Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 1,782 total)
  • Author
    biffen669 wrote:
    Jag är faktiskt också lite undrande över din styrka i bänken. När man ser din bild har du ju större pecs än mig. Å andra sidan är det inget bevis på råstyrka då jag själv är fruktansvärt klen. Kanske borde jobba lite extra i den negativa fasen? Även ett par stora starka triceps gynnar dig i kampen mot 100-strecket. Bifoga gärna en liten film så får man se hur du lyfter…

haha, din skojare, större pecs än dig? det var årets överdrift, jag har knappt några pecs. Fruktansvärt klen är du inte så det var årets andra överdrift ;-) Jag har nyligen börjat slipa riktigt mycket på tekniken i bänk då jag tror att det plus att jag helt enkelt är extra svag i den övningen har varit stor skuld i problemet. Jag försöker nu köra riktigt strikt och fint. Jag ska filma lite övningar bla nästa vecka eller senast veckan efter :up:

Jon Larsson wrote:
    En mycket bra och intressant journal, Gober.

Men vad i hela helvete gör den bland Dagböcker?

Den här är ju seriösare och mer on topic än de flesta Seriösa träningsjournaler så jag flyttar den dit nu.

Jag skriver ju lite annat än om vikter och reps, därför tyckte jag den passade fint ibland andra trevliga dagböcker jag följer som Gettodachoppa och Biffen666, men visst om du vill ha den i träningsjournaler så får det väll bli så ;-)

Shrimpy wrote:
    Tuffa pass möter vi alla, nästa pass ska du se går enklare förhoppningsvis! Mycket inspirerande journal (som den nyligen blivit ;) ), kör på vidare i byggandets tecken Gober! Hejja hejja!

Tack ska du ha räkis, nu kör vi :-)

faran wrote:
    Den här journalen har jag missat pga att den inte legat i Seriösa träningsjournaler. Trist, men nu är jag här! Ska bli kul att följa!

Kul att du hitta hit :-)

Yaldish wrote:
    Du har bra markeringar Gober, kommer se riktigt nice ut senare med lite mer massa :D

Tack ska du ha mannen, jag tänker inte på markeringar osv, bara på att bli starkare och större så får det bli som det blir.

Warrior wrote:
    alltså på 2år kan man nå sitt max potential inom byggning ifall man tränar o äter osv rätt…

själv visste jag inte så mycket i början och gjorde mycket felsteg… men ifall man har en bra tränare osv tror jag 2år räcker precis för man skall nå sitt max…

tror de flesta kan klara runt 200kg i mark… 140kg i bänk… osv

två år säger du, det vet i fan, fem år låter lite mer troligt, men du har kanske rätt kära krigis. Jag har ju ganska nyligen funnit (vad jag tror) den rätta vägen med lågvolym och progressiv träning, har tränat helt tokigt innan, så förhoppningsvis ska resultatet komma snabbare nu. Vi får väll se.

Magnus Larsson wrote:
    Kul att du är omplacerad till vår avdelning. :)

Klart en av de allra mest läsvärda sjukjournalerna här.

Tack ska du ha, jag skriver ju mest för att ha lite koll på vad jag håller på med, förutom i den där slitna boken man skriver i på gymmet. Men det är extra kul när en och annan läser vad man skriver :-)

Jaså, jaha, det är här du gömmer dig, din spjuver. Jag och biffen får hålla ställningarna i
    dagsboks-landet hädanefter.

Ser fram emot film förresten. Gärna bänkpress eller något liknande.

Gettodachoppa wrote:
    Jaså, jaha, det är här du gömmer dig, din spjuver. Jag och biffen får hålla ställningarna i
    dagsboks-landet hädanefter.

Ser fram emot film förresten. Gärna bänkpress eller något liknande.

Det var inte självvalt att bli utkastad ur värmen, men man får väll gör som di däringa moderatoorna säger. Jag tänkte filma Bänk efter som jag är svagare än en skolflicka med benskörhet, kanske någon kan ge teknik tips. Tänkte även filma bla mark där jag har kass teknik.

Hoppas på att få filmat lite i veckan.

