Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Gober börjar om
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 januari, 2012 at 22:06 #241160Anonym anvandareMember
Vi fortsätter på temat och presenterar dagens sista måltider.
Het och syrlig torskfilé
[img=http://i39.tinypic.com/ftfrlv.jpg]lite mer än 500g torskfilé
smekta med en liten klick smör, caynepeppar, massor av citron och lime, salt och vitpeppar, färsk dill och purjolök med några droppar olivolja. in i ett foliepaket och sen i ugnen.Efterätten står i kylen och det blev kesella med hallon och jordgubbar tinade med lite Canderelle sötningspulver[img=http://i41.tinypic.com/2m7itr4.jpg]Har inte räknat på proteinet ännu så kan hända att jag måste trycka i mig en shake också, hoppas inte.
Tommy Ivarsson wrote:Klassiskt deffsyndrom. Antalet matbilder i ens träningsjournal ökar 10 faldigt för varje dietmånad. Precis som antalet bilder i minnet på mobiltelefonenTänkte på det sist att det såg lite torrt ut, men nu ser det fruktansvärt gott ut. Lite sås gör så mycket.
hehe japp så är det. Sås är härligt, men en fin bit biff behöver dock inte mycket sås, men det blir ju GODARE med sås..mmmm!
19 januari, 2012 at 12:37 #241161Anonym anvandareMemberJag skulle har gjort precis likadant som din kusin och slickat den där tallriken ren (och fått sås i skägget).
Har jag rätt, det verkar som att du har fått tillbaka motivationen igen, var väl lite halvsvajigt på den fronten under hösten?
19 januari, 2012 at 18:16 #241162Anonym anvandareMemberMmmm mat, ser förbannat gott ut varenda tallrik du publicerar!
20 januari, 2012 at 15:31 #241163Anonym anvandareMemberJag körde rygg i måndags, ben i tisdags. I går framåt kvällen kom en enorm träningsvärk i rygg och ben. Min kropp är helt loco just nu.
Läget so far ligger till som sådant att vikten ligger på -4,5kg och midjan -3cm. Hoppas på att ta mig under 80cm i midja när jag är klar.
Jag var riktigt hungrig redan när jag vaknade idag, några timmar senare svepte jag en enorm PWO som inte bara dämpade hungern men gjorde mig lite väl stissig, nästan svårt att dra upp dragkedjan till jackan. Lagom är bäst.
Det blev ett ganska bra pass styrkemässigt idag, men som vanligt ingen pump eller tryck. Ska fylla på med extra carbs ikväll i form av pasta får se om det ger lite tryck och gnista på morgondagens pass.
Så här blev det idag.
Chinup
+17,5kg x 5 ganska nöjd
+15kg x 6
+10kg x 6 + kv x 6Pronerow hantlar
39,5×6
39,5×7
34×10baksida axlar sittande
17,5×10
17,5×10Shrugs
110×12
110×10Stångcurl
46×7
41×8
31×12 + 20×14
+
omvänd curl
20×7 + 20×7Sittande v-rodd
80×6
80×6 + 60×10Ökningar på alla övningar så det var ju bra. Nu blir det en hel grillad kyckling utan skinn och klyftpotatis till det, jag besparar er från en bild på spektaklet.
waco3000 wrote:Jag skulle har gjort precis likadant som din kusin och slickat den där tallriken ren (och fått sås i skägget).Har jag rätt, det verkar som att du har fått tillbaka motivationen igen, var väl lite halvsvajigt på den fronten under hösten?
Det vet jag att du skulle göra Waco, och visst sås är ju förbannat gott.
Det går lite upp och ner. Det går ganska bra nu men för varje kilo som trillar av känner jag mig så otroligt liten och platt. Framförallt tycker jag att mina bröst som jag inbillat mig hade lagt på lite massa har försvunnit helt redan Men har bestämt att inte ge upp och komma i bra form även om jag är ett sugrör.
Wabban wrote:Mmmm mat, ser förbannat gott ut varenda tallrik du publicerar!hehe äsch då, kommer nog godare saker framöver, har lagt in två planerade ”ätardagar” då jag nog ska se till att framkalla lite snålvatten hos de som råkar läsa.
20 januari, 2012 at 18:57 #241164Anonym anvandareMemberTycker det ser riktigt stabilt och balanserat ut (parafraserar inte Dr Alban….). I synnerhet +17,5kg i ”Chinup” imponerar stort (på mig iaf).
