Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 961 through 975 (of 1,782 total)
  • Author
    Posts
  • #240980

    Helv.. citronen. Den har jag glömt bort att man kan ha i. Jag älskar ju citron! Ska köpa mig
    några imorgon och klämma över firren.

    Kolla in, om du inte redan gjort det, Scoobys bröstträningsprogram som är runt timmen lång.
    Grym träningsform och underhållande video.

    #240981
    Gettodachoppa wrote:
    Helv.. citronen. Den har jag glömt bort att man kan ha i. Jag älskar ju citron! Ska köpa mig
    några imorgon och klämma över firren.

    Kolla in, om du inte redan gjort det, Scoobys bröstträningsprogram som är runt timmen lång.
    Grym träningsform och underhållande video.

    Fisk och citron är ju som…fisk och vatten!

    Ska kolla in Scobbys bröstprogram genast.

    #240982

    Oj haha är det så förbannat lågt till taket så du inte kan köra militärpress ordentligt? Eller är du bara skitlång? :D

    Goa chins!

    #240983
    Wabban wrote:
    Oj haha är det så förbannat lågt till taket så du inte kan köra militärpress ordentligt? Eller är du bara skitlång? :D

    Goa chins!

    Fria vikterna är nere i en källare, efter att man lagt gummimatta på golvet med dämpning under (ca 5cm) så blev det väldigt lågt i tak. Det är precis så att man inte kan köra sista biten upp. Jag är bara 1,78-1,79 så särskilt lång är jag inte.

    Kom dock precis på att man kanske kan köra om man sätter på små viktplattor, typ en jädra massa 2,5or : ) ska faktiskt testa det nästa gång.

    Tack ska du ha men dom har varit bättre, körde ju med 20kg platta ett tag, dock vägde jag 10kg mindre då.

    #240984

    Lite ben idag, blev ganska kort pass. Tog ut mig redan på benpressen nu när jag börjat med dom där djuuuuupa.

    Benpress
    150×10
    150×10
    150×13
    150×18 inte så djupa

    Lårcurl
    35×10
    30×11
    25x?
    25x?

    Spark
    60×10
    60×10
    60×10

    Sittande vadpress
    3 set

    Väger mig ungefär en gång i veckan, +2 hekto sedan sist. Gissar på runt 2kg till upp efter jul osv innan det är dags för diet.

    #240985

    Verkar som att du har en bra uppgångstakt, 2hg på en vecka är ju riktigt bra :)
    Men snart kommer den där underbart feta julmaten, den har satt käppar i hjulen för många dietplaner. Smart att dra igång en diet först efter jul ;)

    #240986

    Skadeskjuten som en kråga! idag när jag reste mig ur soffan för att gå till gymmet kände jag en skum smärta i bröstet. Gjorde ont när jag brösta upp mig, som att en elefant suttit på brösten under natten (nej jag har inte en överviktig tjej). Smärtan verkade nästan mer sitta i revbenen under bröstmuskeln. Värmde upp en jäkla massa på gymmet och det blev bättre så jag kunde genomföra passet, skumt. Har även haft en del smärta i armbågarna på sistone men det hade iaf släppt till idag.

    Dagens,

    Bänkpress, första set kändes tungt och ostabilt så jag körde med utlåsningar, resten BB-style

    massor av uppvärming
    85×8
    75×9
    70×10
    65×12
    60×13

    Lutande bänk
    60×10
    60×8

    Axelpress hantlar
    27,5×6
    21,5×10
    21,5×10
    15×10

    Sidlyft
    9×15
    9×12
    9×10

    Frenchpress, gammal favorit åter i schemat
    30×10
    30×10
    30×8+smalbänk pumpapumpa

    Pushdowns rep
    40×8
    40×8
    40×8

    Imorrn rygg och biceps, har funderat på att ändra mina ryggpass mest för att jag kört samma ett bra tag. Tänker att jag ska dela upp mina två ryggpass på vidd och tjocklek. Fokus på rodd ena passet, chins andra passet.

