Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 916 through 930 (of 1,782 total)
  • Author
    Posts
  • #240935

    Du hade nog en tillfällig svacka där när repsen föll ihop.

    Ang upplägget på bröst: fundera på om tex hantelpasset ska vara på lite lägre vikt och inte till fail (ett par tillgodo). Pers föredrar jag att köra m hantlar när jag har full kontroll, och tränar m dem för att övervinna svagheter i bänk. Särskilt bottenläget tex

    #240936
    Galten wrote:
    finta reps där!angående ditt framtida upplägg med stång alt hantlarna som variation kan jag varmt rekommendera att köra!i början av min tid här på forumet körde jag exakt samma upplägg med i mina ögon sjyssta resultat styrkemässigt,kööör bara kööör:up:

    Tack galten, det är ju inga PB men på rätt väg igen.

    Magnus Larsson wrote:
    Du hade nog en tillfällig svacka där när repsen föll ihop.

    Ang upplägget på bröst: fundera på om tex hantelpasset ska vara på lite lägre vikt och inte till fail (ett par tillgodo). Pers föredrar jag att köra m hantlar när jag har full kontroll, och tränar m dem för att övervinna svagheter i bänk. Särskilt bottenläget tex

    Jag tänker i samma banor som du, att lägga dom lite högre repsen med hantlarna. Det blir nog bra, ska bara sätta upp ett litet program med set och rep så man kan komma igång och ha bra koll på progressionen igen : )

    #240937

    Okej Gober, vilket utförande har du normalt sett i hantelpressen? Tänker att fullt ROM kanske inte är att föredra här, dom största killarna jag sett köra h-press har kört i princip som coleman dvs korta kraftiga reps. Faktum är att jag tror tunga hantelpressar (5-7reps ej fail) måste till för att motsvara den oerhörda effekt som bra utförda bänkpressar ger.

    #240938
    räven wrote:
    Okej Gober, vilket utförande har du normalt sett i hantelpressen? Tänker att fullt ROM kanske inte är att föredra här, dom största killarna jag sett köra h-press har kört i princip som coleman dvs korta kraftiga reps. Faktum är att jag tror tunga hantelpressar (5-7reps ej fail) måste till för att motsvara den oerhörda effekt som bra utförda bänkpressar ger.

    Jag har börjat köra lite coleman style, går ner så det sträcker sen går jag upp utan låsning så att bröstet får jobba hela tiden. Har INTE kört så förut utan mest satsat på tungt och låst ut för att orka. Svåra med hantlar är dock att det skiljer ganska mycket i vikt och det som är för lätt blir plötsligt för tungt när man går upp till nästa hantel (2,5kg) så man får istället göra lite fler rep innan man höjer för att hålla bra teknik hela tiden.

    Hoppas detta ska bygga lite bättre : )

    #240939

    Okej, jag förstår, tror du kanske får utöka till 5 arbetsset dom pass du kör h-press, just med tanke på den minskade ”förslitningen”? Oroa dig inte för 2,5kg stegen:) Min gissning är att du nog redan idag skickar iväg en visserligen tung men ändå fullt godkänd 10a på 39,5orna, korrekt eller var mitt höftskott en grov miss?:)

    #240940
    räven wrote:
    Okej, jag förstår, tror du kanske får utöka till 5 arbetsset dom pass du kör h-press, just med tanke på den minskade ”förslitningen”? Oroa dig inte för 2,5kg stegen:) Min gissning är att du nog redan idag skickar iväg en visserligen tung men ändå fullt godkänd 10a på 39,5orna, korrekt eller var mitt höftskott en grov miss?:)

    Ja det var tyvärr en överskattning :D Men på 37,5 gör jag en godkänd 10, ett set iaf.

    #240941

    Rygg och biceps.

    Chin-up
    6
    6
    6
    8

    Lowrow hantlar
    35×8
    29×10
    29×8
    25×10

    Pulldown
    90×10
    85×11
    80×12
    75×15

    Baksida axlar
    10×20
    15×10
    15×10

    Stångcurl
    50×3
    40×8
    35×9
    30×10+20×15

    Riktigt härligt pass, det är bara chinsen som jag blivit väldigt svag i men antar att +10kg i kroppsvikt gör sitt.

    Efter träningen stack jag och käkade lite thai, hade dock som vanligt dålig aptit direkt efter träning så jag fick kämpa ner maten (brukar oftast bara ta en shake och äta 1-2timmar senare).

    Har återupptäckt hur mycket musik i örat kan göra, mindre roligt när iphonelurarna trillar ur öronen hela tiden så jag måste fixa något nytt. Gillar Koss porta pro, har dock haft tre par och alla har gått sönder då det blivit glapp i kontakten. Tips på lurar?

    #240942

    Men 6, 6, 6 och 8 är ju bra? Då hade du mer att ge i de första seten…

    Rätt musik är viktigt för min del. Det ska helst vara något småaggressivt.

    Det där med att käka en måltid efter träningen känner jag igen. Tror det är helt naturligt
    att känna som du gör. Kroppen är hyfsat ”stressad” efter ett pass, och har fullt upp med
    att varva ned. Så en shake och en måltid någon timme efter är nog bara bra.

    #240943

    Äter aldrig heller direkt efter ett pass. Utan endast en proteindrink och 1-2 tim senare en bastant måltid. Det är alltid trevligare med lite dunka dunka musik när man tränar. Men inte något livsnödvändigt. Själva fokuseringen ska ju vara på träningen och inte omgivningen eller någon musik även om det kan vara peppande!

