Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,021 through 1,035 (of 1,782 total)
  • Author
    Posts
  • #241040

    För mig är det lite av en tradition att köra på julafton/nyårsafton. Imorgon blir det nog träning
    sådär runt 21-tiden skulle jag tro. Jag kommer få tända när jag kommer och släcka när jag går, heh.

    Trevlig kväll, Gobie. Rulla några för mig.

    #241041
    Gettodachoppa wrote:
    För mig är det lite av en tradition att köra på julafton/nyårsafton. Imorgon blir det nog träning
    sådär runt 21-tiden skulle jag tro. Jag kommer få tända när jag kommer och släcka när jag går, heh.

    Trevlig kväll, Gobie. Rulla några för mig.

    Ja nyårsträning blir det nog här med, den traditionen startade jag och sambon förra Nyår, vi är ändå inte ute och festar på nyår längre så det kan vara gött med ett litet pass på gymmet som man då har helt för sig själv.

    Du kommer vara precis som Ricky imorrn, helt själv i ett halvsläckt gym, glöm inte att slå ner en lampa innan du går hem.

    Jag rullar några i armhålan för extra sälta för din skull buddy.

    #241042

    Gober, för att återkoppla till din målbild inom bodybuildingen; Hur pass viktigt är det för dig att en dag komma väldigt nära eller rentav uppnå dom mål som du tänker dig idag?

    Jag menar förmår du dig att njuta ”på vägen” mot målet eller har du liksom en majoritet av alla lite seriösare kroppsbyggare drabbats av tunnelseende?

    Ser jag till mig själv har jag faktiskt det senaste året kommit till en punkt där jag insett att mina drömmars mål inte kommer att nås, målgången är inte fjärran men energin är slut. Offret för att klara den sista biten vore min goda hälsa, den är dessvärre för viktig för att temporärt och på kemisk väg bygga 3cm till runt armarna eller få till den där rondören på delta som jag så hett önskar jag hade,,, vilken oerhört livsnedbrytande insikt:(

    Är det landstinget man vänder sig till om man vill snacka med någon om det?:(:)

    #241043

    God jul Gober!

    #241044

    Efter en härlig frukost med lussebullar och fantastiska julklappar från tjejen så drog jag ner och körde ett Julpass. Det såg ut såhär,

    Hantelpress, bra serie om jag får säga, hade ett set till i mig men är rädd om axeln.
    39×5
    39×5
    39×5
    39×5

    Lutande bänkpress
    65×6
    65×6
    65×6

    Axelpress hantlar
    25×8
    25×8
    25×8

    Sidlyft
    10×15
    10×12
    10×10

    Pushdowns rep, vanliga och extension.
    5 set

    CC
    30×18
    35×10

    Riktigt skönt pass, nöjd med hantelpressarna. Om några månader kanske man kan börja med 42orna. Nu har jag dock jävligt ont i vänster axel : (

    Antar att jag bör vila lite extra.

    Nåja God Jul på er alla!

    räven wrote:
    Gober, för att återkoppla till din målbild inom bodybuildingen; Hur pass viktigt är det för dig att en dag komma väldigt nära eller rentav uppnå dom mål som du tänker dig idag?

    Jag menar förmår du dig att njuta ”på vägen” mot målet eller har du liksom en majoritet av alla lite seriösare kroppsbyggare drabbats av tunnelseende?

    Ser jag till mig själv har jag faktiskt det senaste året kommit till en punkt där jag insett att mina drömmars mål inte kommer att nås, målgången är inte fjärran men energin är slut. Offret för att klara den sista biten vore min goda hälsa, den är dessvärre för viktig för att temporärt och på kemisk väg bygga 3cm till runt armarna eller få till den där rondören på delta som jag så hett önskar jag hade,,, vilken oerhört livsnedbrytande insikt:(

    Är det landstinget man vänder sig till om man vill snacka med någon om det?:(:)

    Hej räven!

    Vilka tunga frågor du kommer med på Julafton : )
    Men för att svara lite kort. Jag var i början väldigt naiv, trodde på allvar att om jag verkligen fick ordning på träningen så skulle jag om 5-10år kunna se ut som Frank Zane, eller i närheten iaf. Fast det målet varade väl bara en vecka, hehe. Sedan har mitt mål hela tiden flyttats bak några steg då jag insett att mina tidigare mål är totalt orimliga.

