Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 811 through 825 (of 1,782 total)
  • Author
    Posts
  • #240830

    Ugh nu blev jag hungrig. Fast jag har ju borstat tänderna och är på väg till kojen. Det är ditt fel gober! ^^

    Nåja du levererar på bra. Fortsätt så! :)

    #240831

    Press!

    Hantelpress
    40×6
    35×8
    35×8

    Axelpress hantlar
    25×10
    25×7
    21,5×9

    Sidlyft
    15×8
    15×8
    10×12
    10×10

    Smalbänk
    70×6
    70×6
    70×6

    Pushdowns rep
    40×12
    50×6

    Baksida axlar
    10×15
    10×15
    10×15

    Bröstpress frivikt
    80×10
    80×10

    Bra pass, smalbänk är en favorit för triceps som tyvärr ger armbågarna lite stryk numera.

    Kom underfund med att jag måste börja lägga till en övning för baksida axlar, tyckte inte det behövdes innan men det börjar synas att det behövs nu.

    Brösten som jag haft mest problem med börjar sakta, sakta växa lite. Tyvärr har man ju sådana där pattar med mycket mellanrum vilket gör att man behöver lägga på sig mycket innan det ser skapligt ut. Men om några år så…

    En lite halvt homoerotisk bild.
    [img=http://i42.tinypic.com/2ep66f8.jpg]en liten bild på ännu mer skräp, dubbel whoppaaah![img=http://i43.tinypic.com/2148nk4.jpg]Måste skärpa mig med kosten

    Gettodachoppa wrote:
    Pepparrot, det är ju en gudagåva till vissa maträtter. Har aldrig käkat en burgare med
    det dock. Lät smarrigt!

    Subway är väl okej, som du säger. Har testat den där spicy italian eller vad den heter.
    Mycket sås och kött och starkt ska det vara.

    Det var riktigt fint med pepparoten faktiskt.

    Magnus Larsson wrote:
    Ugh nu blev jag hungrig. Fast jag har ju borstat tänderna och är på väg till kojen. Det är ditt fel gober! ^^

    Nåja du levererar på bra. Fortsätt så! :)

    Ja det kan vara lite olustigt att sitta och titta på matbilden innan sängdags.

    #240832

    Dagens kost,

    1. gobershake
    2. Proteinshake
    3. Dubbel Whopper
    4. Lax med potatismos
    5. Proteinshake

    En vidrig bild på en god måltid,
    [img=http://i44.tinypic.com/s1jnt1.jpg]Ugnsbakad lax med mos.

    #240833

    Man ser oftast större ut i kläder som på din bild i huvtröjan, tycker det ser riktigt skapligt ut med lite pump i pattarna Gober:) Har lite av samma problem som dig med för ”brett” mellanrum…

    #240834
    Gober wrote:
    Tyvärr har man ju sådana där pattar med mycket mellanrum vilket gör att man behöver lägga på sig mycket innan det ser skapligt ut. Men om några år så…

    Jag har ju exakt samma bekymmer med den där irriterande trekanten och mellanrummet! Man behöver helt sjukt stora bollar till bröst innan man ser lite anständig ut tyvärr. Men jag säger som du, om några år så…..

    Räven – Du har ju riktigt köttiga pecs har jag minsann sett. Så kom inte här och beklaga dig för oss riktiga plankor!

    #240835

    Denna dag har hittills sett ut så här, Arbetsintervju, Träning, sushi.

    Härligt pass idag, högt tempo då jag skulle iväg på lunch med tjejen. Höjde upp repsen på en del övningar idag.

    Chin-up
    8
    8
    8
    6

    Lowrow hantlar
    25×12
    25×12
    25×12

    Stångcurl
    35×10
    35×10
    35×8

    Scottcurl
    25×10
    25×10
    25×10

    Pulldown
    70×15
    70×15

    Go kontakt i alla övningar idag : )

    Dagens postmeal,
    [img=http://i41.tinypic.com/whbixf.jpg]

    räven wrote:
    Man ser oftast större ut i kläder som på din bild i huvtröjan, tycker det ser riktigt skapligt ut med lite pump i pattarna Gober:) Har lite av samma problem som dig med för ”brett” mellanrum…

    Några problem med dina bröst har du icke mannen! ;-)

    biffen669 wrote:
    Jag har ju exakt samma bekymmer med den där irriterande trekanten och mellanrummet! Man behöver helt sjukt stora bollar till bröst innan man ser lite anständig ut tyvärr. Men jag säger som du, om några år så…..

    Räven – Du har ju riktigt köttiga pecs har jag minsann sett. Så kom inte här och beklaga dig för oss riktiga plankor!

    Vi får kämpa på biffen hehe ;-)

    #240836

    Haha, ni är då snälla Gober och Biffen:) Ska ställa en träningsrelaterad fråga till dig Gober, när du kör tex följande
    Stångcurl
    35×10
    35×10
    35×8

    Kör du aldrig något mellan dessa set tex en 10reppare till med lättare vikt eller annat?
    Vet att man kan periodisera sina upplägg men tycker det är relativt sällan man ser att folk gör så genomgående här på forumet. Hehe bara lyfta på nu Gober och njuta av den extra vätske/fettvolymen man kan unna sig nu under vinterhalvåret:)

    Och Biffen det man inte har i brösten har man i armarna vilket du ju personifierar med dina bumlingar till klubbor:)

    #240837
    räven wrote:
    Haha, ni är då snälla Gober och Biffen:) Ska ställa en träningsrelaterad fråga till dig Gober, när du kör tex följande
    Stångcurl
    35×10
    35×10
    35×8

    Kör du aldrig något mellan dessa set tex en 10reppare till med lättare vikt eller annat?
    Vet att man kan periodisera sina upplägg men tycker det är relativt sällan man ser att folk gör så genomgående här på forumet. Hehe bara lyfta på nu Gober och njuta av den extra vätske/fettvolymen man kan unna sig nu under vinterhalvåret:)

    Kan du utveckla lite, du menar att lägga in extra set curls mellan seten med lättare vikt? Inget jag testat eller hört talas om, men det kan man ju testa, brukar vara ganska klen i armarna efter ryggträningen.

