Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 1,782 total)
  • Author

Idag var det tungt, ont i skallen halvvägs in i passet och sedan illamående. Men det var bara att bita ihop. Blev lite konstigt med vikterna på böj och stela mark idag. Började med backcyckling på böj och försökte även börja gå djupare vilket kändes halvskumt men jag kämpar på.

Försökte mig på Curls ännu en gång, men det är helt kört, jag får hålla mig till supinerade Chins, det ska man tydligen kunna få bra armar utav med….hoppas jag 😥

Knäböj,
    85×10
    75,5×11
    68×12

Stela mark under knä, +5kg, +10kg
    80×10
    100×8
    80×10

Prone Row, +2,5kg
    30×12
    27×11
    22×12

Incline shrugs, +2,5kg
    30×12
    30×12

Chins supinerade,
    KVx11
    KVx6
    KVx6

V-Rodd,
    68,5×12
    61,4×10

Vadpress
    70×15
    90×12

Idag blir det massage, det ska bli skönt.

Jag är nästan övertygad om att dina armar komma växa bra i takt med dina ökningar i
    drag- och pressövningarna. Ingen ko på taket, eller fara på isen söu tu spik.

Kan det tänkas att det kan bli en film eller två framöver?

Gettodachoppa wrote:
    Jag är nästan övertygad om att dina armar komma växa bra i takt med dina ökningar i
    drag- och pressövningarna. Ingen ko på taket, eller fara på isen söu tu spik.

Kan det tänkas att det kan bli en film eller två framöver?

Jag tror också att det blir resultat utan curls.

Ja, nu är det väll ungefär lika upphetsande att se mina än så länge löjliga vikter på som att hitta en amatör-porrfilm med gamlefarmor. Men samtidigt så är det väll alltid spännande att se något som rör på sig i journalen. Men jag ska absolut se till att filma då jag har en helt okej liten kamera, främst för att det vore kul med lite kritik på en del övningar.

Puh! Jag gillar backcyckling, tror det kommer bli lättare att öka vikterna nu. Går allt som det ska utan skador eller andra hemska otyg så hinner jag förhoppningsvis med tillräckligt många perioder för att kunna komma upp och leka på det magiska 100kilos-sträcket i bänken, åtminstone att klara en maxning. Det är knappast något att skryta med och det verkar ju vara något varenda sextonåriga gymråtta klarar efter 4 veckors träning dessa dagar (kände ni hur det osade bitterhet där). Men för mig är det faktiskt ett riktigt saftigt mål då speciellt bänk är något jag får kämpa som fan för att öka.

Nåja, dagens pass gick bra. Ganska nöjd med dipsen.

Bänkpress, +2,5kg
    67,5×8
    61×9
    55×10

Overhead press, +2,5kg
    40,5×8
    36,5×9
    33×10

Chins supinerade, +5kg hehe, fi fan!
    KV+15kgx3
    KV+10kgx4
    KVx7

Dips, +5kg
    KV+20kgx6
    KV+15kgx6
    KVx11

Pushdowns
    60×9
    55×10

Sidlyft sittande,+1,5kg
    12,5×8
    10×12
    10×10

Rotatorcuff
    4×13

Ibland står man där och glor i spegeln och tycker det ser bra ut, man knäpper en bild och ser ut som södra Sveriges klenaste man. Detta kan man skylla på vinkeln, mobilkamera-linsens brännvidd mm…eller så kan man äta mer, träna hårdare och ta sina dagliga vitaminer, och odla ett Ricky Bruch skägg.

Jag avslutar med en Less Muscular.
    [img=http://img687.imageshack.us/img687/5462/110216.jpg]

I morgon vila, fredag Marklyft med mera.