Men – det här med kolhydratsavhållsamhet – hur ser fördelningen ut för din del över en vecka med avseende på p/f/k?
När jag hade min ”bantningsfas” märkte jag att jag inte fungerade helt bra på låg nivå av kolhydrater, och förstod att det inte var långsiktigt hållbart. Därför körde jag på hårt med ”tråkhydrater” (rotfrukter) och det kändes faktiskt som att man fick både rätt typ av energi, och fortsatt fettreduktion.
Needless to say – jag är definitivt ingen expert, men det känns ibland som att kroppsbyggarcommunityn genom dess bulk-/deff cykler bara förfinat det traditionella jojo-bantningssyndromet – och att det dessutom fått ett än mer snedvridet perspektiv. Men – detta har inget i din (för övrigt mycket trevliga) journal att göra – så ursäkta utvikningen, den är inte riktad mot dig.
20 januari, 2012 at 19:19 #241165Anonym anvandareMemberstabilt rygg pass där gober!fortsätt kämpa trots ”inbillad”?! platthet osv;-)
20 januari, 2012 at 20:18 #241166Anonym anvandareMemberDieten fortgår och fett samt vätska försvinner, att du upplever dig platt är något som ingår och troligen det som får dom flesta att avbryta i förtid. Jag kliver själv på nån sorts deff om ett par månader eller så, detta år med sämre motivation än fjolårets men likväl måste den genomföras.
20 januari, 2012 at 20:18 #241167Anonym anvandareMemberDonTom wrote:Tycker det ser riktigt stabilt och balanserat ut (parafraserar inte Dr Alban….). I synnerhet +17,5kg i ”Chinup” imponerar stort (på mig iaf).Men – det här med kolhydratsavhållsamhet – hur ser fördelningen ut för din del över en vecka med avseende på p/f/k?
När jag hade min ”bantningsfas” märkte jag att jag inte fungerade helt bra på låg nivå av kolhydrater, och förstod att det inte var långsiktigt hållbart. Därför körde jag på hårt med ”tråkhydrater” (rotfrukter) och det kändes faktiskt som att man fick både rätt typ av energi, och fortsatt fettreduktion.
Needless to say – jag är definitivt ingen expert, men det känns ibland som att kroppsbyggarcommunityn genom dess bulk-/deff cykler bara förfinat det traditionella jojo-bantningssyndromet – och att det dessutom fått ett än mer snedvridet perspektiv. Men – detta har inget i din (för övrigt mycket trevliga) journal att göra – så ursäkta utvikningen, den är inte riktad mot dig.
Kan väl ta ett exempel och som såg ut så här,
protein 263
kolhydrater 66
fett 64Så brukar det se ut, kolhydraterna pendlar mellan 40 och 100. Och sen lägger jag in någon gång ibland som idag med extra kolhydrater och det brukar räcka för att fungera bättre någon dag.
Så det är egentligen inte så otroligt lågt på kolhydrater. Jag äter potatis varje dag så där får man ju en del kolhydrater och även från en del andra källor.
Det ligger självfallet något i vad du säger om jojobantning och därför ska jag försöka komma i riktigt bra form nu så att jag sedan kan starta en lång kvalitativ viktökning och förhoppningsvis slippa en jobbig diet när det väl är dags igen.
Galten wrote:stabilt rygg pass där gober!fortsätt kämpa trots ”inbillad”?! platthet osv;-)Tack Galten jag kämpar på här med min bringa som en frukostflinga
räven wrote:Dieten fortgår och fett samt vätska försvinner, att du upplever dig platt är något som ingår och troligen det som får dom flesta att avbryta i förtid. Jag kliver själv på nån sorts deff om ett par månader eller så, detta år med sämre motivation än fjolårets men likväl måste den genomföras.Välkommen till ångesten säger jag räven, när det väl är dags man får kämpa sig igenom detta.
ps, just nu sitter jag och matar in ett stort lass älgköttfärsås med spagetti.
21 januari, 2012 at 16:58 #241168Anonym anvandareMemberDå var det lördag och vikten hade gått upp nästan ett kg sedan igår, antar det var pastan som trollade fram det.
Pressar idag och det var ju själva f*n vad jag tappar i styrka där. Allt annat lyckas jag öka i men pressarna går utför nu under dieten
Hantelpress
39,5×6
39,5×5
34×9Axelpress hantlar
29×5
27,5×6 + 15×12Lutande hantelpress
27,5×8
27,5×8 + 21,5×7Sidlyft
17,5×10
10×12
8×13Frenchpress
40×7
40×6 + smala pressar x 8Pushdowns rep
2 setCC
2 setMagen har tightat till sig en hel del, men tog formbild idag och såg ut som för tre veckor sen men det är väl det där vattnet från igår..eller något.
