Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 781 through 795 (of 1,782 total)
  • Author
    Posts
  • #240800

    Oj, det var ju ganska högt, goodie goodie.

    Blev sugen på nötfärsbiff. Det är väl färs, ägg, lök och kryddor antar jag? All mat som är
    lätt att laga är högintressant.

    #240801
    Gettodachoppa wrote:
    Oj, det var ju ganska högt, goodie goodie.

    Blev sugen på nötfärsbiff. Det är väl färs, ägg, lök och kryddor antar jag? All mat som är
    lätt att laga är högintressant.

    Egentligen är det hamburgare, plattar till färs och på med salt och peppar. Kallar det biff bara för att jag inte har bröd till : )

    Men annars kan man ju göra nötfärsbiff som du säger, ett ägg lite lök och kryddor, en klick fransk senap i smeten är dundergott. En liten skvätt grädde kan man också ha i om man så önskar. Och varför inte baka in lite ost, tex feta ost.

    Men här blir det spartanskt, plattad färs, till det en bakad potatis och lite grillade papprikor som blev över från lunchen ala Zack Khan.

    #240802

    Blandad träningsvärk och värk i ryggen så idag tar jag ut en vilodag. I kväll ska jag se Robert Gustavsson vilket förmodligen blir halvkul (känns som han enbart upprepat sig själv sedan 90-talet) men det är gratis och det blir tre rätters : )

    #240803

    Nyss hemkommen från arbetarklassens humoridol Robert Gustavssons show. Var som jag väntat mig, ett par skratt här och där men hade hellre varit med sambon på tacofest.

    Dagens kost.

    1. Gobershake
    2. Nötfärsbiff, klyftpotatis
    3. Kanelbullar, mjölk
    4. Räkbakelse, kalvfilé med potatiskaka, två öl och en drink
    5. Shake

    Tanken är presspass i morgon.

    Har börjat med ZMA igen, första dosen nu, hoppas på lite sjuka snuskdrömmar som jag brukar få av magnesium.

    #240804

    Ser fram emot att läsa om passet!

    #240805
    Gober wrote:
    Har börjat med ZMA igen, första dosen nu, hoppas på lite sjuka snuskdrömmar som jag brukar få av magnesium.

    Börja igen med ZMA för ett par dar sen, drömmarna kom vid 3-4e natten haha :whistle:

    #240806

    Alkoholhaltiga drycker igår, fyra timmars sömn, upp klockan sex och iväg till jobb. Hur blir ett pass med dessa förutsättningar? Hur bra som helst.

    Inga stora ökningar osv, men ett sådant där riktigt härligt pass där allt flyter på fint.

    Bänkpress, lite lätt och försiktigt.
    80×8
    80×8

    Hantelpress
    35×8
    35×7
    29×10
    29×8

    Axelpress hantlar
    25×6
    21,5×8
    21,5×7
    17,5×10

    Sidlyft sittande
    12,5×12
    12,5×9

    Sidlyft myorep
    10kg x 8,6,5,4,3

    Pushdowns
    70×10
    80×10

    Pushdowns rep
    55×7
    45×8
    30×11

    Avslutade med lite incline friviktspress för bröst. Sugen på att lägga in bänkpress igen och tänker köra hantelpress pass 1 och bänk pass 2.

    Vila i morgon, rygg och biceps på måndag.

    Magnus Larsson wrote:
    Ser fram emot att läsa om passet!

    Kul att du tittar in och håller ett öga Magnus.

    StronglGnome wrote:
    Börja igen med ZMA för ett par dar sen, drömmarna kom vid 3-4e natten haha :whistle:

    Blev inget snusk, bara massa andra konstiga drömmar, tappade bla bort min sambo i djungeln.

    #240807

    Woo! Bra kämpat Gober. Har också haft några bra omgångar på sistone där jag känt mig sådär innan, men levererat väl på plats.

    Pröva kör lite frivändningar för framsida lår och för explosivitetens skull, jag tänker lite på att du inte känner för att böja. Dra av några åttor och känn efter?

    #240808
    Magnus Larsson wrote:
    Woo! Bra kämpat Gober. Har också haft några bra omgångar på sistone där jag känt mig sådär innan, men levererat väl på plats.

    Pröva kör lite frivändningar för framsida lår och för explosivitetens skull, jag tänker lite på att du inte känner för att böja. Dra av några åttor och känn efter?

    Japp visst är det härligt. Ska försöka mig på frivändningar, ser komplicerat ut men ska testa på det och se hur det går.

