Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,006 through 1,020 (of 1,782 total)
  • Author
    Posts
  • #241025

    Gör du rätt i Gober. Bättre att förhålla sig till allmäntillståndet och den sammanlagda summan av resultaten. Och så vidare.

    #241026

    Ja nu hoppas jag att jag inte målat upp en bild av att jag sitter här hemma och gråter i ett hörn med en krossad spegel vid mina fötter. Ty så svag i sinnet är han icke.

    Men jag vill ju stå för en avslappnad attityd till detta med träning och även den bäste kan ibland trilla ner i det där träsket då man blir lite sur över sina mediokra resultat. Jag kan även ibland förvandlas till en bitter gubbe som grämer sig över att man inte lyckades hitta rätt i träningen och därmed fortsatte träna från den dagen man som fjunig sextonåring satte sin fot på gymmet för första gången fram tills nu. Då hade man förmodligen varit någorlunda stor och stark nu. Ibland glömmer jag att jag hade uppehåll i träningen i sådär tio år och att jag bara är en liten sparris…tills man då råkar se sin spegelbild i sjön upplyst av månes sken på en av mina nattliga promenader.

    Men förhoppningsvis är man lite blind och har fått åtminstone lite resultat även om jag tycker jag ser likadan ut som innan jag började träna.

    Nåja nog med svammel.

    Gettodachoppa wrote:
    Har själv haft en natthelg, men är nu ledig i tre dagar. Det känns lyxigt att bara vara
    hemma, vila, träna och ta’t lugnt.

    Jämföra sig med andra kan ju vara bra och nyttigt om man ligger på ungefär samma nivå
    och kan peppa varandra på ett sunt sätt. Men annars har jag inte mycket intresse av
    väga mina prestationer mot andras. Det är så mycket som spelar in, och som egentligen
    inte spelar någon roll.

    Du gör rätt i att köra på som du gör. Relax, enjoy the ride och invänta resultaten. När de
    än må komma.

    Magnus Larsson wrote:
    Gör du rätt i Gober. Bättre att förhålla sig till allmäntillståndet och den sammanlagda summan av resultaten. Och så vidare.
    #241027

    Härlig inställning gobe! :)
    Träning är inte hela livet utan en del av livet! (säger vi)

    #241028

    Oj! sliten…Visste inte riktigt hur jag skulle köra idag då jag var trött och sleten så jag bestämde mig att köra lite på känsla bara. Körde lite treor och sen lite högreps.

    Sen fick jag hjärnsläp och trodde att jag var hardcore och förskte svinga upp 32,5or i axelpress. Det sprakade till lite i axlarna och fick inte ens upp dem. Nåja, gick ju bra förutom det missödet, nu sitter man dock här med smärtor i ena axeln, att man aldrig lär sig.

    Innan träningen blev det en dagens på jobb,
    [img=http://i43.tinypic.com/2u8iag7.jpg]Skåneköttbullar med sjukligt mycket sås.Bänkpress
    50×5
    60×4
    80×3
    90×3
    90×3
    90×3
    80×8
    70×12

    Axelpress hantlar
    32,5x fail
    29×7 PB, ej till fail
    27,5×8
    25×9 + 15×12

    Lutande bänkpress, intensivt med kort vila
    50×10
    50×10
    50×10

    Sidlyft
    12,5×10
    10×12
    10×12

    Frenchpress
    35×8
    35×8
    30×11 + lite smalpumpapumpa

    Pushdowns rep
    dropset x 3

    passar på att ta lite bilder då och då nu innan man ska banta lite. Dom små pecsen har försvunnit ännu mer in i fettet nu.

    [img=http://i39.tinypic.com/2itlcvs.jpg]Får väl se om det blir någon träning imorrn, tänkte hinna med lite rygg och biceps. Så blir det om jag hinner och orkar efter julklappsköp osv.

    Nu ska jag steka några skivor oxfilé, pommes till det.

    Jimmy124 wrote:
    Härlig inställning gobe! :)
    Träning är inte hela livet utan en del av livet! (säger vi)

    Ja Jimmy min unge herre, ibland kan man ju undra om det där inom parantes ;-)

    #241029

    Ouf! Den där lådan såg god ut. Är det något speciellt med just skådeköttbullar? Och är
    det lingon eller något annat i den lilla plastbyttan?

