Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 976 through 990 (of 1,782 total)
  • Author
    Posts
  • #240995

    Tycker inte alls det ser nå dåligt ut alls på formen!

    Redan då vätskan släpper kommer det att se riktigt vasst ut!

    #240996
    Johnny Furu wrote:
    Tycker inte alls det ser nå dåligt ut alls på formen!

    Redan då vätskan släpper kommer det att se riktigt vasst ut!

    Tack, men njaaa är nog liiiite mer än vätska, hehe. Går att ta ett rejält tag med näven om bukfettet, det kan jag lova dig.

    Fi@ wrote:

    Tycker också du ska vara nöjd =)
    En litta fråga:
    På vilket sätt gillar du inte dina pluskilon? I huvudet? I spegeln? Obekväm känsla? Annat?

    Jämställdhet och lyckliga relationer handlar om att komplettera varandra :emo-thumb

    I spegeln, står man rakt upp i den positionen så ser det ju inte helt förjävligt ut, men du skulle se mig avslappnad sittande ner :D Jag har inget behov av att vara i någon superform, men det finns en gräns när man inte trivs med sig själv och för mig är det när lovehandles och smått svällande fett över kalsongkanten börjar smyga sig på, hehe. Men 8-10veckors diet så är man nog nöjd igen.

    Sen är det ju också så att om man som jag vill bulka för att lägga på sig extra muskler så tar det ju stopp någonstans annars blir man ju bara fetare och fetare. Då är det bra att gå ner några kilo och börja om igen.

    Och angående jämställdheten så är sanningen att min sambo är bak-nazist. Hon är väldigt duktig och ingen ska komma och pilla i hennes mästerverk. Hon är bra på att baka och jag på att laga mat så där lägger vi oss inte i varandras talanger ;-)

    #240997
    Gober wrote:
    I spegeln, står man rakt upp i den positionen så ser det ju inte helt förjävligt ut, men du skulle se mig avslappnad sittande ner :D

    Hmmm jag försöker verkligen men nej…hmm…bild? ::p

    Quote:
    Jag har inget behov av att vara i någon superform, men det finns en gräns när man inte trivs med sig själv och för mig är det när lovehandles och smått svällande fett över kalsongkanten börjar smyga sig på, hehe. Men 8-10veckors diet så är man nog nöjd igen.

    Sen är det ju också så att om man som jag vill bulka för att lägga på sig extra muskler så tar det ju stopp någonstans annars blir man ju bara fetare och fetare. Då är det bra att gå ner några kilo och börja om igen.

    Mig förstå. Vi har ju alla vår personliga indikator :)

    Quote:
    Och angående jämställdheten så är sanningen att min sambo är bak-nazist. Hon är väldigt duktig och ingen ska komma och pilla i hennes mästerverk. Hon är bra på att baka och jag på att laga mat så där lägger vi oss inte i varandras talanger ;-)

    Jag får gratulera till ett utmärkt val :up:

    #240998

    Ja fy f*n, då var man ett år äldre men inte mycket klokare. Den vanliga födelsedagsångesten botades med ett pass som gick helt okej med tanke på att jag bara ätit lussebullar och några glas mjölk idag.

    Chin-up
    8
    8
    8
    8

    Pulldown
    90×10
    80×12
    80×12
    80×12

    Lowrow friviktsmaskin
    80×10
    80×10
    80×10

    Baksida axlar
    3 set

    Stångcurl
    35×12
    35×12
    35×12
    30×13

    Mycket folk på gymmet och rena laserturk-kaoset då man målade om och hade flyttat runt alla bänkar osv. Men som sagt gick det helt okej.

    #240999

    Grattis!:)

    Inte blev jag heller nå klokare fast jag blev medelålders för några veckor sen…

    #241000

    [img=http://images.paraorkut.com/img/pics/glitters/h/happy_bday-7783.png]

    #241001

    Grattis Gober! Inte varje dag man fyller år, vad blev det denna gång?

    Och du, korvfest det låter trevligt det … :P

    #241002
    Johnny Furu wrote:
    Grattis!:)

    Inte blev jag heller nå klokare fast jag blev medelålders för några veckor sen…

    Tackar :-)

    Gettodachoppa wrote:
    [img=http://images.paraorkut.com/img/pics/glitters/h/happy_bday-7783.png]

    Tack, vilket söt bild.

    Magnus Larsson wrote:
    Grattis Gober! Inte varje dag man fyller år, vad blev det denna gång?

    Och du, korvfest det låter trevligt det … :P

    Tackar, det blev 32 denna gång. Betyder att jag har tre år på mig att bli stor och stark, snygg har jag gett upp hoppet om ;-)

    Ja korvfest är inte fel, hehe.

    #241003
    Quote:
    Tackar, det blev 32 denna gång. Betyder att jag har tre år på mig att bli stor och stark, snygg har jag gett upp hoppet om ;-)

    Men gratulerar! Äsch, men ska samma förhållande till sin ålder som man ser på mat. Ta tex en ädelost, den blir bara godare ju mer den har fått mogna (Mmm doftar gott gör den också…).

