Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Gober börjar om
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 januari, 2012 at 21:34 #241145Anonym anvandareMemberGalten wrote:å här ångas d på med stabila pass och jäkligt frestande maträtter måste jag säga:-)bra jobbat!
Tack ska du ha, det går relativt bra. Men ganska tråkigt nu när man får så dåligt tryck av att inte äta kolhydrater.
Dagens kost,
1. EAA
2. Kotletter och klyftpotatis
3. Kycklingklubbor som gav 100 fattiga gram kött, två kokta ägg och lite morot.Ligger risigt till med proteinet så det får bli en sinnessjuk proteinshake.
16 januari, 2012 at 21:42 #241146Anonym anvandareMemberÅååh den där portionen såg riktigt smarrig ut! Du kan ju hantera köksutrustningen, det syns tydligt :up:
16 januari, 2012 at 21:44 #241147Anonym anvandareMemberKör du på pf nu?
16 januari, 2012 at 21:47 #241148Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Åååh den där portionen såg riktigt smarrig ut! Du kan ju hantera köksutrustningen, det syns tydligt :up:Jodå det kan jag, det blir ju dock inga kulinariska utsvävningar under dieten : )
Västkustarn wrote:Kör du på pf nu?Började nu för ett tag sedan och tänkte försöka köra det dieten ut. Tycker det blir lite väl stora portioner även om det är diet dock. Men som sagt ska ge detta ett seriöst försök nu.
16 januari, 2012 at 21:58 #241149Anonym anvandareMemberok. kör hårt, hoppas du slipper dom svävande hamburgarna denna gången.
17 januari, 2012 at 16:19 #241150Anonym anvandareMemberDagens,
Knäböj, får inte rätt på frontböj så försöker mig på vanlig böj…igen
50×5
60×5
70×5Raka mark
50×10
70×8
70×8Benpress
180×6
180×6Lårcurl
40×5
35×6Benspark
80×6
80×6Vadpress
90×10
90×10Avslutade med två set ryggresningar. Mitt hattande med böjarna är ju skrattretande. Nu ger jag mig alltså på böjen igen. Får se hur länge det håller
Dagens postmeal,
[img=http://i44.tinypic.com/kdu342.jpg]175g grillad kyckling utan skinn
145g utskuren kotlett
150g wokgrönsakerTänkte röra ihop en burk kesella med hallon till efterätt trots att kvarg är på min hatlista, men proteinkvoten måste upp.
Imorrn blir det presspass på annan ort, kan nog bli trevligt.
Västkustarn wrote:ok. kör hårt, hoppas du slipper dom svävande hamburgarna denna gången.hehe inga hallisar ännu men nog sjutton är man småsugen på både det ena och det andra.
17 januari, 2012 at 16:56 #241151Anonym anvandareMemberGober wrote:…..
Avslutade med två set ryggresningar. Mitt hattande med böjarna är ju skrattretande. Nu ger jag mig alltså på böjen igen. Får se hur länge det håller
……Ditt påstådda hattande med böjen är ju absolut inget mot eskapader inom knäböjsdomänen, om nu det är någon tröst. Under min cirka 18 månader långa gymkarriär har jag gått från relativt stabila tolvor på 60kg till instabila femmor på 50kg. För att fullborda ironin plockade jag idag in frontböj i mitt program…..
Jag tror dock på utmattningstaktiken – för eller senare måste kroppen själv börja hitta en fungerande teknik – det handlar mest om att isolera hjärnan….
17 januari, 2012 at 20:03 #241152Anonym anvandareMember^^Skönt att jag inte är ensam iaf
Dagens mål nr 2.
[img=http://i40.tinypic.com/14b00zk.jpg]300g lövbiff
300g purjolök, paprika och morotDagens måltider
1. EAA
2. kotlett, kyckling och grönsaker
3. Kesella med bär
4. lövbiff med grönsakerBra med protein idag, kommer avsluta med en shake och hamnar då runt 250g protein.