Nej Nej Nej! ungefär så tänkte jag börja dagens redovisning, dvs med massa gnäll, bla pga att Marklyften kändes som 400kg, att benen tog slut före ryggen vilket gjorde att jag krummade värre än quasimodo och därmed fick ont i ryggen.
    Att jag slarvade med andningen och fick ont i skallen. Att det kändes allmänt tungt hela passet och spyan var nära. Men det tänker jag inte gnälla om, nu får det fan vara slut på allt gnäll.
    För ett år sen var jag fet och svag, jag är fortfarande svag, och några muskler har jag knappt, men det är fan så mycket bättre än för ett år sedan, och jag ökar varje pass….varför ska man då hålla på och lipa över lite blod svett och tårar när det finns folk som inte ens klarar av att äta en banan utan ångestattack, eller folk som lyckas bygga upp en sjukt imponerande kropp med endast ett ben, osv, ni fattar fred på jorden och allt det där tramset.

Så nej det gick väll ganska bra, jag tror faktiskt att jag måste försöka äta ännu lite mera, vågen står inte still men mer mat behövs nog för satan vad det sliter att köra hårt.

Så här såg det ut idag,

Marklyft,+2,5kg, kass teknik, ben tog slut före rygg=krummade.
    102,5×10
    92,5×11
    82,5×12

Prone Row
    27,5×15
    27,5×9
    21,5×8

Incline Shrugs
    31,5×12
    31,5×12

Chins Sup,
    KVx12
    KVx6
    KVx5

V-Rodd,+2,5kg
    72,5×10
    62,5×11
    50×12

Vader
    2 set

Blir nog saftig träningsvärk i rygg och roev i morgon misstänker jag.

Helgen går i arbetets tecken och vila från träningen. På måndag kör vi igen, förhoppningsvis med nya krafter och lite bättre ös.

Bra att du trots tyngd och motgångskänsla tog dig genom passet i alla fall! Gött mos!

Warrior wrote:
    du har bra med bilder GOBBEN

men alltså du är inte SÅ super stark

hur kommer det sig brosh?

förresten så gör du ju bra framsteg (verkar)

men varför har du mask på dig? :)

nej jag är en svag liten stackare, men vad sjutton krigaren, du har ju för fan 9års försprång eller vad det är, jag har ju bara tränat ett år, varav 6månader på diet. Men jag ska inte skylla på det, är väll bara född svag helt enkelt, men om 5år räknar jag med att vara stark och någorlunda stor.

Masken är väll mest för att vara lite hemlig här i gymvärlden, skulle inte se bra ut om min andra värld (inom konsteliten) skulle få se mig stå och spänna mig så här mitt på ljusa dagen.

Programmet du skriver om verkar ganska bra, jag kommer köra på som jag gör tills jag stannar upp, sen får man väll kanske testa något nytt. Jag har inte jätte bråttom. Men upp på 100kg i bänk vore ju trevligt att klara av i år iaf.

Jag är faktiskt också lite undrande över din styrka i bänken. När man ser din bild har du ju större pecs än mig. Å andra sidan är det inget bevis på råstyrka då jag själv är fruktansvärt klen. Kanske borde jobba lite extra i den negativa fasen? Även ett par stora starka triceps gynnar dig i kampen mot 100-strecket. Bifoga gärna en liten film så får man se hur du lyfter…

En mycket bra och intressant journal, Gober.

Men vad i hela helvete gör den bland Dagböcker?

Den här är ju seriösare och mer on topic än de flesta Seriösa träningsjournaler så jag flyttar den dit nu.

Jon Larsson wrote:
    En mycket bra och intressant journal, Gober.

Men vad i hela helvete gör den bland Dagböcker?

Den här är ju seriösare och mer on topic än de flesta Seriösa träningsjournaler så jag flyttar den dit nu.

Jag har undrat samma sak. Här hör den hemma. :)

Tuffa pass möter vi alla, nästa pass ska du se går enklare förhoppningsvis! Mycket inspirerande journal (som den nyligen blivit ;) ), kör på vidare i byggandets tecken Gober! Hejja hejja!

Den här journalen har jag missat pga att den inte legat i Seriösa träningsjournaler. Trist, men nu är jag här! Ska bli kul att följa!

Du har bra markeringar Gober, kommer se riktigt nice ut senare med lite mer massa :D

Kul att du är omplacerad till vår avdelning. :)

Klart en av de allra mest läsvärda sjukjournalerna här.

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.