Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 991 through 1,005 (of 1,782 total)
  • Author
    Posts
  • #241010

    7×90 om det var snygga reps så borde nog teoretiskt 105-107,5 gå att fixa…

    Men alla lyfter ju olika, somliga e reps starka och somliga lyfter mera max… (tror jag endast klarade 3-4×100 då jag lyfte 120 första gången)[/b]

    Men 100 borde absolut inte ställa till nåt problem…

    Testa köra en 3-5 på 95 nästa gång om du har passare

    #241011

    Jag tror att du har +100kg i kroppen om du bara pressar ordentligt. Ett par bitchslaps innan, lite mer ärtsoppa och sen är det bara till att ta i :)

    #241012
    Johnny Furu wrote:
    7×90 om det var snygga reps så borde nog teoretiskt 105-107,5 gå att fixa…

    Men alla lyfter ju olika, somliga e reps starka och somliga lyfter mera max… (tror jag endast klarade 3-4×100 då jag lyfte 120 första gången)[/b]

    Men 100 borde absolut inte ställa till nåt problem…

    Testa köra en 3-5 på 95 nästa gång om du har passare

    Ja vi får se hur det går, ska stega upp lite försiktig kommande passen.

    Tommy Ivarsson wrote:
    Jag tror att du har +100kg i kroppen om du bara pressar ordentligt. Ett par bitchslaps innan, lite mer ärtsoppa och sen är det bara till att ta i :)

    Ja 101 iaf :D Ärtsoppa kan ju vara bra, men kan ju också få otrevliga bieffekter vid maxtest : O

    #241013

    he he he ,ja ärtsoppa innan maxning….kan bli blött i brallan…..lol
    bra där gober,maxning,min planerade blir på fredag,den 23/12…allt enl.det ryska träningsprogrammet som jag följt nu i x antal veckor.faktiskt hållt mig från att göra flera reps osv….men har varit svårt,när jag gillar att ta i!! känns ju lite löjligt att gå ner å köra 6x2r,typ,då man egentligen orkar köra typ en 8-10:a på samma,men men……..där kommer träningsdiciplinen in!!
    men kör på nu å lycka till………….;)

    #241014

    Gober är en köttig man! Jävlar så fin journal, alltid mycket snack här inne och mycket att ta inspiration ifrån!

    Rätt dålig på att lägga kommentarer dock, tror de är andra eller tredje gången bara ..
    Men läser ju väldigt mycket här inne, tycker det är jävligt intressant journal!

    Så lägg ej ner den, den är till nytta för många och inte bara mig!

    #241015
    Roligt wrote:
    Gober är en köttig man! Jävlar så fin journal, alltid mycket snack här inne och mycket att ta inspiration ifrån!

    Rätt dålig på att lägga kommentarer dock, tror de är andra eller tredje gången bara ..
    Men läser ju väldigt mycket här inne, tycker det är jävligt intressant journal!

    Så lägg ej ner den, den är till nytta för många och inte bara mig!

    håller med till fullo :)

    #241016

    samma här :up:

    #241017

    4 timmars sömn, hård dag på jobb, dålig kost bestående av mackor och några glas mjölk, hört den förut? Visste att det skulle bli ett skitpass. Men något hände utanför gymmet, jag tände till som s*tan! Sparkade upp dörren till gymmet, gick rakt in och gav receptionisten en flat lusing och skrek ”smäll på lite hårdrock, hiphop eller tung country för H*LVETE!” blandade en pwo bestående av jacked-xx och urin, svepte den och slet av mig tshirten och körde ett riktigt fett pass.

    Det såg ut såhär! Rygg och biceps, fokus på rodd

    Lowrow hantlar
    39×10 PB
    39×8
    39×6
    32,5×10

    V-rodd
    70×8
    70×8
    70×8

    Vertical row
    60×8
    60×8
    60×8

    Pulldown
    80×10
    80×10
    80×10

    Baksida axlar
    3 set

    Shrugs
    70×15
    100×10
    100×10

    Stångcurl, tyvärr ont i handleder/underarmar så kunde inte köra så tungt som jag önskat.
    45×5
    40×6
    30×10

    Avslutade med två set kabelcurl.

