Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Gober börjar om
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
31 januari, 2011 at 20:59 #240080Anonym anvandareMemberGober wrote:Lättja, en utav de sju dödssynderna. Lättja kan väll beskriva dagens pass. Har jobbat väldigt mycket och var väldigt sliten idag, men befinner mig i någon konstig bubbla där det lite kvittar hur det går. Men det ska man väll skaka av sig. Som sagt var jag sliten som en gammal uggla idag, fick köra en liten överdos Jacked-xx för att komma på banan. Som jag skrev sist har jag bestämt mig för att lägga om programmet lite.
Den vecka Mark och Böj hamnat på samma pass 2gånger i veckan lägger jag nu om så att måndagen blir mark + benpress och fredagen böj + stela mark. Detta för att det ska slita lite mindre på kroppen och för att kunna öka ordentligt varje vecka.Går även över från sumo till vanlig mark för att utvärdera vilket som känns bäst.
Skippade Curls idag igen då handleden inte är helt hundra men körde supinerade chins istället.
Har lite mindre smärtor i lederna och har nu beställt BS Cissus. Blir intressant att se om det hjälper då Cissus fått många bra omdömen.
Dagens redovisning,
Marklyft, +4kg
90×8
90×8
90×8Benpress,
150×15
200×12Prone Row, +2,5kg, +1 set, mindre reps, ska jobba mig upp till 12 innan jag ökar vikten igen.
27,5×8
27,5×8
27,5×8Chins supinerade, satans tungt idag trots enbart KV.
KVx8
KVx7
KVx5Incline Shrugs +2,5kg
27,5×8
27,5×8Vader 3 set.
Avslutar med gårdagens middag, helstekt kyckling, fylld med citroner, vitlök, färsk timjan mm. Penslad med smör, vitlöksolja och soya. Till det mandelpotatismos och sås gjord på grädde och kycklingspad.
[img=http://img835.imageshack.us/img835/5171/helstektkyckling.jpg]Jag upptäckte jag gått ner något hekto senaste dagarna, trots att jag känner mig större (jaja, allt är relativt) för varje vecka. Måste äta mer tror jag bestämt.
Nästa pass blir onsdag, med bla favoriten militärpress.
PS, köpte ett gymkort på AA-elit i helgen, kommer premiär träna ett pass där på fredag, och kommer sedan köra där iaf en gång i veckan , Man lär väll dock få ta på sig 7 munkjackor för att passa in där.
Tack så mycket
Gött pass trots trötthet och nice mat!
Haha, jag kan följa med dig till AA så kan vi skämmas tillsammans!31 januari, 2011 at 21:18 #240081Anonym anvandareMemberRiktigt bra formförvandling! :up: Snygga matbilder med, du äter gott och har en bra form. Du passar bra in på BODY-brädan :p
31 januari, 2011 at 23:17 #240082Anonym anvandareMemberDen där kycklingen såg ut att vara gjord med omtanke och kärlek:emo-thumb! Om man nu skulle ha vägarna förbi de södra delarna så ödmjukt kommer jag gärna förbi och våldgästar dig och tar ett smakprov från denna delikata kyckling
2 februari, 2011 at 21:51 #240083Anonym anvandareMember[youtube=EvxS_bJ0yOU]
Jaha, då var ännu en onsdag gången, idag blev det ett till pass som var lite utav blandad kompott när det kommer till resultat. Bänken, ja den börjar gå riktigt segt så jag stannade på förra veckans vikt och försökte få till bättre form, vilket jag fick men det kändes riktigt tungt och dem sista repsen låg jag en bra bit ovan bröstet. Har förmodligen höjt vikterna lite för snabbt i denna övning som är min akilleshäl. Det är allt för tidigt i cykeln för att stanna upp så jag vet i sjutton, nästa pass stannar jag nog kvar på samma vikt och lägger till lite extra vila så ska det förhoppningsvis lossna.
Även dipsen blev lite av en besvikelse idag, började bra, sen gick det utför för att sluta med katastrof på sista setet. Men intensiteten var lite högre än vanligt så det oroar mig inte allt för mycket.
Nåja, tror jag behöver öka kaloriintaget ytterligare, tycker dock jag äter som sjutton men det verkar som alla basövningar kräver lite mer föda.
På måndag tänkte jag redovisa lite vikt och mått, något jag tänker göra ca en gång i månaden för att jag ska ha lite koll på vad som händer.
Nog om detta och vidare till dagens,
Bänkpress, ingen ökning men bättre form.
71×8
71×8
71×8Militärpress sittande, +1kg, fin form på alla set.
40×8
40×8
40×8Chins supinerade, +1rep
KV+5kg x 10
KV+5kg x 7
KV+5kg x 6Dips, -0,5 reps, + 1 set KV.
