Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,051 through 1,065 (of 1,782 total)
  • Author

04.30 tjöt alarmet i morse så många timmar blev det inte. Kände även av lite taggtrådskänsla i halsen sedan igår så visste inte riktigt om man skulle våga sig på ett pass idag, men ett pass blev det.

Idag började dieten och magen knorrade när jag satt bredvid mina kollegor som tryckte i sig frallor med härliga pålägg. Första veckan kommer nog bli jobbig innan man vant sig vid betydligt mindre mat.

Jag känner mig dock riktigt peppad så nu är det bara att köra så det ryker.

Passet blev såhär,

Chins
    10
    10
    8

Lowrow hantlar
    39,5×8
    39,5×6
    39,5×6
    39,5×5

Shrugs hantlar
    42×15
    42×15

Axlar baksida
    3 set

Stångcurl, mina handleder vill inte riktigt
    40×8
    40×8
    40×6

Pulldown
    90×10
    90×10

Avslutade med lite ryggresningar.

Jag kommer köra på ungefär som vanligt med träningen men justera lite, plocka bort en del set och hålla nere antalet rep runt 5-8.

När det gäller dieten så kommer jag ligga relativt lågt nu i början och sedan justera uppåt.

Dagens kost ser ut så här,

Frukost, Dietfuel-shake med havregryn i.

Frukost 2, Dietfuel-shake + en clementin.

Lunch, Nötfärs med en klick gräddfil på.

Runt träning, EAA.

Middag, Älgfärs med wokgrönsaker.

Nattmål, Diet-fuelshake.

Till det lite gott och blandat av kosttillskott, Omega-3 osv.

Imorrn är tanken att köra lite ben för första gången på en månad. Hoppas nu bara att man inte blir förkyld.

Kan nu lägga till en kula till kosten. Bet på något hårt i älgfärsen och spottade ut en stor kopparfärgad metalklump.

Fräscht! Hoppas tanden höll. :-/

Bättre med svin och kossa, för de blir i vanliga fall inte skjutna.

Låter lite åt hardcore hållet att käka ammunition:emo-thumb
    Tur att tänderna höll och att du inte svalde den

Kul att dieten är igång, första veckan blir väl en utmaning antar jag innan kroppen vänjer sig vid de nya rutinerna.

Jag tittar in här dagligen och följer din väg:emo-thumb

Gettodachoppa wrote:
    Fräscht! Hoppas tanden höll. :-/

Man får tydligen räkna detta. Har hänt mig tidigare dock inte en sådan stor bit. Man blir ju lite nojjig att man ska bita av en tand vilket inte hände nu. Har fyra paket kvar i frysen så man får väl tugga försiktigt, tur det inte är blyhagel så man blir förgiftad iaf.

Gettodachoppa wrote:

Det är sant, men det finns andra ”dolda” faror i annat kött med; Jag bröt av en lite flisa av min egna tand när jag käkade kebabrulle förra året, det visade sig att dom hade glömt kvar en gristand i kebaben : Jag skickade in det till Norrköpings tidningar, och några dagar senare svarade pizzerian i fråga med en egen liten ruta i tidningen. ”Personen som köpte den här kebabrullen är varmt välkommen tillbaka med tanden så får den givetvis en ny kebabrulle.” :D jag vågade mig dock aldrig dit, hehe.

Men nu är det ju tur att kebabkött inte är det bästa deffmaterialet, så du behöver nog inte oroa dig för några tänder i köttet ska du se !:emo-thumb

Gött med fler som plågar sig med diet hehe

Lets get it on!!

1,2kg har redan släppt. Legat på samma vikt i flera vikter innan dieten startade utan koll på intaget och nu på 1,5dagar så släpper nästan 1,5kg direkt. Även om det bara är vatten så är det alltid en liten boost så här i starten på dieten.

Har nu köpt guldkonto på shapeup och fört in alla mått osv i appen.

Benträningen har blivit lidande nu ett tag pga jobb, dvs ingen träning alls i typ en månad. Men nu kör vi på igen. Idag blev jag så sugen på att testa frontböj då jag inte kör vanlig och front verkar vara en superövning. Men när jag tidigare testat den har jag inte fått till den överhuvudtaget men idag hittade jag detta klipp,

[youtube=CVTkbggmxR0]
    Toppen tänkte jag som är orörlig och stel osv. Glad i hågen slängde jag på dragremmarna och……Fail! kunde absolut inte få till det, stången höll på att glida fram, jag fick inte bak mina armar så långt som killen i videon osv. Och förutom att jag inte fick till greppet så kändes det som att baksida lår skulle slitas av..!? förstår inte varför men musklerna är kanske för stela eller något.

Jag ska dock fortsätta försöka få till det men tänkte att någon kanske har tips hur jag ska göra?

Annars var detta pass inget att redovisa då det mest blev en lätt genom körare nu efter lång paus i benträningen.

kuulan wrote:
    Det är sant, men det finns andra ”dolda” faror i annat kött med; Jag bröt av en lite flisa av min egna tand när jag käkade kebabrulle förra året, det visade sig att dom hade glömt kvar en gristand i kebaben : Jag skickade in det till Norrköpings tidningar, och några dagar senare svarade pizzerian i fråga med en egen liten ruta i tidningen. ”Personen som köpte den här kebabrullen är varmt välkommen tillbaka med tanden så får den givetvis en ny kebabrulle.” :D jag vågade mig dock aldrig dit, hehe.