    Lite ändrade planer imorrn, kommer kanske köra lördagspasset imorrn, dvs lite hantelpressar osv istället för lördag. Sedan vila tills på måndag och då ev testa en liten maxning på bänken.

    Roligt wrote:
    Gober är en köttig man! Jävlar så fin journal, alltid mycket snack här inne och mycket att ta inspiration ifrån!

    Rätt dålig på att lägga kommentarer dock, tror de är andra eller tredje gången bara ..
    Men läser ju väldigt mycket här inne, tycker det är jävligt intressant journal!

    Så lägg ej ner den, den är till nytta för många och inte bara mig!

    kuulan wrote:
    håller med till fullo :)
    Västkustarn wrote:
    samma här :up:

    Det måste skett något litet missförstånd, jag har inte skrivit att jag ska lägga ner journalen. Men det är ju jättekul att ni vill titta in här, förstår dock inte varför, jag är ju minst och svagast på internet. Måste vara min härliga personlighet.

    Denna låten goes out for you my readers!

    [youtube=HQW7I62TNOw]

    #241018
    Gober wrote:
    Det måste skett något litet missförstånd, jag har inte skrivit att jag ska lägga ner journalen. Men det är ju jättekul att ni vill titta in här, förstår dock inte varför, jag är ju minst och svagast på internet. Måste vara min härliga personlighet.

    Denna låten goes out for you my readers!

    [youtube=HQW7I62TNOw]

    Men Gober, jag är väl svagare:D

    Men som alla andra säger, denna journalen är jäkligt kul att följa:emo-thumb

    Ska försöka bli bättre på att kommentera framöver istället för att bara smygläsa:)

    #241019
    Gober wrote:
    4 timmars sömn, hård dag på jobb, dålig kost bestående av mackor och några glas mjölk, hört den förut? Visste att det skulle bli ett skitpass. Men något hände utanför gymmet, jag tände till som s*tan! Sparkade upp dörren till gymmet, gick rakt in och gav receptionisten en flat lusing och skrek ”smäll på lite hårdrock, hiphop eller tung country för H*LVETE!” blandade en pwo bestående av jacked-xx och urin, svepte den och slet av mig tshirten och körde ett riktigt fett pass.

    Yes, så rätt uppladdning. Hade varit ett fruktansvärt antiklimax om du
    typ failade stenhårt i första övningen, hehe. Men det blev ett PB istället!

    Alrighty then, måndag blir eventuellt en maxningsdag.

    #241020

    Fint pass Gober, härligt med sömnen och kosten där, såklart man känner igen den, det har hänt ett par ggr haha :P

    #241021

    48timmars vila sedan förra press-passet. Vad drar vi för slutsats utifrån kvällens resultat. För lite vila helt klart, 72timmar per muskelgrupp är lagom. Det var tungt och jobbigt och axlarna kändes inte okej. Men nu blev det så här för jag ska vila från gymmet i helgen då det blir långa hårda arbetsdagar.

    När jag värmde upp triceps såg jag två killar som körde böj i smithmaskinen. Till att börja med stod dom långt bakom stången så att ryggen såg ut att kunna gå av när som helst. Sen hade dom på 90kg men borde nog nöjt sig med enbart stången då dom gick ner ca 20cm i djup. Jag lägger aldrig mig i men var nära att gå fram och säga att dom borde slänga av lite vikt och ställa sig ordentligt. Men sket i det.

    Dagens pass blev ganska lätt då det knakade och sprakade i kroppen.

