Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 946 through 960 (of 1,782 total)
  • Author
    Posts
  • #240965

    Huvudvärk senaste dagarna, ingen aning varför då det inte är något jag brukar ha. Hade även idag skallont men botade det med en liter vatten innan träningen.

    Har även lidit av den värsta andedräkten i mannaminne. Var en runda på stan och såg ett lockande matstånd som sålde Cajunburgare. Köpte mig en och dra åt heee*vete vilket drag det var i den, gått och rapat cajunånga hela kvällen.

    Bestämde mig för att det blir RPT på bänkpressen december ut iaf. Kom inte på något roligare för tillfälligt.

    Började lite mjukt på första passet och det kändes riktigt bra idag, sjuk pump idag.

    Bänkpress, startar med 80kg och en bra bit från fail.
    80×10
    75×11
    70×12
    60×15
    60×12

    Lutande bänkpress
    60×10
    60×8

    Axelpress frivikt, kört denna som omväxling nu men återgår nog snart till stång igen.
    60×9
    50×10
    50×8
    30×12
    30×14

    Sidlyft
    15×12
    15×10
    9×13
    9×13

    Pushdown rep, drop
    30->15

    Rep extension
    3 set

    Rygg och lite biceps står på schemat imorrn.

    #240966

    Fyfan efter så många högreppare hade jag inte kunnat ta mig hem. Bra jobbat!
    Andedräkten borta nu? Hade varit ett jobbigt läge om du hade haft en passare :D

    #240967
    Wabban wrote:
    Fyfan efter så många högreppare hade jag inte kunnat ta mig hem. Bra jobbat!
    Andedräkten borta nu? Hade varit ett jobbigt läge om du hade haft en passare :D

    Jo det är ganska jobbigt, men skönt att reppa loss ordentligt ibland.

    Min tjej kände andedräkten när vi cyklade hem från gymet, det blåser dessutom idag.

    #240968

    Rygg och biceps.

    Chin-up
    13
    8
    6

    Lowrow hantlar
    39×6
    32,5×10
    32,5×8

    Lowrow frivikt
    100×10
    100×8
    80×10

    Pulldown
    90×10
    70×15
    70×12

    Shrugs stång
    70×20
    90×12
    90×10

    Stångcurl
    46×6
    40×9
    35×11
    30×12
    20×16 ,här dog armarna.

    Godkänt pass, kändes dock som både det ena och det andra var på väg att slitas av emellanåt.

    Igår sa sambon ”nu får du inte bli större, det räcker”. Den har väl alla fått höra då och då av mammor, tjejer, syskon osv. Och alla är vi oförstående till detta och tycker vi är små räkor (i mitt fall berättigat). Men jag är långt ifrån mina mål så det är ju tur man har andra kvalitér än kroppen som tilltalar tjejen ;-)

    #240969
    Gober wrote:
    Rygg och biceps.

    Chin-up
    13
    8
    6

    Lowrow hantlar
    39×6
    32,5×10
    32,5×8

    Lowrow frivikt
    100×10
    100×8
    80×10

    Pulldown
    90×10
    70×15
    70×12

    Shrugs stång
    70×20
    90×12
    90×10

    Stångcurl
    46×6
    40×9
    35×11
    30×12
    20×16 ,här dog armarna.

    Godkänt pass, kändes dock som både det ena och det andra var på väg att slitas av emellanåt.

    Igår sa sambon ”nu får du inte bli större, det räcker”. Den har väl alla fått höra då och då av mammor, tjejer, syskon osv. Och alla är vi oförstående till detta och tycker vi är små räkor (i mitt fall berättigat). Men jag är långt ifrån mina mål så det är ju tur man har andra kvalitér än kroppen som tilltalar tjejen ;-)

    bra kämpat!!!!!!!…..traggla på i detta mörker nu,för sedan kommer ljuset!!!!………..;)

    #240970

    gillar ditt sätt som du framstår som,lugn harmonisk. i stället för en del,som käkat taggtråd till frukost!!!! har märkt en del som är väldigt fräna i sitt sätt att uttrycka sig i detta forum. men men,bra,fortsätt så…………..;)
    lugnt å fint.

    #240971
    bighulken wrote:
    gillar ditt sätt som du framstår som,lugn harmonisk. i stället för en del,som käkat taggtråd till frukost!!!! har märkt en del som är väldigt fräna i sitt sätt att uttrycka sig i detta forum. men men,bra,fortsätt så…………..;)
    lugnt å fint.

    hehe, jag är för gammal för att sitta och hetsa upp mig över massa trams på nätet. Träna gör man ju dels för att må bra i kropp och själ, och det går ju inte ihop med att springa runt och spela Allan Ballan vare sig på gymmet eller bakom skärmen.

    Kul att du tittar in och läser här Store hulk.

