Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 766 through 780 (of 1,782 total)
  • Author
    Posts
  • #240785
    Wabban wrote:
    Fan magen är inge kul! Får man höra vad en gobershake består av? Av någon anledning lät det jävligt intressant :D

    hehe finns nog redovisat ett par gånger men ok,

    4-5dl mjölk
    1-1,5dl havre
    1 liten banan
    1dl protein (jag kör alltid BS casein)
    1msk rapsolja
    brukar slänga i 1 tsk kakao

    Ibland lyxar jag till det med en kula glass också : )

    Och nej ingen höjdare med magen, satt på dass från klockan 19 igår till klockan 16 idag, en timmes paus då jag lyckades sova. Kan ju säga som så att det blir inget strävt euroshopper-papper här inte :(

    Passar på att redovisa dagens kost,

    1 liter blåbärssoppa
    1 proteinshake

    :/

    #240786

    Oops, ja visserligen kunde jag tänka mig att du har nämnt det förut.. synd att jag inte har tittat in hit så mycket tidigare :whistle:

    Men gott, det låter det fan! Bättre än mina mjölk+jordgubber/vad för bär man hittar i frysen+kvarg!

    usch fy bubblan (lame joke).. såna dagar är man fan inte så tuff direkt! Hoppas det blir bättre snabbt!

    #240787

    Onekligen bulksugen när jag tittar på dina bilder från New York :D

    #240788

    Oh fy fan… här har magen ballat ur ser jag. Jag har hellre influensa än magproblem.

    Gobershake säger du, vad inneh… skoja bara.

    #240789

    Ja fy fan, vad är det frågan om? nu har kistan varit konstig sedan i fredags. Jag antar det inte är normalt att behöva gå på dass typ 15 gånger per dag och jag är inte ens lös i magen….Börjar nästan tro jag fått någon psykisk sjukdom som får mig att bli skitnödig hela tiden…vad fan…

    Tog iaf mitt ömma arsle ner till gymmet idag då jag blivit tokig av abstinens. En kork i röven sen blev det ett snabbt pass som gick helt okej med tanke på omständigheterna.

    Förutom min bakdel så var det ett annat störningsmoment idag. Det snackats en del här på brädan om folk utan muskler inte skulle kunna ha kunskap om träning och kost vilket jag bestämt motsätter mig av helt logiska. Men sen finns det ju den där gymtypen som faktiskt tränar för att bli stor men inte är det och som jätte gärna vill lära ut sina enorma kunskaper till alla andra på gymet. Idag var det en sådan där kille med linne och stor varm mössa på sig, smal som en pinne som skulle lära ut bla hammercurls till annan stackare. ”Ska du hau ett tips ellor?” han lärde ut sina tips och sen återgick han till att köra hammercurls med små silverhantlar i femtoncentimeters rörelser, samma sak med flyes, scottcurls osv. Väntade bara på att han skulle komma fram och ”hjälpa” mig med, men jag brukar se jävligt sur ut när jag tränar, speciellt när jag har problem med analen, så det vågade han nog inte.

    Om du läser detta och råkar vara just denna snubbe så ta inte illa upp :D

    I övrigt har min sambo förvandlat vardagsrumsväggen till en Schweizerost då vi satt upp en finsk designer dart-tavla som egentligen bara skulle vara prydnad.

    Jaja, ska redovisa lite också,

    Chin-ups
    12
    8
    6

    Lowrow hantlar
    35×6
    35×6
    29×8
    29×8
    25×10

    Stångcurl
    40×6
    40×6

    Avslutade med hammer i rep där jag körde dropset och sedan något set rodd i maskin.

    Så kan det se ut.

    Oli wrote:
    Onekligen bulksugen när jag tittar på dina bilder från New York :D

    Ja det var fina grejer det du.

    Gettodachoppa wrote:
    Oh fy fan… här har magen ballat ur ser jag. Jag har hellre influensa än magproblem.

    Gobershake säger du, vad inneh… skoja bara.

    Ja det är ingen höjdare, fy sjutton.

    Gobershake jo det är nämligen…..ho ho!

    #240790

    Hehe få saker berör så mycket som typer som stör på gymmet.

    På ett ställe där jag tränar lunch ibland finns en riktigt go kille som jobbar. Han skall enligt egen utsago träna fitness-5 men det är inte ofta han använder skivstången, mest cable crossen. Vad vet jag iofs, han kanske har en räv bakom… :) iaf så stod jag och öste på lite magnesium på nävarna en dag då han dyker upp och följande dialog utspelas:

    Killen: ajaj du det är inte bra att du har det där här
    Jag: vadå menar du?
    Killen: nä du vet det där (pekar)
    Jag: okej det har ingen sagt förut (gjorde en juholt) men vadå är det inte ok med magnesium. I så fall får jag sluta med det då så får jag köra med det på andra gym där jag tränar istället. Men bara så jag vet, varför kommer det upp nu?
    Sen sätter han sig ned och känner han måste förklara sig
    Killen: ja du vet… Det blir vitt på byxorna, om man har svarta… Tjejerna när de kör marklyft. Det blir ränder… Här på låren
    Jag: haha ha hagh ha ga gagh hgf

    Sen frågade jag hur i helskotta det öht kan vara en issue då man inte går till gym för att bli ren och fräsch men det kom fler dumma ursäkter så jag parkerade debatten. Får bli grippzzzkräm om jag behöver på det stället.

