Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 751 through 765 (of 1,782 total)
  • Author
    Posts
  • #240770

    Morgon stund hade inte guld i mun när klockan tjöt klockan 6, iväg och jobba och sedan blev det shoppingrunda med tjejen som avslutades med att hon utmanade mig på först arkadspel och därefter lufthockey. Efter att ha skadeskjutit hennes fingrar med full kraft vann jag vår tävling.

    Har hela dagen varit helt sjukt uppsvälld i magen, vet inte om det är nya kreatinet jag är känslig mot men jag ser ut som en höggravid flodhäst. Kosten har nog dock spelat roll i dag.

    Hade planer på att köra tungt idag och gjorde ett försök med 40-kiloshantlarna, sträckte mig lite efter två rep och la ner hantlarna. Bestämde mig för att det fick bli ett lättare pass och så blev det. Ett mycket bra sådant.

    Kort vila och högt tempo idag. Svartnade för ögonen två gånger.

    Hantelpress
    32,5×10
    32,5×10
    32,5×8

    Lutande hantelpress
    27,5×7
    25×7

    Axelpress hantlar
    25×5
    19×8
    19×8
    10sek vila
    15×8

    Sittande sidlyft
    10×10
    10×10
    10×8

    Pushdowns, höll på att välta hela cableställningen :/
    30×10
    40×8
    35×6
    Rep
    25×5
    15×10

    Bröstpress frivikt
    70×10
    70×8

    Så såg det ut. Och så här såg dagens kost ut hittills,

    1. Gobershake
    2. två burkar makrill på bröd, en bulle med rostbiff, stort glas mjölk
    3. Gobershake
    4. Köpte en supersmothie med protein i på en salladsbar
    5. Blir tacoröra
    6. En shake om magen inte är för svullen

    Vila i morgon.

    Gettodachoppa wrote:
    Man mår bra av att organisera upp lite med filmerna, det är bra att göra det ibland. Jag
    ska köpa nya hyllor snart igen.

    3000 inlägg är dubbelt så många som jag har, yup, och då blev du dessutom medlem ett
    år senare… du är en riktig pratkvarn ;-)

    Kör hårt på dagens pass!

    Ja antingen är jag en osocial surgubbe eller pratkvarn, så även utanför internet. Lite bordeline varning ;-)

    #240771

    Dagens pass bestod av rygg och biceps. ca 35min, mer än så är inte lönt då jag knappt orkar något mer därefter.

    Chin-up
    10
    9
    8

    Lowrow hantlar
    35×9
    35×7
    32,5×8
    25×12
    25×10

    Pulldown
    90×10
    90×10

    Stångcurl
    40×6
    40×6
    30×10
    30×10

    Hammer rep
    dropset+myorep

    Så var det med det. Min kost består av mycket shakes just nu, vet inte riktigt vad det är men magen är lite svullen och jag känner mig mätt hela tiden. Jobbigt när man ska försöka gå upp i vikt.

    I morgon lite ben.

    #240772

    Idag blev det ben, jag ska svära lite i kyrkan och erkänna att jag tycker det är sjukt tråkigt. Jag gav knäböjen ett försök i ex antal månader och fick aldrig ordning på skiten. Tråkigt var det också, varför ska man träna något som är tråkigt. Men benen måste ju tränas och det enda jag står ut med är benpress och curls, de övningarna är helt okej. Snabbt ska det gå och ett benpass tar typ 20min om jag inte kör vader. In och ut…

    Dagens in och ut!

    Benpress, kör alltid ett antal set uppvärmning men det redovisas inte.
    140×10
    170×8
    190×8
    200×8
    200×8
    140×10 smalare fotställning
    140×10

    Lårcurl
    35×10
    35×8
    35×6

    Benspark
    60kg myoreps

    Det var allt. För övrigt är det slappdag som gäller idag, leka med hunden, tvspel, glo lite Futurama osv. Dock är det skandal att man inte får en god kanelbulle idag, sambon som är bakexpert slutar sent alla dagar så det blir väl ingen kanelbulle innan söndag :(

    I morgon ska jag till Köpenhamn för lite shopping, får se om jag lyckas lägga in träning, brukar bli katastrof med maten när man ska till köpenhamn.