    Passar på att redovisa dagens kost,

    1. Gobershake
    2. Frallor med massor av rostbiff mm, mjölk
    3. Gobershake, riskakor
    4. Pinsamt mycket tacos
    5. Shake

    #240809

    vad innehåller den här såkallade gobershake? kanske man bör testa ifall man vågar? för övrigt mkt bra journal

    ”Blev inget snusk, bara massa andra konstiga drömmar, tappade bla bort min sambo i djungeln.” hade du sovit lite till hade det kanske kommit en tigerkvinna? ge det tid gober, ge det tid

    #240810

    Ont i ryggen som sjutton, snart dags att hämta upp den nya sängen så man kan sova ordentligt.

    Skulle köra rygg och biceps men var som sagt sliten i ryggen, därmed körde jag bröst och biceps då min polare också körde bröst. Var dock inte riktigt återhämtad sen i lördags så styrkan fanns inte riktigt där. Passet blev trots det lyckat med fin pump.

    Hantelpress
    40×4
    35×8
    32,5×9

    Hantelpress lutande
    27,5×8
    27,5×8

    Bänkpress FU
    60×10
    60×10

    Stångcurl
    42×6
    37×7
    32×8

    Hammercurl rep, myo+drop
    vet inte vikter och set

    Sådant såg idag.

    StronglGnome wrote:
    vad innehåller den här såkallade gobershake? kanske man bör testa ifall man vågar? för övrigt mkt bra journal

    Kolla bak några sidor, denna numera legendariska shake finns redovisad flera gånger om ;-)

    #240811

    Uppe och sniffar på 40kg hantlarna numera? Inte illa, inte illa. Det tar sig sa mordbrännarn;)! Kommer snart bli en liten Goberbiff där nere i Malmö….

    På frågan det varit för mycket whiskey så är svaret att efter en whiskeymässa så är svaret givet. Tog mig lång tid att återhämta mig. Ska lägga in lite bilder i min dagbok ikväll.

    Gobershakern, lite specifikt vad e det egentligen….[/b]

    #240812

    Frågan om Gobershaken är väl numera att se som bevingade ord. En modern Body-klassiker.

    Surt med ryggen. Bra med pumpen! Och som biffen skriver så är vikterna i hantelpressen
    klart godkända.

    #240813

    Presspass och ett riktigt bra sådant! Går väldigt bra med pressarna nu. Varit lite uppstressad på sistone då jag har varit på massa test osv inför ett eventuellt nytt jobb. Det är alltid skönt att då gå till gymmet och ”blow off some steam” som vi säger här i Malmö. Körde bröst i måndags och åter igen kort återhämtning men det gick väldigt bra, höll bara nere volymen lite extra idag.

    Hantelpress
    40×6 PB
    35×9
    35×7

    Axelpress hantlar
    25×10 PB
    25×6
    21,5×8

    Sidlyft
    15×6
    10×12
    10×10

    Pushdowns rep/Rep extension, superset
    20×12/20×12
    25×8/25×4
    20×8/15×6

    Avslutade med några set bröstpress i friviktsmaskinen.

    Fjantig bild bjuder jag på idag.
    [img=http://i52.tinypic.com/r1wj93.jpg]Dagens kost har självfallet bestått utav gobershakes, och snart blir det ugnsbakad lax med pressad potatis, blir nog ett likadant mål senare i kväll.

    I morgon tänkte jag köra lite rygg och biceps.

    biffen669 wrote:
    Uppe och sniffar på 40kg hantlarna numera? Inte illa, inte illa. Det tar sig sa mordbrännarn;)! Kommer snart bli en liten Goberbiff där nere i Malmö….

    Ja nu börjar det bli roligt med hantelpressarna, hoppas att det kommer lite muskler med styrkan.

    Gettodachoppa wrote:
    Frågan om Gobershaken är väl numera att se som bevingade ord. En modern Body-klassiker.

    Surt med ryggen. Bra med pumpen! Och som biffen skriver så är vikterna i hantelpressen
    klart godkända.

    Tänkte börja sälja t-shirts med gobershake-motiv.

    Ryggen är inte okej men lite bättre, som sagt tror jag att ny säng kommer göra susen. Skulle nog även behöva lite massage snart.

    Och tack ska du ha, jag ska kämpa på så att man kan stoltsera med en snygg serie set på 40kg i framtiden.

    #240814

    Grattis till lite nya fina PB :)

    Nu när du lägger ut en teaserbild på formen så förväntar jag mig snart att få se kompletta poseringsbilder ;)

Viewing 15 posts - 781 through 795 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.