Nice! Filmer är alltid kul. :)

Godafton, idag gick träningen ganska bra om jag får vara så fräck att säga det själv. Dips har blivit lite av en favoritövning numera, tillsammans med sittande militär, eller overhead press som jag och min vän Stuart McRobert kallar den.

Jag vet att ni alla har väntat på det som kommer i dagens inlägg, nämligen film, jag fick sätta på ett extra vidvinkel-objektiv för att få med min massiva kropp.

Nej nu skojar jag allt, filmerna är såklart blygsamma för inte säga smått pinsamma, men det är väll trots allt kul med lite film, och efter som jag blivit hånad för mina svaga bänkar så kan man om man så önskar ge kritik på vad jag skulle kunna gör bättre, tycker dock inte det ser helt förjävligt ut. Nu har jag som sagt börjat om med den häringa backcyckling-systemet och började på väldigt lätt vikt, men jag tänker att om jag kan slänga på 2,5kg per vecka så ska det väll likna något längre fram. Det tog bara typ två timmar att föra över filmerna till Youtube pga att jag var för lat för att dra ner storleken.

Nåja, dagens redovisning

Bänkpress, +2,5kg
    70×7
    63×8
    59×10 (lätt)

Overhead press, +2,5kg
    43×7
    39×8
    35×9

Chins supinerade, +1reps, +1reps,-1 reps
    KV+15kg x 4
    KV+10kg x 5
    KVx6

Dips, +1reps, +1reps, +1reps
    KV+20kg x 7
    KV+15kg x 7
    KVx12

Sidlyft sittande, + massa reps
    10×18
    10×12
    10×11

Rotatorcuff
    4x?

Så såg det ut, ta fram popcornen och förberedd er för lite film med mrMEGAMASS aka Gober.

[youtube=MKQ-6y2PpBE]

[youtube=M_qNS0j3vig]

[youtube=OB_CKytmR60]

Förhoppningsvis ska jag kunna slänga upp något lite mer imponerade om ett halvår ;-)

Kul med RPT ;)

Men det där måste varit det mest öde gymmet jag skådat, iaf rummet där bänkpressen fanns. Ser ut att finnas plats för mycket mer leksaker där ;)

Gober wrote:

[youtube=MKQ-6y2PpBE]

[youtube=M_qNS0j3vig]

[youtube=OB_CKytmR60]

Förhoppningsvis ska jag kunna slänga upp något lite mer imponerade om ett halvår ;-)

Vilken bra kvalitet på filmerna, krispigt. Du, jag tycker – utan en massa
    fjäsk – att det ser bra ut. Lugnt och fint utförande i allt. Jobbar du på så
    där med kommande viktökningar kommer det se jäkligt bra ut framöver.
    Det är ju trots allt massa du vill lägga på dig.

Av mig får du tummen upp!

Tommy Ivarsson wrote:
    Kul med RPT ;)

Men det där måste varit det mest öde gymmet jag skådat, iaf rummet där bänkpressen fanns. Ser ut att finnas plats för mycket mer leksaker där ;)

Jag kallar det norrlandsbänk. Det är när man är helt själv, i ett öde gym
    och kör riktigt tung bänk utan skyddsrack eller annan hjälp.

Så där ja. Matbilder och nu videos. Härligt att fler och fler gör sina dagböcker mera representativa:emo-thumb!

Vinkeln är inte riktigt optimal för att kunna se allt du gör. Men jag får intrycket att du har en viss tendens att dra fram armbågarna. Belastar mera triceps på det sättet. Skulle nog även kunna brösta upp dig lite mer. Prova att lägga en rullad handduk under ryggen till en början. Själv gillar inte att låsa armbågarna så som du gör startläget. Man tappar lätt kontraktionen då. Sedan när man kör lite tyngre belastar det armbågarna i onödan.

Nu blev jag nog lite tråkig va:nerd:?!

Ska nog lasta upp videos på tuben ja me, funkar inte annars för mig.

Ang bänken där så kan du nog försöka flytta bak fötterna och spänna benen mer i lyften. Var lite 91: an Karlsson varning där ;)

Keep it up Gober!