    #240944

    Veckans tråkigaste avklarad ;-)

    För lat för redovisning men det blev ganska många set benpress och lårcurl plus lite annat.

    I morgon blir det presspass med hantelfokus där jag ska satsa på fenomenalt utförande.

    Gettodachoppa wrote:
    Men 6, 6, 6 och 8 är ju bra? Då hade du mer att ge i de första seten…

    Rätt musik är viktigt för min del. Det ska helst vara något småaggressivt.

    Det där med att käka en måltid efter träningen känner jag igen. Tror det är helt naturligt
    att känna som du gör. Kroppen är hyfsat ”stressad” efter ett pass, och har fullt upp med
    att varva ned. Så en shake och en måltid någon timme efter är nog bara bra.

    Njaa har ju gjort runt 4 med 25kg i viktbältet. Vägde dock mindre då och säkert mycket sämre kontakt osv.

    Ja lite go musik är aldrig fel, dom spelar faktiskt rock klassiker på radion nu på senaste tiden så det blir en del bra musik, dock inte så hög volym plus reklampauser.

    Ja det där med att äta direkt efter funkar inte. Lustigt ibland när man ser folk sitta och trycka tonfisk och ris i omklädningsrummet, man ser hur spyan sitter i halsen : ) dock inte lika vanligt att man ser det nuförtiden.

    biffen669 wrote:
    Äter aldrig heller direkt efter ett pass. Utan endast en proteindrink och 1-2 tim senare en bastant måltid. Det är alltid trevligare med lite dunka dunka musik när man tränar. Men inte något livsnödvändigt. Själva fokuseringen ska ju vara på träningen och inte omgivningen eller någon musik även om det kan vara peppande!

    Nej du Biffen vi håller os till våra shakes efter träningen. Självfallet ska man inte behöva något extra som musik, pwo osv för att träna hårt men det kan vara gött med lite extra krydda ibland.

    #240945

    Fy fan! Vilken dag, ska ha kalas för en kompis som flyttar till Stockholm och därmed har det varit kaos hela dagen med städ och bak och enbart shakes som föda.

    Blev inga dundervikter idag men satsade fullt ut på badibilderworkout idag och övade in tekniken.

    Hantelpress
    34×8
    34×8
    32,5×10
    32,5×8
    32,5×8

    Lutande bänkpress
    70×6
    60×10
    50×13

    Axelpress hantlar
    25×6
    21,5×8
    15×15+15×7+15×5 (10sek vila)

    Sidlyft, 20sek vila
    10×10
    10×10
    10×10
    10×10

    Pushdowns rep, drop
    30kg->10kg

    Rep ext, 2 set

    Så var det med det. Såg till min fasa att vi bara har en 37,5kg hantel vilket ställer till det med mina planer. Ska säga till så får vi väl en ny om 4 år.

    #240946

    Det är bra framförhållning iaf. Kör lite tunga negativa varvat med högreps på 34-orna
    fram tills 2015. Tror du är redo för 37,5-orna sedan. Man ska inte öka för snabbt osv…

    #240947

    Hantelpress med en arm i taget kan ju ge en schysst bålträning också så det kanske blir en bra övning ;)

    #240948

    Haft lite ont i skallen senaste dagarna, likaså idag. Bestämde mig dock för att göra ett bra pass och det blev det.

    Lowrow hantlar
    39×8
    39×6
    32,5×10
    32,5×8

    Lowrow frivikt
    100×10
    100×7
    50×15

    Pulldown
    100×6
    90×10
    80×12
    70×12

    Shrugs hantlar
    39×15
    39×20

    Baksida axlar
    15×15
    15×12
    15×10

    Stångcurl
    45×6
    40×8
    35×10
    30×11
    20×13

    Skönt pass, ökar på ganska bra i lowrow, för de som inte vet vad det är så är det hantelrodd med en hantel i varje hand med magen mot lutande bänk.

    Morgonvikt 79,2kg. Fattar inte hur jag kan öka i vikt så som jag slarvar med kosten. Får se var man landar innan det är dags att banta bort lite fläsk. Blir kanske runt 85kg om jag inte ser helt för jäklig ut innan dess. Hade varit jättemicket kul att väga 90kg men det är nog helt otänkbart om man inte vill se ut som Jabba the Hut.

    Gettodachoppa wrote:
    Det är bra framförhållning iaf. Kör lite tunga negativa varvat med högreps på 34-orna
    fram tills 2015. Tror du är redo för 37,5-orna sedan. Man ska inte öka för snabbt osv…

    Precis, här går vi långsamt fram.

    Tommy Ivarsson wrote:
    Hantelpress med en arm i taget kan ju ge en schysst bålträning också så det kanske blir en bra övning ;)

    Ja eller roliga videoklipp när jag trillar av bänken om och om igen.

    #240949

    Du här med kalla mig Jabba the Hut då! Då jag väger långt över 90kg och ja, har svårt att böja mig framåt och sätta på mig sandalerna. Brukar låta lill-tjejen göra det åt mig…

    Low row med 39kg hantlar!!?? Grymt jobbat Lilla Gober! Har aldrig varit i närheten av de vikterna själv i den övningen…..

Viewing 15 posts - 916 through 930 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.