    #240773

    20 minuter är bra marscherat måste jag säga. Då håller du tempo!

    Och älskar man inte benträning (särskilt knäböj) så är man inte hardcore vettu. Inte äkta
    bodybuilder. Samma sak med mark.

    #240774

    Biffkriminell! vad är det undrar du, jo det är en kille som kännetecknas av jeans, svart tight tshirt, kortklippt eller rakad, kort skägg eller tredagars stubb. Gärna massor av tattueringar.

    Men nu har en ny het trend bland de biffkriminella börjat synas, nämligen synthol. Senast idag såg jag en av dessa killar, vältränad förmodligen, men med sinnessjuka axlar, biceps och triceps (smala ben). Hur fan kan man trycka i sig detta medel och gå runt med stora svullna bölder på armarna? Jag har sett minst fyra snubbar nu med dessa svullna pucklar och kan inte förstå varför man vill vandra runt som ett missbildat freak.

    nåja, dagens kost

    1. Gobershake
    2. Pyttipanna med stekta ägg
    3. Proteinbar
    4. Gobershake
    5. Tänkte göra chili con carne!
    6. Shake

    Hade ju tänkt börja räkna protein igen men har inte orkat. Tror dock det räcker och blir över.

    Gettodachoppa wrote:
    20 minuter är bra marscherat måste jag säga. Då håller du tempo!

    Och älskar man inte benträning (särskilt knäböj) så är man inte hardcore vettu. Inte äkta
    bodybuilder. Samma sak med mark.

    Ja är det inte så roligt så vill man bli klar snabbt och på köpet får man ett intensivt och förhoppningsvis någorlunda effektivt pass.

    Hehe nej visst är det så, samtidigt är det ju komiskt med folk som har helt otränade ben och vältränad överkropp, det är enbart okej om man sitter i rullstol. Men det går ju att få lite muskler utan böj.

    Även mark har ju en viss status, men det tycker jag faktiskt är kul och jag fick ganska bra resultat på min rygg när jag körde den som mest, så den ska jag försöka komma igång med igen när ryggen (som krånglar lite då och då) känns okej.

    #240775

    Ska lägga in ett benpass med lilla Gober när jag har vägarna förbi de nedre regionerna. Eller det är nästan ett måste innan jag faller av pinnen! Då kan vi se över dina knäböj också….

    #240776

    Med risk för att verka som tredje hjulet, men är det öppet hus så följer jag gärna med:|

    #240777

    Hela Body kan komma så kan jag sitta och titta på när NI kör böj :D

    #240778

    Ps. Jag tänkte mest agera åskådare på böjen jag med, kan helt enkelt inte böja.
    Har inte böjt på ett år, då jag fokuserar massa på tekniken när jag böjer,
    då jag är värdelös på detta så känner jag inte något i benen,
    och får inte till något acceptabelt djup (fan vad jag är bra på att bortförklara:))
    Dock har jag lyckats med bra benutveckling utan böj,
    om utvecklingen hade varit ännu bättre med böj vet jag inte, men det skiter jag8)

    #240779
    Gober wrote:
    Idag blev det ben, jag ska svära lite i kyrkan och erkänna att jag tycker det är sjukt tråkigt. Jag gav knäböjen ett försök i ex antal månader och fick aldrig ordning på skiten. Tråkigt var det också, varför ska man träna något som är tråkigt. Men benen måste ju tränas och det enda jag står ut med är benpress och curls, de övningarna är helt okej. Snabbt ska det gå och ett benpass tar typ 20min om jag inte kör vader. In och ut…

    Jag har också haft/har svårt för knäböj och om man bara kunnat tävla i
    marklyft så hade jag gjort det. Men eftersom jag valt att tävla i sl så
    måste man även böja och bänka..
    Efter x antal veckors nötande så började jag faktiskt gilla knäböjen, körde
    den två gånger i veckan ett lätt pass och ett tyngre. Nu när jag äntligen
    började gilla böjen så gick jag och skada foten :o. Så nu nöter jag på den
    förhatliga bänken istället.
    För mig är böjen så komplex och jag är så kass så en gång i veckan är för
    lite, jag får in banan bättre av att köra fler gånger i veckan. Kan också ha
    att göra med att jag är begåvad med en särdeles kass balans.
    Kan bara beundra de som verkar ha en naturlig fallenhet för böj för jag har
    fått kämpa som ett djur.