    Det där med att lära sig ta det lugnt kan man ju bara glömma verkar det som. Man får
    ALLTID sjukt bra idéer när man väl är på gymmet. Och sedan ångrar man sig bittert.

    I övrigt ett stabilt pass med ett pb trots icke-fail. Starkt.

    #241030
    Gettodachoppa wrote:
    Ouf! Den där lådan såg god ut. Är det något speciellt med just skådeköttbullar? Och är
    det lingon eller något annat i den lilla plastbyttan?

    Det där med att lära sig ta det lugnt kan man ju bara glömma verkar det som. Man får
    ALLTID sjukt bra idéer när man väl är på gymmet. Och sedan ångrar man sig bittert.

    I övrigt ett stabilt pass med ett pb trots icke-fail. Starkt.

    Ja det är inte dumt alls med en sådan såsig låda. Du jag vet faktiskt inte vad det speciella med dom är, kanske lite mer gris än nöt..ingen aning. Dom är goda men inte lika goda som mina eller min mammas det kan jag lova dig.

    Plastbyttan var lingonkål, dvs vitkål blandat med lingon, ganska gott det med.

    Ja det kommer alltid upp lite fina idéer på gymet, det är som man går ur sin kropp och ser sig själv göra dessa dumheter utan att det går att stoppa ;-)

    Och tack ska du ha.

    btw, i morse klockan 6 på bussen klev en snubbe med enormt hår på och öppnade en burk med 2kg jordnötter som han satt och slevade i sig i 30min. Hatar lukten av jordnötter :/

    [img=http://i41.tinypic.com/m9u0w4.jpg]

    #241031

    Hoppas axeln ordnar sig, ibland vill man mer än vad man för dagen klarar av. Vet hur svårt det kan vara att låta bli vissa vikter ibland Man får storhetsvansinne:D

    Jordnötter kl 06.00, fy fasen inte det första man tänker på den tiden på dygnet. Blev du mätt när du kände lukten?:D

    #241032

    Bu för epic hair man! Riktig ragevarning på en sån snubbe dock, känns olugn. Bättre då med den där köttlådan. Tycker också det var ett vackert pass, men jag skulle inte heller lastat på axlarna för mkt efter bänk. Lätt för en annan att säga

    #241033
    Hence wrote:
    Hoppas axeln ordnar sig, ibland vill man mer än vad man för dagen klarar av. Vet hur svårt det kan vara att låta bli vissa vikter ibland Man får storhetsvansinne:D

    Jordnötter kl 06.00, fy fasen inte det första man tänker på den tiden på dygnet. Blev du mätt när du kände lukten?:D

    Ja det är inte lätt att överskatta sig själv…ständigt ;-)

    Nej mätt blev jag inte, mest illamående. Dessutom är det folk som kan dö enbart av partiklar från jordnötter så det är ju rena idiotin att sitta där och trycka i sig jordnötter på en buss.

    Magnus Larsson wrote:
    Bu för epic hair man! Riktig ragevarning på en sån snubbe dock, känns olugn. Bättre då med den där köttlådan. Tycker också det var ett vackert pass, men jag skulle inte heller lastat på axlarna för mkt efter bänk. Lätt för en annan att säga

    Ja detta var ju nästan värre än snubben på Gettodachoppas gym som åt fiskbullar i omklädningsrummet.

    Men man får väl stå ut med lite lustiga människor när åker kollektivt.

    Ja du Farsan, nästa gång jag ger mig på dom vikterna får jag nog lägga axlar före bröst. Och tack ska du ha.

    #241034

    jag stämmer in i kören!!!………….lol……………

    #241035

    Ja det är respektlöst att äta jordnötter offentligt sådär. Är själv allergisk mot alla nötter, dock inte så känslig att jag inte kan vara i samma rum som den som äter men det finns ju dom som är jätte allergiska. Bra pass Gober, glömde skriva det förut. Stabilt tränat fast att du inte kände dig på topp

    #241036
    Gober wrote:
    Ja nu hoppas jag att jag inte målat upp en bild av att jag sitter här hemma och gråter i ett hörn med en krossad spegel vid mina fötter. Ty så svag i sinnet är han icke.