KV+10kg x 11
KV+10kg x 9
KV+10kg x 6
KV x 9Sidlyft sittande, +3 reps
10×15
10×14
10×12Rotatorcuff
2 setImorrn blir det vila och tillverkning av lite puddingar mm till tävlingen på mmsports. Fredag böj och lite annat smått och gott.
Avrundar med en av veckans luncher.
[img=http://img200.imageshack.us/img200/6104/sushin.jpg]
Martin_Matti wrote:Gött pass trots trötthet och nice mat!
Haha, jag kan följa med dig till AA så kan vi skämmas tillsammans!hehe, ja man får väll smyga i skuggorna av dom stora grabbarna.
Tommy Ivarsson wrote:Riktigt bra formförvandling! :up: Snygga matbilder med, du äter gott och har en bra form. Du passar bra in på BODY-brädan :pTack ska du ha, formen blir väll dock sämre för varje dag. Vad trevligt att jag passar in på forumet, mitt liv är nu komplett
biffen669 wrote:Den där kycklingen såg ut att vara gjord med omtanke och kärlek:emo-thumb! Om man nu skulle ha vägarna förbi de södra delarna så ödmjukt kommer jag gärna förbi och våldgästar dig och tar ett smakprov från denna delikata kycklinghehe, ja det får jag väll försöka ordna.
4 februari, 2011 at 18:42 #240084Anonym anvandareMember[youtube=kwMc91DQXHU]
Konstigt!? ja det är just vad det är, det märkliga tillstånd jag befinner mig i på gymmet just nu. Jag känner mig orkeslös och svag och allmänt skum, men när jag tar tag i stången och kör så är vikterna lätta och det känns som jag skulle kunna slänga på tio kilo till, men då hade jag förmodligen gått sönder. Jag går även in i något märkligt aggressivt tillstånd så fort jag greppat stålet. Konstigt är vad det är, jag har dock inte blivit galen…tror jag.
På tal om något annat överhörde jag en lustig konversation på bussen i morse, en snubbe satt och förklarade för en tjej hur man blev snygg. Hur man åt en jävla massa protein och absolut inga kolhydrater, inte förens dag tre då man åt enbart kolhydrater i form av ris.
Det har verkligen gått överstyr med alla dieter, lowcarb, LCHF, GI, ASS to MOUTH, proteinpulser, osv, osv……Hur fan orkar man. Nej själv kör jag på ät gott men bli inte allt för tjock dieten, den verkar fungera ganska bra.
Nåväl, dagens redovisning,
Knäböj, +5kg, lätt som en pentabrud på roppar.
77,5×8
80×8
80×8Stela mark till under knä, +1,5kg, + 2 set, benen skakade som asplöv i vinden på sista repsen.
72,5×12
72,5×12
72,5×12Prone Row, +6reps
27,5×10
27,5×10
27,5×10Incline Shrugs,+4reps
27,5×12
27,5×12Stångcurl, +1kg, lätt men gjorde ont som fan i handleden, bytade till EZ sista setet vilken kändes lite bättre. Jävla skit, vill bli bra i handleden.
38×8
38×8
38×8V-Rodd, +5kg
65×12
65×10Sidebends skriver ej ökning här, men ökning är det.
25×13
25×15Ja förutom att jag känner mig lite som Ricky Bruch förmodligen gör numera och att handleden fortfarande knasar så gick det ju riktigt bra igen. Böjen är jag nöjd med, hade ju satt 85×8 som mål innan jul, det skulle jag klara nu utan problem, dom andra målen får jag jaga lite på ännu. I helgen ska det arbetas och på måndag blir det träning igen, då måste jag verkligen dra mig till AA-ELIT som jag fortfarande inte testat.
Tänker avsluta med vad som så populärt kallas för lunarbild, helt värdelös egentligen, men jag är lite småglad att min rygg tjockat på sig lite och fått lite knölar som syns trots att jag nu är lite tjock och inte orkar spänna mig tillräckligt länge för att ta en bild (det sista var en så kallad lunarursäkt).[/b]
[img=http://img10.imageshack.us/img10/5523/februari041.jpg]7 februari, 2011 at 13:10 #240085Anonym anvandareMemberR.I.P
[youtube=D3-TgDjcBL0]Jaha då fick man äntligen tummen ur och gick ner till AA-Elit för ett pass. Det var med nervösa steg man visade upp sitt gymkort (där jag lyckades se otroligt kriminell ut) och gjorde entre på gymmet. Väntade mig att vandra rakt in på Gold´s med 150kilos stenhårda killar överallt, riktigt så blev det inte, dock såg jag Ahmad smyga omkring och träna någon kille, annars var det väldigt lite folk vilket var skönt.
