Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 736 through 750 (of 1,782 total)
  • Author
    Posts
  • #240755
    Gettodachoppa wrote:
    45 bagis för gott thai-käk är inte dyrt, det kan man säga.

    Nej i dessa tider när många dagens är pressade till hutlösa priser får man vara glad när man kan hitta smaklig spis för en liten penning.

    Nu blir det något annat gott, nämligen tacos utan bröd men med hemmagjord härlig salsa.

    Jag vill i dessa tider passa på att tipsa alla om filmen SCROOGED, med allas vår älskade Bill Murrey. Det är ju trots allt snart jul.

    Köpte även Starwars triologin på blåstråle, dock bara 4-6 då jag inte gillar de nya, kan bli så att en av dessa slängs in i maskinen ikväll.

    #240756

    Snart jul? Dra mig baklänges på en gammal kärra…

    Ska själv köpa BR-utgåvan av 4-6. Episod 1-3 klassar jag som barnfilmer. Kort recension
    om innehållet senare kanske?

    #240757

    Oj vilket pass. Det känns som jag börjar lära mig träna, vad menar jag då med det? jo att jag hela tiden lär mig hur min kropp fungerar och hur jag ska träna för att få kontakt, hålla mig skadefri osv. Bröst som jag alltid har haft problem med känns roligare och roligare, även axlar tycker jag det går riktigt bra med numera.

    Jag upptäckte idag att min dagbok börjar ta slut och började bläddra lite i den, för skojs skull slänger jag upp en random jämförelse från första passet i dagboken jämfört med dagens pass.

    2010-11-02 / 2011-9-28
    Hantelpress / Hantelpress
    29×5 / 39×5
    29×5 / 35×9
    29×5 / 32,5×8
    29×5 / 29×10
    29×7 / 29×8

    Då har jag också haft en paus på just denna övning i ungefär ett halvår där jag enbart kört bänkpress. Det är ju inga sjuka ökningar men visar att det går på rätt håll tycker jag.

    Dagens såg ut så här,

    Hantelpress, 39kg kan vara lite mer då jag är osäker men jag skriver 39 så är det inte för mycket iaf.
    39×5
    35×9
    32,5×8
    29×10
    29×8

    Axelpress hantlar
    25×6
    21,5×8
    19×7
    kort vila
    15×7

    Sittande sidlyft
    9×12
    9×12
    9×12

    Pushdowns
    35×12
    35×8
    30×8

    Rep extension
    20×10
    20×8

    Incline bröstpress frivikt
    60×6
    50×7
    40×8

    Helt slut och gick hem med skön pump i hela överkroppen.

    Gettodachoppa wrote:
    Snart jul? Dra mig baklänges på en gammal kärra…

    Ska själv köpa BR-utgåvan av 4-6. Episod 1-3 klassar jag som barnfilmer. Kort recension
    om innehållet senare kanske?

    Jag återkommer med en liten recension när jag sett dom, lite rädd att kvaliten ska avslöja lite för mycket av den tidens brister som maskerades utav den lite sämre kvaliten man såg på framförallt VHS. Nämligen hört detta från en kompis, man har ju även lagt till en del nya figurer/scener tydligen :/ får se vad jag tycker.

    #240758

    Ett litet tillägg, fick frågan på ett annat forum vad mina framtidsplaner är och om jag är sugen på att tävla i något.

    svarade så här,

    Nej jag har inga planer på att tävla det intresserar mig inte. Det är roligare att titta på andra : ). Dessutom är jag förmodligen både för liten och klen även i framtiden för att delta i några sådana aktiviteter.

    För mig handlar träning om terapi för kropp och själ, och framförallt tycker jag det är kul. Det är en hobby. Det enda mål jag har är att försöka lägga på mig muskler och att kunna glida runt och vara vältränad och snygg när jag är 40, 45, 50 osv. Mina mål är alltså framförallt fåfänga och gäller den estetiska biten och som jag tidigare nämnt skulle det vara coolt att en dag väga 80kg i bra form och sporta ett par 43-45cm armar. Om detta är möjligt får vi väll se i framtiden.

    Däremot tävlar man ju mot sig själv hela tiden vilket passar mig fint då jag aldrig varit intresserad av att delta lagsporter som fotboll osv.

    #240759

    Håller också på med att kolla in de gamla klassiska Star Wars-filmerna med min son. De kom ju när jag var i hans ålder och vi tittade säkert på dem minst 1 gång i veckan. Än idag håller de och kittlar mitt sinne för Sci-fi. Har inte ännu kollar in BR:s som Getto nämnde. Väntar på hans recensioner. Men lillen vill säkert kolla…

    Jag vill också väga 80 kg i bra form:bb2:!!! Vi har nästan samma mål då lilla Gober….:emo-thumb. Bara att jag tänkte skaffa mig ett par 50 cm armar till den kroppshyddan. Bara 3 cm till……:P

    #240760

    Ännu ett lyckat pass, drog i mig lite PWO
    [youtube=RAiO0snfVMQ]

    Sen bar det av mot gymet och resultatet blev så här,

    Lowrow hantlar
    35×8
    35×6
    32,5×7
    25×12
    25×10
    25×8

    pulldown
    100×12
    110×6
    90×10
    90×8
    90×8
    70×12

    Shrugs
    100×12
    100×12

    Stångcurl
    42,5×6
    40×8
    32,5×10
    30×9

    Hammercurl rep, supermegadropdunderanabolt set
    vet ifan vad det var för vikter.

