Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Gober börjar om
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 oktober, 2011 at 19:44 #240800Anonym anvandareMember
Oj, det var ju ganska högt, goodie goodie.
Blev sugen på nötfärsbiff. Det är väl färs, ägg, lök och kryddor antar jag? All mat som är
lätt att laga är högintressant.13 oktober, 2011 at 19:48 #240801Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Oj, det var ju ganska högt, goodie goodie.Blev sugen på nötfärsbiff. Det är väl färs, ägg, lök och kryddor antar jag? All mat som är
lätt att laga är högintressant.Egentligen är det hamburgare, plattar till färs och på med salt och peppar. Kallar det biff bara för att jag inte har bröd till : )
Men annars kan man ju göra nötfärsbiff som du säger, ett ägg lite lök och kryddor, en klick fransk senap i smeten är dundergott. En liten skvätt grädde kan man också ha i om man så önskar. Och varför inte baka in lite ost, tex feta ost.
Men här blir det spartanskt, plattad färs, till det en bakad potatis och lite grillade papprikor som blev över från lunchen ala Zack Khan.
14 oktober, 2011 at 11:34 #240802Anonym anvandareMemberBlandad träningsvärk och värk i ryggen så idag tar jag ut en vilodag. I kväll ska jag se Robert Gustavsson vilket förmodligen blir halvkul (känns som han enbart upprepat sig själv sedan 90-talet) men det är gratis och det blir tre rätters : )
14 oktober, 2011 at 23:23 #240803Anonym anvandareMemberNyss hemkommen från arbetarklassens humoridol Robert Gustavssons show. Var som jag väntat mig, ett par skratt här och där men hade hellre varit med sambon på tacofest.
Dagens kost.
1. Gobershake
2. Nötfärsbiff, klyftpotatis
3. Kanelbullar, mjölk
4. Räkbakelse, kalvfilé med potatiskaka, två öl och en drink
5. ShakeTanken är presspass i morgon.
Har börjat med ZMA igen, första dosen nu, hoppas på lite sjuka snuskdrömmar som jag brukar få av magnesium.
14 oktober, 2011 at 23:35 #240804Anonym anvandareMemberSer fram emot att läsa om passet!
14 oktober, 2011 at 23:38 #240805Anonym anvandareMemberGober wrote:Har börjat med ZMA igen, första dosen nu, hoppas på lite sjuka snuskdrömmar som jag brukar få av magnesium.Börja igen med ZMA för ett par dar sen, drömmarna kom vid 3-4e natten haha :whistle:
15 oktober, 2011 at 17:22 #240806Anonym anvandareMemberAlkoholhaltiga drycker igår, fyra timmars sömn, upp klockan sex och iväg till jobb. Hur blir ett pass med dessa förutsättningar? Hur bra som helst.
Inga stora ökningar osv, men ett sådant där riktigt härligt pass där allt flyter på fint.
Bänkpress, lite lätt och försiktigt.
80×8
80×8Hantelpress
35×8
35×7
29×10
29×8Axelpress hantlar
25×6
21,5×8
21,5×7
17,5×10Sidlyft sittande
12,5×12
12,5×9Sidlyft myorep
10kg x 8,6,5,4,3Pushdowns
70×10
80×10Pushdowns rep
55×7
45×8
30×11Avslutade med lite incline friviktspress för bröst. Sugen på att lägga in bänkpress igen och tänker köra hantelpress pass 1 och bänk pass 2.
Vila i morgon, rygg och biceps på måndag.
Magnus Larsson wrote:Ser fram emot att läsa om passet!Kul att du tittar in och håller ett öga Magnus.
StronglGnome wrote:Börja igen med ZMA för ett par dar sen, drömmarna kom vid 3-4e natten haha :whistle:Blev inget snusk, bara massa andra konstiga drömmar, tappade bla bort min sambo i djungeln.
15 oktober, 2011 at 19:41 #240807Anonym anvandareMemberWoo! Bra kämpat Gober. Har också haft några bra omgångar på sistone där jag känt mig sådär innan, men levererat väl på plats.
Pröva kör lite frivändningar för framsida lår och för explosivitetens skull, jag tänker lite på att du inte känner för att böja. Dra av några åttor och känn efter?
15 oktober, 2011 at 20:14 #240808Anonym anvandareMemberMagnus Larsson wrote:Woo! Bra kämpat Gober. Har också haft några bra omgångar på sistone där jag känt mig sådär innan, men levererat väl på plats.Pröva kör lite frivändningar för framsida lår och för explosivitetens skull, jag tänker lite på att du inte känner för att böja. Dra av några åttor och känn efter?
Japp visst är det härligt. Ska försöka mig på frivändningar, ser komplicerat ut men ska testa på det och se hur det går.