Men nu är det ju tur att kebabkött inte är det bästa deffmaterialet, så du behöver nog inte oroa dig för några tänder i köttet ska du se !:emo-thumb

Gristand lät inte så trevligt, men kebabkött (beroende på vilket sort) kan innehålla lite av varje. Råkar man ut för något liknande är det alltid bäst att kontakta företaget. Jag fick en gång en hasselnöt i ett bröd och skickade ett mail till tillverkaren. Inte för att vara en gnällkärring utan mest för att informera. Dom bad mig skicka in nöten och jag fick 500:- i presentkort på ICA.

Nu är det ju svårare när det handlar om ett kebabhak, men som sagt att gråta ut i en tidning brukar ju inte löna sig. Inget illa mot dig men det är som sagt bättre att gå andra hållet om man vill ha ersättning.

i0janki wrote:
    Gött med fler som plågar sig med diet hehe

Lets get it on!!

Yes! its on ;-)

Känner precis igen det där med benträningsproblematiken. Själv har jag ju slitit med knäböjen sedan min start – fullständigt utan resultat.

Kanske kan Hack Squat vara ett alternativ?

[youtube=U5-BK6TpDRI]

Hade med den själv ganska länge, och minns inte riktigt varför jag strök den från programmet. Minns iaf att man fick mycket kraftig träningsvärk i början.

DonTom wrote:
    Känner precis igen det där med benträningsproblematiken. Själv har jag ju slitit med knäböjen sedan min start – fullständigt utan resultat.

Kanske kan Hack Squat vara ett alternativ?

Hade med den själv ganska länge, och minns inte riktigt varför jag strök den från programmet. Minns iaf att man fick mycket kraftig träningsvärk i början.

Det var mig en lustig övning, aldrig sett faktiskt. Verkar dock vara lite knepig även den om man inte är väldigt smidig?

Anledningen att jag vill köra frontböj är att den verkar ta så bra på framsida och skulle bli ett bra komplement till mina benpressar.

Det är mest det där med greppet som är problemet, till skillnad från vanlig böj verkar front vara lite mer snäll mot rygg och knä om jag inte är helt ute och cyklar.

Kan väl passa på att slänga in dagens kost,

1. Caseinshake
    2. Runt träning, EAA
    3. BCAA
    4. Nötfärs (5%) med wokgrönsaker
    5. Oxfilé och broccoli
    6. Caseinshake om jag inte redan nått mitt kaloriintag

Det där är barbell hack squat ja. Personligen tycker jag den kan vara rätt bra som variation men den kräver mycket rörlighet, och man får nog känna efter ordentligt när man kör den. Just draget bakom gluteus är lite trixigt.

Fö vet jag att det finns studier som mätt hur quadsen aktiverats i front resp knäböj, men att vanlig böj aktiverar mer/indifferent

Magnus Larsson wrote:
    Det där är barbell hack squat ja. Personligen tycker jag den kan vara rätt bra som variation men den kräver mycket rörlighet, och man får nog känna efter ordentligt när man kör den. Just draget bakom gluteus är lite trixigt.

Fö vet jag att det finns studier som mätt hur quadsen aktiverats i front resp knäböj, men att vanlig böj aktiverar mer/indifferent

Jasså det säger du? Ja båda är ju säkert bra för framsida, jag letar mest efter en övning som komplement till benpressen och som jag kan utföra bra och säkert.

Låter som du är lite gubbstel i kroppen pojk. Kan du göra en frontböj utan stång? Testa
    att sätta dig ned med rak rygg, som om du böjer.

Stången glider ganska lätt fram om man får för mycket lutning framåt. Med en hyfsat
    rak rygg löser sig problemet direkt.

Körde massor med frontböj tidigare, innan knät balla ur. Helt klart den bästa
    benövningen jag någonsin kört. Av någon anledning är jag riktigt vig åt det hållet, så jag
    nästan kan dippa rövet i golvet.

Frontböj tar gött på framsida lår, men ett annat + är att den är stygg mot bålen! (stygg på ett bra sätt) :up:

Ojoj kraftigt underskott och jag känner mig riktigt stark, härligt!

Bänkpress, kändes lätt och det fanns mer att ge på alla set men höll tillbaka lite. höjer nog till 4or nästa pass.
    90×3
    90×3
    90×3
    90×3
    90×3
    90×3

Lutande bänkpress
    70×5 FU
    60×8

Hantelpress axlar
    27,5×8
    27,5×8
    27,5×8

Sittande sidlyft
    10×16
    15×6
    15×6

Frenchpress
    35×8
    35×8
    35×8

Pushdowns
    20×12
    20×8

CC
    2 set

Härligt pass : )

Gettodachoppa wrote:
    Låter som du är lite gubbstel i kroppen pojk. Kan du göra en frontböj utan stång? Testa
    att sätta dig ned med rak rygg, som om du böjer.

Stången glider ganska lätt fram om man får för mycket lutning framåt. Med en hyfsat
    rak rygg löser sig problemet direkt.

Ja lite stel är jag nog allt, jag ska öva lite mer nästa gång med bara stången. Vad kör du för grepp, armar i kors?

Västkustarn wrote:
    Frontböj tar gött på framsida lår, men ett annat + är att den är stygg mot bålen! (stygg på ett bra sätt) :up:

Jag tror också den är väldigt bra, och bålen behöver jag träna upp lite.

Viewing 15 posts - 1,051 through 1,065 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.