    Poängen var att nöter man tillräckligt mycket så brukar man till slut lära sig
    om inte gilla så iallafall acceptera övningen. :)

    #240780
    Martin_Matti wrote:
    Med risk för att verka som tredje hjulet, men är det öppet hus så följer jag gärna med:|

    Ju fler vi blir tillsammans ju gladare vi blir:emo-thumb

    Gober wrote:
    Hela Body kan komma så kan jag sitta och titta på när NI kör böj :D

    Nu är lilla Gober lite ledsen och kinkig men då tar vi fram pampers och lilla Gober blir genast mycket gladare:yahoo:

    Det vore väl kul med en liten sammanställning och sedan gå och äta på dina thaiställen? Jag är en ganska snäll tränare så oroa dig inte….:nerd:

    #240781

    Ingen träning idag, blev som jag misstänkte riktigt dåligt med mat. Kosten såg ut såhär,

    1. Gobershake
    2. Danskt rågbröd med bla tonfisk, keso, spenat mm.
    3. Chicken tender crispy (bk)
    4. Chili con carne
    5. Shake

    Åkte till Köpenhamn för att shoppa kläder men kom hem med ett rågbröd :D, är man kräsen och har dyrare smak än vad plånboken tycker är okej blir det så ibland.

    *Babe* wrote:
    Poängen var att nöter man tillräckligt mycket så brukar man till slut lära sig
    om inte gilla så iallafall acceptera övningen. :)

    Ja så är det säkerligen, blir man bra på något är det självfallet roligare. Fast jag tävlar ju varken i styrka eller något annat så det finns egentligen ingen anledning att nöta på övningen då. Men vem vet någon dag står man kanske där och böjer så pungen slår i backen med ett leende på läpparna.

    biffen669 wrote:
    Ju fler vi blir tillsammans ju gladare vi blir:emo-thumb

    Nu är lilla Gober lite ledsen och kinkig men då tar vi fram pampers och lilla Gober blir genast mycket gladare:yahoo:

    Det vore väl kul med en liten sammanställning och sedan gå och äta på dina thaiställen? Jag är en ganska snäll tränare så oroa dig inte….:nerd:

    hehe åh nej, kinkig blev gober idag när han satt utanför ett provrum i 1,5 timmar och väntade på sambon ; )

    Jadu det vore kul med lite träning och mat om tillfälle ges.

    #240782

    Ganska bra pass, inte helt nöjd med styrkan idag, ökade lite på axlar men bröst var tungt.

    Hantelpress, fattas en 37-kilos hantel vilket ställer till det för mig då jag inte har en bra vikt där jag kan landa på de rep jag gillar mest nämligen 6-8.
    39,5×4
    35×9
    35×6

    Bänkpress FU
    60×10
    70×6
    60×8

    Axelpress hantlar, knakade som fan i axlarna idag.
    25×6
    21,5×7
    19×8
    19×8

    Sittande hantellyft
    12,5×6
    10×10
    10×10
    10×10

    Pushdowns
    40×8
    70×10
    70×8

    Så var det med det.

    [img=http://i.imgur.com/48ACD.png]

    #240783

    Dagens kost,

    1. Gobershake
    2. rågbröd, kiwi, gainer
    3. En tub spagetti med köttfärsås (pinsamt jag vet)
    4……. Varit dålig i magen hela dagen och det blir värre och värre. Vet inte om jag är magsjuk eller om det är något jag ätit. Ska försöka få i mig ägg, makrill och lite annat nu så man får upp proteinet.

    Ingen höjdardag alltså :yikes:

    #240784

    Fan magen är inge kul! Får man höra vad en gobershake består av? Av någon anledning lät det jävligt intressant :D

Viewing 15 posts - 751 through 765 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.