    Edit: ang den där shaken…

    #240791
    Magnus Larsson wrote:
    Hehe få saker berör så mycket som typer som stör på gymmet.

    På ett ställe där jag tränar………………
    Edit: ang den där shaken…

    haha ja det finns många lustiga människor. Jag fick också en rejäl uppläxning en gång när jag drack en pepsi max under passet, det vara rena rama katastrofen för min träning. Griplotion är faktiskt jäkligt bra, har kört med det sedan du tipsade om jag inte minns fel, nu är den dock slut och jag tror jag blivit beroende, tappar fan hantlarna utan ;-)

    och angående shaken…..din spjuver!

    #240792

    Ben!

    Benpress
    150×8
    200×8
    200×8
    200×8

    Lårcurl, blivit lite starkare här, stått still länge innan.
    40×5
    35×6
    35×6
    30×8

    Benspark, dropset
    ?

    Vader stående och sittande några set var.

    Ganska bra pass, nöjd.

    Magen börjar bli lite bättre iaf, bubblar dock på fortfarande. Dagens kost blev så här.

    1. Gobershake
    2. Frallor med ost och skinka, mjölk
    3. Proteinshake och ett päron
    4. Kyckling med ris
    5. Kyckling med ris
    6. Proteinshake

    #240793
    Gober wrote:
    Om du läser detta och råkar vara just denna snubbe så ta inte illa upp :D

    Fiii fasen vad sårad jag blev nu. Det var som om du karvade ut mitt hjärta med sked:cry:! Men vänta bara. En dag kommer jag se grov ut i linne…..

    Det där med magen är inte kul. Jag kan bara ge dig ett råd; WHISKEY[/b]:up:

    #240794
    biffen669 wrote:
    Fiii fasen vad sårad jag blev nu. Det var som om du karvade ut mitt hjärta med sked:cry:! Men vänta bara. En dag kommer jag se grov ut i linne…..

    Det där med magen är inte kul. Jag kan bara ge dig ett råd; WHISKEY[/b]:up:

    Om det var du har du både bleknat och smalnat av ordentligt, för mycket Whiskey!

    Men ja en liten virre brukar faktiskt göra fint i kistan :up:

    #240795

    tjena!

    Gick riktigt bra idag, kändes bra i pressarna, höll mig dock ifrån failure idag då det knakade lite i axlarna.

    Hantelpress
    37,5×7
    35×7
    32,5×8
    32,5×6

    Axelpress hantlar
    25×7
    20×9
    20×7
    17,5×8

    Sittande sidlyft
    12,5×10
    12,5×8
    10×10
    10×10

    Avslutade med pushdowns rakt grepp och rep.

    Dagens kost,

    1. Gobershake
    2. Mackor och mjölk
    3. Stor flottig kebabtallrik
    4. Sådan där sliskig hallonkesella
    5. Här blir det grillad kyckling och ris
    6. Proteinshake

    Morgondagens äventyr i gymmet kommer bestå utav rygg och biceps.

    #240796

    Tjena!

    Räkna gärna proteinintaget någon dag sådär så får jag se hur du ligger.

    #240797
    gettodachoppa wrote:
    tjena!

    Räkna gärna proteinintaget någon dag sådär så får jag se hur du ligger.

    okej!

    #240798

    Rygg och biceps,

    Lowrow hantlar
    35×6
    35×6
    35×6
    35×6
    29×10

    Pulldown
    95×10
    95×10
    95×8
    95×8
    95×8

    Shrugs hantlar
    40×10
    40×10

    Stångcurl
    45×6
    45×6
    40×8

    Hammer med rep
    dropset
    40->10

    Avslutade med lite ryggresningar.

    Ganska bra pass. Återkommer i kväll med proteinintag på Gettodachoppas begäran.

    #240799

    Dagens kost,

    1. Gobershake
    2. Riskakor
    3. Gobershake
    4. Bakad potatis och grillad kyckling
    5. 2 kanelbullar med proteinshake till
    6. Nötfärsbiff med bakad potatis
    7. natt-proteinshake

    Idag har jag ätit mycket, lite för mycket skulle jag tro. Dagens proteinintag hamnar på ca 300 vilket ger 3,9g per kg kroppsvikt, overkill ;-). Så högt brukar det inte vara men mellan 200-300 brukar jag hamna.

    Vägde mig i morse och nu ligger jag plus 5-6kg sedan bulken startade.

Viewing 15 posts - 766 through 780 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.