Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 721 through 735 (of 1,782 total)
  • Author
    Posts
  • #240740

    Underbart Gober! Ser att du har haft en riktig semester så som en semester SKA vara! :) Man äter det man vill ha och gör det man vill göra samt tar det lugnt och vilar upp kropp och själ :up:

    Det där mexicanska såg fruktansvärt gott ut :)

    #240741

    Det går uppåt, fortfarande svag men stora ökningar från förra passet.

    Hantelpress
    32,5×8
    32,5×8
    32,5×6
    27,5×10
    27,5×9

    Hantelpress axlar, kort vila mellan seten.
    25×5
    21,5×6
    17,5×8
    15×8

    Sittande sidlyft
    10×11
    10×10
    10×10
    7×12

    Pushdowns
    80×10
    70×11
    60×12
    60×12

    Inclinepress frivikt
    60×6
    40×8

    Har kommit in i någon hantelorgie just nu, så det blir lite fokus på att bli stark i hantelpressen just nu. Tänker att 40×6 med bra teknik får bli mål nummer ett.

    Avslutar med några bilder som jag tror Gettodachoppa kan uppskatta.

    [img=http://i52.tinypic.com/2j64c9y.jpg][img=http://i51.tinypic.com/ofnjfl.jpg][img=http://i53.tinypic.com/2q2qomb.jpg]

    #240742
    Gober wrote:
    Efter en hård dag behöver man lite protein,

    Musclemilk chokladsmak var riktigt god. Gummibears och ringdings är bra för musklerna.

    Muscle Milk var riktigt trevlig och det blev en del när jag var över i somras, fanns ju såå mycket att välja på bara i den lilla matbutiken :P

    #240743
    Gober wrote:
    Avslutar med några bilder som jag tror Gettodachoppa kan uppskatta.

    [img=http://i52.tinypic.com/2j64c9y.jpg][img=http://i51.tinypic.com/ofnjfl.jpg][img=http://i53.tinypic.com/2q2qomb.jpg]

    Oh yes, det där är dina finaste bilder hittills i denna journal. Coolt.

    #240744

    Hola! som man säger utomlands. Det går bättre och bättre, nu börjar det nästan bli kul att träna igen.

    Dagens pass,

    Chin-ups
    10
    8
    6

    Low Row Hantlar
    32,5×8
    27,5×9
    27,5×8
    27,5×6
    25×8

    Shrugs stång
    80×12
    100×10
    100×10

    Stångcurl
    40×6
    40×6
    30×12

    Pulldown
    90×10
    100×6
    100×6

    Hammercurl rep, dropset + myoreps
    började på 35 och plockade av 5kg ner till 15 sen körde jag myorep tills jag inte orkade mer.

    Thats it!

    Ichigo wrote:
    Muscle Milk var riktigt trevlig och det blev en del när jag var över i somras, fanns ju såå mycket att välja på bara i den lilla matbutiken :P

    Fick bara testat choklad och malt, malt var galet äcklig och hade skumma klumpar i, men choklad var god. Tänkte köpa en burk med pulver då priset var riktigt bra och 50% rea dessutom. Men hade redan övervikt i bagaget. Fanns mycket roliga kosttillskott, tror dock att det skulle kunna bli trubbel i tullen med en del så jag köpte inget ;-)

    Gettodachoppa wrote:
    Oh yes, det där är dina finaste bilder hittills i denna journal. Coolt.

    Anade att du skulle gilla dem, skorna har ju producerats nu igen och aktioneras ut till micheal j fox välgörenhet för parkinson. Bilen (orginalet) var en del i den kampanjen och vi stötte på den helt random på gatan där vi bodde under fashion week.

    Skulle vara coolt att ha ett par sådana där hemma som prydnad, även om jag tycker dom ser lite fattiga ut i verkligheten. Senaste jag kolalde låg dock ett av paren (utav 1500 tror jag) på 3500 dollar.

    #240745

    Det går bra nu, roligt. Nu har jag haft uppehåll från pwo och kreatin i 24 dagar, tänkte vänta 30 dagar men började ladda med kreatin idag och tog mig en liten pwo också. Får man se om kreatinet kan ge lite extra.

    Så här blev dagens pass som var på ett nästan tomt gym vilket alltid är härligt.

    Hantelpress
    35×10
    39,5×2

    #240746

    Intressant reflektion! Jag känner detsamma ibland, men sen kollar jag tillbaka i mina journaler och upptäcker hur träningen har utvecklats och hur kul det är att ha allt samlat :)

    Har man guldfiskminne som jag så är det viktigt att kunna kolla sitt förra pass i journalen och se vad man körde på så att man vet vad man ska köra på i nästa pass ;)

    #240747

    Jag har inte varit igång i så många veckor men än så länge är det kul och när man får skriva ++ eller PB :) Får se hur jag känner om några veckor men att enkelt kunna gå tillbaka och kolla stats känns trevligt.

    #240748

    Ja man vet ju dessutom aldrig om man tex råkar tappa sin pappers-journal i toaletten, då är det bra att ha sina resultat här på intranätet : )

    Dagens träning blir att gå på IKEA, misstänker att det kan bli IKEAS vidriga köttbullar till lunch.

    Tommy Ivarsson wrote:
    Intressant reflektion! Jag känner detsamma ibland, men sen kollar jag tillbaka i mina journaler och upptäcker hur träningen har utvecklats och hur kul det är att ha allt samlat :)

    Har man guldfiskminne som jag så är det viktigt att kunna kolla sitt förra pass i journalen och se vad man körde på så att man vet vad man ska köra på i nästa pass ;)

    Ichigo wrote:
    Jag har inte varit igång i så många veckor men än så länge är det kul och när man får skriva ++ eller PB :) Får se hur jag känner om några veckor men att enkelt kunna gå tillbaka och kolla stats känns trevligt.
    #240749

    Hoppas de vidriga köttbullarna var till belåtenhet. :-)

    Min favvo på IKEA är någon slags potatis/broccoli-plättar. Minns inte vad som severades
    till det, men en god sås var det i alla fall.