Passar på att redovisa dagens kost,
1. Gobershake
2. Frallor med massor av rostbiff mm, mjölk
3. Gobershake, riskakor
4. Pinsamt mycket tacos
5. Shake16 oktober, 2011 at 21:39 #240809Anonym anvandareMembervad innehåller den här såkallade gobershake? kanske man bör testa ifall man vågar? för övrigt mkt bra journal
”Blev inget snusk, bara massa andra konstiga drömmar, tappade bla bort min sambo i djungeln.” hade du sovit lite till hade det kanske kommit en tigerkvinna? ge det tid gober, ge det tid
17 oktober, 2011 at 16:22 #240810Anonym anvandareMemberOnt i ryggen som sjutton, snart dags att hämta upp den nya sängen så man kan sova ordentligt.
Skulle köra rygg och biceps men var som sagt sliten i ryggen, därmed körde jag bröst och biceps då min polare också körde bröst. Var dock inte riktigt återhämtad sen i lördags så styrkan fanns inte riktigt där. Passet blev trots det lyckat med fin pump.
Hantelpress
40×4
35×8
32,5×9Hantelpress lutande
27,5×8
27,5×8Bänkpress FU
60×10
60×10Stångcurl
42×6
37×7
32×8Hammercurl rep, myo+drop
vet inte vikter och setSådant såg idag.
StronglGnome wrote:vad innehåller den här såkallade gobershake? kanske man bör testa ifall man vågar? för övrigt mkt bra journalKolla bak några sidor, denna numera legendariska shake finns redovisad flera gånger om
17 oktober, 2011 at 16:30 #240811Anonym anvandareMemberUppe och sniffar på 40kg hantlarna numera? Inte illa, inte illa. Det tar sig sa mordbrännarn;)! Kommer snart bli en liten Goberbiff där nere i Malmö….
På frågan det varit för mycket whiskey så är svaret att efter en whiskeymässa så är svaret givet. Tog mig lång tid att återhämta mig. Ska lägga in lite bilder i min dagbok ikväll.
Gobershakern, lite specifikt vad e det egentligen….[/b]
17 oktober, 2011 at 22:12 #240812Anonym anvandareMemberFrågan om Gobershaken är väl numera att se som bevingade ord. En modern Body-klassiker.
Surt med ryggen. Bra med pumpen! Och som biffen skriver så är vikterna i hantelpressen
klart godkända.19 oktober, 2011 at 18:03 #240813Anonym anvandareMemberPresspass och ett riktigt bra sådant! Går väldigt bra med pressarna nu. Varit lite uppstressad på sistone då jag har varit på massa test osv inför ett eventuellt nytt jobb. Det är alltid skönt att då gå till gymmet och ”blow off some steam” som vi säger här i Malmö. Körde bröst i måndags och åter igen kort återhämtning men det gick väldigt bra, höll bara nere volymen lite extra idag.
Hantelpress
40×6 PB
35×9
35×7Axelpress hantlar
25×10 PB
25×6
21,5×8Sidlyft
15×6
10×12
10×10Pushdowns rep/Rep extension, superset
20×12/20×12
25×8/25×4
20×8/15×6Avslutade med några set bröstpress i friviktsmaskinen.
Fjantig bild bjuder jag på idag.
[img=http://i52.tinypic.com/r1wj93.jpg]Dagens kost har självfallet bestått utav gobershakes, och snart blir det ugnsbakad lax med pressad potatis, blir nog ett likadant mål senare i kväll.I morgon tänkte jag köra lite rygg och biceps.
biffen669 wrote:Uppe och sniffar på 40kg hantlarna numera? Inte illa, inte illa. Det tar sig sa mordbrännarn;)! Kommer snart bli en liten Goberbiff där nere i Malmö….Ja nu börjar det bli roligt med hantelpressarna, hoppas att det kommer lite muskler med styrkan.
Gettodachoppa wrote:Frågan om Gobershaken är väl numera att se som bevingade ord. En modern Body-klassiker.Surt med ryggen. Bra med pumpen! Och som biffen skriver så är vikterna i hantelpressen
klart godkända.Tänkte börja sälja t-shirts med gobershake-motiv.
Ryggen är inte okej men lite bättre, som sagt tror jag att ny säng kommer göra susen. Skulle nog även behöva lite massage snart.
Och tack ska du ha, jag ska kämpa på så att man kan stoltsera med en snygg serie set på 40kg i framtiden.
19 oktober, 2011 at 18:56 #240814Anonym anvandareMemberGrattis till lite nya fina PB
Nu när du lägger ut en teaserbild på formen så förväntar jag mig snart att få se kompletta poseringsbilder
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.