17 januari, 2012 at 20:09 #241153Anonym anvandareMemberFasen vad god all mat ser ut gober, är du en mästerkock måntro?:up:
17 januari, 2012 at 20:23 #241154Anonym anvandareMemberJaa,djävlar vilka fina foton på mat!!!!
appropå det!!!…..jag saknar biffens foton lite nu!! det var länge sedan……
Han verkar ha stängt till,nu när han är där i thailand………..17 januari, 2012 at 20:35 #241155Anonym anvandareMemberHence wrote:Fasen vad god all mat ser ut gober, är du en mästerkock måntro?:up:Nej det skulle jag absolut inte säga, men har ett stort intresse i matlagning och gillar att laga mat.
bighulken wrote:Jaa,djävlar vilka fina foton på mat!!!!
appropå det!!!…..jag saknar biffens foton lite nu!! det var länge sedan……
Han verkar ha stängt till,nu när han är där i thailand………..tack ska du ha. Jag vet i sjutton vad biffen håller på med, man undrar ju lite. Men han mår väl förhoppningsvis bra där nere.
18 januari, 2012 at 19:36 #241156Anonym anvandareMemberIdag blev lite av en syndens dag, mer om det senare.
Kände mig svag och hungrig inför dagens pass som var på annan ort där det blev ett bänkpass med min kusin. Jag hatar bänken där och gör alltid några rep mindre. Men bet ihop och körde på, styrkan var inte på topp idag. Kände mig liten, smal och svag men fick en kommentar om att jag blivit bredare om axlarna. Alla sådana små kommentarer hjälper en igenom denna svåra tid
Bänkpress
95×3
85×6
75×10Lutande hantelpress
35×6
32,5×8
27,5×10
25×10Stående militärpress, sjukt tungt idag
42×5
37×6
32×7+22×11Sittande sidlyft
15×10
12,5×11Frenchpress
40×6
35×8Pushdowns
2 setMja inte riktigt bra idag, men men…
Innan träningen stack vi ner till slaktarn och bad honom karva ut två rejäla biffar. Det är en härlig känsla att gå hem och plocka ut två fina biffar ur det där vita smörpappret.
Och här kommer synden,
[img=http://i44.tinypic.com/2cyh7hj.jpg]Såsen, Creamy peppersauce. Fy f*n vad god den var. 200kcal per 100g så det är ju inget mot beasås och jag tog bara ett par matskedar. Men det var ändå en liten utsvävning i dieten. Men oj vad gott. Biffen fick ligga framme medan vi tränade så den gottade till sig och fy vad fint den smakade. Lämnade en hel del sås på tallriken och fick hålla mig från att slicka tallriken, vilket min ohyffsade kusin gjorde så såsen rann i skägget på honom.Ja det märks kanske att jag redan efter lite mer än två veckor blivit besatt av mat, god mat….det är allt jag tänker på.
Får se om jag vilar imorrn. Kommer lägga in en extra vilodag i veckan nu då jag känner att det behövs för återhämtningen.
18 januari, 2012 at 19:47 #241157Anonym anvandareMemberPrisa herren, här kommer skatteåterbäringen! En god sås kan lyfta maten något
fruktansvärt. Och JA, det där såg ätbart ut.När lönen kommer är det jag som sticker till restaurang och äter biff med bea.
18 januari, 2012 at 19:54 #241158Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Prisa herren, här kommer skatteåterbäringen! En god sås kan lyfta maten något
fruktansvärt. Och JA, det där såg ätbart ut.När lönen kommer är det jag som sticker till restaurang och äter biff med bea.
Det tycker jag gott du kan göra. Har planerat in ett besök på Texas Longhorn efter löning. En polare på 60kg har lovat att ta ”Sitting Bull” 1kg ryggbiff.
Nu ska jag jämna ut dagens intag med 560g torskfilé.
18 januari, 2012 at 20:13 #241159Anonym anvandareMemberKlassiskt deffsyndrom. Antalet matbilder i ens träningsjournal ökar 10 faldigt för varje dietmånad. Precis som antalet bilder i minnet på mobiltelefonen
Tänkte på det sist att det såg lite torrt ut, men nu ser det fruktansvärt gott ut. Lite sås gör så mycket.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.