    Den lille tricepsen har nu försvunnit in bakom fettet.
    [img=http://i39.tinypic.com/ofsocy.jpg]

    Tommy Ivarsson wrote:
    Verkar som att du har en bra uppgångstakt, 2hg på en vecka är ju riktigt bra :)
    Men snart kommer den där underbart feta julmaten, den har satt käppar i hjulen för många dietplaner. Smart att dra igång en diet först efter jul ;)

    Jag har nog bara haft tur nu sista veckorna som lagt på mig lagom, har ju inte räknat kalorier överhuvudtaget denna bulken. Det gick för snabbt i början men sedan har det planat ut lite mer. Ska försöka motivera mig till att räkna kalorier nästa bulk så det blir lite jämnare uppgång. Men som sagt det är ju inte lönt att dieta över julen, rent av idiotiskt när man inte har andra mål än för sin egen fåfänga att dieta när det är dags att äta massa god mat : )

    #240987

    [youtube=fxdiraVxwkI]

    Nya ryggpasset började idag, alltså uppdelat och fokus på rodd idag.

    Lowrow hantlar
    39×8
    39×6
    34×10
    34×8
    34×6

    Vertical row
    70×10
    65×11
    55×12

    V-rodd
    70×8
    60×9
    55×12

    Shrugs hantlar, gick ner i vikt rejält och letar kontakt. Borde vara lättaste övning men jag tycker det är svårt att hitta kontakt.
    32,5×15
    32,5×12
    32,5×12

    Hantelcurl, nygammal övning tillbaka
    21,5×6
    15×10
    15×10
    15×10

    Avslutade med två set kabelcurl. Bra pass, kunde knappt röra armarna efter.

    Tankar och funderingar. Då sitter man här med Bodys träningsdagbok ifylld till sista sidan. 2/11/2010 står det överst på första sidan i träningsdagboken. Vad har man nu lärt sig sedan dess? Jag har nog gått mer och mer från att försöka bli stark till att försöka bygga muskler. Med tiden har jag kommit underfund med att mer vikt=mer muskler inte riktigt stämmer för mig. Ett tag jagade jag vikter och blev nästan lite besatt av att öka snabbt i tex bänken, men för vad? för att kunna lägga ut en video på Body som ändå inte skulle imponera på en jävel, dessutom slet det på min stackars gamla (nåja) kropp.

    Nej förändra min kropp är det ju jag vill göra. Därmed inte sagt att jag inte drömmer om en del siffror när det kommer till bänkpress osv. Men dit kommer man för eller senare även om man inte lägger fokus på det. För att växa gäller det ju trots allt att lägga på extra vikt pass efter pass, vecka efter vecka, år efter år.

    Men på senare tid har jag mer och mer försökt träna rätt och jag tror att jag kommit en bit på vägen, jag känner att jag får kontakt i nästan varje övning och pass nu, pump och efterföljande träningsvärk. Om detta betyder muskler vet jag inte men jag hoppas det. Igår stod jag och tittade på mig själv i spegeln och tycker mest jag ser en liten tjockis. Har nu lagt på mig ca 10kg sedan förra dieten och nu när det är dags för en ny diet snart så börjar man nojja om man överhuvudtaget lagt på sig några muskler, om inte kan man ju lika gärna sluta träna. Men det återstår väl att se, tanken är iaf att det får vara slut med att försöka bli så stark så möjligt då det faktiskt varken är mitt riktiga mål och dessutom är det mycket roligare att träna med kontakt och pump osv. Även om vikterna inte är så roliga att läsa om, men det är ju för min egen skull jag tränar.

    Ja det är väl ingen som orkar läsa detta lite utlägg, men sitter man här småfet i soffan en gråmulen dag så tycker jag gott man kan skriva av sig lite när träningsdagboken kommit till ända. På tal om det, vad fan gör jag nu, jag behöver ju en ny.

    #240988

    Bra tankar, sunda funderingar. Även om jag, för tillfället, växlat om till att jaga vikter så
    skulle det vara kul om du provade kontakt och kontroll. Jag höll igång i nästan 4
    månader och det var riktigt sköna pass rakt igenom.

    Tror nog du lagt på dig några hekton muskelmassa, men dieten ska ju få säga sitt också såklart.

    Du har bara börjat din härliga resa till toppformen när du fyller 35. Jag vill… nej, jag
    kräver att du fortsätter skriva i någon form i alla fall.

    Du är alltid välkommen tillbaka till dagböckerna.