    #241004

    Ännu en orolig sömn, som gjorde mig lite hängig. Men några bitchslaps och en pwo senare så var man nere och gjorde ett härligt pass. Svetten sprutade så de nymålade väggarna blev förstörda.

    Jag har varit kass på att värma upp och det har jag fått betala för, men idag var jag ganska duktig och kändes bra att vara lite bättre uppvärmd i bänken.

    Såg ut som så här idag,

    Bänkpress
    Stången x?
    50×10
    60×5
    70×3
    80×2
    90×7
    80×10
    70×11
    70×8

    Lutande bänkpress
    60×8
    60×8
    60×8

    Axelpress hantlar
    29×5 fy f*n vad tungt det kändes.
    25×8
    21,5×11+15×11+10×15 ingen vila mellan dessa set

    Sidlyft, 10 sek vila
    10×15
    10×13
    10×10

    Frenchpress
    32,5×8
    32,5×8
    32,5×10+smalbänkspumppumpa

    Pushdowns rep
    4 set utan vila

    Avslutade med 2 set cablecross, inte kört den övningen på ett år eller så, vet inte om den ger något men skön pump. Kommer nog lägga in den som lite avslut.

    Yes, riktigt härligt pass som sagt.

    Jag har tänkt (om axel osv känns bra) försöka mig på att maxa i bänk innan nyår. Har absolut ingen aning vad jag kan ta. Någon kanske minns en film där jag tog 100kg för längesedan. Den fick dock inte tummen upp eftersom stången inte nuddade bröstet. Men detta var ju ett bra tag sedan. Nåja vi får se när tillfälle ges till detta, ska ju passa in med någon som passar osv.

    Nu mina fellow meatheads blir det ärtsoppa från soldaten.

    waco3000 wrote:
    Men gratulerar! Äsch, men ska samma förhållande till sin ålder som man ser på mat. Ta tex en ädelost, den blir bara godare ju mer den har fått mogna (Mmm doftar gott gör den också…).

    Thats me! luktar mögelost och lite mossig.

    #241005

    Cablecross är bra för den formar insidan av brösten.

    Trevlig bänkserie annars. Kör du axelpressarna stående?

    #241006
    Gettodachoppa wrote:
    Cablecross är bra för den formar insidan av brösten.

    Trevlig bänkserie annars. Kör du axelpressarna stående?

    Jasså det säger du, det är ju just vad jag behöver.

    Tack ska du ha det gick ganska bra. (julrim)

    Nej jag sitter med ryggstöd. Är ju för lågt i tak för att köra stående pressar. Kör du själv några pressar stående?

    För mig blir det stående militär ibland när jag är på annat gym med normal takhöjd.

    #241007

    På vilken sida finns din maxning orkar inte kolla igenom, men i mitt minne var den väl inte alltför grund eller? Trist att fylla år och 31 till 32 gör ju ingen gladare precis, själv tänker jag trycka på Load game om nåt år eller så, tur att man sparade sitt game vid 20=) Om ändå….=/

    #241008

    Bara sittande, för min korsrygg tycker icke om stående.

    Finns f ö många bra tips i äldre byggarböcker, inte bara om cablecrossen. Man bränner
    underhudsfett i solen, situps bränner bort sladdret runt midjan och pullovers expanderar
    bröstkorgen etc.

    Ser fram emot en eventuell maxning om du är smärtfri där innan nyår. Blir en bra
    avslutning inför 2012.

    #241009
    räven wrote:
    På vilken sida finns din maxning orkar inte kolla igenom, men i mitt minne var den väl inte alltför grund eller? Trist att fylla år och 31 till 32 gör ju ingen gladare precis, själv tänker jag trycka på Load game om nåt år eller så, tur att man sparade sitt game vid 20=) Om ändå….=/

    Här har du den. Fan vad spinkig jag såg ut där. det var i början av Juli. Ser ut som passaren hjälper till vilket några påpekade, men han höll bara på stången vilket han inte skulle gjort. Men nej den är inte grund, kanske 3-5cm ovan bröst. Men jag hoppas ju att jag är lite starkare nu..eller det vet jag att jag är men inte hur mycket. PS jag glömde en save på 20 : (
    [youtube=QDAZ7Pe0qXw]

    Gettodachoppa wrote:
    Bara sittande, för min korsrygg tycker icke om stående.

    Finns f ö många bra tips i äldre byggarböcker, inte bara om cablecrossen. Man bränner
    underhudsfett i solen, situps bränner bort sladdret runt midjan och pullovers expanderar
    bröstkorgen etc.

    Ser fram emot en eventuell maxning om du är smärtfri där innan nyår. Blir en bra
    avslutning inför 2012.

    jo jag har ju lite samma trubbel med ryggen.

    hehe, ja goda tips finns det gott om. Men det är iaf en skön övning att avsluta med och det kan räcka gott och väl : )

    Ja vi får se om det blir en liten härlig maxning som kan avsluta detta året. Vet inte riktigt vad man ska satsa på, som bäst har jag ju gjort 90×9 men det var fula rep, hälften nuddade inte bröstet. Men en snygg och godkänd 100×1 borde man väl för sjutton klara. Ännu finare vore plus 100 så man hade den lilla mentala blocken avklarad.

Viewing 15 posts - 976 through 990 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.