Det tar lite tid att hitta bland grejerna på ett nytt gym, det fanns massor av maskiner och utrustning. Blev lite besviken att det inte fanns (vad jag kunde se) några små plattor på 0,5kg vilket jag behöver för min progressiva ökning varje vecka. Hittade även enbart ett par säkertsfjädrar till skivstång på hela gymmet (vad jag kunde se iaf), vilket jag tyckte var lite konstigt, men det är kanske bara tunnisar som mig som använder sådant
Det var hårda regler angående att sätta tillbaka vikterna, 3 varningar then you are OUT!!!! men det är ju bra, då lär man väll inte behöva stå o lasta av 200kg på varje övning innan man kan börja träna.
Får se hur jag kommer trivas, jag har ju vant mig vid att köra på i min svettiga lilla källarhåla på stans sunkigaste 24/7 där man trivs rätt bra trots allt. Men minst ett pass i veckan lär det bli på det proffsiga och fräscha gymmet AA-Elit.
Passet gick lite halvdant idag, blir riktigt frustrerad på bänken som är så satans tung trots att det handlar om fjädervikt.
Tog lite mått idag som jag redovisar efter dagens redovisning av passet.
dagens,
Bänkpress, +2kg första setet, sänkte därefter.
73×8
71×8
71×8 tungt.Militär sittande, +1kg, -1 rep på andra setet. TUNGT idag.
41×8
41×7 Fan!
41×8Chins supinerade, ingen ökning
KV+5kg x 10
KV+5kg x 7 tungt
KV+5kg x 6 tungt och ful formDips, +4 reps
KV+10kg x 12
KV+10kg x 10
KV+10kg x 8Lite mått,
2011-01-03 – 2011-02-07
Vikt +3,5kg
Bröst +3cm
Arm (flexad) +1,5cm
Lår +2cm
Vad +2cm
Midja +1cmför övrigt är jag tydligen ett freak och allt på höger sida av kroppen är minst ca 1cm mindre, därför tar jag alla mått på vänster sida, hey den är ju större
Det var allt för idag.
7 februari, 2011 at 15:36 #240086Anonym anvandareMemberDet brukar vara så på de flesta. Jag brukar korrigera det ibland med några fler reps för den mindre sidan. Då åtgärdas det relativt fort.
9 februari, 2011 at 21:16 #240087Anonym anvandareMemberKamrater! hur vet man att man gjort ett bra pass? Det ska jag berätta nu. Man sitter där hemma i sina skitiga mjukisbrallor och tigerbalsam-osande hoodie och känner på sig att idag, idag! då jävlar. Sen tar man sin plastpåse med dom ostbågs-doftande träningsdojerna och går med bestämda steg mot gymet, i lurarna dunkar tung fransk hiphop och du känner dig lite smågangsta.
När du kommer till gymmet så värmer du upp lite, till din besvikelse har någon lagt beslag på böj-ställningen, men istället för att börja lipa och gå till benpressen så väntar du tålmodigt. När det äntligen är din tur efter FEMTON minuters väntan så kör du lite uppvärmning, sen är det dags att greppa stålet, och nu kommer det viktiga. Efter två reps bör saliven börja bubbla i mungipan likt den otäcka tjejen i The Exorcist (1973), och dina ögon ser ut som du tagit en nästan dödlig överdos amfetamin. Sista repet på sista setet skakar benen som de vore gjorda av lätt överkokta nudlar.
Ja sådant såg faktiskt mitt pass ut idag. Jag kände mig riktigt hängig igår, som en sjukdom var på väg att bryta ut, jag blir nästan aldrig sjuk men ibland får man den känslan, just att man är på väg att bli dålig. Idag kände jag mig lite trött trots många timmars sömn. Men jag gav mig fan på att göra ett bra pass och så blev det.
Förmodligen skulle den lilla anekdot vara coolare om det nedan blev redovisning på dubbla vikterna, men så kul ska vi inte ha.
[img=http://img.izismile.com/img/img2/20090828/faces_of_powerlifting_08.jpg]Ja om du nu orkat läsa så här långt så är din belöning att få se dagens redovisning. Den blev så här,Knäböj, +5kg
82,5×8
85×8
85×9Raka mark till under knä, +2,5kg
75×12
75×12
75×12Prone Row, +3reps
27,5×11
27,5×11
27,5×11Incline Shrugs, +4reps
27,5×15
27,5×13Stång curl, +1kg fortfarande ont i handled
39×8
39×8
39×8V-rodd, +5kg
70×12
70×10Ja det blev ju bra det här, jag satte ju upp lite olika mål som jag skulle klara innan jul, varav ett var att klara knäböj 85×8, det klarade jag alltså idag, och det är ju ett tag till jul så det var ju kul (jul-rim).
Idag blev det inget gnäll, trevligt tycker jag.
9 februari, 2011 at 21:22 #240088Anonym anvandareMemberHaha, gillar din beskrivning! Kändes precis så hardcore som det ska vara.