    #240989
    Gettodachoppa wrote:
    Bra tankar, sunda funderingar. Även om jag, för tillfället, växlat om till att jaga vikter så
    skulle det vara kul om du provade kontakt och kontroll. Jag höll igång i nästan 4
    månader och det var riktigt sköna pass rakt igenom.

    Tror nog du lagt på dig några hekton muskelmassa, men dieten ska ju få säga sitt också såklart.

    Du har bara börjat din härliga resa till toppformen när du fyller 35. Jag vill… nej, jag
    kräver att du fortsätter skriva i någon form i alla fall.

    Du är alltid välkommen tillbaka till dagböckerna.

    Det kommer bli tungt när dieten börjar för mig också, det är ett måste för att inte tappa muskler tror jag.

    Och jag menade att min pappersjournal hade kommit till sin ända ;-) Men det kan hända det blir en ny journal/dagbok senare, kanske efter dieten, tills dess skriver jag på här. Så lätt blir man icke av med mig, hehe.

    #240990

    Jo, vissa orkar läsa! Ibland kan till och med gamla gymrävar som jag bli lite viktkåt och får en släng av lite missnöje över ens tjejvikter man tränar med. Men som du själv säger så är styrkan inte det primära utan det relevanta är som sagt att bygga en estetiskt tilltalande kropp som man själv är nöjd med. Om det går med en 10kg vikt eller 100kg har egentligen ingen betydelse. Herrens vägar äro outgrundliga men byggarens vägar äro likaså!

    #240991

    Sleepless in Malmoe. Låg uppe hela natten med sömnproblem och passade på att tänka lite över mitt liv och framtid.

    Tänkte först vila idag, lite trött och sliten och ont i axeln. Men drog ett kvällspass, på med tigerbalsam och ner och körde lite ben.

    Benspark
    60×10
    60×10
    60×10

    Benpress
    100×10
    150×12
    150×15
    150×12

    Lårcurl
    30×12
    35×6
    30×8

    Ryggresningar
    2 set

    Vadpress
    70×20
    70×20
    70×20

    Benspark
    40x?

    Japp, så blev det. Imorrn är tanken att köra det efterlängtade hantelpress-passet som jag hoppade över förra lördagen. Hoppas bara min axel känns bra. Nu ska jag svänga ihop lite viltskav och ris.

    biffen669 wrote:
    Jo, vissa orkar läsa! Ibland kan till och med gamla gymrävar som jag bli lite viktkåt och får en släng av lite missnöje över ens tjejvikter man tränar med. Men som du själv säger så är styrkan inte det primära utan det relevanta är som sagt att bygga en estetiskt tilltalande kropp som man själv är nöjd med. Om det går med en 10kg vikt eller 100kg har egentligen ingen betydelse. Herrens vägar äro outgrundliga men byggarens vägar äro likaså!

    Halleluja!
    [img=http://svt.se/content/1/c6/32/15/13/halleluja2.jpg]

    #240992

    Såna där ”äh, jag drar iväg till gymmet och kör ett pass”-pass kan vara ganska trevliga
    på något sätt. Framförallt är det skönt när man kört igenom dem.

    Hoppas att axeln din känns bra, skulle vara najs att se lite bra vikter i pressarna. Värm
    ordentligt.

    #240993

    Puh! Dagen blev inte riktigt som planerad, kom i säng riktigt sent igår och vaknade sent, drog i mig en rejäl shake med glass, havre osv. Sen ner med sambon och svärföräldrarna till korvhuset som är ett riktigt shysst korvställe med kvalitetskorv, 101 sorter faktiskt. Där blev det en rejäl Bratwurst med hemlagat mos, mos med stora potatisbitar i. Därefter gick vi raka vägen in på Creperiet och jag tog en Julius Cesar, dvs en stor Crepe med banan, grädde, hyvlad kokos, chokladsås och vaniljglass. Därefter mådde man som man förtjänade, rakt hem i soffan och någon timme senare fick jag tvinga mig ner till gymmet.

    Var lite svårt att hitta gnistan idag, fick inte till någon go pump osv, men annars godkänt pass.

    Plan hantelpress, vet faktiskt inte vad hantlarna väger, plattorna väger 37,5 sen vet jag inte vad handtaget väger men vi säger 1,5 för det väger det minst. Alltså 39kg.

