Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 826 through 840 (of 1,782 total)
  • Author
    Posts
  • #240845
    Galten wrote:
    hahaha you got a way with words herr gober:-)kul med ett pb med ett sådant dygn i ryggen!bra jobbat

    Tack ska du ha Galten, alltid lika kul med ett PB.

    Magnus Larsson wrote:
    Grymt gobbe! U got it man. Ibland ska man ha en ”jag mot världen” dag för att det ska stämma

    Tack kompis, ibland är det gött att pissa i motvind, bara till att gurgla, spotta ut och köra hårt.

    Hence wrote:
    Haha grymt jobbat Gober:emo-thumb
    Vilken historia, och jäkla otur du haft. Skärsår och slå i lilltår gör riktigt ont. Fläkte själv upp en nagel för ett tag sen, ajaj.

    När man minst anar det blir det ett kanon pass.

    Ja satan vad ont det gör att dänga i dom där tårna, tack ska du ha.

    Gettodachoppa wrote:
    Hehe. :-)

    Fräscha siffror broder. Nu blev jag glad. Hur kändes utförandet?

    Tack broder! Utförandet kändes ganska bra, vände 2-3cm ovan bröstet på de två sista repsen, det är psyket som spökar lite där, särskilt när man inte har passare. Men annars såg det bra ut. De två följande seten var jag så peppad av första setet så jag fick till 100% teknik på båda set.

    I morgon börjar min nya träning där jag pass 1 kommer köra bodybuilderträning, lite colemanstyle med lite högre rep och utan utlåsningar osv, pass 2 blir som min vanliga träning lite tyngre och fokus på att lyfta så mycket jag kan med vanliga 6-8 reps.

    Blir ett roligt experiment : )

    #240846

    Chin-up
    8
    8
    8
    8

    Lowrow hantlar
    25×10
    25×10
    25×10
    25×10

    Pulldown
    75×12
    75×12
    75×12
    75×12

    Shrugs
    100×10
    100×10
    100×10

    Stångcurl+hantelcurl, superset
    30×10/10×15
    30×8/10×10
    30×8/10×8

    Baksida axlar
    15×8
    10×15
    10×12
    10×12

    Ja då började mitt nya upplägg idag, inte några stora ändringar, bara att jag försöker få till det där med tut, inga utlåsningar, intensivt, väldigt strikt utan något fusk, kort vila lite högre reps. Kändes riktigt göttigt. Körde biceps efter rävens recept, fick sänka till löjliga vikter men satan vad det brände.

    Jag kommer köra på detta viss båda rygg/biceps passen i veckan, men bröst/axlar/triceps kommer jag köra på så här pass 1 och lite tyngre med lägre reps pass 2.

    Nu blir det lite bakad potatis och nötfärs.

    #240847

    Hahaha, fin story och ett bra pass. Så grattis till nya pb, du får tacka dagens smärtupplevelser för allt. Du kanske fortfarande hade en stor mängd adrenalin cirkulerande i blodet :D

    #240848

    Tjena!

    Lite ben idag,

    Böj
    80×10
    80×10
    80×10

    benpress
    180×15
    180×12
    180×12 the buuurn!

    Lårcurl+sittande vadpress, superset
    35×8/50×15
    35×8/50×15
    35×6/50×15
    35×6/50×20

    Benspark, dropset
    75kg->40kg

    Thats it! tog bra idag, i morgon blir det veckans roligaste som alla vid det här laget vet att det är bröst, axlar och triceps.

    Tommy Ivarsson wrote:
    Hahaha, fin story och ett bra pass. Så grattis till nya pb, du får tacka dagens smärtupplevelser för allt. Du kanske fortfarande hade en stor mängd adrenalin cirkulerande i blodet :D

    Ja lite adrenlin är aldrig fel, man får väl börja skapa lite sådana situationer på väg till gymmet, slå tårna i lyktstolpar och trampa i en stor hundskit osv.

    #240849

    Kul att du provar ”mitt” upplägg jag har mellan varven kört det på olika muskelgrupper men måste erkänna att biceps är den jag tycker det passar som bäst på, möjligen med undantag för sittande rodd i maskin där man kan ”stega” ner till löjligt låga vikter:)

    #240850

    Kunde inte hålla mig ifrån bänken idag 😮

    Bänkpress
    90×9 PB, sista var inte riktigt godkänd, säkert 5cm ovan bröst men det skiter jag i.
    80×10

    därefter körde jag som planerat intensivt utan låsningar osv.
    Plan hantelpress
    32,5×8
    25×12
    25×12

    Axelpress hantlar, tungt som fan efter bänken idag.
    21,5×10
    21,5×8
    15×14
    15×10 haha oj vad det sved och vilken pump. Så tung en lätt vikt kan bli.