    Jag hade tex som mål att få ett par 45cm armar i skaplig form, men det kommer jag aldrig få. Jag har även nämnt att jag någon gång skulle vilja väga 80kg i riktigt bra form, dvs ca 8-9% BF. Det målet kanske jag kan nå om sådär 5-8år, jag vet faktiskt inte.

    Man ska inte skylla bort sig, det gillar jag inte men jag tror faktiskt att jag har ganska så kassa gener för det här med byggning. Jag tror det är svårt för mig att lägga på mig mer än runt 1kg massa om året, det vet jag förstås inte då jag inte gjort några mätningar osv på dessa två år jag nu tränat sedan jag började om igen. Men någonstans där ligger nog sanningen. Det betyder ju att jag behöver lägga på mig sådär 8-9kg muskler för att nå mitt mål och ja, do the math ;-)

    Nu finns det ju mer att lära sig för mig inom träningen, tekniken försöker man ju bättra på hela tiden, hitta rätt träning för just mig osv. Man kan ju även lägga ner mer tid på kost osv men jag gillar livet utanför gymmet och jag vill inte kalla mig kroppsbyggare därför egentligen är det ju bara en hobby jag har för att må bättre psykiskt och få en snyggare och starkare kropp, och blir det för seriöst är det lätt att det går överstyr och det enda man har i huvudet är träningen vilket jag inte tror är särskilt nyttigt och gör att fokus flyttas från så mycket annat i livet som är viktigare än att lyfta vikter och äta protein.

    Så för att ge något slags svar, mina tidigare mål är bortblåsta, jag kommer inte kunna nå dem utan att ta genvägar. Och om man bortser från alla självklara skäl som lagbrott, etik och moral osv så är det mental och fysisk hälsa som är viktigt för mig. Min hälsa vill jag behålla och dessutom vet jag att även om det vore lagligt att ta genvägar så vore det inget inget bra för mig då jag är en person som går in i kategorin ”mycket vill ha mer” vilket alltid slutar i blint kaos.

    Men nu är det inte så att jag är väldigt deprimerad över att jag inte kommer nå mina tidigare mål då jag tror att jag kommer att växa på så sakta de kommande åren och någon gång ska jag väl åtminstone ha nått en fysik som jag trots allt kan vara stolt över. Men det ligger många år fram det inser jag.

    Jag har fortfarande kvar 80kg som ett mål, kanske det inte blir med 8% bf, vi får väl se. 45cm armar är ju också något jag tror jag kan glömma, men 43cm kanske ;-)

    Nu blev det mycket svammel och lite kryptiska svar men jag hoppas du förstår vad jag vill få fram räven. Jag tycker det är tråkigt om du verkligen mår så dåligt som det ibland verkar utav att du inte kan nå dina mål. Men om det är till någon tröst så tycker jag (och det är jag nog inte ensam om) att du har en mycket bra fysik, och som jag tidigare sagt så skulle jag vara nöjd om jag lyckades se ut sådär vilket jag inte tror jag någonsin kan. Att du väljer bort den temporära massan är ju självfallet ett bra val (tycker jag) och du har ju bättre fysik än väldigt många som inte valt bort detta.

    Dessutom, vad fan ska du med 50cm armar när du inte tävlar? Det gillar ju inte de flesta brudar och du jobbar väl inte som torped? ;-)

    God Jul på dig mannen!

    i0janki wrote:
    God jul Gober!

    God Jul starke man! : )

    #241045

    Då var julen över, typ. Ingen träning idag, jobb sedan mat godis och somna i soffan till ensam hemma 2.

    Tog lite mått idag och vänsterarmen har nu nått 40cm utan pump vilket var ett litet delmål i år. Alla andra mått har också ökat, tillomed benen….eller nja inte vaderna dom verkar det inte hända något med men har å andra sidan slarvat mycket med dom. Mindre roligt är midjemåttet som ökat runt 7-8cm!!!!!!!

    Nåja dieten närmar sig, imorrn och nyårsafton blir det lite gott annars är det nu slut med godis osv sen kör vi på riktigt v2.

    Axeln känns bra så det blir nog som planerat rygg och biceps imorrn efter jobb.

    Gonatt.

    #241046

    Ännu ett pass i mängden avklarat. Har jobbat mycket på sistone och hela ryggen är full av knutor så kroppen skriker nu efter massage, får se om man kan få sig en tid snart.

    Känns också som jag ligger lite på bristningsgränsen till en skada. Det är framsida axel och biceps jag är lite orolig över.

