.

    Dips
    15
    12
    10

    Avslutade med lite pushdowns.

    Annars var dagens händelse att en död säl flöt upp utanför jobb, stackaren låg där och gapade : (

    Preworkout-meal blev oxfilégryta med ris, postmeal blev wokad kyckling och biff hos min favoritthai, han är för jäkla härlig. Pooova med pinna ida? Även om han mycket väll vet att vi kan äta med pinnar och att man INTE äter thaimat med pinnar bara det att alla svennebanan tycker det är lite exotiskt med pinnar (som funnits på kinakrogar i 30 år).

    Dessutom bjussa han på läsk idag, var förjävligt när han var på semester i två månader.

    [img=http://i52.tinypic.com/t9fx2c.jpg]

    #240670

    Alltid trevlig att hitta ett ställe där maten är god, servicen bra och där man blir tjenis
    med kocken/ägaren.

    #240671

    Gött pass Uber Gober! Att bli kompis med restaurangfolk har sina fördelar kan man säga ;)

    #240672
    Gettodachoppa wrote:
    Alltid trevlig att hitta ett ställe där maten är god, servicen bra och där man blir tjenis
    med kocken/ägaren.

    Om inte annat får man förhoppningsvis inga loskor i maten. På detta ställe är det dock öppet kök så där ser man vad på man får ;-)

    Tommy Ivarsson wrote:
    Gött pass Uber Gober! Att bli kompis med restaurangfolk har sina fördelar kan man säga ;)

    Tack my man! det tar sig sa mordbrännaren. Har ganska bra flow i träningen även om jag är sliten, det är kul och vikterna ökar på så sakta. Vore fint om man kunde dra iväg tre set 90×5 i bänken, men det ligger lite längre fram, det är dock ett av de mål som ligger närmast nu.

    #240673

    Jo, nudelsoppor äts för det mesta med pinnar i Thailand…..Men annars används gaffel och sked. Matkniv läggs aldrig fram om man inte är farang.

    #240674
    biffen669 wrote:
    Jo, nudelsoppor äts för det mesta med pinnar i Thailand…..Men annars används gaffel och sked. Matkniv läggs aldrig fram om man inte är farang.

    Det var som sjutton, trodde faktiskt att pinnar inte var så vanligt, men kanske inte över hela thailand?

    Nåja, sked är ju perfekt till det mesta :ike:

    #240675

    Gött att NY närmar sig nu va?

    När du skriver att du lade stången på bröstet, menar du att du körde med stopp då eller? Bra i så fall, ger avsevärt mer träning då man måste hålla hela kroppen i spänt läge

    #240676

    Galet, mer sliten än döden själv men träningen går på räls, ökar varje pass och det är ökningar både på vikt och rep två gånger i veckan. Speciellt rygg går oförskämt bra. Armen börjar sakta bli bättre och bättre så snart kan man nog börja med viktade pullups igen : )

    Dagens frukost blev en jäkla RÄKBOMB! åt nästan hela plus en shake, gott var det f*n inte illa mådde jag, men ibland får man sjuka cravings som man ångrar efter.
    [img=http://i55.tinypic.com/hvx6p2.jpg]Dagens,Low Row hantlar
    32,5×6
    32,5×6
    32,5×6
    32,5×6
    32,5×6
    21,5×13

    Pulldown
    100×10
    100×10
    100×10
    80×12

    Shrugs stång
    120×6
    100×12
    90×13

    Stångcurl
    38×10
    38×10
    38×10

    Scottcurl
    30×6
    30×6

    Mitt upplägg är ganska jobbigt i kombination med allt arbete i sommar, men det har fungerat bra, jag ökar riktigt fint i vikterna utom i bänk men även där går det sakta fram. Vet inte om jag inbillar mig men tycker jag lagt på mig lite muskler redan sedan dieten avslutades. Kan iofs vara enbart fett ;-)

    Nu blir det ärtsoppa från Soldaten.

    Magnus Larsson wrote:
    Gött att NY närmar sig nu va?

    När du skriver att du lade stången på bröstet, menar du att du körde med stopp då eller? Bra i så fall, ger avsevärt mer träning då man måste hålla hela kroppen i spänt läge

    Det kan du hoppa upp och sätta dig på! Ska bli så gött. Har du varit där många gånger?

    Mja, vad innebär stopp? Max två sekunder kanske? men bara på första rep sen blev det att vända direkt annars hade jag inte klarat fler ;-)

    #240677

    Blev ett 20min pass idag då jag skulle iväg på en konsert.

    Benpress 4 set
    legcurl 4 set
    vader 3 set

    Lustig kost idag,

    6.00 Caseinshake
    10.00 Caseinshake, 2 knackwurst, 1 fralla med ost
    14.00 600g pyttipanna, två kakor
    17.00 1 lion
    19.00 EAA, proteinbar
    21.00 15kronors burgare från BK
    23.30 Caseinshake

    Ja så kan det se ut, men viktigast av allt, nu är det SEMESTER!

    Hände en lite tråkig sak på vägen hem nu i kväll, såg en liten på pojke sitta med sin far som låg på en parkbänk, vi gick fram och frågade hur det stod till och pojken sa det var okej med ett fejkat leende. Pappan vaknade (full som fan) och sa att allt var lugnt ”he he”. Vi gick och köpte mjölk och tänkte ringa polisen om de var kvar när vi gick tillbaka men då hade de gått. Sådant får mig att må illa.

    I morgon blir det pressar.

    #240678

    Idag var tanken att hänga i Lund och heja på bla Kristian Sewén. Men första semesterdagen började inte så bra då min sambo vaknade upp med maginfluensa, och nu sitter jag här med bubblande mage själv, förhoppningsvis bara lite placebosjuka.

    Dagens pass blev ingen höjdare då jag mest gick och kände efter om jag var sjuk eller ej. Men bet ihop och genomförde passet iaf.

    Bänkpress, riktigt kassa vikter
    85×5
    80×6
    70×10
    60×10 FU

    Lutande hantelpress
    27,5×10
    27,5×8
    25×10

    Hantelpress axlar
    21,5×9
    19×10
    19×8

    Sittande sidlyft
    10×8
    10×8
    10×8

    Pushdowns
    80×6
    70×8

    Dagens frukost,
    [img=http://i52.tinypic.com/2cn71cg.jpg]Själv ska jag roa mig med att kolla på websändningarna från SM,
    [http://klassisksm2011.se/websandning_lor.html http://klassisksm2011.se/websandning_lor.html%5D

    #240679

    Det där är en frukost för en man! Snarlik min idag faktiskt. Kommer bilder senare. Hoppas det löser sig med magen. Blåbärssoppa brukar vara bra i dessa sammanhang.

    Ps: Pinnarna brukar ligga i en låda på bordet vid alla soppställen. Öppna den så ser du pinnarna. Skeden får man oftast automatiskt med ds.

Viewing 15 posts - 646 through 660 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.