Tommy Ivarsson wrote:
    Kul med RPT ;-)

RPT är faktiskt ganska kul :-) Nja så mycket mer plats finns det inte, ganska trångt litet rum med frivikter. Jag brukar passa på att träna när det inte är så mycket folk, dvs innan klockan 18 eller efter klockan 20
    :-) Riktigt skönt när det är lite folk, eller ännu hellre helt tomt.

Gettodachoppa wrote:
    Vilken bra kvalitet på filmerna, krispigt. Du, jag tycker – utan en massa
    fjäsk – att det ser bra ut. Lugnt och fint utförande i allt. Jobbar du på så
    där med kommande viktökningar kommer det se jäkligt bra ut framöver.
    Det är ju trots allt massa du vill lägga på dig.

Av mig får du tummen upp!

Det är helt okej kvalité på den lilla kameran. Tack ska du ha, det finns en hel del att fila på med tekniken som tipsen som kommer här under. Men jag tror iaf starkt på lugn och fin teknik.

Gettodachoppa wrote:
    Jag kallar det norrlandsbänk. Det är när man är helt själv, i ett öde gym
    och kör riktigt tung bänk utan skyddsrack eller annan hjälp.

Låter fint det där, jag kör nästan alltid själv, vilket jag gillar, men lite otäckt är det med just bänken, vad fan gör man om man fastnar :/

biffen669 wrote:
    Så där ja. Matbilder och nu videos. Härligt att fler och fler gör sina dagböcker mera representativa:emo-thumb!

Vinkeln är inte riktigt optimal för att kunna se allt du gör. Men jag får intrycket att du har en viss tendens att dra fram armbågarna. Belastar mera triceps på det sättet. Skulle nog även kunna brösta upp dig lite mer. Prova att lägga en rullad handduk under ryggen till en början. Själv gillar inte att låsa armbågarna så som du gör startläget. Man tappar lätt kontraktionen då. Sedan när man kör lite tyngre belastar det armbågarna i onödan.

Nu blev jag nog lite tråkig va:nerd:?!

Inte tråkig alls, mycket bra kritik, det är lite svårt att hitta en bra vinkel när man filmar själv, ska se om jag kan bättra det till en annan gång. Ska testa alla dina tips, tack för hjälpen.

Magnus Larsson wrote:
    Ska nog lasta upp videos på tuben ja me, funkar inte annars för mig.

Ang bänken där så kan du nog försöka flytta bak fötterna och spänna benen mer i lyften. Var lite 91: an Karlsson varning där ;-)

Keep it up Gober!

91:an säger du, ja benen är ju lika smala iaf :D, ska testa med fötter längre back, bra tips, tack.

Tycker absolut du ska dra upp filmer.

Kul att se fler som lägger upp filmer:emo-thumb! Inte bara roligt för andra utan för en själv oxå så man ser vad man gör bra el dåligt. Bra tips av föregående inlägg. Fötterna mer bakåt och upp i brygga och dra ihop skuldrorna så får du både bättre teknik och tryck. Filmerna ser riktigt bra ut:D!! Kör på!!

Good work!

Lugnt och kontrollerat, I like it.

Synpunkter på bänkpressen:

* Flytta bak fötterna rejält.

* Kontrahera skulderbladen.

* Brösta upp dig, precis som biffen nämnde, vilket underlättas av föregående punkt.

Tror att du har många kg att vinna i bänken om du kan tänka dig att fundera lite över dessa tips.

För övrigt är jag övertygad om att vi kan vänta oss stordåd från dig framöver. :up:

Nu känner jag igen dig, har alltid undrat vem du var på gymmet.
    Du är en av de som tränar hårt och skiter i vad andra gör. Tummen upp.

Även bra stryka där.

Ahhh det är väl inget att fastna i bänken =)
    Har fastnat i den bänken ett åtal gånger. Gäller bara att rulla ner stången mot magen. Då får man även lite magträning på köpet.
    Kul med video. Fortsätt köra hårt.

Mer en fundering, inte ett tips, somkanske någon kunnig kan svara på…
    Jag funderade på om du skulle låta stången gå ”djupare” i bänken? Men det kanske skulle innebära axeltrubbel?

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.