    Nu sitter man och eftersvettas som en gris. Häromdagen skrev jag att det var 1cm kvar till ett delmål i armmått. Idag var det bara 0,5cm kvar…..men det var ju 30min efter armpasset så det räknas inte.

    Dagens kost,

    1. Gobers specialshake gjord på mjölk, havre, protein, banan, olja och valspya.

    2. Grillad kyckling med potatismos och spenat.

    3. Grillad kyckling med mos kanske.

    4. En shake av något slag.

    Tror jag ska vila i morgon, vem vet.

    biffen669 wrote:
    Jag vill också väga 80 kg i bra form:bb2:!!! Vi har nästan samma mål då lilla Gober….:emo-thumb. Bara att jag tänkte skaffa mig ett par 50 cm armar till den kroppshyddan. Bara 3 cm till……:P

    Fast du är ju bara 1,30 lång eller hur var det nu ;-)

    #240761

    Riktigt massiva pulldowns om det är den övning jag tror att det är!! :)

    #240762
    Jimmy124 wrote:
    Riktigt massiva pulldowns om det är den övning jag tror att det är!! :)

    det tror jag inte det är, därför ska jag göra dig oimponerad och visa vad det handlar om

    typ denna
    [img=http://www.true-natural-bodybuilding.com/equipment/lat-pulldowns/hammer-strength-lats-pulldown-12.jpg]

    #240763

    Berätta mer om specialshaken. Är den drickbar?

    #240764
    Gettodachoppa wrote:
    Berätta mer om specialshaken. Är den drickbar?

    Tror jag skrivit ner den flera gånger.

    4-5dl mjölk
    1-1,5 dl havregryn
    1 dl proteinpulver (helst choklad)
    1 liten banan
    1msk rapsolja

    Mixa. Kan götta till det lite extra genom att frysa bananen innan man ska mixa ner den. Vill man vara riktig snuskig är en kula glass sjukt god att ha i.

    Och ja den är inte bara drickbar den är riktigt god.

    #240765
    Gober wrote:
    Fast du är ju bara 1,30 lång eller hur var det nu ;-)

    Begrunda mitt asiatiska hjärtliga råd lilla Gober….

    [img=http://img16.imageshack.us/img16/8927/spanking1.jpg]OM inte, så kommer du gräva ut mitt ömma hjärta med sked…[img=http://img163.imageshack.us/img163/3376/spankingm.jpg]

    #240766

    haha, ja en del har man råkat ut för men smisk av en thaibiff har jag aldrig varit med om, det ska jag försöka undvika också så jag får hålla mig i skinnet nu.

    #240767

    Ska prova denna drink, låter riktigt njutbar, speciellt med en kula glass i:)

    Gober wrote:
    Tror jag skrivit ner den flera gånger.

    4-5dl mjölk
    1-1,5 dl havregryn
    1 dl proteinpulver (helst choklad)
    1 liten banan
    1msk rapsolja

    Mixa. Kan götta till det lite extra genom att frysa bananen innan man ska mixa ner den. Vill man vara riktig snuskig är en kula glass sjukt god att ha i.

    Och ja den är inte bara drickbar den är riktigt god.

    #240768

    Nej! det blir vila idag, ägnar mig åt husmoderliga sysslor istället. Försökte organisera filmsamlingen lite idag, men det finns ju ingen mer plats i hyllorna. Började räkna dom men tappade bort mig någonstans efter 450. Räknade istället ut vad det kan ha kostat att köpa dom där filmerna och det var ingen rolig historia kan jag säga. Desto roligare då att titta på dem.

    I morgon blir det veckan roligaste pass, vad det är vet ni ju alla.

    btw, 3000 inlägg! blir ju illamående, dags att dra ner lite datatid kanske? Det är ju dubbelt så många inlägg som Gettodachoppa gjort, han är dessutom dubbelt så stor så det säger ju sig självt vad det ger för resultat att spendera för mycket tid här.

    Hence wrote:
    Ska prova denna drink, låter riktigt njutbar, speciellt med en kula glass i:)

    Gör så, slår alla köpegainers med hästlängder : )

    #240769

    Man mår bra av att organisera upp lite med filmerna, det är bra att göra det ibland. Jag
    ska köpa nya hyllor snart igen.

    3000 inlägg är dubbelt så många som jag har, yup, och då blev du dessutom medlem ett
    år senare… du är en riktig pratkvarn ;-)

    Kör hårt på dagens pass!

Viewing 15 posts - 736 through 750 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.