    #240838

    Började dagen med att försöka skala en fryst banan, slutade med att jag körde 15cm japanskt stål rakt i handen, aj aj aj! så kan det gå.

    Oj vad jag tog ut mig på benpasset idag, blev yr och illamående. Rejält tempo rakt igenom. Fick ett ryck och testade böj idag, körde lite Colemanstyle då det är enda tekniken som gör att jag tycker att det är en rolig övning, kanske för det inte är lika jobbigt ; ), men satan vad det stramar i axlarna av stången, värre än det var sist jag körde böj.

    Böj, lätta vikter för att känna lite.
    70×10
    70×10
    70×10

    Benpress
    160×10
    190×10
    190×10

    Lårcurl
    40×7
    40×6
    35×8
    35×7

    Benspark
    Dropset utan vila
    70kg->50kg

    Vadpress stående
    90×20
    90×15
    90×15

    Känner att jag behöver krydda till min träning med något nytt, fortsätta köra igenom kroppen 2ggr i veckan men där det ena passet ser annorlunda ut. Kanske experimentera lite med time under tension. Får väl se vad man kan hitta på för skoj.

    Nu blir det en shake med en skvätt vispgrädde i innan jag ska fixa köttfärsås med mos : )

    #240839

    Okej, jag menar såhär:

    Stångcurl
    35kgx10 + 5-10 reps till med 20kg
    35kgx10 + samma
    35kgx8 + samma

    Om jag ser till min träning så känner jag mig mer uttröttad om jag gör så, ”tar ut mig” mer på detta sätt.

    #240840

    Gårdagen började med att jag skulle skala en fryst banan, slutade med att jag högg en japansk kockkniv i handen. Sedan åkte vi för att hämta vår nya säng, 70kg vägde skiten men kändes som 370kg och det tog musten ur både mig och svärfar. Satte ihop sängen och avslutade med att sparka till sängbenet med en svart blodig liltå som resultat, nagelband och hela skiten borta. Med andra ord hade jag ingen lust att träna igår och sket i det.

    Idag då? Sambon lurade igår i mig att man ställde tillbaka klockan idag istället för natten till idag. Slutade med att jag haltade iväg till bussen en timme för tidigt, missade bussen för att man tagit bort busshållplatsen, haltade ner till centralen eftersom jag inte pallade gå hem igen, väntade på bussen 45min bara för att inse att jag gått upp en timme för tidigt.

    Då blev det väl ett sketet pass tänker ni? Nej det blev det inte ska ni ha djävligt klart för er!

    Jag vet inte vad som hände idag, kanske den nya underbara sängen som man fick sova som ett spädbarn i, kanske att jag slängde i en stor djävla kula glass i min gobershake innan träningen eller var det kanske Arnold-tofflorna jag fick träna i pga min liltå? Eller en kombination.

    Men bra gick det oj oj oj, starkare än någonsin och bara gick runt och mös och kände mig semi-biffig.

    Bänkpress, ingen passare så fick hålla mig från fail. Blodet rann från mitt sår i handen, hardcore ;-)
    90×8 PB
    85×8
    80×10

    Axelpress hantlar
    27,5×7 PB
    25×8
    21,5×8

    Lutande bänkpress smith
    70×6
    70×6
    50×12

    Sidlyft
    15×10
    15×9
    10×15

    Pushdowns rakt grepp/Repextensions Superset
    35×8/15×15
    35×6/15×12
    35×6/15×8

    Satan vad göttigt, detta väger upp min fetmaångest. Mätte midjan igår och har ökat typ 6-7cm :(, får nog göra som Gettodachoppa och plocka bort lite kolhydrater och sluta med allt godis och skit.

    Men som sagt, mycket fint pass, hade jag haft passare hade jag nog fått upp +100kg i bänken. Ökar bra varje pass i axelpressarna också : )

    räven wrote:
    Okej, jag menar såhär:

    Stångcurl
    35kgx10 + 5-10 reps till med 20kg
    35kgx10 + samma
    35kgx8 + samma

    Om jag ser till min träning så känner jag mig mer uttröttad om jag gör så, ”tar ut mig” mer på detta sätt.

    Aha, ja det blir ju som ett superset fast med samma övning, ska testa på det : )

    #240841

    hahaha you got a way with words herr gober:-)kul med ett pb med ett sådant dygn i ryggen!bra jobbat

    #240842

    Grymt gobbe! U got it man. Ibland ska man ha en ”jag mot världen” dag för att det ska stämma

    #240843

    Haha grymt jobbat Gober:emo-thumb
    Vilken historia, och jäkla otur du haft. Skärsår och slå i lilltår gör riktigt ont. Fläkte själv upp en nagel för ett tag sen, ajaj.

    När man minst anar det blir det ett kanon pass.

    #240844
    Gober wrote:
    Då blev det väl ett sketet pass tänker ni? Nej det blev det inte ska ni ha djävligt klart för er!

    Hehe. :-)

    Gober wrote:
    Bänkpress
    90×8 PB

    Fräscha siffror broder. Nu blev jag glad. Hur kändes utförandet?

Viewing 15 posts - 811 through 825 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.