    #240972
    Gober wrote:
    Igår sa sambon ”nu får du inte bli större, det räcker”. Den har väl alla fått höra då och då av mammor, tjejer

    Nog har man hört den, din gamle milfjägare! :|

    Ursäkta min ekivoka vokabulär. OnT: bra pass du bränner på gober. Kört floorpress än? Skön ny avatar också

    Hulken: ang syrliga kommentarer, så vet jag precis vad du menar och håller med dig. Verbalt skitnödiga låtsasakademiker :)

    #240973
    Magnus Larsson wrote:
    Nog har man hört den, din gamle milfjägare! :|

    Ursäkta min ekivoka vokabulär. OnT: bra pass du bränner på gober. Kört floorpress än? Skön ny avatar också

    Hulken: ang syrliga kommentarer, så vet jag precis vad du menar och håller med dig. Verbalt skitnödiga låtsasakademiker :)

    Jag glömde lägga in ”döttrar” också ;-)

    Ja det går ganska bra nu, trots att det är sådana mörka dystra tider så känns det riktigt bra och den där svackan jag hade har jag nog kommit ur.

    Har inte testat floorpress ännu, måste som sagt göra den just på golvet så det får bli när det är tomt på folk om man ska ligga där och göra bort sig med en stång som säkert kommar rulla av viktplattorna osv :D

    Kanske kan övertala mina kusiner att köra det på lördag när jag åker hem till ”byn” för ett pass.

    #240974

    Jag tror att alla som tränar på gym någon gång under karriären kommer få den kommentaren. Det är liksom oundvikligt ;)

    Vacker avatar förresten ;)

    #240975

    Dagens kost,

    1. Gobershake med frysta bär
    2. Pwo plus lite riskaka och pepparkaka (ger pump)
    3. En vidrig spagetti bolognese på TUB!!!!!!
    4. Stack ner till Sambon som arrangerat modenatt malmö för en butik och åt massa gratiskakor 😮
    5. Råkade gå in på BK och köpa en Big XXL meal 😮
    6. Sambon kom nyss hem hungrig så jag svängde ihop en potatis och purjolökssoppa, tvungen att smaka själv 😮
    7. Blir väl vanliga godnattshaken.

    Tommy Ivarsson wrote:
    Jag tror att alla som tränar på gym någon gång under karriären kommer få den kommentaren. Det är liksom oundvikligt ;)

    Vacker avatar förresten ;)

    Jo så är det : )

    Avataren är snygg, det är freddy Ortiz.

    #240976

    Hantelpressar var på schemat men tränade med mina kusiner som tvunget skulle köra bänk, hänge på där.

    Dumt för jag hatar den bänken och vrider alltid till ryggen. Hade också riktigt dålig teknik idag med rövlyft, konstig brygga osv på första setet. Men resten av passet flöt på fint som snus.

    Bänkpress
    82,5×9
    77,5×10
    70×13

    Lutande bänkpress, BB-style
    60×12
    60×10
    60×9

    Axelpress hantlar, knakade i kroppen som ett gammalt segelfartyg så jag tog det lite lugnt.
    25×8
    20×10
    17,5×11
    15×12

    Militärpress stående, gillar denna skarpt men kan ej köras på mitt gym då det är för lågt i tak.

    ?x12
    ?x9

    Sidlyft, 15-20sek vila
    10×15
    10×12
    10×12

    Hantelextension
    20×15
    25×10
    25×10

    Pushdowns rep
    x antal dropset

    Så såg det ut en dag som denna.

    #240977

    Ännu ett pass i mängden avklarat. Idag var det rygg och biceps som tränades.

    Chin-up + Lowrow hantlar, superset
    12
    6
    6
    7

    32,5×8
    32,5×6
    25×12
    25×10

    Pulldown
    90×10
    80×12
    80×11

    Baksida axlar
    15×12
    15×12
    9×15
    9×15

    Stångcurl
    47×5 fulcurl
    40×10
    35×10
    30×12
    20×17

    Avslutade med lite ryggresningar innan jag vandrade hem.

    Nu gottar sig 500g lax i ugnen med en skvätt grädde och purjolök.

    #240978

    Hur gick supersetandet? Jobbigt?

    Laxen gottar sig precis samtidigt i min ugn också. Men med smör, salt och peppar.

    #240979
    Gettodachoppa wrote:
    Hur gick supersetandet? Jobbigt?

    Laxen gottar sig precis samtidigt i min ugn också. Men med smör, salt och peppar.

    Ja det var riktigt jobbigt därav sänkta vikter och rep, och kanske inte så bra tempo som jag önskat. Måste erkänna att jag blivit sugen efter det där klippet med Scooby jag postade till Don Tom haha…

    Ojoj lax är så fint köpte massor när Coop hade 4-pack för 49kr. Igår åt jag 500g på en och samma gång och kunde sen inte röra mig från soffan resten av kvällen :/

    Men citron kompis, citron måste du ju ha i!!!!

Viewing 15 posts - 946 through 960 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.