    39×6
    34×10
    34×8
    27,5×12

    Lutande bänkpress, BB-style en bit från fail
    60×6
    60×6
    60×6

    Axelpress hantlar
    27,5×8 PB (tror jag)
    25×7
    21,5×10+15×12+10×13 ingen vila på dessa sista

    Sidlyft, 10 sek vila
    9×10
    9×10
    9×10

    Frenchpress, kör det ganska lätt här för o bana i denna övning ordentligt.
    30×10
    30×10
    30×10

    Pushdowns rep
    40×10
    40×10
    40×10

    Tänkte egentligen inte visa upp den bistra sanningen, men någon måste ju stå upp för oss lite mer mulliga män ;-) FIck inte upp någon pump, men det skulle säkert inte bli så stor skillnad under fettet ändå.
    [img=http://i39.tinypic.com/x3a9uq.jpg]Ja såhär rund hade jag ju inte tänkt att bli, men jag är trots det ganska nöjd med min bulk för jag tror jag lagt på mig något litet hekto muskler. Och det kunde ju sett värre ut med tanke på att jag denna bulk valde att skita i att räkna kalorier.

    Ska försöka hålla detta nu tills Januari, har laddat ner den där Shapeup appen som en liten förberedelse inför bantningen (tänker också banta som Getto).

    Imorrn blir det jobb sen slappa och baka lussebullar med tjejen (jag äter hon bakar).

    Gettodachoppa wrote:
    Såna där ”äh, jag drar iväg till gymmet och kör ett pass”-pass kan vara ganska trevliga
    på något sätt. Framförallt är det skönt när man kört igenom dem.

    Hoppas att axeln din känns bra, skulle vara najs att se lite bra vikter i pressarna. Värm
    ordentligt.

    Ja visst är det så, ungefär som på den tiden man fortfarande brukade vara ute och festa, de bästa festerna brukade oftast vara hemma hos någon polare helt spontana och roliga.

    Blev ju som sagt inte helt taggad idag, men blev ett bra set på hantelpress för bröst och ett för axlar : )

    #240994
    Gober wrote:
    Puh! Dagen blev inte riktigt som planerad, kom i säng riktigt sent igår och vaknade sent, drog i mig en rejäl shake med glass, havre osv. Sen ner med sambon och svärföräldrarna till korvhuset som är ett riktigt shysst korvställe med kvalitetskorv, 101 sorter faktiskt. Där blev det en rejäl Bratwurst med hemlagat mos, mos med stora potatisbitar i. Därefter gick vi raka vägen in på Creperiet och jag tog en Julius Cesar, dvs en stor Crepe med banan, grädde, hyvlad kokos, chokladsås och vaniljglass. Därefter mådde man som man förtjänade, rakt hem i soffan och någon timme senare fick jag tvinga mig ner till gymmet.

    Detta var jag givetvis tvungen att googla och hittade: [http://www.korvhuset.com/]

    Jag gillar generellt inte korv men sådana här ställen är ju alltid roliga att lägga på en utflyktsrutt :)
    Creperier däremot, fungerar lite för bra…

    Quote:
    Tänkte egentligen inte visa upp den bistra sanningen, men någon måste ju stå upp för oss lite mer mulliga män ;-)

    Dags att trycka upp t-shirtar med MM-slogan ;)

    Quote:
    Ja såhär rund hade jag ju inte tänkt att bli, men jag är trots det ganska nöjd med min bulk för jag tror jag lagt på mig något litet hekto muskler. Och det kunde ju sett värre ut med tanke på att jag denna bulk valde att skita i att räkna kalorier.

    Tycker också du ska vara nöjd =)
    En litta fråga:
    På vilket sätt gillar du inte dina pluskilon? I huvudet? I spegeln? Obekväm känsla? Annat?

    Quote:
    Ska försöka hålla detta nu tills Januari, har laddat ner den där Shapeup appen som en liten förberedelse inför bantningen (tänker också banta som Getto).

    Den är supersmidig!

    Quote:
    Imorrn blir det jobb sen slappa och baka lussebullar med tjejen (jag äter hon bakar).

    Jämställdhet och lyckliga relationer handlar om att komplettera varandra :emo-thumb

Viewing 15 posts - 961 through 975 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.