Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,066 through 1,080 (of 1,782 total)
  • Author

Skön känsla när styrkan finns där även fast man ligger på underskott.

i0janki wrote:
    Skön känsla när styrkan finns där även fast man ligger på underskott.

Japp, tror det är mycket psyket som spelar in, man tänker att man måste ge det där lilla extra nu när man är på underskott så man inte förlorar sina surt förvärvade muskler.

Armarna i kors med stången vilande vid halsen…

Bra bänkserie!

Gettodachoppa wrote:
    Armarna i kors med stången vilande vid halsen…

Bra bänkserie!

Ska öva som sagt. Och tack ska du ha, bättre ska det bli det lovar jag.

Dagens kost,

1. Caseinshake med 20g havregryn
    2. EAA-XX runt träningen
    3. 400g kycklingfilé med broccoli och paprika, drog på en liiiiiten klick Jensens Beasås som fick smeka kycklingen lite som ett täcke.
    4. 290g Oxfile, tror jag strimlar den och steker med wokgrönsaker.
    5. En dietfuel-shake om kaloriintaget tillåter.

Morgondagen bjuder på rygg och biceps. Får se om ryggen känner för lite marklyft.

Rygg och biceps,

Chins
    10
    10
    9

Lowrow hantlar
    42×4 nja lite för tungt
    39,5×6
    39,5×6

Shrugs hantlar
    42kg x 2 set

Stångcurl
    40×8
    40×8
    40×8

Sittande v-rodd, satsar på full kontakt och perfekt utförande.
    60×10
    70×8
    70×8

Avslutade med lite ryggresningar.

Dagens pass var godkänt men inte mer, hittade inte riktigt den där gnistan idag. Det irriterar mig att handleder/underarmar krånglar och sätter stop för ökningar i curlen. Jag växlar mellan rak stång och EZ, EZ sägs ju vara dåligt när man har problem men ibland gör det helt enkelt för ont att köra rak stång. Kanske borde gå över helt till hantlar, men jag gillar stångcurl väldigt mycket.

Skulle behöva ett viktbälte nu när chinsen börjar komma upp i lite högre rep, mitt eget fick jag sända tillbaka då det var produktionsfel, gymmets är sönder och dom köper nog inte in ett nytt och ekonomin tillåter inte ett eget just nu. Nåja, återkommer med dagens kost i kväll.

Just nu ligger 290g strimlad oxfilé och gottar sig i lite marinad, det ska stekas med wokgrönsaker.

Körde zercherböj för första gången på länge. Ska plocka in den mer regelbundet nu. Den ska du testa för framsida lår. Tycker ryggen känns kanon i momentet med

Jaha, oxfilé i marinad. Det ska va fint för de fina ser jag. ;-)

Skippa bicceträningen ett tag då? Kötta tunga ryggövningar så får du armträningen på köpet.

Finns det inget viktbälte så skulle jag ta ett vanligt rep och trä på skivor på. Sedan är
    det bara knyta åt runt midjan. Väldigt smidigt.

Edit: jaså, du körde lövbiffen. Kul. Hur blev det med pepparoten? Starkt?

Dagens kost,

1. Caseinshake med 20g havre
    2. EAA-XX runt träningen
    3. Strimlad oxfilé med wokgrönsaker
    4. Stekt lövbiff med riven pepparrot och äggula, inspirerad av Gettodachoppa!
    5. Kvällsshake.

Magnus Larsson wrote:
    Körde zercherböj för första gången på länge. Ska plocka in den mer regelbundet nu. Den ska du testa för framsida lår. Tycker ryggen känns kanon i momentet med

Jaha du! kollade upp zercherböj, hittade ett klipp med Kristian Sewen. Jag ska absolut testa, får bege mig till ett gym med safteyrack annars lär man inte våga sig på den ;-)

Gettodachoppa wrote:
    Jaha, oxfilé i marinad. Det ska va fint för de fina ser jag. ;-)

Skippa bicceträningen ett tag då? Kötta tunga ryggövningar så får du armträningen på köpet.

Finns det inget viktbälte så skulle jag ta ett vanligt rep och trä på skivor på. Sedan är
    det bara knyta åt runt midjan. Väldigt smidigt.

Mina biceps vill inte växa med enbart ryggträning, men jag ska trixa lite för att lösa det där.

Fint ska det absolut vara, man får passa på när man hittar billigt.

Ja det där gamla reptricket har jag kört tidigare fast med rep knytit i vanligt träningsbälte.

Edit, lövbiffen ska lagas nu.

Trött, hungrig och seg idag. Därför skiter jag i att träna idag. Försöker komma på någon god bantarmat till ikväll och det lutar mot kycklingfilé inlindad i kalkonbacon och någon liten röra på färskost (light), klyftisar till det.

I Morgon blir det hantelpressar och lite sådant gött.

Jag blir aldrig sjuk, ja så brukar jag säga…Igår blommade en förkylning ut. Och vad gör man då idag, vilar? nej korkad som man är går man ner och tränar. Värre än en pundare som måste ha sin sil för sjutton :/

Får väl betala för detta imorrn.

Dagens blev pga ovanstående inte direkt ett toppenpass.

Hantelpress
    39,5×7
    39,5×6
    34×9

Lutande bänkpress
    70×6
    70×5
    70×5

Hantelpress axlar
    29×6
    27,5×8
    27,5×7

Sittande sidlyft
    12,5×8
    12,5×8
    12,5×8

Pushdowns rep
    x-antal set.

Som sagt, ingen styrka idag men får skylla mig själv.

Tappat 2,5kg sen måndags, att det är vätska behöver man väl inte nämna.

Lovehandles deluxe.
    [img=http://i41.tinypic.com/30a5f2f.jpg]

ajajajaj..inte bra hoppas din kropp glömmer bort denna tillfälliga förkylning och att du vaknar upp totalt frisk och pigg imöra!annars måste jag säga att press-seten ser bra nog stabila ut i både rep/vikt.

släng ner lite glutamine i gobershaken, det hjälper immunförsvaret

Galten wrote:
    ajajajaj..inte bra hoppas din kropp glömmer bort denna tillfälliga förkylning och att du vaknar upp totalt frisk och pigg imöra!annars måste jag säga att press-seten ser bra nog stabila ut i både rep/vikt.

hehe nej ibland borde man omyndigförklaras ;-)

Tack ska du ha men nu jämför jag pass till pass och då var det inte bra idag.

Västkustarn wrote:
    släng ner lite glutamine i gobershaken, det hjälper immunförsvaret

Tjena Westcoast, jag vägrar köpa glutamine då jag anser det vara verkningslöst, men det kanske stämmer med immunförsvar, fast jag kör på med massor av vitlök, c-vitamin och omega-3 : )

Hur går det annars för dig? längesedan man hörde något?

Hur känns det Gober? Har du vunnit kriget mot förkylningen?

Viewing 15 posts - 1,066 through 1,080 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.