    #240750
    Gettodachoppa wrote:
    Hoppas de vidriga köttbullarna var till belåtenhet. :-)

    Min favvo på IKEA är någon slags potatis/broccoli-plättar. Minns inte vad som severades
    till det, men en god sås var det i alla fall.

    Smakade som vanligt på IKEA, nämligen skolmat ;-) men det hör ju lite till när man är där. Två fem kronors pizzabitar blev det också.

    För övrigt provade vi ut en säng och hittade en bra (dyrast också :/) så nu ska man snart förhoppningsvis inte behöva vakna upp med rygg som en 90-åring. Hoppas på att hämta upp den om en vecka.

    #240751

    Det rullar på och går bättre och bättre.

    Dagens pass blev rygg och biceps.

    Chin-ups
    10
    9
    7

    Lowrow hantlar
    34×7
    34×6
    32,5×8
    25×10
    25×9

    Shrugs stång
    120×6
    120×6
    120×6

    Stångcurl
    40×10
    40×8
    30×10
    30×8

    Pulldowns
    100×6
    100×6 lite för tungt
    80×8

    Hammercurl rep, dropset + myorep
    40kg ner till 15.

    Jag älskar det asiatiska köket och kanske främst Vietnamesisk mat. Maten är lite mer anpassad efter den mesiga svenskens smaklökar och prövar inte våra smaklökar lika mycket som i många andra delar av asien. Man använder inte så mycket olja och kött används mer som smaksättare än som fokus i en huvudrätt, alltså hälsosamt om man nu bryr sig om det : )

    Det är inte så lätt att få tag på bra vietnamesisk mat, inte i Malmö iaf, men det finns ett riktigt bra ställe som jag skrivit om tidigare. Där serverar man enbart vietnamesisk husmanskost från södra delen av landet. Min favorit är risnudelsoppa. Man får en stor portion soppa där man väljer huvudingrediens som kan vara tex oxbringa, ryggbiff, kyckling eller vietnamesiska köttbullar. Till det får man färska groddar och örter som man själv klipper ner i den rykande hetta soppan.

    Det kan se ut så här, oxbringa och ryggbiff.
    [img=http://i52.tinypic.com/2mqj7rk.jpg]Ser aldrig trevligt ut när man tar en bild i ett mörkt rum med blixten rakt på, men tro mig, det är så himla gott.

    Trevligt som ombytte till indisk och thailändsk mat där fokus ligger mer på kryddor (självfallet beroende på var i dessa länder maten härstammar från).

    nåja det var dagens gourmet artikel, dagens postmeal blir mindre exotiskt men gott likaväl, nämligen nötfärsbiff med cheddar ost och till det klyftpotatis.

    #240752

    Det var inte en så illa bild trots allt. Den där soppan ser ju exakt likadan ut som våra soppor med samma ingredienser. Den ända skillnaden är att Thai lägger i torkad chili, fisksås, en slags vinäger med chili och socker. Åt många sådana soppor nu när jag var sjukling hemma.

    Ang journaler och våran flitiga bokföring av passen så håller jag med övriga att det är trevligt kunna gå tillbaks och kolla bilder och även ibland vikterna när man behöver lite nostalgi eller kolla sina framgångar och även vad man behöver justera i sitt program i strävan efter den estetiskt perfekta kroppen. Som egentligen inte har någon betydelse i världsammanhang mer än i våran lilla självcentrerade värld:whistle:!

    Ps. Du äter ju som riktig thai med pinnar och sked. Bra där! Ds

    #240753

    Jag är gravid! Nej det är jag inte men det känns så, magen har sedan igår varit uppsvälld som en ballong och jag känner mig mätt trots att jag tömmer magen som vanligt. Det enda jag ändrat är att jag sedan i lördags laddar kreatin, kan inte minnas att jag blivit uppsvälld av kreatin tidigare nu har jag förvisso inte kört uppladdning på väldigt länge utan bara kört på med en eller två doser om dagen.

    Dagens pass blev lite ben och det såg ut såhär,

    Benpress
    150×10
    170×10
    190×8
    190×8
    150×10

    Lårcurl
    35×8
    35×6
    30×8
    30×6
    25×8

    Vader
    60×15
    60×15
    60×15

    Litet snabbt pass, men kändes gött i benen.

    Dagens lunch blev thai, kyckling i röd curry och räkor med grönsaker i stark chilisås. Helt okej för 45kr.
    [img=http://i53.tinypic.com/zwhijq.jpg]I morgon blir det presspass igen vilket är veckans roligaste.

    biffen669 wrote:
    Det var inte en så illa bild trots allt. Den där soppan ser ju exakt likadan ut som våra soppor med samma ingredienser. Den ända skillnaden är att Thai lägger i torkad chili, fisksås, en slags vinäger med chili och socker. Åt många sådana soppor nu när jag var sjukling hemma.

    Ps. Du äter ju som riktig thai med pinnar och sked. Bra där! Ds

    En värmande och matig soppa är aldrig fel, särskilt nu när det börjar dras mot kallare tider. Självfallet är det pinnar och sked som gäller. Det bor en liten thai i oss alla :emo-thumb

    #240754

    45 bagis för gott thai-käk är inte dyrt, det kan man säga.

Viewing 15 posts - 721 through 735 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.