    Annars blev det ett helt klart godkänt pass, godkänt men inte mer.

    Pullups (chins på svenska), nypremiär för denna övning.
    6
    6
    6

    Chinup
    8
    8
    6

    Lowrow, blev klen vikt här idag
    32,5×10
    32,5×10
    32,5×10
    32,5×9
    32,5×9

    Shrugs
    34×15
    42×15

    Baksida axlar
    10×16
    10×15
    10×15

    Stångcurl
    40×10
    40×8
    40×8

    Vertical row
    60×10
    60×10

    Avslutade med två set kabelcurl. Jobb imorrn, får se om jag orkar köra lite ben. Ledig onsdag då blir det bänkpress.

    #241047

    Du körde också drag och bicce idag ja. Ta det lugnt med axeln nu på bröstpasset. Mycket prehab och håll dig hellre på låg vikt en bit från fail

    #241048

    Tjenis!

    Dagens pass,

    Bänkpress
    50×5
    60×5
    70×3
    85×6
    85×6
    80×8
    70×14

    Hantelpress axlar
    27,5×10
    25×10
    21,5×10 + 15×12

    Sidlyft
    10×15
    10×13
    10×13

    Frenchpress
    35×10
    35×8
    35×7+smalpump

    Pushdowns rep
    3 set

    CC
    2 set

    Värmde upp ganska bra idag och höll nere vikten på bänken, känns ganska ok i axeln. Nu är det mindre än en vecka tills dieten börjar, ser faktiskt fram emot det. Kan vara skönt att få lite rutiner med kosten osv. Har dock fått inse att den kommer bli lite längre än jag först tänkt. Handlar trots allt om ca 10kg.

    11-timmars pass imorrn så det blir nog ingen träning. Nästa vecka lugnar det ner sig betydligt med jobb så man kan börja känna sig som människa igen.

    #241049

    Upp klockan fem, jobba elva timmar, hemma vid halv åtta med värkande kropp. Träna eller ej? mjaaa okej då. Ner till gymmet, glömt gymkort. Hem och hämta, tillbaka till gymmet. Ja vid det här laget kokade jag av ilska men ett litet pass blev det dock, med betoning på litet. Höll tillbaka ordentligt för jag var så sliten och trött.

    Chins
    8
    8
    8

    Chinup
    8
    8
    8

    Lowrow
    32,5×10
    32,5×10
    32,5×10

    Stångcurl
    35×12
    35×12
    35×12

    Thats it. Skönt nu när det är avklarat trots allt.

    Fick en bild i ett sms häromdagen. vet inte datum men en gissning är att före kan vara i början på 2009 skulle jag tro. började träna i slutet på 2009.

    [img=http://i40.tinypic.com/343j334.jpg]skiljer väl runt 8cm. Trots att man är liten och klen kan det vara kul att se gamla bilder när man är helt blind för sina framsteg (om än blygsamma).

    #241050

    Skillnaden var helt okej :-)

    När började du träna första gången? Och det var alltså 10 år sedan du slutade?

    #241051

    Kul med sådana jämförelser! Har några dito. Skit i deffen så bygger vi ett tempel av kött istället!

    #241052
    Gettodachoppa wrote:
    Skillnaden var helt okej :-)

    När började du träna första gången? Och det var alltså 10 år sedan du slutade?

    Tackar!

    började träna 95 fram tills 99.Ett litet gästspel på ett halvår runt 2004, och återigen ett litet gästspel på runt ett halvår kanske lite mer runt 2006. Så man kan inte säga att det varit uppehåll på tio år, men tillräckligt för att få börja om hela tiden.

    Efter den där bilden 2009 blev jag dessutom rätt tjock och fortsatte på överskott ett bra tag i början när jag körde igång med träningen, du minns kanske den där tjockis bilden jag la ut en gång i tiden.

    #241053
    Magnus Larsson wrote:
    Kul med sådana jämförelser! Har några dito. Skit i deffen så bygger vi ett tempel av kött istället!

    haha, nej du Mange. Tyvärr kan jag inte ligga på överskott längre då buken sväller över utav helsike. Nu blir det diet på måndag. Men efter det så jädrar i havet kör vi så det ryker igen : )

    #241054

    Men fasen vad du har gjort det bra Gober, det är inte ofta jag kommenterar andras formbilder men jag är impad!

    M.Larsson: ”Ett tempel av kött:D”… jag hakar på:up:!

Viewing 15 posts - 1,021 through 1,035 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.