Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 661 through 675 (of 1,782 total)
  • Author
    Posts
  • #240680

    Det där var en riktig mannafrukost :)

    Jag kollar själv på Styrkelyfts SM nu, riktigt roligt.

    #240681

    Nej idag var inte riktigt huvudet med, det var dock kroppen. Det vill säga jag gjorde ännu ett bra pass utan att ha någon riktigt energi och motivation.

    Low Row hantlar
    32,5×8
    32,5×7
    32,5×7
    32,5×6
    25×12

    Ryggresningar med vikt
    3 set

    Pulldown
    105×10
    105×8
    105×8
    80×12
    80×12

    Shrugs
    100×10
    100×10
    100×10

    Stångcurl
    40×5
    40×5
    40×5

    Myo-rep
    30×8, 6, 5, 4, 3, 2, 1

    Armen känns bättre och bättre, skönt : )

    #240682

    Dagens,

    Benpress
    150×8
    150×8
    150×8
    150×8

    Bulgariska splitböj, första gången jag testade…Bambi på is.
    2 set

    Lårcurl
    30×9
    30×8
    30×8
    30×7

    Vadpress
    90×10
    90×10
    75×12

    Avslutade med lite benpress.

    Fruktansvärt dålig kost idag igen,

    1. Caseinshake med havre
    2. En big Tasty
    3. Ett Lion och en koffeindricka
    4. EAA
    5. Gryta
    6. Avslutar med en shake

    Idag går vi in i fas M! dvs fas munkjacka…to fat for tanktop.

    #240683
    Gober wrote:

    Idag går vi in i fas M! dvs fas munkjacka…to fat for tanktop.

    :-D Jag gillar dina faser och projekt, Gobbe. Projekt Biff i kombo med fas M =

    [img=http://www.examiner.com/images/blog/wysiwyg/image/BoratSuccess2.jpg]

    #240684
    Gettodachoppa wrote:
    :-D Jag gillar dina faser och projekt, Gobbe. Projekt Biff i kombo med fas M =

    [img=http://www.examiner.com/images/blog/wysiwyg/image/BoratSuccess2.jpg]

    Yes kamrat! kommer bli bra detta : )

    #240685

    Sa*an vad segt att komma igång idag, åskvärme och dålig AC. Bänken var helt för tung idag men det gick bra när jag väl kom igång.

    Bänkpress
    85×5
    70×10
    70×10
    60×10 FU

    Overhead press, slow
    40×8
    40×8
    40×8
    40×8

    Sittande sidlyft
    10×8
    10×9
    6×12 suuuuuper slow
    6×10 the paaaaain (skriver lite tuff engelska idag)

    Smalbänk smith
    65×10
    70×8
    72,5×6

    Pushdowns, slow
    30×10
    35×10

    Dips
    12
    12

    Så var det med det.

    #240686

    Åh, 6 kg i sittande sidolyft? Körde iofs med 7 kg igår, men 6 kg är också bra, inte tu tal om det.

    #240687
    Gettodachoppa wrote:
    Åh, 6 kg i sittande sidolyft? Körde iofs med 7 kg igår, men 6 kg är också bra, inte tu tal om det.

    hehe, körde verkligen superslow idag och det brände något djävulskt. Jag kör dock lite mini-explosivt upp och sen ultraslow ner. Så jag fuskar väll lite, men min egen lilla teori är att en lite mer explosiv fas upp gagnar muskelbygge. bara en lite goberish-teori.

    Men 6kg var bra tror jag ska köra där några gånger och sedan öka 1kg i taget. Let it buuuurn!

    #240688

    Ökad hastighet i lyften innebär enligt fysikens grundlagar mer arbete utfört av musklerna så det är inte alls en dum idé att köra explosivt :)

    Inom biomekaniken och givetvis fysiken pratar man om Power. Power = Kraft * Distans / Tid (P=(F*d)/t). F*d = Arbete, så Power blir alltså arbete utfört under en viss tid. Ju kortare tiden är desto större blir Powern och dina muskler kommer få jobba hårdare ;)

    F är kraften och påverkas bara utav massan och tyngdkraften så är vikten samma så är kraften samma. Men musklerna kommer ansträngas mer då samma arbete måste utföras under en kortare tid = Du kommer bli grov som faaaan :D

    #240689
    Gober wrote:
    men min egen lilla teori är att en lite mer explosiv fas upp gagnar muskelbygge. bara en lite goberish-teori.

    :emo-thumb

    #240690
    Tommy Ivarsson wrote:
    = Du kommer bli grov som faaaan :D

    SAAAAAAAT*N vad gött bäst att köpa nya kläder redan nu :emo-thumb

    Bästa är att Gettodachoppa kommer krympa som fan nu så jag går om honom inom några veckor.

    #240691

    Jag som kör enligt något som kallas för USME (Ultra Slow-Mo Execution), vilket ger en otrolig
    kontakt och träningsvärk i muskeln som arbetar. Muskelbygge har jag slutat med helt faktiskt.
    Är bara ute efter värken som håller i sig svinlänge efter passet.

    Vet att Oprah och andra bra människor kör efter den principen… säger väl en del eller hur?

    Men nu ska vi inte bråka om det där. Var och en gör vad var och en tycker är bäst.

    #240692

    Oprah kör det…. Nuff said

    Du ska alltid komma med de oslagbara argumenten Getto, fan också!

    #240693

    Hoppade över träningen idag. Var på massage och jäklar med knölar. Ätit riktigt dåligt idag igen, en trippel cheese med sådana där pommes med smält ost och dressing på från MAX, lika vidrigt som vanligt he he.

    Såg mig själv i ett omklädningsrum med lustigahuset speglar idag, valkarna börjar nu svämma över i brallan, fy fan! Fast kläderna sitter ju bättre om man är lite småfet och man behöver inte bälte.

    Nåja, är det semester så är det. Men som sagt ingen träning idag, istället sitter jag och räknar en bunt dollar jag växlat in igen, känner mig lite smågangsta.

    Såg precis Banksy – Exit through the gift shop på svt, se den!

    Kommer köra ett pass i morgon hade jag tänkt.

    #240694

    Man är alltid skit fet i omklädningsrum!

Viewing 15 posts - 661 through 675 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.