    Hantelpress
    34×10
    34×10
    34×8

    Lutande bänkpress
    60×6
    70×6
    60×8

    Axelpress hantlar, dropset utan vila, aj aj aj
    21,5×12
    15×8
    10×8
    10×12 haha oj vad tungt 10kg kan bli

    Sidlyft
    tre set

    Smal bänkpress
    60×10
    60×10
    60×8

    Pushdowns
    3-4 set

    CC
    2 set

    Hade planerat maxtest i bänk på måndag, nu åkte jag dock på ett långt arbetspass på måndagen plus arbete hela helgen så jag vet inte hur jag kommer känna mig, känns det inte helt hundra skiter jag i det. Då blir det nog tyvärr inget maxtest 2011. Men i så fall kör jag någon gång efter nyårsafton.

    Hence wrote:
    Men Gober, jag är väl svagare:D

    Men som alla andra säger, denna journalen är jäkligt kul att följa:emo-thumb

    Ska försöka bli bättre på att kommentera framöver istället för att bara smygläsa:)

    Jo men du är säkert större och starkare än mig om några månader ;-) Kul att du tittar in Hence!

    Gettodachoppa wrote:
    Yes, så rätt uppladdning. Hade varit ett fruktansvärt antiklimax om du
    typ failade stenhårt i första övningen, hehe. Men det blev ett PB istället!

    Alrighty then, måndag blir eventuellt en maxningsdag.

    hehe, ja precis, komik på hög nivå.

    ralle12 wrote:
    Fint pass Gober, härligt med sömnen och kosten där, såklart man känner igen den, det har hänt ett par ggr haha :P

    Tjena Ralle, härligt att du kommit igång med träningen igen.

    #241022

    Aaa tack! riktigt fint faktiskt! nu när man kör mer seriöst än förrut :)

    #241023

    Jahapp, det var ju en djä*la tur att man inte maxade idag. Mardrömshelg på jobb och inte lär det bli bättre, längtar till torsdag klockan 14 för då är det ledigt i tre dagar.

    Kroppen känns riktigt sliten trots att jag kör relativt höga rep, får se hur jag gör resten av veckan, men i morgon blir det iaf vila från träningen.

    Trots att jag var tröttare än en Zombie så gick passet ganska bra idag.

    Chin-up
    8
    8
    8
    9

    Lowrow hantlar
    39×8
    39×6
    32,5×8
    32,5×8 + 21,5×12

    Shrugs hantlar
    42×10
    42×10

    Baksida axlar, 15 sek vila
    10×15
    10×12
    10×12

    Hantelcurls
    17,5×8
    17,5×8
    17,5×6

    Pulldown
    90×10
    90×10 + 50×12

    Kabelcurl
    drop set x 4

    [img=http://i44.tinypic.com/118ovmv.jpg]Har bestämt mig för en sak angående min journal, jag kommer inte skriva vad min startvikt innan dieten blir, kommer inte skriva om vikten överhuvudtaget utan bara redovisa om det går bra eller dåligt och om det går neråt. Har blivit ett litet hjärnspöke med vikten, jag jämför mig för mycket med alla andra oavsett om dom är längre än mig, tränat längre osv så jag ska bara fokusera på att droppa lagom med fett tills det ser ok ut och inte bry mig så mycket vad jag väger.

    Jobba i morgon och vila från träning som sagt.

    #241024

    Har själv haft en natthelg, men är nu ledig i tre dagar. Det känns lyxigt att bara vara
    hemma, vila, träna och ta’t lugnt.

    Jämföra sig med andra kan ju vara bra och nyttigt om man ligger på ungefär samma nivå
    och kan peppa varandra på ett sunt sätt. Men annars har jag inte mycket intresse av
    väga mina prestationer mot andras. Det är så mycket som spelar in, och som egentligen
    inte spelar någon roll.

    Du gör rätt i att köra på som du gör. Relax, enjoy the ride och invänta resultaten. När de
    än må komma.

Viewing 15 posts - 991 through 1,005 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.