Detta blev dagens postmeal
[img=http://i42.tinypic.com/qram9l.jpg]Passade på att njuta lite extra då det förmodligen inte blir mer av den varan resten av dieten. I kväll blir det 400g ryggbiff med klyftpotatis.I morgon blir det jobb och vila från träningen.[img=http://i43.tinypic.com/v66o87.jpg]
22 januari, 2012 at 11:42 #241169Anonym anvandareMemberHaha härlig bild!
De där med lite mer kolhydrater i dieten kan sätta griller i huvvet när man ställer sig på vågen (bin there done that)
Ska du inte dela med dig av formbilderna?
22 januari, 2012 at 20:50 #241170Anonym anvandareMemberVästkustarn wrote:Haha härlig bild!De där med lite mer kolhydrater i dieten kan sätta griller i huvvet när man ställer sig på vågen (bin there done that)
Ska du inte dela med dig av formbilderna?
Såg ut som en påse skit så det ska jag bespara dig Vet inte ens om jag kommer lägga ut bilder när dieten är klar med tanke på hur missnöjd jag är redan nu.
En liten måltid från idag kan jag dock bjuda på,
[img=http://i44.tinypic.com/iz16s3.jpg]Oxfilé, ljummen potatis sallad med sparrispotatis och fetaost. Lite pepparsås på köttet.Imorrn börjar det hårda livet utan såser och annat gott igen. Rygg och biceps står på schemat.
22 januari, 2012 at 21:14 #241171Anonym anvandareMemberFy fasen vad gott det där såg ut..
Hur mycket kcal / protein ligger ungefär en sån där måltid på? Har du räknat något på det?
22 januari, 2012 at 21:17 #241172Anonym anvandareMemberkuulan wrote:Fy fasen vad gott det där såg ut..Hur mycket kcal / protein ligger ungefär en sån där måltid på? Har du räknat något på det?
ca 1000kcal och runt 100g protein med efterrätten som var skyr yoghurt med 16g protein. Men det blev inte så mycket mer än så idag. En 200g burgare utan bröd med lite ost på och en proteinshake plus lite EAA.
23 januari, 2012 at 11:40 #241173Anonym anvandareMemberGober wrote:Vet inte ens om jag kommer lägga ut bilder när dieten är klar med tanke på hur missnöjd jag är redan nu.Varför är du missnöjd? Vad har gått snett under dieten? Eller har du bara slarvat?
23 januari, 2012 at 16:49 #241174Anonym anvandareMemberDagen kunde börjat bättre, 5min efter jag svept min pwo brakade magen ihop totalt och det blev tre obehagliga toabesök innan träningen. Verkar inte som att min mage pallar med pwo nu när jag tränar fastande så jag ska testa halvera och hjälper inte det får jag hålla mig till lite koffein och kreatin.
Dagens pass,
Viktade Chinup
+20kg x 4
+15kg x 5
+10kg x 6 + kv x 6Pronerow hantlar
39,5×7
39,5×7
34×10Baksida axlar
21,5×8
21,5×6Stångcurl
47×6
40×9
35×10 + 20×14
+ omvänd curl 20×8 + 20×8Sittande v-rodd
80×7
80×7Ja det var ju ett godkänt pass med tanke på att man fick ha kontroll på ringmuskeln hela passet. Chinsen går ju som på räls än så länge.
Dagens Postmeal intages snart i form av 220g burgare och 600g potatis och rotsaker.
Har fått mig en liten tankeställare angående det här med rött kött och cancer, hur stor risken är vet man inte men jag tänker dra ner på mina stora mängder och lägga in mer fisk och kyckling. Efter dieten kommer jag dra ner ännu mer på rött kött.
I morgon blir det ben är tanken.
microwave wrote:Varför är du missnöjd? Vad har gått snett under dieten? Eller har du bara slarvat?Nej inget slarv, dieten går som på räls med ca 1hekto ner om dagen vilket är som planerat. Handlar mer om att jag inte tycker att det finns ett skit att plocka fram. Ser ut som någon som aldrig tränat när jag kollar mig i spegeln, men hoppas på att det är lite psykiskt och att jag åtminstone kommer bli halvsnygg när jag är klar och står där i bra form med 11cm i omkrets på armarna :whistle:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.