    Men jag vill ju stå för en avslappnad attityd till detta med träning och även den bäste kan ibland trilla ner i det där träsket då man blir lite sur över sina mediokra resultat. Jag kan även ibland förvandlas till en bitter gubbe som grämer sig över att man inte lyckades hitta rätt i träningen och därmed fortsatte träna från den dagen man som fjunig sextonåring satte sin fot på gymmet för första gången fram tills nu. Då hade man förmodligen varit någorlunda stor och stark nu. Ibland glömmer jag att jag hade uppehåll i träningen i sådär tio år och att jag bara är en liten sparris…tills man då råkar se sin spegelbild i sjön upplyst av månes sken på en av mina nattliga promenader.

    Men förhoppningsvis är man lite blind och har fått åtminstone lite resultat även om jag tycker jag ser likadan ut som innan jag började träna.

    Nåja nog med svammel.

    Jag älskar när du svamlar Gober, det är då din journal är som allra bäst!

    Sedan tycker jag inte att du behöver noja över kroppsstorleken, du är kanske inte störst på forumet men du får säkert inte ligga minst, fnissa för dig själv och tänk på det i stället när du ser på alla kroppsbilder.

    Det händer även att jag grämer mig över mitt 10-års uppehåll från träningen men när jag tänker efter så fanns det en anledning till att det blev som det blev. Man får leva här och nu helt enkelt och göra det bästa av sina förutsättningar. Egentligen, ska man vara krass så kan man ju fundera varför man ska börja tokträna när man redan har peakat och kroppen börjar vissna. Jag har bestämt mig för att totalt blunda för detta faktum för att jag tror att om jag målar upp ett litet hinder av detta slag så kommer det att hämma min utvecking en aning, likväl som att gräma sig över det långa träningsuppehållet. Jag ska surfa på den extra stora ”motivationsvågen” som min träningsfrånvaro har orsakat och mina resultat kommer därför att bli liiite bättre8).

    #241037

    Jodå Waco visst får jag ligga, iaf på julafton och min födelsedag :-)

    Och annars håller jag med dig och dina visa ord.

    Idag har det blivit juklappsshopping för hela slanten, gick väldigt smidigt idag och hittade allt jag ville köpa direkt. Tog ändå några timmar så nu är man helt slut och har fortfarande städning mm kvar. Detta plus en schleten kropp och ett trött huvud betyder vila från träningen. Blir lite mys i soffan med några filmer istället. Kör ett pass i morgon istället.

    #241038

    Blev ett litet pass på kvällskvisten trots allt. Inte hunnit ät mer än en shake och och en fransk hotdog på hela dagen, men men..

    Lowrow hantlar, yeah
    39×6
    39×6
    39×6
    39×6

    Chin-up, mindre bra, men trött efter rodden
    8
    8
    6
    6

    Shrugs + baksida axlar, baksida axlar
    90×12/9×15
    90×12/9×15
    90×12/9×15

    Stångcurl
    40×10
    40×8
    35×10
    30×12

    V-rodd + pulldowns, superset
    60×12/80×10
    60×8/80×6
    60×6/70×8

    Avslutade med lite kabelcurl. Skönt pass faktiskt. Roddarna går verkligen bra och nu kan jag köra på med 39orna i alla set : )

    Ska försöka köra ett litet pass på morgonen i morgon, ganska skönt att få köra lite då man sedan kommer sitta och äta och dega resten av dagen, och få upp aptiten lite extra. Har senaste två jular haft julafton här hemma men i år drar vi hem till min mamma, ganska skönt att slippa stå vid spisen osv hela dagen.

    Nu ska jag rulla köttbullar, trevlig kväll på er.

    #241039

    fina pass du drar av så pass långt in på året,lovar gott inför 2012:-)ät och frodas gober och ha en riktigt god jul vettja:-)

Viewing 15 posts - 1,006 through 1,020 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.