    Sidlyft
    10×12
    10×12
    7×15

    Lutande bänkpress i smith
    60×8
    50×10
    50×10

    Pushdowns och repextension i superset några set. Testade Dips men var så trött att jag bara orkade 8 rep på kroppsvikt hehe.

    #240851

    bra bänkat Gober:emo-thumb

    Inte slagit i några tår idag?;)

    #240852

    [img=http://meridianidahochiropractor.com/wp-content/uploads/2011/09/crying-child-zillion1.jpg]Nej! denna årstid är inget för mig, detta fördömda mörker är djävulens påhitt! Man blir deppig och vill knappt gå upp på morgonen ibland. Idag var en sådan dag och det var kämpigt att ta sig till gymmet.

    Jag blev häromdagens lite orolig att jag på senaste tiden bänkat med en lättare stång, idag var jag tvungen att mäta stängerna och gick runt som en idiot och la upp alla stänger bredvid varandra, till min lycka var dom lika långa med kanske 1cm skillnad. Så nu kan man lägga det I-landsproblemet åt sidan.

    Segt att komma igång på dagens pass men det var bara att bita ihop.Chin-up
    10
    10
    8

    Lowrow hantlar
    25×10
    25×10
    25×10
    25×12

    Pulldowns
    80×10
    80×10
    80×10
    80×10

    Shrugs
    80×20
    80×15
    80×12

    Stångcurl/hantelcurl, superset
    31×12/10×12
    31×10/10×10
    31×8/10×8 AJAJAJ! bränner!

    Hammer
    15×8
    15×8

    Känns faktiskt riktigt bra att köra biceps så lätt med full kontakt och superintensivt, hoppas det kommer hjälpa mig att nå mitt mål som är 75cm i omkrets.

    Uppskattad bf% ca 20% : (, det firade jag med ett Lion efter träningen, på måndag börjar jag en detox för att bli av med mitt sockersug.

    Hence wrote:
    bra bänkat Gober:emo-thumb

    Inte slagit i några tår idag?;)

    Tack ska du ha och nej tårna är okej so far.

    #240853

    Dagens kost.

    1. Gobershake
    2. Riskakor
    3. Proteinshake och ett Lion
    4. 300g laxfilé med mos och morötter
    5. ?
    6. Shake

    Köpte mig en halv lax i form av filé.

    Ber om ursäkt för bilden, slog sönder mobilen så har nu en från 1979.
    [img=http://i42.tinypic.com/20u5wzq.jpg]Väx era små kräk![img=http://i41.tinypic.com/alg4rs.jpg]

    #240854

    Om jag får gissa så bör du ligga inne med 40cm, iaf med pump? Tycker dina armar är en av dina bättre områden faktiskt!

    #240855
    räven wrote:
    Om jag får gissa så bör du ligga inne med 40cm, iaf med pump? Tycker dina armar är en av dina bättre områden faktiskt!

    39,5 kalla utan pump. Så snart ska man väl vara över. Armarna får gärna växa ifrån allt annat, det och stora pattar, tyvärr har man ju inte direkt generna med sig på det sista.

    Ska kötta på nu med dom där superseten och även börja lägga in mer tunga smalbänkar för det tror jag är gött för triceps : )

    #240856

    Jo smal bänkpress, korrekt utfört, håller jag som oerhört effektiv för stora runda triceps:) Superseten för biceps kan åtminstone ge tillfällig svullnad vilket ju alltid är något;)

    #240857

    En ganska fyllig arm. Och en ådra också. Anar jag även skäggstubb? Det här blir bara bättre och bättre.

    #240858
    räven wrote:
    Jo smal bänkpress, korrekt utfört, håller jag som oerhört effektiv för stora runda triceps:) Superseten för biceps kan åtminstone ge tillfällig svullnad vilket ju alltid är något;)

    Jo den är fin, kör dock oftast ensam så måste tyvärr köra den i smith. Mycket svårare att avgöra när man går till fail, rätt vad det är tar det stop.

    Ja man kan ju köra superset två gånger om dagen alltid så ser det bra ut.

    Gettodachoppa wrote:
    En ganska fyllig arm. Och en ådra också. Anar jag även skäggstubb? Det här blir bara bättre och bättre.

    Ådran är med ännu, försvinner väl när man snart kommer upp i 90% bf. 3-14 dagars stubb sportar man alltid, har haft en ganska stabil Mentzer musche innan också. Skägget är dock för klent för att få frodas allt för fritt, blir lite pubis varning.

    #240859

    Lite ben, mesar vidare lite med lätta böj.

    Böj
    60×10
    70×10
    75×10

    Benpress
    170×15
    190×12
    190×12

    Lårcurl
    35×8
    35×8
    35×8

    Benspark, dropset
    80kg->40kg

    Vadpress
    70x?
    95×6
    80×15
    80×15
    80×15

    Så såg det ut.

Viewing 15 posts - 826 through 840 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.