9 februari, 2011 at 21:27 #240089Anonym anvandareMemberDu är så rolig gober
Men det var ett jäkla fegismål du hade. Vad blir det nya?
9 februari, 2011 at 21:30 #240090Anonym anvandareMemberHejsan Gober! Jag kom att tänka på en sak när det gäller handledsont. Kan det vara en ide´att byta ut stång curl tills vidare mot någon sup variant av rodd? Då får du ju hålla handleden mer neutral och greppa med fingrarna istället?!!
9 februari, 2011 at 21:31 #240091Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Haha, gillar din beskrivning! Kändes precis så hardcore som det ska vara.Man måste försöka inbilla sig att man är hardcore hehe.
Magnus Larsson wrote:Du är så rolig goberMen det var ett jäkla fegismål du hade. Vad blir det nya?
haha, jaja, jag vet, men tänk på att böjen är helt ny för mig och jag har bara kört den lite mer än en månad. Nu har jag tillgång till ett gym med powerrack så jag kommer våga dra på lite mer.
Vet inte riktigt vad nästa mål bör vara, vad sägs om 100×8. Låter rätt så tungt i mina öron men det är kanske mesigt också ?
9 februari, 2011 at 21:32 #240092Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Hejsan Gober! Jag kom att tänka på en sak när det gäller handledsont. Kan det vara en ide´att byta ut stång curl tills vidare mot någon sup variant av rodd? Då får du ju hålla handleden mer neutral och greppa med fingrarna istället?!!Hej, jag har börjat byta ut mot supinerade chins vilket funkar fint. Det är ju bara det att Curls är så kul .
11 februari, 2011 at 21:20 #240093Anonym anvandareMemberYES!!!!
Jag ska börja med att klaga så som jag så ofta gör. Hade en dålig natt med få timmars sömn, upp klockan 5 i morse och arbetade 7-17. Så det var inte stora förhoppningar jag hade när jag gjorde entre på gymmet. Men återigen kom jag snabbt in i ett härligt groove, rakt in i järndimman (hittade på det uttrycket nu). Efter att ha läst Jon Larssons tips i en annan journal om backcykling så bestämde jag mig för att köra det på bänkpressen idag som börjat sega för mig, det gick så bra så jag bestämde mig för att köra det på overhead press med (jag börjar kalla sittande militär så nu enbart för att det är coolt och Stuart McRobert skriver så).
Det gick fint som snus och kändes bättre än mitt 3set x 8reps program.
Vidare till Supinerade Chins som gick ganska fint, därefter Dips som gick över förväntan. Men sen mina kamrater, sen hände det riktigt fina i denna historien, jag bestämde mig trots enorm träningsvärk i ben och rygg efter onsdagens knäböj att dra på ordentligt i Marklyftet. Sist körde jag 90×8, så jag tänkte vad sjutton! jag slänger på 100 och drog av 4reps för att känna mig för. Nästa set tänkte jag, nej nu jädrar ska det lyftas så kalsongerna spricker. Sen kom jag in i ett riktigt härligt tillstånd och drog av 100×10, jag hade förmodligen kunnat dra ett eller två reps till men hörde McRoberts ljuva stämma viska ”nej du lille vän, nu håller du tillbaka annars går det illa” så det gjorde jag, och tur var väll det för efter trodde jag fan jag skulle dö.
Kan inte minnas sist jag tog ut mig så hårt, skakar fortfarande lite. Nu tänker väll ni, HA!!!!! hundra kilo gånger tio, vilket jävla kärringlyft, men för mig så är det en riktigt milstolpe, speciellt med tanke på min klena kroppsvikt och att jag inte kört mark seriöst mer än några veckor.
Jag filmade eländet och tekniken var ganska stygg, mitt i lyftet tappade jag svanken och krummade lite, så jag får sänka vikten lite till nästa gång och finslipa lite på tekniken, vet inte om det var just vikten som var för tung eller om jag kan få till det bättre.
Nåja, dagens redovisning,
Bänkpress,sänkte ganska mycket då jag börjar nytt system. körde sjukt strikt.
65×10
59×11
53×12Overhead Press, Strikt och djupt.
38×10
35×11
32×12Chins sup, +5kg
KV+10kg x 6
KV+5kg x 6
KVx7Dips, +5kg
KV+15kg x 8
KV+15kg x 7
KVx14Marklyft, +10kg + 2 reps
100×4
100×10Sidlyft enarms, +0,5kg
11,5×15
11,5×10
8×10Nu firar jag dagens pass med en riktigt äcklig pizza.
11 februari, 2011 at 21:56 #240094Anonym anvandareMemberDet lät som om du fick till en riktigt härlig känsla idag, hoppas jag kan finna densamma imorgon…Sedan så tycker jag att ett riktigt jävla kärringlyft skulle kännas positivt, i allafall ur min synvinkel:p
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.